Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 34
Like Tree1lubi to!

Temat: Fiat Stilo MW 1.9 JTDm 140KM  

  1. #16
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Rozrzut jeśli chodzi o nadwozie na pewno. Peugeot to funkcjonalne i wygodne wozidełko dla seniora, Giulietta to wciąż powiew śladowej, sportowej młodości. Muszę się zdecydować, w której grupie czuję się lepiej
    Italians Do It Better



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 lipiec 2017
    Skąd
    Żywiec
    Wiek
    36
    Postów
    19
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Po 11 tysiącach wymieniony olej (tym razem Motul X-Cess 5W40 )+ wszystkie filtry, sprawdzenie świec żarowych przed zimą ale jest w porządku. Między czasie jedyne co przez ten czas zrobiłem to wymiana żarówek mijania, wymienione klosze kierunkowskazów bocznych, z grubsza przeczyszczona komora silnika, zaślepienie EGRa i montaż kamerki samochodowej. W sierpniu w 3 tygodnie zrobiłem 3 000 km po trasie, 80% prędkości autostradowe 140-150 km/h ze spalaniem 6,1 bez najmniejszych problemów. Także dalej tylko lejemy i jeździmy przed zimą muszę zrobić dwa ogniska korozji i być może oddam do lakiernika bo z tylnych słupków już klar zszedł i strasznie szpeci. Lakiernik zawołał 250 zł za oba elementy.






  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 lipiec 2017
    Skąd
    Żywiec
    Wiek
    36
    Postów
    19
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Nie miał człowiek kłopotu to kupił sobie Stilo :] tak poważnie to ten konkretny egzemplarz. .

    Stilo wg licznika ma 260 000 i miało tendencję do puszczania niebieskiego dymka przy zapalaniu zimnego silnika tak do 5 sekund, potem ustawało. Jeśli było cieplej czyli tak ok 5 na plusie dym był mniejszy. Po pierwszych dwóch ruszeniach z zatrzymania na dystansie 1 kilometra jeszcze czasem puścił niebieskiego bąka, potem spokój. Brak kopcenia podczas jazdy czy na postoju. Przy kolejnym opaleniu już nic nie ma. Oleju bardzo delikatnie ubywa, kontroluję co tydzień i nie ważne czy jeżdżę tylko po mieście czy jadę w trasę po 140 km/h, to są bardzo minimalne ilości, myślę że nie będę musiał dolewać do kolejnej wymiany do której mam jeszcze 5 tysięcy. Turbina nie ma luzu, sprawdzone. wyniki z podpięcia pod kompa - https://www.flickr.com/photos/148563...122228/sizes/l

    Został wyczyszczony dolot, odma itd, pierwsze kilka dni jakby ustał problem, potem wrócił ale jest mniej tego niebieskiego dymu (jest też już cieplej ale ostatnio był znów przymrozki więc mam porównanie). Mechanik, który to czyścił stwierdził wtedy, że jak nie pomoże to uszczelniacze zaworowe będzie trzeba zrobić (zrobi to bez ściągania głowicy) jednak teraz podczas rozmowy, że temat wrócił stwierdził, że wymieniając uszczelniacze trzeba będzie zdjąć głowice żeby jeszcze uszczelkę wymienić, uszczelkę zaworów, pasek rozrządu, płyn chłodniczy no i olej z filtrem. Może się okazać też, że trzonki są już wytarte i prowadnice zaworów do wymiany i zrobi mi się koszt spokojnie 2 000 złotych i dobry remont silnika. Jakoś już mu przeszedł zapał do robienia tego bo samo auto nie wiele warte, że można w sumie z tym jeździć skoro auto nie kopci ani na postoju ani podczas jazdy tylko olej sprawdzać. Nie za bardzo podoba mi się takie wyjście... Teraz tak:

    - czy jest sens wymiany samych uszczelniaczy zaworowych jeśli będą inne objawy zużycia silnika, czy to coś da w ogóle? Mi powiedział za to 400 - 500 zł.

    - jaki może być szacunkowy koszt zrobienia tego wszystkiego o czym mówił mechanik od A do Z i jak duży jest to zakres remontu silnika jeśli chodzi o całość? To już prawie kapitalka czy dopiero połowa?

    - robi się ciepło więc problem jakby znikał więc czy jeśli niebieski dymek przy odpalaniu ustanie bo da radę tak pojeździć do jesieni i robić to na jesień dopiero?

    W auto włożyłem już blisko 7 tysięcy w 2 lata wliczając w to rozrząd i przeglądy co 10 tysięcy więc z jednej strony głupota zajechać ten samochód bo jestem z niego zadowolony i dużo rzeczy zostało wymienionych jednak miałem w planie sprzedać go do półtora roku. Nie chcę też robić połowicznie pod sprzedaż i komuś sprzedawać miny w tym roku, żeby uciec z problemem. Gdyby nie ten problem to na jesień szedł by na sprzedaż ale jeśli zrobię remont to i tak nie odzyskam choć połowy pieniędzy a amortyzacji też żadnej z tego nie będzie.

    Jakie są Wasze opinie bo ja jestem zielony i trochę w kropce, robić będę musiał bo nie chcę tak jeździć, szkoda mi auta i problemów jeśli w końcu stanie na drodze. Będę jeszcze do dwóch mechaników dzwonił z temat, zobaczę co mi powiedzą. Wszyscy trzej nie są "z ulicy" ktoś polecił bo robi u nich auta, u jednego przez pewien czas też robiłem ja i pół rodziny ale on trochę obniżył poziom i dawno u niego nie byłem. Nie wiem jak teraz.
    Ostatnio edytowane przez Nokian ; 27-03-2019 o 15:04

  5. #19
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Weź, zrób jeszcze raz logi na w pełni rozgrzanym silniku. Zloguj na wolnych obrotach wyłącznie korekty wtryskiwaczy oraz temperaturę silnika. Z tego co widzę, wtryskiwacz na III cylindrze masz do wyjaśnienia. Max. korekta to u Ciebie ponad +5mm3/w. Wg niektórych taka korekta to wtryskiwacz na złom. Z logów nie wiadomo czy to korekta pod obciążeniem, czy na postoju i wolnych obrotach.
    Italians Do It Better

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 lipiec 2017
    Skąd
    Żywiec
    Wiek
    36
    Postów
    19
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    To było na rozgrzanym i pod obciążeniem. Resztę będę miał w sobotę dopiero.

    Dwa lata temu wymieniałem podkładkę pod 3 wtryskiem, poprzedni właściciel również jakieś 3,5 roku temu. Podobno może też być wtyczka od wtrysku uwalona i takie są wartości...

    Samochód równo rozwija moc, spalanie takie same odkąd mam auto od 5.2 do 7.2 w zależności czy trasa czy miasto w jaki okresie roku.
    Ostatnio edytowane przez Nokian ; 27-03-2019 o 22:03

  7. #21
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    W większości przypadków problem z wtyczką III cylindra w silnikach mJTD, a właściwie CDTI w Oplu szedł w parze z błędem na blacie i w sterowniku silnika. Gdybyś jednak chciał ją wymienić to koszt wtyczki to ok. 10 zł + przesyłka. Zdaje się że to wtyczka jak poniżej

    https://allegro.pl/oferta/wtyczka-ko...dti-7152416101
    Italians Do It Better

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 lipiec 2017
    Skąd
    Żywiec
    Wiek
    36
    Postów
    19
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Właśnie o Oplach wspominał, że to w nich najczęściej padają wtyczki, rzadziej we Fiatach/Alfach.

    Kolega, który robił logi podrzucił mi jeszcze to jeśli to co jeszcze daje. https://www.flickr.com/photos/148563...513638/sizes/l
    Dołączone pliki Dołączone pliki

  9. #23
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Wartości z przepływki też się rozjeżdżają. Zloguj podczas jazdy sam przepływomierz czyli oczekiwana masa powietrza i zmierzona masa powietrza dla potwierdzenia. Zapisz to do pliku .csv żeby można było otworzyć w Multiecuscan.
    Italians Do It Better

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 lipiec 2017
    Skąd
    Żywiec
    Wiek
    36
    Postów
    19
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Nie mogę wrzucić plików przez forumowy załącznik jako csv więc daję tak. Przepływka wymieniona rok temu na oryginalną Boscha.

    https://megawrzuta.pl/download/e0aed...ab96fd73f.html

    https://megawrzuta.pl/download/fff3e...92d3879c1.html

  11. #25
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Trochę chaotyczne te logi. Zloguj je na spojnie i nie aż tyle parametrów na raz.

    Log nr 1 (na wolnych obrotach)

    - obroty silnka
    - temperatura silnika
    - korekty wtryskwaczy

    Log nr 2 (podczas spokojnej jazdy)

    - obroty silnika
    - temperatura silnika
    - korekty wtryskiwaczy (1-4)
    - prędkość pojazdu

    Log nr 3

    - obroty silnika
    - temperatura silnika
    - prędkość pojazdu
    - oczekiwana masa powietrza
    - zmierzona masa powietrza

    Logi niech mają minium 1 min, a nie 10 i 45 sekund
    Italians Do It Better

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 lipiec 2017
    Skąd
    Żywiec
    Wiek
    36
    Postów
    19
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Log trzeci też przy spokojniej jeździe?

  13. #27
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Tak, też spokojna jazda. Przy dużych prędkościach obrotowych sterownik nie pokazuje korekt.
    Italians Do It Better

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 lipiec 2017
    Skąd
    Żywiec
    Wiek
    36
    Postów
    19
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Brakło czasu dziś na logi...

    Wymieniona poduszka pod akumulatorem. Na postoju różnicy nie widać, podczas jazdy jest znaczna jeśli chodzi o płynność przy zmianie biegów, ruszaniu oraz w hałasie. Do tej pory między 1800 a 2000 robiło się znacznie głośniej lub podczas dynamicznego przyśpieszania a teraz w całym zakresie obrotów jest bardzo podobnie czyli dość cicho. Zobaczę jeszcze z czasem jak przy gaszeniu/zapalaniu. Pomalowana podstawka pod akumulatorem.

    W kwietniu montaż czujników parkowania, wymiana wszystkich podkładek pod wtryskami, wtyczki 3 wtrysku i sprawdzenie skąd zapocenie przy filtrze oleju/korku miski olejowej.

  15. #29
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 lipiec 2017
    Skąd
    Żywiec
    Wiek
    36
    Postów
    19
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Na początku myślałem, że na postoju nie ma różnicy ale jednak jest... na gorsze. Widać drganie kierownicy i lusterka wewnętrznego. Wcześniej drgania były minimalne, bardziej odczuwalne niż widoczne. Drżenie lusterka było do tej pory od 140 km/h wzwyż także dziwi mnie, że się pogorszyło. Jednak podczas jazdy jest znacznie lepiej jeśli chodzi o płynność przy zmianie biegów, ruszaniu oraz w hałasie. Przy odpalaniu jest jakby trochę lepiej ale nadal czasem jest stuknięcie choć nie tak głośne jak do tej pory. Przy gaszeniu jest cisza i spokój więc tutaj też na plus. Została jeszcze pomalowana podstawa akumulatora.










    Sam z tym nie robiłem tylko kolega, ja nie mam czasu na takie rzeczy :]

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 lipiec 2017
    Skąd
    Żywiec
    Wiek
    36
    Postów
    19
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Dziwne zachowanie przepływomierza 140KM JTDM na jałowym
    Napisany przez januszek12 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 17-06-2017, 13:02
  2. Kupie docisk sprzegła stilo 1,9 jtd 140km
    Napisany przez peppers6666 na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 16-11-2016, 00:54
  3. poduszka stilo 1.9 140km
    Napisany przez mationix na forum Stilo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 10-11-2016, 12:50
  4. [Stilo 1.9 JTDm 120 KM] Brak kontaktu z BCM
    Napisany przez 0prawca na forum Stilo
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 09-11-2016, 18:10
  5. Wymiary tarczy sprzęgła STILO 1,9 JTD 16V 140km 2004r.
    Napisany przez mario106 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 28-04-2011, 22:49

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

5w30 jtdm

uzywane mcphersony stilo forum

fiat stilo mw

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl