Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 10 z 12 PierwszyPierwszy ... 89101112 OstatniOstatni
Posty od 136 do 150 z 174
Like Tree7lubi to!

Temat: Fiat Brava_ELX 100 16v  

  1. #136
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2014
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    38
    Postów
    185
    Auto
    Brava_HGT
    Rocznik
    2005
    Hah, biłem się z myślami czy Lybry nie brać zamiast Bravy. Brava to auto na którym tato uczył mnie prowadzić, oraz które mi pożyczał jak zdałem prawko, a Lybra to mój pierwszy własny samochód Lepiej wyposażone, wygodniejsze i bardziej nietuzinkowe. W standardzie miałbym to co do Bravy dokładam. Ale niestety Lybry chorują na tę samą rudą chorobę. A dodatkowo zdecydowanie gorzej z częściami jest.

    Tymczasem wczorajsze drobne prace:

    - malowanie uchwytu komputera spod kanapy
    - cięcie i rozkładanie na czynniki pierwsze wiązki klapy z Marei i końca wiązki Bravy. Obie wiązki mam rozpisane, kable ustalone. Jutro będę lutował poszczególne przewody i rozkładał instalacje w miejsce docelowe. Mam zamówione maty wygłuszające i pewnie w środę bagażnik będzie ogarnięty wstępnie.
    Bravo_HGT 155 20V
    Brava_ELX 100 16v
    Lybra 2.4 jtd
    Meriva 1.4 EcoTec



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #137
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2014
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    38
    Postów
    185
    Auto
    Brava_HGT
    Rocznik
    2005
    Działam sobie nad instalacją i spotkałem problem natury technicznej wynikający z dwóch rożnych rozwiązań z tak banalna rzeczą jak lampka oświetlenia bagażnika. Jak wiecie kładę w Bravie instalacje z Mareii Weekend. No i jest spora różnica w obu atutach.

    Marea Weekend: lampka jest umieszczona na suficie, zapala się po otwarciu klapy lub otworzeniu auta z pilota. Działa w oparciu rozłączenie masy w zamku bagażnika, lub sygnału z ISC. Połączona jest instalacją zarówno ze skrzynką bezpieczników jak i do ISC, centralki zamka i alarmu.

    Brava: lampka w boczki bagażnika, zapala się tylko po otwarciu klapy. Działa w oparciu o złączenie masy w płytce stykowej klapy. Brak ISC i alarmu. Brava nie ma centralnego zamka na klapie oraz nie pokazuje na liczniku otwartej klapy.

    No i troszkę na tym zgłupiałem. Ostatecznie doszedłem do wniosku że lampkę zostawię podobnie jak w Bravie jest, czyli nie będę kombinował z podłączeniem lampki otwarcia klapy, a tylko pójdę bezpośrednio ze skrzynki bezpieczników, bez ISC i alarmu. A ISC i alarm zostawię tak że będzie myślał że klapa jest zawsze zamknięta. Może coś tylko z alarmem popracuje. Problem taki że moja Brava nie miała alarmu a Marea owszem, więc w tej kwestii mam drobno/duże różnice w instalacji.

    Ale żeby oderwać myśli od kabelków, wczoraj zrobiłem takie coś:
    IMG20230118144847.jpg
    IMG20230118145729.jpg

    No i dzięki temu głośniki BOSE z Lyberki, o wymiarze 165mm idealnie pasują do fabrycznych miejsc pod 130mm. Co ciekawe rozstaw samych otworów jest ten sam, przy czym osłona słupka ma miejsce tylko an 3 śruby i tak dystans będzie się trzymał. Przesunięcie i te wypustki wynikają tylko z tego że sam głośnik z kołnierzem jest za duży aby w fabrycznym miejscu się zmieścić. Zostaje zrobić drugi dystans i zaimpregnować

    Udało mi się też rozpocząć prace nad wygłuszeniem bagażnika. Podłoga prawie gotowa
    Bravo_HGT 155 20V
    Brava_ELX 100 16v
    Lybra 2.4 jtd
    Meriva 1.4 EcoTec

  4. #138
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2014
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    38
    Postów
    185
    Auto
    Brava_HGT
    Rocznik
    2005
    Ostatnio nic się nie działo. Zacząłem wygłuszać bagażnik i nie skończyłem.

    IMG20230118194138.jpg

    A powód jest taki że szukałem auta na dojazdy. Stilo jest ok, ale perspektywa rosnących cen paliw, praktyczności samochodu i zakazu wjazdu Stilaczem do Wrocławia już niedługo, spowodowały zmianę. Mydelniczka swojego tematu nie dostanie Wersja Enjoy z 1.4 w gazie. Najsłabszy, ale niezawodny i oszczędny silnik do tego auta.

    IMG20230129161514.jpg
    Bravo_HGT 155 20V
    Brava_ELX 100 16v
    Lybra 2.4 jtd
    Meriva 1.4 EcoTec

  5. #139
    Klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2009
    Skąd
    Strzelin
    Wiek
    42
    Postów
    201
    Auto
    kilka różnych samochodów :)
    Rocznik
    2004
    Noooo panie.... a czemu nie włoszczyzna? A od kiedy i jakie normy mają wejść?
    Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
    Rosso Proteo gtv 2,0TS 150KM
    Grigio Turning Brera 3,2V6 Q4 260KM
    Rosso Competitione Giulietta 1,4MA 170KM
    Jaguar XF 4.2 V8 298KM

  6. #140
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2014
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    38
    Postów
    185
    Auto
    Brava_HGT
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Noooo panie.... a czemu nie włoszczyzna? A od kiedy i jakie normy mają wejść?
    Przyczyna dość prosta: nie ma nic sensownego.

    Szukałem auta praktycznego do wożenia dwójki dzieci, jednocześnie oszczędnego w gazie. Włosi są nie po drodze z praktyką w rocznikach mnie interesujących. A jeśli już to np. Phedra jest za dużym klocem z silnikami które oszczędne nie są. Stilo nie chcę kolejnego bo chciałem coś co w środku nie trzeszczy i nie wygląda tak słabo materiałowo, 159 ciasna w drugim rzędzie, Croma beznadziejne benzyny, Delta/Bravo za drogo za sensowne egzemplarze, Musa droga. Jedyna prawdziwa alternatywa dla mnie to był Fiat Idea. Ale Meriva ma zdecydowanie lepiej zorganizowane wnętrze i fantastyczny system Flex Space dla tylnych foteli. Poza tym prosty silnik na łańcuchu, dobrze znoszący LPG i proste zawieszenie. W opiniach mało awaryjna, w budżecie idealnie. Wiec się skusiłem Na razie fajnie się tym jeździ.

    Strefę planują wprowadzić od 2025. Jeszcze nic pewnego, ale prędzej czy później będzie.
    Bravo_HGT 155 20V
    Brava_ELX 100 16v
    Lybra 2.4 jtd
    Meriva 1.4 EcoTec

  7. #141
    Klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2009
    Skąd
    Strzelin
    Wiek
    42
    Postów
    201
    Auto
    kilka różnych samochodów :)
    Rocznik
    2004
    Jak ja miałbym tak podchodzić do motoryzacji to miałbym tylko golfy i passaty aha, i caddy
    Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
    Rosso Proteo gtv 2,0TS 150KM
    Grigio Turning Brera 3,2V6 Q4 260KM
    Rosso Competitione Giulietta 1,4MA 170KM
    Jaguar XF 4.2 V8 298KM

  8. #142
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2014
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    38
    Postów
    185
    Auto
    Brava_HGT
    Rocznik
    2005
    No pracuje sobie powoli dalej. Wygłuszyłem dach i oficjalnie podsufitka to pierwsza rzecz która została w Bravie zamontowana już docelowo Obecnie wygłuszam bagażnik i jak skończę to wracam do instalacji elektrycznej w bagażniku, żeby tą część auta poskładać. Obecnie w bagażniku zostało dopieścić słupki i przykleić piankę. Po tym biorę się za zawieszenie tylne. Niestety jak to bywa wychodzą mi kolejne rzeczy którymi miał się zająć blacharz. Co chwilkę znajduję małe ogniska korozji które sam już niweluję. Ale wydaje mi się że będzie kilka miejsc które za kilka lat się odezwą. Zwłaszcza łączenia blach podłogi bagażnika z nadkolami tylnymi. W Marei te miejsca były przeżarte na wylot. Nic czego nie da się naprawić, ale wiadomo, koszty w przyszłości mogą być.

    IMG20230225131405.jpg

    IMG20230226153725.jpg
    Bravo_HGT 155 20V
    Brava_ELX 100 16v
    Lybra 2.4 jtd
    Meriva 1.4 EcoTec

  9. #143
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2014
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    38
    Postów
    185
    Auto
    Brava_HGT
    Rocznik
    2005
    W końcu skończyłem pierwsze rolki maty i pianki Starczyło na cały dach, bagażnik oraz kawałeczek pod siedziskiem. Zmówiłem kolejne, ale nabiera to już kształtu. Powolutku bo jeszcze sam robiłem poprawki blacharskie w niektórych miejscach. Niestety przez ilośc otworór na spinki, itp. jest trochę rzeźba i puzzel, ale ważne że szczelnie. Tapicerka nawet pasuje przy przymiarkach

    IMG20230313181655.jpg

    IMG20230313181719.jpg

    IMG20230313181722.jpg
    Bravo_HGT 155 20V
    Brava_ELX 100 16v
    Lybra 2.4 jtd
    Meriva 1.4 EcoTec

  10. #144
    Klubowicz
    Dołączył
    28 sierpień 2014
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    283
    Auto
    Siena 1.2 HL, Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    1999, 2008
    Hej, właśnie wróciłem z Forzy Italii i z czego to zrozumiałem to spotkałem Twojego bratanka, który też jeździ Bravą z faltdachem Byłem zaparkowany koło niego w Nuova Bravo i nazwał Cię świrem

  11. #145
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2014
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    38
    Postów
    185
    Auto
    Brava_HGT
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał adamko3 Zobacz post
    Hej, właśnie wróciłem z Forzy Italii i z czego to zrozumiałem to spotkałem Twojego bratanka, który też jeździ Bravą z faltdachem Byłem zaparkowany koło niego w Nuova Bravo i nazwał Cię świrem
    No trochę pogadaliśmy, ale myślę że Piotrek, ze swoim wycinaniem dachu, robi mocną konkurencję w byciu świrem :⁠-⁠) Swoją drogą szkoda że się nie poznaliśmy, ale jakby co obiecałem sobie że Brava za rok pojedzie, więc jak coś będzie okazja :⁠-⁠)

    A swoją drogą, zainspirowany tym co widziałem na Forzie, wziąłem się w końcu do roboty. Dziś udało się ogarnąć:
    - rozbroiłem bak z Bravo, umyłem i jest gotowy do montażu nowego wlewu i wszystkich rurek. Miał wpaść ten od Mareii ale jednak dodatkowe 10l powodują że się nie mieści. Natomiast tego co miałem od 1.6 nie mogę użyć bo ze względu na różnice gwintów nie można do niego zamontować pompy paliwa z 2.0.
    - zakończyłem mariaż instalacji elektrycznej z Marei kombi, z tą z Bravy. Ogarnąłem mostki do lamp, lampkę bagażnika co swoją drogą jest drobnostką, ale kosmosem było zgranie tego. Zrezygnowałem przez to z czujnika otwarcia klapy. No i położyłem kable audio do docelowej instalacji.
    - zrobiłem już zaimpregnowane dystanse do głośników BOSE do tylnych słupków
    - przymiarki subwoofera okazały się kluczowe do podjęcia ważnej decyzji. Nie montuje suba na stałe, ale zrobię mu dyskretna obudowę która będzie zdejmowana, i schowa się we wnęce bagażnika. Niestety mimo dopasowania nie udało mi się estetycznie wsadzić obudowy z Lybry tak abym mógł swobodnie otwierać podłogę i żebym miał dostęp do żarówek. Stąd decyzja o zabudowie na wymiar ale bez stałych punktów mocowania.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez rain ; 01-06-2023 o 19:36

  12. #146
    Klubowicz
    Dołączył
    28 sierpień 2014
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    283
    Auto
    Siena 1.2 HL, Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    1999, 2008
    Cytat Napisał rain Zobacz post
    No trochę pogadaliśmy, ale myślę że Piotrek, ze swoim wycinaniem dachu, robi mocną konkurencję w byciu świrem :â*-â*) Swoją drogą szkoda że się nie poznaliśmy, ale jakby co obiecałem sobie że Brava za rok pojedzie, więc jak coś będzie okazja :â*-â*)
    Koniecznie, przywiozę jakieś bezalkoholowe ; ) I za rok jadę bankowo Sieną.

  13. #147
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2014
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    38
    Postów
    185
    Auto
    Brava_HGT
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał adamko3 Zobacz post
    Koniecznie, przywiozę jakieś bezalkoholowe ; ) I za rok jadę bankowo Sieną.
    Sieną mógłbyś na "Wrocław z gratem" przyjechać możemy się tam spotkać, bo czasem wpadam. Teraz będę za tydzień w piątek.
    adamko3 lubi to.
    Bravo_HGT 155 20V
    Brava_ELX 100 16v
    Lybra 2.4 jtd
    Meriva 1.4 EcoTec

  14. #148
    Klubowicz
    Dołączył
    28 sierpień 2014
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    283
    Auto
    Siena 1.2 HL, Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    1999, 2008
    A to stąd jest to spotkanie pod Magnolią. To się zgramy może. Na pewno 3 następne piątki mnie nie ma we Wrocławiu.

  15. #149
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2014
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    38
    Postów
    185
    Auto
    Brava_HGT
    Rocznik
    2005
    No i tak wygląda głośnik BOSE z Lybry na swoim miejscu ;⁠) Pasuje dobrze i nawet nie widać dużej rzeźby.

    IMG20230605180448.jpg
    Ostatnio edytowane przez rain ; 06-06-2023 o 06:57
    Bravo_HGT 155 20V
    Brava_ELX 100 16v
    Lybra 2.4 jtd
    Meriva 1.4 EcoTec

  16. #150
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2014
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    38
    Postów
    185
    Auto
    Brava_HGT
    Rocznik
    2005
    Dziś koncepcyjnie udało mi się ogarnąć temat zmian w instalacji elektrycznej w kontekście kilku zmian jakie wprowadzam:

    1. BOSE.
    Jak pisałem całość instalacji audio wziąłem z Lancii Lybra w wersji kombi. Ze wszystkich możliwości to był najlepszy wybór z kilku powodów. Przede wszystkim liczba głośników. Lybra ma 2 głośniki dwuosiowe, dwa jednoosiowe i subwoofer w bagażniku. Ale co najważniejsze w Lybrze wzmacniacz jest podłączony pod kanały głośnikowe bezpośrednio w radiu, i radio samo w sobie nie wie że jest wzmacniacz. Co innego np BOSE w 156, gdzie niby takie samo ale jednak radio ma tryb BOSE i wtedy puszcza płaski sygnał z osobnych wyjść w radiu, do wzmacniacza a ten robi role małego DSP. Dlatego tez chociaż wizualnie takie same, wzmacniacze ze 156 i Lybry nie są zamienne. W Lybrze, tak jak w Mareii, rolę korektora ma radio a wzmacniacz tylko wzmacnia sygnał i przesyła dalej. Stąd wybór był jedyny aby w pełni wykorzystać możliwości BOSE i żeby całość wyglądała jak z fabryki. Udało się fajnie mi rozwiązać problem głośników 165mm do miejsc po elipsach i w sumie wyglądać będzie jakby z fabryki to wyjechało. Osobnym problemem jednak był subwoofer. Przemodelowałem puszkę aby zmieściła się we wnękę w bagażniku, ale ostatecznie wyszło że i tak będzie blokować otwieranie podłogi, oraz nie przewidziałem wielkości głośnika w słupku i zostaje mało miejsca na spasowanie całości. Stąd zmiana koncepcji i zbuduje nową obudowę dla głośnika która będzie zmontowana na rzepy i materiałowa opaskę dokładnie boczku, co pozwoli ja wyciągać szybko i sprawnie a zapewni dobrą, ustabilizowaną pozycję. Sam kabel będzie można będzie schować, co pozwoli mi na stałe zdemontować subwoofer gdybym potrzebował a pozostałe audio i tak będzie ładnie grać.

    2. Przyciemniane lusterko.
    Nie ma żadnych problemów. Mocowanie lusterka z Lybry jest takie samo, zasilanie i czujnik wstecznego bez problemu podciągnę i będzie działać jak powinno włącznie z dezaktywacją bo wrzuceniu wstecznego.

    3. Tempomat.
    Tutaj koncepcyjnie problem mam rozwiązany w teorii. Manetka od Lybry pasuje idealnie. Natomiast komputer stanowił problem. W Mareii 2.0 20v, komputer silnika nie ma pinów w gnieździe do których idą kabel z manetki i czujnika sprzęgła. Stąd zakupiłem komputer od Lybry 2.0 20v, który już takowe ma. Do tego IMMO i pastylkę z kluczyka a by to zadziałało. Problemem będzie ewentualnie wgranie map, jeśli silniki nie zagra dobrze. Ale raczej nie będzie problemu bo wszystkie części składowe silnika są w Lybrze CF2 takie same jak w Marei. Rożnica jest w skrzyni biegów z tego co się zorientowałem. Problemem dodatkowy, jest czujnik naciśnięcia sprzęgła. Lybra ma Marea nie ma na niego miejsca. Musze wymyślić jakieś dobre miejsce na niego i mam dwie możliwości, Albo wyrzeźbić mocowanie przy pedałach, albo przy ramieniu na skrzyni (ale tutaj problem brudu będzie). A coś czego nie zrobię, nad czym ubolewam to ikonka tempomatu... Nie widziałem liczników z takową. Miejsca puste w licznikach są, mogę diodę dodać, żaden problem, ale jak zrobić ładny piktogram to już nie wiem. Bez tego i tak będzie działać.

    4. Automatyczne wycieraczki.
    Oczywiście także z Lybry. Podmieniam całego pająka (mocowania i wymiary te same), dokładam komputer wycieraczek z Lybry no i zespół przy lusterku. Komputer jest niezależny i nie połączony z komputerem wnętrza w Lybrze, więc można do Bravy włożyć. Czujnik deszczu przy lusterku wystaje poza fabryczne kropkowanie na szybie, a żeby estetycznie wyglądało dorobię odpowiednią naklejkę z kropkowaniem naokoło niego. Dzięki pokrewieństwu miedzy autami, silnik wycieraczek przednich także pasuje. Martwię się tylko o zakres pracy wycieraczek. Szyby nie różnią się znacznie i może nie będzie problemu. jak będzie to wtedy pomyśle dalej. Od strony elektrycznej żaden problem.

    5. Czujnik zaparowania szyb.
    No i tutaj porażka. Czujnik nie zadziała z jednego powodu. Lybra ma całkiem automatyczna klimatyzacje dwustrefową, Brava/Marea jednostrefową i półautomatyczną. W Lybrze kierunki nawiewów są sterowane elektrycznie i przy zaparowaniu szyb klima tłoczy wszystko na szybę. W Bravie/Marei zadziałałoby tylko włączenie sprężarki, ustawienie temperatury i włączenie tylnej szyby. Teoretycznie, bo i tak nie zdziała bo komputer klimy jest całkiem inny i nie ma odpowiednich wejść. Stąd czujnik zdemontuje z zespołu lusterka, a gniazdo do niego wykorzystam do zasilania kamerki lub zostawię puste, wygląda jak slot na Telepass, więc nie am problemu i nie gryzie po oczach.

    Zostaje tylko multum lutowania i budowania wiązek
    Bravo_HGT 155 20V
    Brava_ELX 100 16v
    Lybra 2.4 jtd
    Meriva 1.4 EcoTec


 
Strona 10 z 12 PierwszyPierwszy ... 89101112 OstatniOstatni

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl