Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
Like Tree3lubi to!
  • 2 przez plnt
  • 1 przez radomir

Temat: Croma 1,9 JTDM - Nutka by PLNT  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2017
    Skąd
    Bydgoszcz / NWW
    Wiek
    53
    Postów
    45
    Auto
    Croma 1,9 JTDM 150
    Rocznik
    2005

    Croma 1,9 JTDM - Nutka by PLNT

    Upłynął już niemal rok od zakupu „Nutki” i w końcu dojrzałem do tego, żeby ją zaprezentować. Przesiadłem się po 3 latach jeżdżenia Alfą Romeo 156 Sportwagon z niemal takim samym silnikiem. A „Nutka” ma 4-cylindrowego diesla z 16-zaworową głowicą i manualną skrzynię biegów. Zeszła z taśmy produkcyjnej w maju 2005 roku, w niemal „wszystkomającej” wersji wyposażenia Emotion. W chwili zakupu miała (podobno) niecałe 144 tysiące przebiegu i pochodzi z Francji.

    Croma-001.jpgCroma-002.jpgCroma-004.jpg
    Croma-011.jpgCroma-012.jpgCroma-013.jpg

    Niedługo po zakupie miałem okazję osiągnąć wyjątkowy stan licznika.
    Croma-010.jpg

    Auto zakupione zostało w autokomisie, który sprowadził je z za granicy. O poprzednich właścicielach wiem tylko, że to małżeństwo z Normandii z dwoma dużymi wilczurami. Psy były wożone w bagażniku i na złożonej tylnej kanapie, i choć pozostało po nich trochę śladów wymagających naprawienia, generalnie samochód był wizualnie zadbany. Technicznie zaś niemalże bez zarzutu. Niemal, bo nie działało wspomaganie kierownicy, na naprawę którego otrzymaliśmy spory upust w cenie zakupu. Sprzedawca proponował naprawę ze swojej strony, ale to wymagało pozostawienia „Nutki” na kilka dni w komisie, więc zdecydowaliśmy się wrócić do domu bez wspomagania.

    Na początku próbowałem zająć się problemem sam. Sprawdziłem kabel zasilający pompę wspomagania. Problem z wtyczką tego kabla często jest związany z tym, że jedna z jej części pozostaje w gniazdku i skutecznie uniemożliwia w dokładne wciśnięcie wtyczki w gniazdo i przede wszystkim uszczelnienie złącza. Wilgoć która się dostaje do złącza, przecieka potem do środka pompy powodując jej przepalenie. W ten sposób udało mi się doraźnie uruchomić pompę wspomagania. Niestety było dla niej już za późno. Zaczęło się od drastycznego drenowania akumulatora. Zacząłem się martwić jego stanem i sprawdzać użycie prądu na postoju i ładowanie akumulatora. W końcu pompa wspomagania zwarła na amen i wysiadła - pozostało jedynie oddać ją do regeneracji.

    Croma-020.jpgCroma-021.jpgCroma-022.jpg
    Croma-023.jpgCroma-024.jpg

    Po przejechaniu bez problemów ponad 6 tysięcy kilometrów, zaczęło buczeć w przednim, lewym kole i „Nutka” zrobiła się trochę mułowata. Lekarstwem na pierwszy z objawów, była wymiana łożyska koła (kupiłem Febi). Drugi z objawów został zdiagnozowany jako problem z klapami wirowymi i zapchanym kolektorem dolotowym. Postanowiłem załatwić to razem z wymianą rozrządu, olejów, płynów i filtrów. Musiałem pozbierać potrzebne części i materiały, jakby nie było trochę grosza to wymaga i uzgodnić dogodny termin u mechanika, a w między czasie, wraz z nadejściem mrozów, padł termostat. Na początku stycznia mechanik zabrał „Nutkę” i zajął się nią kompleksowo.

    Oczywiście po zakupie musiałem się zająć także kilkoma drobiazgami, jak poprawienie stacyjki i kluczyków, ogarnięcie bagażnika, aktualizacja nawigacji, czy zakup dywaników. Inne drobiazgi są jeszcze do zrobienia. Zimą zauważyłem, że mam pozrywane nitki ogrzewania tylnej szyby (prawdopodobnie psy pazurami uszkodziły), słabo też grzeją się lusterka. Radio coraz bardziej gubi stacje. Muszę też poszukać drugi komplet felg, bo wkurza mnie zmiana samych opon co pół roku.
    Zobaczymy co przyniesie nowy rok.
    ebizebi i radomir lubią to.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    28 sierpień 2014
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    285
    Auto
    Siena 1.2 HL, Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    1999, 2008
    Wnętrze wygląda na żywo tak samo dobrze jak na zdjęciach? Gratuluje zakupu. Dla mnie ładnie zachowane wnętrze auta to podstawa komfortowej jazdy

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2017
    Skąd
    Bydgoszcz / NWW
    Wiek
    53
    Postów
    45
    Auto
    Croma 1,9 JTDM 150
    Rocznik
    2005
    Jak na wozidło dla 2 psów, to faktycznie zadbane wnętrze. Owszem w kilku miejscach, zostały po nich pamiątkowe ślady po pazurach, ale nie są to wyraźne rysy, tylko takie jakby jaśniejsze smugi widoczne pod pewnymi kątami, przy dobrym świetle, generalnie nie rażące (może z wyjątkiem uszkodzonych nitek ogrzewania szyby).
    Tak, na żywo wygląda całkiem dobrze, tylko ze względu na miejsce zamieszczania i okoliczne drogi gruntowe, na codzień na dywanikach zalega sporo piachu. Co rusz się go wyrzuca, ale ciągle nowy nanosi. Osobnym problemem są przyciski sterowania szyb i sterowania w kierownicy, które się chyba od samego patrzenia rysują. Po zakupie były jak nowe, a teraz po blisko roku są już w kilku miejscach porysowane.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    28 sierpień 2014
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    285
    Auto
    Siena 1.2 HL, Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    1999, 2008
    Znam horror wożenia psa, sam regularnie wożę swojego ale na szczęście w mojej Sielance nie porysował pazurami za dużo (bo głównie śpi podczas jazdy )

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2017
    Skąd
    Chełm
    Wiek
    44
    Postów
    262
    Auto
    Renault Espace 2011 2,0dci 150KM
    Rocznik
    2011
    Bardzo ładne autko
    Napisałeś że musiałeś poprawić stacyjkę i kluczyki mógłbyś napisać co się działo?

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2017
    Skąd
    Bydgoszcz / NWW
    Wiek
    53
    Postów
    45
    Auto
    Croma 1,9 JTDM 150
    Rocznik
    2005
    Kiedy pojechaliśmy z żoną obejrzeć "€žNutkę"€ przed zakupem, sprzedawca dał nam do ręki kluczyki żebyśmy sobie ją obejrzeli i przejechali się. Od razu uderzyło mnie że przyciski w obudowie kluczyków są brzydko powycierane. Jak wsiadłem do środka i chciałem odpalić to stacyjka wcisnęła mi się w tunel, a potem doszedł jeszcze brak wspomagania kierownicy. I właściwie już chcieliśmy wracać do domu, ale po bliższym obejrzeniu wnętrza, zdecydowaliśmy się na sprawdzenie auta w okolicznym serwisie Fiata. Tam okazało się, że technicznie jest bez zarzutu, a wizualnie też całkiem nieźle. Cena była bardzo atrakcyjna, więc po negocjacjach zdecydowaliśmy się na zakup i nie żałuję tego.

    Co kolejno zrobiłem. Kupiłem chiński zamiennik obudowy kluczyka. Co prawda liczyłem na to, że będzie on bardziej dopasowany, ale niestety musiałem go dostosować do stacyjki. Wymontowałem ją, bo cały czas była jakaś taka luźna w tym tunelu. Okazało się, że miała lekko pękniętą obudowę u góry i przez to nie trzymała się w mocowaniach. Rozebrałem ją na drobiazgi i korzystając z części jako wzorców dopiłowałem obudowę kluczyka. Musiałem spiłować od 1 do ok 3 mm grubości tej obudowy żeby pasowało. Na szczęście ścianki chińczyka są na tyle grube, że można to zrobić. Przy okazji pokleiłem stacyjkę, przesmarowałem i zmontowałem ponownie. Teraz trzyma się stabilnie i działa poprawnie. Kluczyk pasuje i przynajmniej miło go wziąć do ręki. Drugi kluczyk pozostawiłem bez zmian, a starą obudowę schowałem do archiwum.
    Ostatnio edytowane przez plnt ; 08-02-2018 o 19:02

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2017
    Skąd
    Chełm
    Wiek
    44
    Postów
    262
    Auto
    Renault Espace 2011 2,0dci 150KM
    Rocznik
    2011
    No to się rozpisałeś 😁
    Dzięki za info.
    plnt lubi to.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2017
    Skąd
    Bydgoszcz / NWW
    Wiek
    53
    Postów
    45
    Auto
    Croma 1,9 JTDM 150
    Rocznik
    2005
    Pewnego pięknego zimowego dnia stwierdziłem ze zdziwieniem, że nie mogę podnieść klapy bagażnika. Sprężyny gazowe przestały trzymać. Było to o tyle nagłe i nieoczekiwane, że poprzedniego dnia działały bez najmniejszego problemu podtrzymując klapę podczas pakowania zakupów. Nigdy wcześniej żadna z nich nie przejawiła jakiejkolwiek oznaki zmęczenia, nawet lekko nie popuściła obniżając klapę. Zakupiłem parę nowych i wymieniłem obje. Okazało się, że jedna nawet trochę jeszcze trzyma, ale druga jest zupełnie pusta, cała zawartość oleju wyciekła, a gaz ulotnił się. Nigdy wcześniej nie trafiłem tak zużytej sprężyny gazowej.

    2018-02-13_11.19.06.jpg2018-02-16_23.40.03.jpg
    Ostatnio edytowane przez plnt ; 17-02-2018 o 00:53


 

Podobne tematy

  1. croma 1.9 jtdm bez dpf, sterownik
    Napisany przez bronx na forum Croma
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 18-02-2023, 00:31
  2. Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 25-03-2016, 23:09
  3. Croma 1.9/2.4 JTDm
    Napisany przez ysiek na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-12-2015, 13:14
  4. Croma 1.9 JTDM nie odpala
    Napisany przez houta na forum Croma
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 03-01-2015, 19:17
  5. Kalibracja przepustnicy CROMA JTDM 16v
    Napisany przez kenny7 na forum Croma
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 01-06-2014, 21:15

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl