Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 47
Like Tree5lubi to!

Temat: Błękitny Dyliżans  

  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2015
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    149
    Auto
    Fiat Doblo 1.3 Multijet
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał adamko3 Zobacz post
    Cofam się trochę do postu o podświetleniu pod deską na nogi. Jak to zrobiłeś? Takie techniczne pierdółki np. jak podłączyłeś, czy to listwa led, czy włączasz oddzielnym przyciskiem czy załączach razem z pozycyjnymi?
    Jako źródło światła zastosowałem moduły LED. Takie jak na zdjęciu. Mocowane są do metalowych profili, które są pod deską. Podłączone do lampki oświetlenia wnętrza, zapalają się po otwarciu drzwi.
    Ostatnio edytowane przez oko21 ; 07-02-2018 o 20:07



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    28 sierpień 2014
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    289
    Auto
    Siena 1.2 HL, Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    1999, 2008
    O to ciekawie. Może też u siebie kiedyś zamontuję. Czemu na kampingi nie zdecydowałeś się na jakieś Ducato? Trochę biwakuje i Ducato (różnych generacji) przerobione na prowizoryczny kamper to częsty widok.

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2015
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    149
    Auto
    Fiat Doblo 1.3 Multijet
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał adamko3 Zobacz post
    O to ciekawie. Może też u siebie kiedyś zamontuję. Czemu na kampingi nie zdecydowałeś się na jakieś Ducato? Trochę biwakuje i Ducato (różnych generacji) przerobione na prowizoryczny kamper to częsty widok.
    Doblo to moje auto na co dzien, a Ducato byłby trochę za duży. W planie mam przyczepę, więc powierzchnia kempingowa się zwiększy.
    Jeśli biwakujesz, to wejdź na FB na stronę: Grupa Biwakowa https://www.facebook.com/groups/grupabiwakowa/

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    28 sierpień 2014
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    289
    Auto
    Siena 1.2 HL, Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    1999, 2008
    Cytat Napisał oko21 Zobacz post
    Doblo to moje auto na co dzien, a Ducato byłby trochę za duży. W planie mam przyczepę, więc powierzchnia kempingowa się zwiększy.
    Jeśli biwakujesz, to wejdź na FB na stronę: Grupa Biwakowa https://www.facebook.com/groups/grupabiwakowa/
    A czemu nie. Dzięki za info

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2015
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    149
    Auto
    Fiat Doblo 1.3 Multijet
    Rocznik
    2005
    Będzie serwis olejowy.

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2015
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    149
    Auto
    Fiat Doblo 1.3 Multijet
    Rocznik
    2005

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2015
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    149
    Auto
    Fiat Doblo 1.3 Multijet
    Rocznik
    2005
    Kolejny post pod postem, no ale trudno.

    Korzystając z chwilowej poprawy pogody, postanowiłem wyposażyć "Dyliżans" w pewne usprawnienie. Przeglądając wiele for, zwróciłem uwagę na to, że właściciele aut, często poprawiają fabrykę, dokładając dodatkowe uszczelki drzwi lub pokrywy silnika. Pogrzebałem w eperze i rzeczywiście, nawet w Doblo przewidziano dodatkowe uszczelki drzwi. Tyle, że tylko w wersjach na rynki turecki i izraelski oraz na Europę północną. O tym, że takie uszczelki powinny być, świadczą otwory do mocowania takiej uszczelki, w dolnej części drzwi:

    20180330_180401.jpg

    Niestety, koszt takiej uszczelki to ok. 100 zł. Trochę dużo za kawałek gumy. Po wstępnym rozeznaniu na innych forach, zdecydowałem się na produkt zastępczy

    132e17a14e17bb08caa0ceac3fe4.jpg

    Zwykła, samoprzylepna, gumowa uszczelka, o wymiarach 9x7,5 mm. Postanowiłem, wzorem innych, dołożyć uszczelkę na całym obwodzie drzwi.
    Drzwi przed "uszczelkowaniem":

    20180330_180407.jpg

    Przed zamontowaniem uszczelek, postanowiłem sprawdzić, czy to w ogóle coś daje. W tym celu zmierzyłem poziom hałasu we wnętrzu auta, przy odpalonym silniku, na biegu jałowym, wyłączone radio, nadmuchy itp.
    20180330_180306.jpg

    Wynik 72 dB. Oczywiście tak pokazała aplikacja w telefonie. Fachowe urządzenie mogło by dać inny wynik.
    Po pomiarze wziąłem się za montaż uszczelki. Drzwi są na tyle fajnie wyprofilowane, że uszczelka ładnie się układa w rowkach. Najwięcej problemów jest z wklejeniem uszczelki za zawiasami, ale też nie ma tragedii. drzwi z uszczelką wyglądają tak:

    20180330_185357.jpg

    Po oklejeniu drzwi, ponownie zmierzyłem poziom hałasu:

    20180330_184127.jpg

    Wynik 69dB. Czyli coś to daje. Na razie mam zrobione tylko przednie drzwi. Po świętach kupię uszczelkę na drzwi tylne i klapę bagażnika.
    Ponieważ został mi dłuższy kawałek, wkleiłem go pod maskę:

    20180330_185424.jpg

    Niestety na razie tylko z jednej strony.

    CDN...



    Także od niedawna, po lekturze wielu tematów na wielu forach, szczególnie tego: Mixol + ON - dlaczego dolewamy oleje 2T do ropy? - w pigułce., postanowiłem dolać oleju 2T do zbiornika. Wlałem 200ml oleju 2T ORLEN SEMISYNTHETIC na pełny zbiornik paliwa, czyli na 60l. Przejechałem do tej pory ok. 160km, w tym 100 km autostradą i wydaje mi się, że silnik pracuje bardziej miękko. Szczególnie zaraz po zimnym rozruchu. No cóż, to są moje subiektywne odczucia. Pożyjemy zobaczymy..

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2017
    Skąd
    Chełm
    Wiek
    44
    Postów
    262
    Auto
    Renault Espace 2011 2,0dci 150KM
    Rocznik
    2011
    Bardzo fajny pomysł z uszczelkami
    Co do oleju 2T również zacząłem ostatnio robić dolewki, zrobiłem dopiero jakieś 500km ale wrażenia identyczne z Twoimi.
    Dolewam Liqui Molly 1052.

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2015
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    149
    Auto
    Fiat Doblo 1.3 Multijet
    Rocznik
    2005
    Zamontowałem uszczelki w tylnych drzwiach.

    Wynik głośności:



    Wkleiłem też brakującą uszczelkę maski, ale nie zrobiłem zdjęcia.
    Przy okazji umyłem auto z saharyjskiego piasku i zrobiłem kilka zdjęć dyliżansu.


    Aha, w przyszłym tygodniu czeka mnie wymiana łączników tylnego stabilizatora, bo sie zaczęły tłuc.
    Ostatnio edytowane przez oko21 ; 15-04-2018 o 13:21

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    28 sierpień 2014
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    289
    Auto
    Siena 1.2 HL, Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    1999, 2008
    Aż powiem szczerze nie chce wierzyć w tak banalną poprawę wygłuszenia Może warto też zaadoptować patent z Cinquecento i jakoś te gołe blachy wyłożyć filcem?

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2015
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    149
    Auto
    Fiat Doblo 1.3 Multijet
    Rocznik
    2005
    No cóż, mierzone aplikacją na telefonie, więc mogą być przekłamania. Chociaż minimalnie na pewno pomaga. Głównie podczas jazdy hałas jest odrobinę mniejszy. To jest patent stosowany na wielu forach.
    Doblo jest źle wygłuszone i nie ma co ukrywać, że w środku jest głośno, zwłaszcza powyżej 100km/h. Do stówki da się normalnie rozmawiać.
    Co do filcu, to myślę o tym, ale tylko nad drzwiami i w tylnej części. Na drzwiach myślałem o założeniu boczków z polifta, ale jeszcze się zastanowię.

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2015
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    149
    Auto
    Fiat Doblo 1.3 Multijet
    Rocznik
    2005
    Wymieniłem łączniki tylnego stabilizatora. Nastała cisza w zawieszeniu.
    Dodatkowo wyczyściłem i pomalowałem bębny.

    Namazane palcem

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2015
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    149
    Auto
    Fiat Doblo 1.3 Multijet
    Rocznik
    2005
    Wczoraj wpadły nowe tarcze i klocki hamulcowe.
    Dodatkowo odkryliśmy z moim mechanikiem powód słabego odpalania przy niskich temperaturach: trzy przepalone świece, jedna ze zwarciem. Miały rok. Wymienione na nowe. Zobaczymy ile pociągną.
    Wymieniliśmy też mechanizm wycieraczek, bo stary miał już 13 lat i był już reanimowany.
    W kolejce czeka mechanizm prawej szyby, bo przestał działać, to znaczy opuszcza ale nie podnosi.

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2015
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    149
    Auto
    Fiat Doblo 1.3 Multijet
    Rocznik
    2005
    Mechanizm wymieniony.
    Dołączone pliki Dołączone pliki
    Ostatnio edytowane przez oko21 ; 02-05-2018 o 22:52

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2015
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    149
    Auto
    Fiat Doblo 1.3 Multijet
    Rocznik
    2005
    Dzisiaj Dyliżans dorobił się wysuwanej szuflady na kuchenkę gazową. Będzie łatwiej zrobić herbatę.
    adamko3 lubi to.


 
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. "Błękitny Diabeł" seicento
    Napisany przez epower na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 20-03-2012, 08:11

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl