Witam wszystkich klubowiczów . Na forum zarejestrowałem się jakiś czas temu, ale dopiero teraz zdecydowałem się założyć temat o mojej Paulinie.Nie robię tego,żeby się pochwalić (nie ma bardzo czym),ale dlatego,iż mam wiele do zrobienia w tym aucie i liczę na Waszą pomoc.
Na auto natknąłem się przypadkiem,podczas rozmowy ze znajomym mechanikiem.Powiedział,że jak nie mam kasy na samochód,to jest takie zagazowane Palio za 2,5k. Właściciel wpakował w ten samochód w przeciągu roku prawie 1,2k na reanimacje,ale kupił drugie i jest mu juz nie potrzebne.
Tak też nabyłem w lipcu 2012 od pierwszego właściciela Fiata Palio Weekend 1,4 8V z 1998r.Wyposażenie dodatkowe niestety jest znikome - blokada skrzyni biegów - ponieważ poprzedni właściciel opłacał AC, więc musiał dokupić MULTILOCK. Golas bez zegarka, radia, ale na jeszcze "czarnych blachach" z przebiegiem 177,5k tyś.
Niestety zalany Lotos 15W40 - poprzednik twierdził że lubi sobie trochę "chlapnąć" i wlał mineralny olej- ale za to dostałem komplet opon zimowych i zderzak przedni na wymiane (orginalny jest uszkodzony) "Nieodzownym pasożytem" tego egzemplarza jest RUDA - walcze z nią jak mogę, ale.... sami zobaczycie.
Zabrałem się do lektury książki "Sam naprawiam" oraz Naszego Forum i postanowiłem własnymi siłami coś przy denacie podłubać - budżet niestety skromny,ale:
[SIZE=4] 07.2012[/SIZE]
Na zapasie była "nowa oponka" DUNLOP SP70.Co by było śmiesznie,na feldze od Megane. Leciwa co prawda,ale nie jeżdżona,jeszcze z frendzelkami.
Dokupiłem drugą taką na alledrogo i założyłem je z przodu.Koszt 140 zl.
Stan Dębicy Passio, które były na przodzie, pozostawiał wiele do życzenia
Postanowiłem usunąć problem "latającego drążka zmiany biegów".Zakup:
- korpus dźwigni zmiany biegów Marneti Marelli
- zestaw naprawczy dźwigni zmiany biegów
- gałka zmiany biegów uniwersalna - skóra
koszt:137 zł
Zdecydowałem sią na orginalny korpus, ponieważ ten posiada metalowe łóżyska.Tani zamiennik jest na plastikach(nawiasem mówiąc został mi jeszcze z zestawu, jakby ktoś potrzebował moge odpalić za browarka)
[SIZE=4]08.2012[/SIZE]
Przyszedł czas na załatanie podłogi.Zakup:
- uszczelniacz do metalu
- farba podkładowa tlenkowa Sniezka
- puszka baranka
Blache 1mm2 dostałem od sasiadka - razem z pospawaniem
koszt materiałów i robocizny:250 zl.
IMG_4937.JPGIMG_4936.JPG
Zrobiło mi się szkoda kostki brukowej pod domem,a i przyszedł najwyższy czas wymienić olej,więc zakup:
- uszczelka pod miską olejową
- olej 15W40 Lotos - 5l ( z zapasem na dolewki-niepotrzebnie,jak się później okazało)
- filtr oleju
koszt:106 zl
Zalałem olej taki sam, jaki był juz w silniku.Ale zastanawiam się nad przejściem na 10W40.
Należało też "przyjżeć się" instalacji gazowej.Zakup:
- zestaw naprawczy reduktora LOVTEC
- filtr gazu do zaworu LOVTEC
Nitro i pędzelek znalazłem u dziadka w garażu.
koszt:43 zl
[SIZE=4]10.2012[/SIZE]
Przyszły pierwsze mrozy i klapa bagażnika omal nie spadła mojej połowicy na głowę.Zakup:
- spreżyna gazowa klapy bagażnika sztk.2
koszt:70 zl
[SIZE=4]11.2012[/SIZE]
Kontynuacja walki z wyciekami, tym razem uszcelnianie półosi.Podczas prac okazało się,że przegub prawy ledwo zipie, więc musiałem wymienić.Drugi założyłem nowy profilaktycznie.Tak więc Zakup:
- przegub homokinetyczny sztk.2
- uszczelniacze półosi wewnętrzne sztk.2
- olej TUTELA 75W90 2 litry
koszt:350 zł
Po tym zabiegu biegi zdecydowanie lepiej zaczeły wchodzić.Podejrzewam,że poprzedni własciciel nie wymieniał oleju w skrzyni.
[SIZE=4] 12.2012[/SIZE]
Zakończyłem walkę z wyciekami z silnika.Zakup:
- uszczelka pokrywy zaworów - 12zl
- preparat do mycia silnika KAger - 27zl
Niestety zaczął kiepsko palić i łapać "lewe powietrze".Dzieki Waszym cennym uwagą:
- wymiana filtr paliwa - 27zł
Niepomogło, a więc czyszczenie przepustnicy,też bez zmian.Zakup:
- świece - 54 zl
- rura dolota powietrza, niestety "orginalny zamiennik" - 161 zl z przesyłką
Obraz 005.jpgObraz 004.jpg
[SIZE=4]01.2013[/SIZE]
Gdy ogarnęła mnie chwila zwątpienia,odezwał się, jak mniemam główny winowajca.
- Regeneracja rozrusznika - 111 zl.
Wycieki z silnika zalały rozrusznik.Po regeneracji samochód zaczął palić prawie od strzała.
Podobno tylko połowa głupich ma szczęście,a ja najwyraźniej się do niej nie łapie :-).Jedna dziura w drodze i ..:
- łożysko koła przedniego OPTIMAL - 80zl
- wprasowanie łożyska w piastę - 30zl
- tuleja wahacza przedniego wciskana - 22 zl
- tuleja wahacza prawego przedniego - 38zl
- guma stabilizatora końcowa - 16 zl
- guma stabilizatora wewnętrzna - 28 zl
- wprasowanie tulei w wahacz - 20 zł
Pozostało kilka bolączek, które trapią mój egzemplarz, ale myślę, że z Waszą pomocą uda mi się ich pozbyć.