Witam,
Czy ktoś wymieniał sprzęgło w MULTIPRZE ?????????
Witam,
Czy ktoś wymieniał sprzęgło w MULTIPRZE ?????????
Michal Multipla
Poszukaj tutaj http://www.multipla.fora.pl/
Duże koszty kolo dwu masowe można wymienić na normalne
Zamiana "dwumasy" na zwykłe sprzęgło jest technicznie możliwa, ale równie dobrze można np. ciągle jeździć na dojazdówkach.
Dwumasa przyjmuje wahania momentu obrotowego i nie dopuszcza ich do skrzyni biegów i dalej. Początkowo nie będzie problemów, ale potem mogą się zacząć, gdy skrzynia i przeguby są zużyte.
Nie we wszystkich Multiplach jest dwumasa . Zależy od silnika i jego mocy. A w wypadku Michala z Bydgoszczy nie wiadomo co ma.
Zapewne mnie też czeka wymiana sprzęgła, ponieważ pękła mi linka no i wymieniłem ją lecz, sprzęgło bardzo ciężko teraz działa a po zatem, bierze prawie przy samej podłodze, wiem jest regulacja, lecz to nic nie pomaga. Na alledrogo kompletne sprzęgło kosztuje 220 złotyszków benzyna, jakby dużo, lecz w serwisie zapewne 3X było by drożej.
Z tego co wiem dwumasa występuje tylko w dieslach w benzynie go niema, lecz mogę się mylić.
Kilka lat temu miałem Multiplę 1.6 (przez 4 lata). Było tam wymienione sprzęgło ale wciąż chodziło topornie. Zerwałem 2 linki. Przyczyną jest najczęsciej pomijana przez mechaników rzecz.
Linka jest zaczepiana do takiej dźwigni (nr 5 na tym zdjęciu)
sp2.jpg
Dżwignia pracuje na takim wałku:
sp1.jpgsp 3.jpg
Wyrabiają się tam plastikowe tuleje (nr 2 i 3 i ewentualnie 4), które wymagają wymiany - smarowanie nic nie da. Dźwignia stawia opór i nawet po wymianie sprzędgła na nowe, linki będa się rwały regularnie.
Warto o tym pamiętać.
pzdr
Ostatnio edytowane przez mrozek ; 11-06-2013 o 11:33
____________________
Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p
Pytanie do Mrozka. Skąd masz tak dokładne schematy i to po polsku?
ja bym sprzedał auto
w benzyniaku tego problemu nie ma a sprzęgło to koszt ok 400 złotych
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Mam pytanie. Sprzęgło ma przebieg około 35 tyś. a pedał chodził normalnie. Pękła linka i po wymianie na nową zaczęło chodzić bardzo topornie i nawet przy wciśniętym sprzęgle, silnik lekko ciągnął.
I teraz fakt, że chodzi topornie wskazywałoby, że to wina tych tulejek co wskazał Mrozek. A co ze sprzęgłem? Mogło się przez to wyrobic? Czy trzeba wymieniać całe sprzęgło?
Witam
Mialem podobny problem.
Aktem desperacji bylo wymiana linki na nową i oryginalną linkę
Dobry wieczór. 1.9 disel 2006r, wymieniona dwumasa, sprzęgło komplet i nowa linka. Naciśnięcie sprzęgła jest wyzwaniem, czy myślisz że to wina tych tulejek? Pozdrawiam i dziękuję za informację.