Witamy na Fiat Klub Polska
-
Nowy klubowicz
Kalibracja przepustnicy CROMA JTDM 16v
Szanowni Forumowicze
Czy ktoś spotkał się z czynnością serwisową polegającą na kalibracji przepustnicy, a właściwie klapy gaszącej w silniku JTDM ? Podobno nieskalibrowana przepustnica może objawiać się poszarpywaniem auta , wraz z wydawaniem dziwnych odgłosów podczas łagodnego przyspieszania pod obciążeniem. Tak dzieje się w mojej CROMIE z automatyczną skrzynią biegów . Serwis fiata jest bezsilny, usterka żadnego błędu nie wyświetla. Objaw nie ustąpił mimo: a) remontu skrzyni (wymiana sterownika hydraulicznego z elektrozaworami i tarcz sprzęgiełkowych) , b) wymianie EGR na nowy, c) założeniu zaślepki z otworami na wylocie EGR-a d) wymiany przepustnicy. DPF jest w dobrym stanie (14% zatkania po wypaleniu), a nieszczelności pomiędzy przepływomierzem a wlotem powietrza do przepustnicy nie zauważyłem. Raz, na dłuższej trasie auto po intensywnym poszarpywaniu przeszło w stan awaryjny i "wywaliło" błąd nr P2108, dotyczący napędu przepustnicy. Ale wystarczy wtedy zgasić silnik i ponownie go uruchomić, a wszystko wraca do normy. Wprawdzie opisy działania klapy gaszącej w tym silniku twierdzą, że jedyną jej funkcją jest chwilowe zamknięcie się w momencie gaszenia silnika, ale mnie to nie przekonuje. Gdyby tak było, wystarczył by prosty układ z dwustawnym siłownikiem elektromagnetycznym do napędu klapy, a tam przecież jest wyrafinowana elektronika mogąca dokładnie określić aktualny kąt otwarcia przepustnicy. Sądzę, że jednostka centralna przymyka ją w pewnych warunkach obciążenia silnika, aby podessać trochę więcej spalin z EGR-a. Czy mam rację ?
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Multiecuscanem można przeprowadzić testy nastawnika klap i słuchać czy działają ,natomiast może to pomóż o tyle że w razie zapiekania mogą się rozruszać. Można też ewentualnie wykasować parametry samoadaptacyjne i powrócić do ustawień fabrycznych , ile to by pomogło ?????
Podobne tematy
-
Napisany przez Lucek_ na forum Croma
Odpowiedzi: 124
Ostatni post: 26-07-2014, 17:52
-
Napisany przez deny22221 na forum Stilo
Odpowiedzi: 5
Ostatni post: 03-07-2014, 12:52
-
Napisany przez Milut na forum Croma
Odpowiedzi: 3
Ostatni post: 15-10-2013, 13:39
-
Napisany przez strongman21 na forum Stilo
Odpowiedzi: 12
Ostatni post: 29-05-2013, 07:24
-
Napisany przez lukaszlol1990 na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
Odpowiedzi: 2
Ostatni post: 06-02-2013, 11:37
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
blad p2108 fiat
,
p2108 fiat
,
kalibrowanie przepustnicy fiat stilo
,
blad p2108
,
fiat croma przepustnica
,
przepustnica w kromie
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.

FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:48.
W sieci od 2007 roku.