Witam,
Czy ktoś wymieniał sprzęgło w MULTIPRZE ?????????
Witam,
Czy ktoś wymieniał sprzęgło w MULTIPRZE ?????????
Michal Multipla
Poszukaj tutaj http://www.multipla.fora.pl/
Duże koszty kolo dwu masowe można wymienić na normalne![]()
Zamiana "dwumasy" na zwykłe sprzęgło jest technicznie możliwa, ale równie dobrze można np. ciągle jeździć na dojazdówkach.
Dwumasa przyjmuje wahania momentu obrotowego i nie dopuszcza ich do skrzyni biegów i dalej. Początkowo nie będzie problemów, ale potem mogą się zacząć, gdy skrzynia i przeguby są zużyte.
Nie we wszystkich Multiplach jest dwumasa . Zależy od silnika i jego mocy. A w wypadku Michala z Bydgoszczy nie wiadomo co ma.
Zapewne mnie też czeka wymiana sprzęgła, ponieważ pękła mi linka no i wymieniłem ją lecz, sprzęgło bardzo ciężko teraz działa a po zatem, bierze prawie przy samej podłodze, wiem jest regulacja, lecz to nic nie pomaga. Na alledrogo kompletne sprzęgło kosztuje 220 złotyszków benzyna, jakby dużo, lecz w serwisie zapewne 3X było by drożej.
Z tego co wiem dwumasa występuje tylko w dieslach w benzynie go niema, lecz mogę się mylić.
Kilka lat temu miałem Multiplę 1.6 (przez 4 lata). Było tam wymienione sprzęgło ale wciąż chodziło topornie. Zerwałem 2 linki. Przyczyną jest najczęsciej pomijana przez mechaników rzecz.
Linka jest zaczepiana do takiej dźwigni (nr 5 na tym zdjęciu)
sp2.jpg
Dżwignia pracuje na takim wałku:
sp1.jpgsp 3.jpg
Wyrabiają się tam plastikowe tuleje (nr 2 i 3 i ewentualnie 4), które wymagają wymiany - smarowanie nic nie da. Dźwignia stawia opór i nawet po wymianie sprzędgła na nowe, linki będa się rwały regularnie.
Warto o tym pamiętać.
pzdr
Ostatnio edytowane przez mrozek ; 11-06-2013 o 11:33
____________________
Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p
Pytanie do Mrozka. Skąd masz tak dokładne schematy i to po polsku?
ja bym sprzedał auto![]()
![]()
w benzyniaku tego problemu nie ma a sprzęgło to koszt ok 400 złotych
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Mam pytanie. Sprzęgło ma przebieg około 35 tyś. a pedał chodził normalnie. Pękła linka i po wymianie na nową zaczęło chodzić bardzo topornie i nawet przy wciśniętym sprzęgle, silnik lekko ciągnął.
I teraz fakt, że chodzi topornie wskazywałoby, że to wina tych tulejek co wskazał Mrozek. A co ze sprzęgłem? Mogło się przez to wyrobic? Czy trzeba wymieniać całe sprzęgło?
Witam
Mialem podobny problem.
Aktem desperacji bylo wymiana linki na nową i oryginalną linkę
Dobry wieczór. 1.9 disel 2006r, wymieniona dwumasa, sprzęgło komplet i nowa linka. Naciśnięcie sprzęgła jest wyzwaniem, czy myślisz że to wina tych tulejek? Pozdrawiam i dziękuję za informację.