Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 20
Like Tree8lubi to!

Temat: Stilo 3d 1.9MJTD "BLUES" - kao  

  1. #1
    kao
    kao jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 maj 2017
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    44
    Postów
    9
    Auto
    Stilo 3D 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006

    Stilo 3d 1.9MJTD "BLUES" - kao

    Dzień dobry!

    W kwietniu 2017 po długich poszukiwaniach sensownego egzemplarza, nabyłem drogą kupna trzydrzwiowe Stilo wyprodukowane we wrześniu 2006.
    Tak żeby śmieszniej było - poszukiwania zakończyłem w mojej Bydgoszczy
    Początkowo miała być benzyna, a wyszedł MJTD w wersji 120KM. Miał być w miarę wypas, a wyszła "półbieda" ze schyłku produkcji, czyli wersja Active.
    Dwie poduszki, manualna klima, fabryczne alu 16" i kiera "skórzana" do popstrykania radiem. Nawet ASR nie ma.

    Dlaczego w ogóle Stilo? Hmmm...Bo fiatopodobne "od zawsze", a 3d zawsze mi się podobało - niesamowite jak różne są wszystkie trzy wersje od siebie.
    No i potrzebny był mi tani dupowóz "za dychę", a Stilo jest uważane za "niesprzedawalne" i chyba tylko fani włoszczyzny doceniają to auto.
    Może jeszcze bardziej "niesprzedawalna" jest AR147, ale...z całą miłością do AR - Stilo jest...ładniejsze. Oczywiście 3d i oczywiście - MOIM ZDANIEM.
    Niebieski, bo taki się trafił. Jedynym warunkiem było "byle nie srebrny"- bo uwielbiam czasy, gdy auta miały ciekawe kolory, a nie odcienie szarości...

    Auto w 2011 zostało ściągnięte z Francji. Lekko wydzwonione - na zdjęciu wyglądało, jakby się nadziało na spory kamień, albo ja wiem? Barierkę/ słupek?
    Wymieniony zderzak przedni, pas przedni, chłodnice. Spora dokumentacja - zarówno z FR jak i od właściciela w PL. Wyglądało to wszystko sensownie.
    Przed zakupem przegląd (wyszły pierdoły typu łącznik staba, końcówka drążka), ale w czasie jazdy próbnej - wyczuwalne świrowanie turbiny i bardzo głośne łożysko sprzęgła.
    W MES wywalało błąd lambdy. Ale dobra - cena w dół o 2k i biorę. Deal.

    Minął ponad rok, polubiłem autko, chcę nim się jeszcze pokulać - mogę więc co nieco opowiedzieć o codziennej eksploatacji.
    Jeździło się po prostu dobrze - autko przyjemne, jak na swoją masę (no i wiek) bardzo ekonomiczne i całkiem dynamiczne. Na początku zrobiłem wszystko co wyszło podczas testów zakupowych
    (łączniki staba, końcówki drążków) i bardziej dla dobrego samopoczucia niż z rzeczywistej potrzeby - klocki i tarcze z przodu, no i nowe opony - wybrałem Dunlop SP Sport Bluresponse.
    Fajne są, ciche.
    Dokładnie po roku wybuchła mi sprężyna LP - ale zważywszy mój dziurawy dojazd do pracy ...spoko. Nowe Kyb+górne poduchy, też Kyb. Turbodziura po moim jeżdżeniu była mniejsza,
    ale nadal to nie było "to". Wreszcie zaczęło się szarpanie przy stałej prędkości i coraz większe dymienie. Na czarno, dieslowska rzecz jasna mać
    Diagnoza w zaprzyjaźnionym warsztacie - turbina (zwłaszcza geometria) i padnięta lambda. Miałem dylemat, bo dość dużo zaśpiewali za regenerację turbiny w porównaniu z cenami ze
    "znanego portalu", ale mówię - w czorty, robią regenerkę w znanej bydgoskiej firmie, w razie "w" nie będę się szarpał z gwarancją. Przy "okazji" wymiana amorków przód, bo LP dostał przy okazji sprężyny.
    Padło na Monroe - bo z trójcy Monroe/ Sachs/ Kyb - najlepsza cena. Auto po odbiorze...hmmm...prawie bez zmian. Postanowiłem wrócić do korzeni (nie daję aut mechanikom) i wziąć sprawy
    w swoje ręce. "Zaprzyjeźnieni" nie wyczyścili dolotu po regenerce turbo - ale to nic - nie zauważyli pękniętej, plastikowej turborury (intercooler -> kolektor). Podczas czyszczenia zostały mi w ręku dwa kawałki rury.
    Walnęła na kolanku tuż przy przepustnicy "gaszącej". Cóż...przy okazji wyczyściciłem EGR (nie było źle, ale dziurkowana zaślepka była założona w...złym miejscu) i czujnik doładowania w kolektorze - oj był syf.

    Tutaj specjalne podziękowania dla kolegi Macioba (znamy się jeszcze z klimatów 125p) za pomoc w poszukiwaniu właściwej turborury Udało się zanabyć używkę za 70zł, bo o ile nie oszczędzam na częściach,
    to jednak plastikowa rura za 400zł była dla mnie dość kuriozalnym zakupem. No i znowu jest dobrze, turbinka chodzi ślicznie (mniam - jaki dół!) a po wydmuchaniu syfu autko zaprzestało niecnego zostawiania zasłony dymnej za sobą.
    "Zaprzyjaźnieni" wprawdzie położyli uszy po sobie i zaproponowali w zamian serwis klimy (a przydało się), ale postanowiłem w miarę możliwości dłubać przy aucie samemu. Wszak jestem z wykształcania tech-mech,
    to z pomocą internetów sobie poradzę. Tylko skąd na to brać czas? Przykre, że nadal nie widzę opcji - usterka->zlecam->płacę->mam spokój. Pozostaje zapoznawać się z Bluesem coraz bliżej...

    Teraz wypada napisać o planach i w ogóle...
    - naprawić spryskiwacz (albo styki albo pompka umarła)
    - wymienić poduszkę pod skrzynią biegów (podobno kiera nie powinna drżeć na wolnych obrotach, ale do końca nie wiem, czy na pewno )
    - przyszłe usterki ogarniać samemu (oczywiście z pomocą internetów)
    - aaaa i te cholerne żaróweczki postojówki z przodu (od roku się zabieram, a przy wymianie pałer rury...nie wziąłem ledów z domu - a miałem cholerstwo "na dłoni" po demontażu nadkola)
    - tylny tłumik
    - poprawki, zaprawki
    Nie planuję żadnych tjuningów wizualnych (wymieniłem tylko grzyboledy DRL "za dwie dychy" na bardziej spójne ze zderzakiem "za więcej dych" i kupiłem lotkę na tylną szybę, mooooże nakładki progowe - ale tylko jak się trafią "w lakierze" - zresztą nie jestem do tego przekonany) Mooooże jakiś mały CHIPS, ale do Ramzesa mam strasznie daleko (Dominiku - pozdrawiam, DOHC w 125p nadal ma się dobrze) no i...nie potrzebuję. Chyba

    PLUSY:
    - ponadczasowa stylistyka (zdecydowanie największy plus) i niezłe blachy, choć coś tam na prawym progu się dzieje z powodu braku zaślepki
    - FIAT
    - fajna deska rozdzielcza, przestronne wnętrze (szeroko) z przodu
    - hamulce (oczywiście to bardzo subiektywne, ale są takie jak lubię)
    - tryb CITY (początkowo sceptycznie "po co mi to" - teraz wsiadam do innego auta i mi źle bez)
    - silnik MJTD (mimo problemów z osprzętem)
    - układ jezdny (nie wiem jak w 5d i kombi) - w sam raz jak dla mnie w sensie komfort/ prowadzenie
    MINUSY:
    - piszczące fotele (wiem, wiem, są na to rady, ale przy ogólnej przyzwoitej jakości wnętrza - wkurbia)
    - porąbana obsługa (żarówki, dostęp do podstawowych elementów eksploatacyjnych) - wiem, to nie dotyczy tylko Stilo, ani tylko FIATa
    - chore ceny niektórych dziwnych elementów
    - jakość niektórych materiałów plastikowych/ gumowych
    NEUTRAL:
    - ekonomia
    Niska cena zakupu, jeszcze niższa ewentualnej odsprzedaży. Zero popytu na model. Podaż - dużo zajechanego gruzu. Niskie zużycie paliwa (diesle). Sensowne OC (dla mnie).
    Bardzo różne ceny i dostępność części. Generalnie auto dla fanów marki albo...stylistyki.

    Tak, kupiłbym jeszcze raz, ale następna będzie AR159. Chyba.

    Nie wiem, jak się tu zdjęcia wkleja, mało z forum otrzaskanym - na razie linkuję do "naszych aut". Się ogarnę.

    Mój garaż -->> TRZY FOTKI, FOTKI TRZY

    Do zgadania zatem tu i ówdzie, dziękuję za przebrnięcie przez pisaninę, serdecznie pozdrawiam zacne koleżeństwo, kłaniam się, Krzysztof "kao".

    PS. A "BLUES", wiadomo - bo niebieski, a wszelaką muzę bluesowo - rockowo - gitarową, acz nie tylko - wielbię.
    lukq i boch lubią to.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2015
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    149
    Auto
    Fiat Doblo 1.3 Multijet
    Rocznik
    2005
    Cześć!
    Fajny dokładny opis. Stilo to fajne auto, ale chyba niedoceniane. Nie wiem czemu, ale nie widzę fotek. Może to wina tapatalka. Wioskuję, że kod koloru 462? [emoji6] Mój ulubiony. Miałem Punto w tym kolorze. Też wolę auta w konkretnych kolorach. Teraz mam błękit majtkowy, ale przynajmniej widoczny z daleka. Pozdrawiam.

    Namazane palcem
    kao lubi to.

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Fajne Stilo, ciekawy opis. Szerokości i bezawaryjności.
    Pełna zgoda co do tuningu wizualnego. Nie ma sensu. To Stilo, włoskie auto stworzone przez najlepszych projektantów. Poprawiać po nich auto wizualnie to głupota i bezczelność. Jak widzę zawias typu "gleba" i dystanse, usunięte znaczki FIAT, szyby przyciemnione na 99%, pierdylion naklejek i wydech z aliexpress to się zastanawiam co ludzie mają w głowach... Jedyne co mogę zasugerować to oryginalną lotkę tylnej klapy, bo zdaje się nie masz. Dodaje Stilo uroku, chociaż bez też dobrze wygląda. Polecam również zaopatrzyć się kabel ELM327, bo Stilo lubi czasem wypluć jakiś błąd, zwłaszcza przy słabym akumulatorze. Jak spalanie na długich i krótkich odcinkach?
    kao lubi to.
    Italians Do It Better

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2018
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    1
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 jtdm
    Rocznik
    2007
    Też się zastanawiam nad kupnem takiego. Dzięki wielkie za dokładny opis!
    kao lubi to.

  6. #5
    kao
    kao jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 maj 2017
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    44
    Postów
    9
    Auto
    Stilo 3D 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Hej!

    @oko21
    Lakier to 599 "blue magnetico". Do fotek dałem jedynie linka do "moich aut" - możliwe, że Tapatalk tego nie ogarnia. Ogarnę się z tym, jeśli tylko czas pozwoli i po bożemu wrzucę zdjęcia w temat.
    Niedoceniane owszem, co ma ten plus, że jest śmiesznie tanie na rynku. Wg. mnie niczym nie ustępuje ówczesnej konkurencji, a zdecydowanie przebija stylistyką.

    @boch
    Dziękuję. Najbardziej śmieszą mnie usuwacze znaczków (bo jak Karyna zobaczy, że FIAT to nie wsiądzie) i wklejanie znaczków Ferrari na F Coupe Lotkę przykleiłem dziś, więc już jest. (Mocna taśma + klej do szyb) Jakoś tak zgrabniej z nią.
    ELM mam. Spalanie: normalnie 5.6 - 5.8 na dojazdach do pracy ( 40km dziennie, miks miasta z wiochą). Typowo w mieście nie wiem, bo po mieście jeżdżę tramwajem i rowerem Typowo autostrada też nie wiem, bo nie lubię. Wolę wolniej i pozwiedzać okolicę.
    Najniżej 4.1 - przy totalnym ekodrajwingu w spokojnej trasie.

    @pesokot - kupuj, ale wbrew pozorom nie jest to takie łatwe. Osobiście szukałem...najdroższych. Żeby po oględzinach i choćby podstawowym sprawdzeniu w MES i na stacji diagnostycznej zbijać cenę za wypunktowane wady. Te wszystkie Stilo za 3-4kzł to totalny gruz.
    Oglądałem nawet Schumachera, na którego się strasznie najarałem, ale pani sprzedająca okazała się zupełnie niepoważna, więc wyszło skromniej, ale chyba lepiej.

    Dzisiaj oprócz przyklejenia lotki ogarnąłem te nieszczęsne przednie postojówki. Tzn. 3/4 z nich, bo nadal nie wymieniłem skrajnej lewej. Wywalę akumulator, przy okazji oczyszczę z rudej jego podstawę i będzie 4/4
    Ledy z oszukiwaczem CAN świecą ślicznie. Zobaczymy jak z trwałością. W każdym razie DA SIĘ wymieniać żarówki bez demontażu zderzaka i nadkoli - z wyjątkiem żarówek skrajnie z lewej. Wtedy aku albo nadkole.

    No to jedziemy dalej. Spokojnego FIATINGU życzę.

    [edyta] Fociaki:
    IMGP2421m.jpgIMGP2418m.jpgIMGP2424m.jpg
    Awaryjne łatanie pałer rury nieśmiertelną i niezastąpioną pałer taśmą Zwracam uwagę na doskonałe wykorzystanie dętki rowerowej...
    IMG_20180706_193211_HDR[1].jpg
    [po edycie]

    Za chwilę dalszy ciąg programu
    Ostatnio edytowane przez kao ; 29-07-2018 o 01:51
    boch lubi to.

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał kao Zobacz post
    Lotkę przykleiłem dziś, więc już jest. (Mocna taśma + klej do szyb) Jakoś tak zgrabniej z nią.
    Moja też przyklejona na specjalny silikon do szyb. Tak dla potomności, kupić samą lotkę jest ciężko, a ceny też nie są niskie, zatem czasami lepiej wychodzi zakupić całą klapę w odpowiednim kolorze z oryginalnie zamontowaną lotką na kołek i śrubę + klej.
    Spalanie 4.1/100 przy ecodrivingu to całkiem niezły wynik. Domyślam się, że wciąż masz działający EGR. Z zaślepionym Multijety palą nieco więcej - min. 4,5/100. Ja jeszcze bym się chciał trochę moim ostatnim klekotem nacieszyć, w związku z tym jestem już wstępnie umówiony na czip u popularnego tunera alfaholików. Byle do urlopu
    Italians Do It Better

  8. #7
    kao
    kao jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 maj 2017
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    44
    Postów
    9
    Auto
    Stilo 3D 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    EGR mam "działający", acz zaślepiony "trójdziurką" Podczas zmagań z turbiną i ogólnie dolotem, wyczyściłem zarówno EGR jak i czujnik doładowania. I przepustnicę gasząca, w której był największy gnój. I interkuler i ogólnie - co się dało
    W EGR było mało syfu, ale ktoś po pierwsze - źle go złożył, a po drugie "trójdziurkę" dał w złym miejscu. Jakkolwiek - ogarnięte.
    Może racja, że lepiej kupić klapę, ale trafiła się lotka z anglika, w kolorku. No to jest. A fajnie, że oprócz tej lotki i przedniego zderzaka wszystko jest jak z fabryki wyszło. Nie zmienia się tego, co dobre

    Z FIATOPOZDROWIENIEM kao.

  9. #8
    kao
    kao jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 maj 2017
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    44
    Postów
    9
    Auto
    Stilo 3D 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Urlopowane z Bluesem. A Blues z loteczką
    IMGP2458.jpg
    boch lubi to.

  10. #9
    kao
    kao jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 maj 2017
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    44
    Postów
    9
    Auto
    Stilo 3D 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Trochę kicz i psucie "najwspanialszej włoskiej stylistyki" Ale to jak z tatuażami...A jam Fallouta fan wielki.
    Blues Fallout Edition Tak, to tylko naklejka. Ale ja ją lubię. Taka dziara bluesowa, o!
    fallout.jpg

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Urlopowe zużycie paliwa po 870km. Bydgoszcz -> Bory Tucholskie -> Bałtyk. Wreszcie czwórka z przodu.
    spalam się.jpg

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    46
    Postów
    2,865
    Auto
    Fiat Croma 1.9 mJTD 16v
    Rocznik
    2009
    Również lubię Stilo i Fallouta hehe. Oby autko się sprawowało pozytywnie, a nowy Fallout 76 nie zniszczył tej marki już całkowicie.
    kao lubi to.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Pełna zgoda. JTD/MJDT (zwłaszcza wersja 8V) nie ma startu do HDI. Generalnie Stilo w dieslu miało problemy z zawieszeniem silnika. Niejeden użytkownik tego auta stracił bez pozytywnych rezultatów masę nerwów i pieniędzy na usuwanie przyczyn wibracji jak i głośnej pracy jednostki. W moim Stilo z rocznika 2006 zastosowano już nowego rodzaju poduszkę skrzyni co i tak nie wyeliminowało do końca problemu wibracji, co czuć zwłaszcza zimą. Niektórzy podnoszą programowo obroty biegu jałowego. Ponoć jest to najtańsza jak i najlepsza opcja w tych silnikach
    Italians Do It Better

  13. #12
    kao
    kao jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 maj 2017
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    44
    Postów
    9
    Auto
    Stilo 3D 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Zielony Zobacz post
    a nowy Fallout 76
    Nawet nie robię sobie nadziei. Ale wychodzi mod Fallout New California. W to będę łupał tej jesieni.
    W samym fiaciku bez zmian, jeździ, zupełnie nie klęka, wykonuje swoją pracę, czyli od A do B, od B do A - a mi zawsze miło spojrzeć (odruch każdego kierowcy) idąc do domku, że "o stoi, do jutra"
    A naklejka działa...albot to zmiana mentalności (powolna ale jednak) i walka z szeryfami, ale ...no nadal mrugam awaryjkami za wpuszczenie. Nie wszyscy kumają mojego Fallouta wszak.
    Od ostatnich wpisów - absulutnie bezawaryjnie, niebawem przejście na kołpak edyszyn (aż mi się serce kraje), bo podobno zima. Ale jak tak dalej pójdzie...

    Dziś nowe oleum, jak zwykle MOTUL i ogarnięte po poparańcach (Cytryn i Gumiak?) łączenia płyty podsilnikowej. Ależ tam ktoś narzeźbił. Wywaliłem kilkanaście wkrętów, a standardowe mocowania (zostały dwa) zastąpiłem takimi pod śrubę M6.
    Wymieniłem lampy oświetlenia rejestracji. Oj była zabawa, z racji zgnitych do szczętu śrubek.
    Nie bardzo mam o czym pisać. Działa, jest ładny, wystarczy

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Pełna zgoda. JTD/MJDT (zwłaszcza wersja 8V) nie ma startu do HDI.
    Rozumiem, że mówisz o kulturze pracy, wtedy się zgodzę.

    Podnosić obrody jałowego? Leczenie cholery dżumą? Nie...
    Podłubię z poduszkami, wtedy się wypowiem. Nie jest to palący problem.

    Stilo jest śliczne, nie mam hajsu na jeszcze śliczniejszą Alfę -> (159, Giluetta, Gilia???Uchhh...), więc musi działać. No i działa.
    Ja nie umiem zmieniać aut, przywiązuję się, wady staram się...obgadać, a z zalet korzystać.

    Nie ukrywam, że 3/4 z mojej miłości do FIAT'a to stylistyka i taki specyficzny klimat. ( a nie "przewaga dzięki technice") Najbardziej to czuć w mniejszych autach FIAT'ach. Taka radcocha z przyspieszania - choćby w CC/ Seicento (ale bardziej w 127/8 i Zastavie), bo dawniej bywało tylko lepiej ->kiedyś to było. Te autka były takie no..."chcę, ciśnij, kręć mnie". Ale ja już jestem stary, 40 na karku - Stilo jest...ciężkie. Nie ma tej radości małych Fiacików, czuć że to kawał kloca jak na kompakt. Zupełnie jednak nie rozumiem narzekań, że zbyt miękko - 5d i kombi miały inną charakterystykę zawiasu? Bieda 3d w zakrętach jest (jak na sztywną belkę) bardzo fajne. Tak jako Janusz...nie za twarde, nie za mjentkie.
    Ostatnio edytowane przez kao ; 13-10-2018 o 05:37

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Nie tylko Ty miałeś rzeźbę z wkrętami osłony silnika. U mnie to samo. Każda wymiana oleju w serwisie to inne konfiguracje wkrętów. Aktualnie do wkrętów dołączyły 2 trytytki i mimo, że to rzeźba ekstremalna, to mogę śmiało powiedzieć, że osłona centralna w końcu zamocowana jest solidnie.
    Podobnie mam ze zmianą aut. Przywiązuję się. Stilo mimo swych wad to całkiem fajne oraz inspirujące innych auto. Świetnie wygląda jak na swoje lata, niewiele pali, nie sprawia większych problemów. Wiele osób pyta mnie przy okazji zakupu niedrogiego auta jakie Stilo polecam. Dwa Stilony dzięki temu się w okolicy pojawiły. Gdybym miał samochód zmieniać, to pozostaję wierny marce wybierając Bravo II lub AR Giulietta, oba w bezpiecznej benzynie 1.4 120KM. Niestety w obu występuje owiana złą sławą skrzynia M32. Trzeba uważać żeby nie wtopić, co też w pewnym sensie nie dopinguje do zmiany...
    Italians Do It Better

  15. #14
    kao
    kao jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 maj 2017
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    44
    Postów
    9
    Auto
    Stilo 3D 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Gdybym miał samochód zmieniać, to pozostaję wierny marce wybierając Bravo II lub AR Giulietta,
    Bravo II jest OK, rozważałem zakup nawet zamiast Bluesa, ale wygrała stylistyka Stilo, która dużo bardziej mi "leży" -> ostre linie! Może jakby zrobili Bravo 3d...

    A póki co - nadchodzi zima, zaczęło się przeklinanie wolno nagrzewającego się diesla. Ale po za tym? Nie dzieje się nic.
    Przeglądzik olejowy z płukanką Liqui Moly...coś tam, wreszcie zaraz po wymianie olej nie jest czarny.
    Drugi dodatek do paliwa od tych Liqui spowodował zaprzestania delirki na kierownicy i chyba póki co odpuszczę zmianę poduszek, bo jest tylko delikatna wibracja. Wręcz masażyk
    Ogarnąłem skrzypiący fotel. Wymieniłem żarówki na jakieś tam Philipsy z górnej póły i jestem w szoku, jak dobre ma to auto reflektory.
    Stwierdziłem też, że demonizowana jest wymiana żarówek w Stilo. Jakieś demontaże zderzaków, cuda wianki - po co?
    Z prawej - wymiana 3 minuty i to z przerwą na piwo. Z lewej...no ok. Demontaż akumulatora. Wielkie halo. Wszystko zawarłoby się w 20 minutach, ale sprężynka trzymająca żarówkę spadła mi pod silnik Na płytę.
    Wyszły trzy godziny.
    Jadziem dalej. Szerokości!

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał kao Zobacz post
    Bravo II jest OK, rozważałem zakup nawet zamiast Bluesa, ale wygrała stylistyka Stilo, która dużo bardziej mi "leży" -> ostre linie! Może jakby zrobili Bravo 3d...
    Też kiedyś myślałem podobnie, ale gust z wiekiem się zmienia i dziś Bravo II podoba mi się bardziej. Wnętrze Bravolota robi wrażenie. Jedyne co mi nie pasi to te same manetki pająka przy kierownicy, które są średnio ergonomiczne - że się tak wyrażę...

    Cytat Napisał kao Zobacz post
    A póki co - nadchodzi zima, zaczęło się przeklinanie wolno nagrzewającego się diesla.
    Dwa tygodnie temu zdecydowałem się na tzw. patent za 25 zł czyli dodatkowy termostat na wyjściu z oryginalnego termostatu. Posiadam auto ze stycznia 2006 kiedy to jeszcze montowano termostaty przedzmianowe czyli otwierające się przy temp. 72-78 stopni. W zimowe dni skutkowało to ciągłym niedogrzaniem zarówno silnika jak i kabiny. Patent na razie sprawdza się znakomicie. Wskazówka temperatury stoi w pionie i ani drgnie. Zlogowana temperatura to 87 stopni podczas spokojnej jazdy.
    Dla jednych rzeźba. Dla mnie i dla tych którzy patent zastosowali spore oszczędności czasu i pieniędzy. Serwis wymianę termostatu na oryginał wyliczył z robocizną na 400-450 zł. Mnie założenie patentu kosztowało 20 zł za wklad termostatu, 2 opaski zaciskowe po 3 zł i 0,5L płynu chłodzącego. Czyli ok. 35 zł

    Cytat Napisał kao Zobacz post
    Przeglądzik olejowy z płukanką Liqui Moly...coś tam, wreszcie zaraz po wymianie olej nie jest czarny.
    Co olej to inna reakcja z sadzą w silniku zatem jedne robią się czarne szybciej a inne wolniej. Aktualny olej Specol + jakiś dodatek Archoil i olej po 3 miesiącach bursztynowy. Czy to dobrze, nie wiem. Oznaczać to może, że silnik generuje niewielkie ilości sadzy lub zastosowany olej nie posiada odpowiednich dyspersantów, które powinny "wchłaniać cząsteczki sadzy.

    Cytat Napisał kao Zobacz post
    Ogarnąłem skrzypiący fotel.
    Przerabiałem to samo w tym roku. Widać wytrzymałość tych foteli bez skrzypienia to 12 lat U mnie pomógł smar na te nieszczęsne druty w tapicerce oparcia foteli.

    Cytat Napisał kao Zobacz post
    Stwierdziłem też, że demonizowana jest wymiana żarówek w Stilo. Jakieś demontaże zderzaków, cuda wianki - po co?
    Z prawej - wymiana 3 minuty i to z przerwą na piwo. Z lewej...no ok. Demontaż akumulatora. Wielkie halo. Wszystko zawarłoby się w 20 minutach, ale sprężynka trzymająca żarówkę spadła mi pod silnik Na płytę.
    Wyszły trzy godziny
    Mnie wymiana żarówek świateł drogowych również nie sprawia problemów. Nawet nie demontuję akumulatora. W moim przypadku wystarczy demontaż osłony aku. Żarówki wymieniałem raz - Hella Longlife. Do tego światła dzienne i od 4 lat spokój

    Szerokości!
    Ostatnio edytowane przez boch ; 01-12-2018 o 10:17
    Italians Do It Better


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Stilo licznik zapetlenie i reset "komputerka"
    Napisany przez kesiloo na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 14-05-2018, 20:21
  2. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 18-04-2017, 20:46
  3. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 19-02-2015, 11:47
  4. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 02-02-2015, 19:18
  5. komunikaty "low oil press" oraz "alternator fail"
    Napisany przez krzysztof2345 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-11-2011, 16:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl