Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2010
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    42
    Auto
    Doblo 1.3 D Multijet

    biodiesel do silnika multijet

    jak wynika z mojego profilu mam Fiata Doblo z 2005 r. z silnikiem 1300 ccm multijet 70 KM. zastanawiam sie nad jazda tym samochodem na biodieslu. to jest 15 zaworow i dwa walki rozrzadu bez turbiny z tego co sie orientuje. co myslicie na ten temat? pytam powaznie, bo koszty jazdy na zwyklym ON z dnia na dzien rosna.. ma ktos juz jakies doswiadczenia zwiazane z biodieslem? bede zobowiazany
    "Urodziłem się z poczuciem humoru. I zwykle starcza mi inteligencji, żeby się z siebie śmiać i je ocalić. To pomaga zachować równowagę i dystans. (...)" (M. Kozłowski) Ty tak potrafisz?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    09 styczeń 2008
    Skąd
    Heilbronn
    Wiek
    40
    Postów
    1,382
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Rocznik
    2009
    w nowoczesnych silnikach lepiej nie stosować, układy wtryskowe mogą się uszkodzić - przynajmniej z taką opinią się spotkałem, i jadąc autem z nowszym silnikiem tankuję normalny ON - nie dawno trochę jeździłem Eskortem 1.8D to tam można było wlać wszystko
    K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

    Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



    www.tomekmichalik.pl

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2010
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    42
    Auto
    Doblo 1.3 D Multijet
    tez tak slyszalem.. a czy ktos wie o stosowaniu biodiesla konkretnie do wspomnianego przeze mnie silniczka?
    "Urodziłem się z poczuciem humoru. I zwykle starcza mi inteligencji, żeby się z siebie śmiać i je ocalić. To pomaga zachować równowagę i dystans. (...)" (M. Kozłowski) Ty tak potrafisz?

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    09 styczeń 2008
    Skąd
    Heilbronn
    Wiek
    40
    Postów
    1,382
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Rocznik
    2009
    Kod:
    Dr Włodzimierz Sel, szef rzeczoznawców PZM 
    Wpływ biopaliw, zwłaszcza biodiesla, na trwałość silników wysokoprężnych zależy od zawartości tych dodatków w oleju napędowym. Z dotychczasowych badań wynika, że 5-procentowy dodatek biodiesla do ON nie odbija się na kondycji współczesnych silników wysokoprężnych. Za to zwiększenie jego zawartości rodzi już takie ryzyko. ON z 15-procentowym dodatkiem biodiesla pokrywa denka kotłów i wtryskiwaczy nagarem. By pojazdy mogły tolerować tego rodzaju paliwo, wymagają przekonstruowania aparatury wtryskowej oraz zastosowania podgrzewaczy zmniejszających jego lepkość. Problemem jest też zmniejszająca się liczba cetanowa (określa zdolność paliwa do samozapłonu). Jej zmniejszenie opóźnia moment zapłonu w stopniu uniemożliwiającym rozwinięcie maksymalnych obrotów silnika, co obniża jego dynamikę. 
    Reasumując, uważam, że stosowanie w silnikach wysokoprężnych ON z około 20-procentowym dodatkiem biodiesla jest, z technicznego punktu widzenia, mocno ryzykowne.

    To wszystko wyjaśnia
    K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

    Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



    www.tomekmichalik.pl

  6. #5
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    A zwykły ON wcale nie nagaruje komory spalania ... ? oj nagaruje równo, kto czapke z diesla sciągnął to widział, podobnie jak końcówki wtryskiwaczy. Gorzej zaś z tą liczbą cetanową. Natomiast generalnie to raz można zalać i spróbować, silnika to nie uszkodzi, jeśli będą wystepować jakieś negatywne skutki to po prostu drugi raz nie tankujesz bio i tyle.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2010
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    42
    Auto
    Doblo 1.3 D Multijet
    w sumie fakt- raz moge zalac.. co do nagaru to ostatnio slyszalem, ze najprostszym sposobem usuniecia chociaz jego czesci jest zalanie auta jednym z tych najdrozszych ON, ktore proponuja wieksze sieci stacji paliw.. dzieki za podpowiedzi 8)

    [size=2][ Dodano: 2010-07-24, 19:33 ][/size]
    zaryzykowalem i nalalem biodiesla.. mowie nie bede lal duzo, tylko tyle, zeby zobaczyc jak sie bedzie silnik sprawowal. zbiornik praktycznie pusty, wiec leje za 20 zl ON i za 30 zl biodiesla. na probe. roznica w cenie ok 70 gr (!!) na litrze na korzysc biodiesla. zrobilem tak pierwszy i ostatni raz. na poczatku jak silnik byl jeszcze cieply (zaraz po zatankowaniu) wszystko bylo ok. nastepnego dnia rano auto odpalilo dopiero przy trzeciej wysilonej probie. bardzo kopcil. i tak bylo przez ok tydzien. przez ten czas dolewalem zwyklego ON w ilosci 30-40 litrow. mimo, ze wspomniane tankowanie mialo miejsce juz jakies 2 miesiace temu, to auto do tej pory przypomina mi, zebym wiecej go nie karmil biodieslem..
    "Urodziłem się z poczuciem humoru. I zwykle starcza mi inteligencji, żeby się z siebie śmiać i je ocalić. To pomaga zachować równowagę i dystans. (...)" (M. Kozłowski) Ty tak potrafisz?


 

Podobne tematy

  1. [osprzęt silnika] drgania silnika przy ruszaniu...
    Napisany przez DidExit na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 28-05-2015, 21:54
  2. 1.3 multijet 70HP problemy z rozrządem
    Napisany przez kaziu1991 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 24-10-2011, 21:13
  3. Fiat Panda 1.3 Multijet - światła
    Napisany przez marcinbl na forum Panda
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 19-10-2009, 23:48
  4. [osprzęt silnika] problem z uruchomieniem silnika seicento 9
    Napisany przez sgotowy na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 03-10-2009, 19:50
  5. punto 1.3 multijet - rozrząd
    Napisany przez Tomek1 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 06-05-2009, 23:11

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jazda na biodieslu

1.3 multijet biodiesel

silniki fiata na biopaliwo

jazda biodieslem

biodiesel do 1 3 multijet

silnik 1300 multijet

biodiesel fiat ducato

fiat a biopaliwo

silnik multijet 1300 fiat

panda 1.3 multijet biodiesel

czy mozna biodiesel do doblo multijet

fiat bravo biodiesel

biodisel do fiat bravo 1 9

jazda na biodizlu

ducato 3.0 a biodiesel

fiat multijet biodiesel

fiat biodiesel

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl