Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
Like Tree6lubi to!

Temat: Elektryczny Fiat Cinquecento z doładowaniem solarnym  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 czerwiec 2017
    Skąd
    Radom
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Cinquecento electric
    Rocznik
    12.1996 FL

    Elektryczny Fiat Cinquecento z doładowaniem solarnym

    Witam, pragnę przedstawić dosyć ciekawy projekt elektrycznego Fiata Cinquecento.

    14.JPG

    15.JPG

    14ev3s.jpg

    W moim przypadku projektowanie i konstrukcja Cienkiego wyglądała tak jak na filmie, który umieściłem na YT. Prace trwały ok 2,5 roku ale efekty są dosyć fajne. Nie ma co opisywać, trzeba zobaczyć:

    https://www.youtube.com/watch?v=IJNKksV2rJY

    Samochód jest zarejestrowany jako elektryczny CC z 1996 r., z mocą silnika 10kW, z rodzajem paliwa EE.
    Chętnie wymienię się doświadczeniami i informacjami o konwersjach tego modelu samochodu na electric z innymi takimi jak ja pasjonatami tematu.
    Pozdrawiam
    Sławek
    Ostatnio edytowane przez sshoney ; 18-06-2017 o 18:23
    Zielony, lukq, ata i 3 innych lubią to.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 grudzień 2012
    Skąd
    Pfaffenhofen an der Ilm
    Wiek
    45
    Postów
    558
    Auto
    VW Golf 3 GTi,VW Golf IV cabrio,Fiat Sedici 2.0JTDm,Fiat 500 sport
    Rocznik
    2011
    Chłopie szacun.Teraz, jak dla mnie, rozwaliłeś system na tym forum.Jestem pod wrażeniem.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    389
    Auto
    Tipo 1.4
    Mi szczęka też opadła. Ile auto zyskało na wadze? Pewnie baterie są ciężkie.

    Ten solar na dachu co zasila?
    Ostatnio edytowane przez wpfiat ; 19-06-2017 o 08:25

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 czerwiec 2017
    Skąd
    Radom
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Cinquecento electric
    Rocznik
    12.1996 FL
    Bez przesady Masa całkowita wyszła mniej więcej na styk maxymalnej. Przód trochę lżejszy bo silnik waży tylko 15 kG + koło zamachowe i obudowa sprzęgła z korpusem. Na tyle ma gorzej ale stoi na sprężynach od Seicento Vana z gumami. Planowane ma przeniesienie 2 akum z bagażnika do komory silnika - powinny się zmieścić po zamianie tych 3 czarnych na 2. Bateria słoneczna ładuje akume 12V zasilając przy tym wszystkie systemy pokładowe. Daje przy pełnym słońcu max 5,3A /czytane z miernika/, więc jest to sporo. Na dachu jest jeszcze miejsce na drugą taką.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2014
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    46
    Postów
    459
    Auto
    Fiat cinquecento
    Rocznik
    1994
    Spalinowy ma, 23 KW, twój 10 KW, ale silnik elektryczny powinien być bardziej mocny jak te 10 KW, z 15 KW w rzeczywistości, gdyż elektryk jest bardziej elastyczny, pewnie z 100 km/h powinien osiągnąć na tym napędzie.
    Ostatnio edytowane przez Artur45672 ; 19-06-2017 o 22:12
    I like my FIAT Cinquecento.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 kwiecień 2014
    Skąd
    BG
    Postów
    98
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Super projekt! Na Politechnice Rzeszowskiej też mają elektryczne Cinquecento ale ono chyba jest wyłącznie na baterię - bez paneli.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    28 sierpień 2014
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    285
    Auto
    Siena 1.2 HL, Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    1999, 2008
    Skąd w ogóle pomysł na to? Jakimś pojazdem się inspirowałeś? Marzyłeś o własnej Elettrze? Można to traktować jako normalne auto do jazdy na małe dystanse?

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    06 październik 2012
    Skąd
    Radom
    Postów
    417
    Auto
    Brava 1.6 16v Ulysse 3.0 V6 500x 1.5
    Rocznik
    1996 2005 2023
    No no widziałem filmy świetnie to wyszło muszę w końcu zebrać się i obejrzeć auto na żywo ale ciągle praca i nie ma kiedy

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 czerwiec 2017
    Skąd
    Radom
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Cinquecento electric
    Rocznik
    12.1996 FL
    W parametrach silnika podałem moc znamionową osiągana przy pracy ciągłej to jest 10kW. W rzeczywistości silnik posiada moc 23kW ale jest to moc chwilowa. Taką osiąga, gdyż chwilami prąd skacze do wartości 300A. Oryginalna Elettra miała silnik z tego co pamiętam 8,5kW. Samochód jest fajny rzeczywiście do krótkich podróży. A czym się inspirowałem ? Nie wiem to po prostu taka zachcianka ale także pewne wyzwanie techniczne do zrealizowania. A dlaczego Cienki ? mam drugi taki w spalinie, znam ten samochód doskonale a co najważniejsze - blacha nie rdzewieje
    Ostatnio edytowane przez sshoney ; 20-06-2017 o 22:36

  11. #10
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Super pomysł. Na ile ogniwa starczą, w sensie na jaki dystans?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 czerwiec 2017
    Skąd
    Radom
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Cinquecento electric
    Rocznik
    12.1996 FL
    W tej konfiguracji powinny starczyć na ok 50km przy spokojnej jeździe po płaskim terenie. W rzeczywistości przy różnych nachyleniach zasięg oczywiście spada. Po zastosowaniu pakietów Litowo-jonowych i spadku masy baterii do ok 1/3 zasięg znacząco wzrośnie. Ale to przyszłość...

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Jako elektronik powiem tak.. No szacun, ładnie auto wygląda, ale na co ten pierdyliard tych mierników? Zrobić to wszystko na jednym panelu, jakimś TFT itp..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    fajny projekt :-)

    gdybyś mial dostęp do przechodzonych beteri od lapków, to za free mialbys ogniwa LION (oczywiście tzreba je wczesniej sprawdzić) bo zazwyczaj w bateriach pada jedno/dwa ogniwa, do tego zgrzewarkę bo ich nie mozna przegrzewać :-)

    taka może mała porada bo wiem że to prototyp, dobrze by bylo elektronike zabudowac hermetycznie, oraz dac hermetyczne złacza, bo wilgoć szybko sie do tego dobierze.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 czerwiec 2017
    Skąd
    Radom
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Cinquecento electric
    Rocznik
    12.1996 FL
    Rzeczywiście, także też jako elektronik zaczynam myśleć o jednolitym panelu dotykowym ok 7" lub 8" umieszczonym w miejscu zegarów zamiast tych wszystkich mierników cyfrowych. Byłby to niezły bajer. Ale po pierwsze nie da się wszystkie zrobić od razu a po drugie ważniejsza jest dla mnie, i będzie dokonana w pierwszej kolejności, zamiana baterii żelowych na liony tak jak sugeruje Kolega bnbn1. Wychodzi tu pakiet co najmniej 20s80p czyli ok 1600 sztuk ogniw co w zależności od pojemności jednostkowej każdego dałoby 72V/160Ah-200Ah. Do tego oczywiście dochodzą BMSy i ładowarka. Ale przy cenie min. 5 zł za i ogniwo daje to 8000 zł za sam pakiet. Dlatego na razie pojeździmy na żelach )
    Dla ciekawości dodam, że jeśli chodzi o napęd to jest to 3 jego wersja. Pierwsza była na silniku od wózka widłowego Toyoty na stałe podpiętym do skrzyni bez sprzęgła. Jeździło to ale było do bani. Druga wersja była na obecnym silniku ze sprzęgłem elektromagnetycznym VEP40 ale za bardzo się grzało i nie było tego jak schłodzić a także czasami nie trzymało współosiowości:

    silnik1.jpg

    silnik2.jpg

    Obecna jest na klasycznym sprzęgle i ten system najlepiej się sprawdza.
    W następnej kolejności czeka już na przetestowanie w samochodzie silnik BLDC:

    silnik3.jpg

    silnik4.jpg

    Ten ma też 10kW i wysoką sprawność. Zobaczymy jak będzie wózek na tym śmigał
    Ostatnio edytowane przez sshoney ; 22-06-2017 o 23:45

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    z czystej ciekawości dlaczego dajesz sprzęgło ? w pojazdach szynowych w zależności od konstrukcji sprzęgła się nie daje, dodatkowo jak rozwiązałeś kwestie mechanizmu różnicowego ? daleś to przez skrzynie biegów czy też jakiś inny patent poprzez bezpośrednie połaczenie do mechanizmu różnicowego, dzięki temu mniejsze opory toczenia, zawsze to kilka procenet mocy więcej??

    brałes pod uwagę możliwośc odzyskiwania energii przy hamowaniu, fajne tez by było rozwiązanie "tempomatu" czyli ustalasz stała prędkośc i gdy pod górkę to pobiera energię z aku, a gdy jedzie z górki to odzyskuje energię

    idealnie to by bylo też "wyszarpać" silnik elektryczny z jakiegoś skasowanego elektryka...ale to będzi trudne bo ich bardzo mało


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Schemat elektryczny sterowania nagrzewnicą Fiat Ducato 2013
    Napisany przez JohnKrol na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 11-06-2017, 01:51
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 21-03-2017, 22:35
  3. Fiat ducato 2002 r 2,8 jtd licznik nie dziala schemat elektryczny
    Napisany przez chemik24 na forum Ducato II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 16-05-2014, 12:54
  4. 1.4 T-jet, problem z doładowaniem
    Napisany przez wiciu_p na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 16-08-2013, 16:26
  5. Elektryczny Fiat 500 wejdzie na rynek w 2012 roku
    Napisany przez miszko na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 02-11-2011, 16:10

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

cinquecento electric

Cinquecento z solarami

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl