Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 23
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2020
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    36
    Postów
    24
    Auto
    Doblo 1,6 MJ 105
    Rocznik
    2015

    Doblo 1,6 MJ, jako mała ciężarówka

    Witajcie
    Fiat Doblo
    1,6 Mj 105
    2015 rok,

    Kupiony jako auto do działalności,
    po zakupie około 3 tygodni temu)
    zrobiłem starter pack ( rozrząd, filtry i olej)
    kupiłem nowe wielosezonowe opony,
    założyłem oświetlenie z listwy led w przestrzeni ładunkowej,

    zdjęcia muszę jakieś zrobić, bo mam tylko z ogłoszenia z logo poprzedniego właściciela, a tu jedno z czasów usuwania reklamy

    8DB281CE-2A2F-4154-AFBF-608DDA8B7B07.jpeg



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2019
    Skąd
    Bielsk Podlaski
    Wiek
    41
    Postów
    20
    Auto
    Dolbo 1.9 MultiJet
    Rocznik
    2008
    I jak wrazenia z jazdy? Czym jezdziłes poprzednio?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2020
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    36
    Postów
    24
    Auto
    Doblo 1,6 MJ 105
    Rocznik
    2015
    Jak byłem na etacie to jeździłem Citroenem Berlingo, powiem szczerze, że po zakupie po przejechaniu autostradą 150 km zastanawiałem się dlaczego to zrobiłem ( szukając auta dla siebie rozważałem berlingo 2014 rok vs dobro 2015, Berlingo znałem na wylot ( jeździłem 3 sztukami 2 starymi i jedną nową) wszystkie prosto z salonu i dwa pierwsze dociągnąłem do 400tyś przebiegu, ostatnie oddałem z dwuletnim przebiegiem 120 tyś, Doblo wygrało stosunkiem jakość/cena/ wyposażenie po kilku
    Doblo - Bluetooth, sterowanie w kierownicy czujniki parkowania
    Berlingo - tempomat, :-)

    Po przejechaniu blisko 2,5 tyś mogę stwierdzić że był to bardzo dobry wybór, wygodniejszy, większy, fajniejszy,

    Wczoraj pogoda dopisała, to i zdjęć kilka udało się zrobić.

    CC644C89-0F31-4C04-A847-B3DB4AFD68D6_1_201_a.jpeg
    Ostatnio edytowane przez grundi ; 02-05-2020 o 09:42

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2019
    Skąd
    Bielsk Podlaski
    Wiek
    41
    Postów
    20
    Auto
    Dolbo 1.9 MultiJet
    Rocznik
    2008
    Wygodniejszy, czyli bardziej komfortowy i cichszy? Gdybys porownal do starego i nowego Berlingo...

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2020
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    36
    Postów
    24
    Auto
    Doblo 1,6 MJ 105
    Rocznik
    2015
    Wygodniejsze siedzenia, ergonomia, silnik głośniejszy ale wewnątrz ciszej,
    berlingo miałem z kratką Doblo mam z pełną ścianą,
    berlingo jak to francuz było strasznie miękkie, jedyne co na plus w berlingo to ze 100 konnym silnikiem było bardziej żwawe, elastyczność i moment obrotowy robiły swoje, Doblo to taki typowy mułek, co prawda ma 105 koni, ale takich leniwych, zresztą auto jest większe, bardziej "klockowate" i to się czuje,
    Rozumiem, że rozważasz zakup Berlingo vs Doblo, wszystko zależy od tego które berlingo ostatnie które miałem 2017 rok ostatnie w "poprzedniej" budzie, z silnikiem 1,6 BlueHDi, AdBlue raz na 10tyś km, za około 25 zł, ale problemy były w czasie gwarancji ze sterownikiem, wentylatorem nawiewu, i jakimiś rurkami w silniku, kolejną rzeczą było sprzęgło, bez dwumasy to niby na plus, ale.... dostępne tylko w oryginale, tylko w ASO za 1500 zł ( tarcza + docisk) i przy mojej jeździe wymieniane co 50-70 tyś km, myślałem że to ja nie potrafię jeździć, ale kolega z "bliźniakiem" też co 50tyś sprzęgło wymieniał. kolejnym francuzkim rozwiązaniem są tylne hamulce, tarcza wraz z piastą 1300 zł za dwie strony + klocki i robocizna, koszty eksploatacji były kolejną rzeczą która skłoniła mnie do nieszukania Berlingo z BlueHDi, w starszych 90 konnych silnikach bez AdBlue nie było aż tak strasznie, tam jest za to DPF który w mieście lubił się przytkać raz czy drugi,

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2019
    Skąd
    Bielsk Podlaski
    Wiek
    41
    Postów
    20
    Auto
    Dolbo 1.9 MultiJet
    Rocznik
    2008
    Tak, zastanawiam sie nad zmiana Doblo 2008 na resorach na cos bardziej wygodnego. Komfort jazdy jest mocno średni, powyzej 100km/h jest nieprzyjemnie głosno. Rozważam Berlingo I z 2007 lub II 2008-2010r. Zalezy mi na niskich kosztach eksploatacji, zeby sie komfortowo przemieszczac do 120km/h i na tempomacie.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2020
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    36
    Postów
    24
    Auto
    Doblo 1,6 MJ 105
    Rocznik
    2015
    z tempomatem w tych rocznikach może być problem,
    Berlingo I - cieńsza blacha, bardziej surowe w środku, silnik 1,9 D ( niezniszczalny ) 1,6 HDI 75/90 koni dobre jednostki bez większych problemów, eksploatacja tania bo jeszcze wtedy projektant z inżynierem a nie księgowi projektowali auta
    Berlingo II - cięższe, auta w tych rocznikach będziesz miał albo benzynę albo diesla 75 koni, co w mojej ocenie ( takim też jeździłem w budzie multispace) jest zdecydowanie za słaby, ciszej, kultura pracy tych silników HDI jest już zupełnie inna, ale i koszty eksploatacji rosną a w pierwszych modelach to tempomatu jak ze świeczką szukać,

    Powiedz mi, szukasz wersji osobowej 5os + bagaż czy raczej ciężarowej ? w tych rocznikach i zakresie cen można kupić kilka innych ciekawych aut tej klasy
    Kangoo, Transit Connect, Caddy, a jak dobrze poszukasz to i małego fiata fiorino :-) wszystko zależy od budżetu, upodobań, i wymagań odnośnie auta.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2019
    Skąd
    Bielsk Podlaski
    Wiek
    41
    Postów
    20
    Auto
    Dolbo 1.9 MultiJet
    Rocznik
    2008
    Mam Doblo w wersji osobowej i takiej wersji będę szukał. Miedzy Berlingo I i II jest duża róznica w jeździe czy bardzo duża? Dwójka bardzo mi sie podoba, ale troche sie obawiam dpf. Miałem w swoim aucie z nim niezłe przejscia (tak wiem w Cytrynie jest mokry). W dwójce wszystkie egzemlarze miały dpf, (czy jak to tam sie po francusku nazywa)?

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2020
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    36
    Postów
    24
    Auto
    Doblo 1,6 MJ 105
    Rocznik
    2015
    Jak nie szukasz wyścigówki, to poszukał bym benzynowego, 1,6 16V i zagazował,

    różnica jest duża, szczególnie że berlingo 1 jest na belce z tyłu, ( generuje dodatkowe koszty) Wiadomo, wszystko zależy od egzemplarza, berlingo 1,6 HDI ( były jak to we francuzach wersje mieszane [ dwumasa + DPF, Dwumasa bez DPF, zwykłe sprzęglo z DPF a i jak dobrze poszukasz to i trafisz zwykłe sprzęgło bez DPF] )
    z początków produkcji 1,6 75 koni był "czysty" zwykła turbina, bez dwumasy, bez dpf, ale za to w nagrodę słaba dynamika, lejące wtryski ( ale jak nie ma dpf to łatwo to sprawdzisz)

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2019
    Skąd
    Bielsk Podlaski
    Wiek
    41
    Postów
    20
    Auto
    Dolbo 1.9 MultiJet
    Rocznik
    2008
    Pomęcze Cie jeszcze troche, jeśli pozwolisz

    Gdybys mogl w punktach wymieniec zady i walety Berlingo II i swojego Fiacika? Jaki masz przebieg, jak wyglada wypalanie dpf, jak ze spalaniem i osiagami?

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2020
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    36
    Postów
    24
    Auto
    Doblo 1,6 MJ 105
    Rocznik
    2015
    Akurat noga odmówiła posłuszeństwa i L4 przymusowe to mam dużo czasu,

    Doblo 2015 rok, 266 tyś przebiegu,
    - głośna praca silnika
    - dwa miejsca z przodu ( mam wersję ciężarową)
    - wyciszenie kabiny podczas jazdy autostradowej (podobno dodatkowa uszczelka rozwiązuje problem)

    + miejsce w kabinie
    + miejsce w przestrzeni ładunkowej
    + ergonomia kabiny
    + wyposażenie mojego egzemplarza

    Berlingo ( było służbowe) ostatnie to 1,6 BlueHDI 100 koni, od 5 km do 125000 km, ( dwa sprzęgła, rozmawiałem z kolegą który przejął po mnie auto i już szarpie i hałasuje więc trzeci raz będzie wymieniał na 150 tyś)
    - ciasny w środku ( 3 miejsca)
    - cienki blachy przez co wygłuszenie zerowe w dodatku miałem kratkę zamiast pełnej ściany
    - koszty eksploatacji ( tylne tarcze hamulcowe wraz z piastą jako element integralny koszt około 1200 zł za wymianę hamulców tył)
    - podstawowe wyposażenie ( bo takie miałem )

    + elastyczność i moc silnika dużo lepsza niż w doblo ale to pewnie też z uwagi na wagę
    + spalanie, mieściłem się*w 6 litrach w dobro wychodzi 7,2 dojadę zbiornik zatankuje to zobaczę ile wyjdzie z dystrybutora
    + wrażenia wizualne
    + właściwości jezdne, jakoś berlingo wydawało mi się bardziej stabilne na drodze i nawet przy szybszym pokonywaniu zakrętów pewniejsze


    Fiatem zrobiłem dopiero 2500 km więc nie wiem jak z DPF , w berlingo było AdBlue więc nie wypalał, zresztą ja dużo w trasie jeżdżę więc mi dpi nie straszny

    Osiągi, doblo dopiero się*uczę więc nic nie powiem o osiągach, ale berlingo potrafiło na autostradzie lecieć 180 km/h może nie ma się czym chwalić bo to nie rozsądne, ale jak pośpiech wygrywa z rozsądkiem to nic nie poradzisz.

    Teraz zresztą jeżdżę za swoje paliwo, wtedy miałem paliwo szefa :-)

    jak byś miał konkretne pytania jeszcze, pytaj, odpowiem ile będę mógł,

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2019
    Skąd
    Bielsk Podlaski
    Wiek
    41
    Postów
    20
    Auto
    Dolbo 1.9 MultiJet
    Rocznik
    2008
    Chyba nie zostaje nic innego, jak pojezdzic jednym i drugim...dzieki za wszystkie informacje

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2020
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    36
    Postów
    24
    Auto
    Doblo 1,6 MJ 105
    Rocznik
    2015
    To najlepsze rozwiązanie, jak kupowaliśmy auto dla żony, to żeby się przymierzyć na dłużej, wypożyczaliśmy auto z salonu, lub wypożyczalnia samochodów na kilka godzin, koszt relatywnie nieduży a żona ostatecznie przekonała się do auta którego nie brała pod uwagę. Właśnie dla tego że sobie porównała.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2019
    Skąd
    Bielsk Podlaski
    Wiek
    41
    Postów
    20
    Auto
    Dolbo 1.9 MultiJet
    Rocznik
    2008
    Ciekawy pomysł, moze skorzystam

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2020
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    36
    Postów
    24
    Auto
    Doblo 1,6 MJ 105
    Rocznik
    2015
    Pytałeś o spalanie,

    komputer 7,2 l/100km
    Dystrybutor 7,3 l/100km

    nie należę do ślimaków drogowych, raczej preferuję lewy pas :-) no i na pace mam na stale około 300 kg sprzętu,

    no i stabilność... po ostatniej trasie i kilku wyprzedzaniach, niestety dobro to klocek na kołach który żyje własnym życiem podczas wyprzedzania w okolicach 120 km/h chyba że mój z racji przebiegu nie jest już taki stabilny i robi z siebie galaretkę podczas manewrów.

    pod względem właściwości jezdnych, Berlingo bije Doblo na głowę.
    Ostatnio edytowane przez grundi ; 18-05-2020 o 09:13


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Żarówka H11 led
    Napisany przez Busik na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 24-04-2016, 14:41
  2. żółta żarówka...
    Napisany przez galka na forum Croma
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 24-10-2015, 14:35
  3. Żarówka H1
    Napisany przez Armoth na forum Croma
    Odpowiedzi: 44
    Ostatni post: 05-06-2013, 22:15
  4. Żarówka postojowych
    Napisany przez AlbeaUser na forum Albea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 16-01-2013, 09:16
  5. jaka żarówka h3 czy h7
    Napisany przez zozo1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 30-12-2008, 15:50

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl