Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez byrrt

Temat: Przetwornica  

  1. #1
    Master
    Dołączył
    14 kwiecień 2012
    Skąd
    Wasilków
    Wiek
    37
    Postów
    1,189
    Auto
    500X
    Rocznik
    2015

    Przetwornica

    Jak wiecie jest to dosc niezbyt czesto spotykane urzadzenie w samochodzie osobowym. Ale mimo ze jest to dosc latwe do kupienia duzo kasy zbytnio nie trzeba i mozna o niej duzo poczytac...chcialbym wiedziec wiecej.
    Czy ktos ma...czy ktos uzywal..Jak to jest z oddzialywaniem na instalacje elektryczna samochodu..Jesli przepali sie bezpiecznik to - juz nie dziala..Ale czy ktos slyszal moze wyjatki zapalenia sie instalacji mimo wszystko..czy jakos tak?? itp.. itd..



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Kamil trochę nie rozumiem o co pytasz Ja kiedyż pożyczyłem sobie przetwornicę 12VDC > 230VAC i używałem do zasilania lutownicy Nie było z tym problemu..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Fajny wynalazek, też kiedyś używałem i problemów nie miałem. Ale polecam to podłączać bezpośrednio pod akumulator, bo taka przetwornica, zależnie od mocy i obciążenia może pobierać 50 A No chyba, że chcesz tam podłączać np. lutownicę, to problemów nie powinno być.

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Ta przetwornica co ją miałem służyła w firmie jako zasilanie oscyloskopu, osprzętu, laptopa i innych rzeczy gdy projektowaliśmy sterownik instalacji gazowej Wszystkie te rzeczy działały spoko (naraz)- problemów nie było
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Master
    Dołączył
    14 kwiecień 2012
    Skąd
    Wasilków
    Wiek
    37
    Postów
    1,189
    Auto
    500X
    Rocznik
    2015
    no wlasnie problem ze radza pod akumulator..Mi narazie nie jest potrzebna a chcialem wiedziec jakby to bylo z instalacja pod zapalniczke..Bo wszyscy mowia ze jest spoko ale sie moze popalic instalacja..

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Z tym spaleniem to ściema.. Jest przecież bezpiecznik więc w razie co pójdzie on..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Nie zdziwiłbym się, jakby ci "wszyscy" mostkowali sobie bezpiecznik od zapalniczki drutem albo wsadzali większy właśnie po to, aby się nie palił. A potem nie wytrzymuje instalacja i stąd takie plotki.
    Nie pamiętam jaką wartość ma ten bezpiecznik, ale najlepiej podziel sobie moc podłączanego urządzenia przez 12 i otrzymasz w przybliżeniu (przetwornice impulsowe mają sprawność ponad dziewięćdziesiąt %) jaki prąd będzie pobierać przetwornica z zapalniczki. W ten sposób sam sobie odpowiesz na pytanie gdzie ją podłączyć

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Markshall ponad 90% to mają sprawności przetwornice step-down o stosunkowo niskiej różnicy napięć wyjściowych.. Tutaj to nawet nie jest taka prosta przetwornica bo mamy przetwarzanie napięcia DC na sinusoidalne AC.. Sprawność takiej przetwornicy myślę że jak będzie na poziomie 50-60% to już będzie całkiem nieźle.. Dodatkowo przy wyborze trzeba zwrócić uwagę co taka przetwornica daje na wyjściu. Idealnie powinna być symetryczna sinusoida o częstotliwości 50Hz ale w tańszych konstrukcjach bywa kwadrat lub jakiś pseudo trapez. Większość urządzeń z zasilaczem impulsowym sobie poradzi z takim napięciem wejściowym ale są też grymaśne..
    kamilo62 lubi to.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #9
    Master
    Dołączył
    14 kwiecień 2012
    Skąd
    Wasilków
    Wiek
    37
    Postów
    1,189
    Auto
    500X
    Rocznik
    2015
    np. naladowac tablet albo laptop.oczywiscie w wersji wylaczonej. Ogolnie chcialbym zeby sie wypowiedzieli ludzie ktorzy cos o tym wiedza..........Jak byrrt ....bo w sklepie to powiedza - prosze pana ta jest najlepsza..A jeszcze gorzej jak zacznie mi czytac z etykiety ktora sam widze...Wsadzenie wiekszego bezpiecznika na zapalniczke radza niektore portale co mi sie nie podoba. Ogolnie tez jest takie pytanie czy w razie przepalania bezpiecznika zapalniczki nie pojdzie gdzies zwarcie dalej....Co by nie skonczylo sie brakiem oswietlenia w czasie jazdy po autostradzie......
    Problemem glownym jest tez okablowanie samej przetwornicy...niektore posiadaja wiatraki chlodzace..ale te silniejsze posiadaja kable zasilajace cienkie jak wlos..
    Moze ktos zna jakies sprawdzone firmy...Czy ta z lidla co czasami jest....jest wystarczajaco dobra??

  11. #10
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Markshall ponad 90% to mają sprawności przetwornice step-down o stosunkowo niskiej różnicy napięć wyjściowych..
    Używałem czegoś w podobie PRZETWORNICA NAPIECIA 12V LUB 24V 230V 250/500W (4109035108) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. i producent pisał o sprawności rzędu dziewięćdziesiąt kilka % - tutaj tak samo masz napisane. Kłamią? Nie mierzyłem prądu wejściowego, aczkolwiek taka sprawność jest jak najbardziej osiągalna w układach impulsowych. Fakt, na wyjściu daje kwadrat ale w większości urządzeń nie powinno być to problemem (pomijając silniki AC itp. oczywiście).
    Cytat Napisał kamilo62 Zobacz post
    np. naladowac tablet albo laptop.oczywiscie w wersji wylaczonej.
    Do takich celów proponowałbym bym zaopatrzyć się w ładowarkę samochodową, będzie prościej

    Cytat Napisał kamilo62 Zobacz post
    Ogolnie tez jest takie pytanie czy w razie przepalania bezpiecznika zapalniczki nie pojdzie gdzies zwarcie dalej....Co by nie skonczylo sie brakiem oswietlenia w czasie jazdy po autostradzie......
    Jeśli instalacja nie była kombinowana i masz wsadzony taki bezpiecznik od zapalniczki jak być powinien - nic więcej się nie przepali.
    Ostatnio edytowane przez markshall ; 13-04-2014 o 15:08

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Jeśli piszą że taki układ ma sprawność 90% to jest to ewidentnie kłamstwo! To nie możliwe po prostu przy układach podwyższających napięcie - są straty na transformatorze impulsowym, transystorach kluczujacych (stąd często wentylator) itp..

    Jeśli chodzi o konkretny model to trzeba by sie przyjrzeć jak to jest wykonane itp..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl