O to ciekawie. Może też u siebie kiedyś zamontuję. Czemu na kampingi nie zdecydowałeś się na jakieś Ducato? Trochę biwakuje i Ducato (różnych generacji) przerobione na prowizoryczny kamper to częsty widok.
Doblo to moje auto na co dzien, a Ducato byłby trochę za duży. W planie mam przyczepę, więc powierzchnia kempingowa się zwiększy.
Jeśli biwakujesz, to wejdź na FB na stronę: Grupa Biwakowa https://www.facebook.com/groups/grupabiwakowa/
Będzie serwis olejowy.
Kilka świeżych zdjęć:
DSCF0662.JPG DSCF0665.JPG DSCF0666.JPG DSCF0653.JPGDSCF0654.JPG
Kolejny post pod postem, no ale trudno.
Korzystając z chwilowej poprawy pogody, postanowiłem wyposażyć "Dyliżans" w pewne usprawnienie. Przeglądając wiele for, zwróciłem uwagę na to, że właściciele aut, często poprawiają fabrykę, dokładając dodatkowe uszczelki drzwi lub pokrywy silnika. Pogrzebałem w eperze i rzeczywiście, nawet w Doblo przewidziano dodatkowe uszczelki drzwi. Tyle, że tylko w wersjach na rynki turecki i izraelski oraz na Europę północną. O tym, że takie uszczelki powinny być, świadczą otwory do mocowania takiej uszczelki, w dolnej części drzwi:
20180330_180401.jpg
Niestety, koszt takiej uszczelki to ok. 100 zł. Trochę dużo za kawałek gumy. Po wstępnym rozeznaniu na innych forach, zdecydowałem się na produkt zastępczy
132e17a14e17bb08caa0ceac3fe4.jpg
Zwykła, samoprzylepna, gumowa uszczelka, o wymiarach 9x7,5 mm. Postanowiłem, wzorem innych, dołożyć uszczelkę na całym obwodzie drzwi.
Drzwi przed "uszczelkowaniem":
20180330_180407.jpg
Przed zamontowaniem uszczelek, postanowiłem sprawdzić, czy to w ogóle coś daje. W tym celu zmierzyłem poziom hałasu we wnętrzu auta, przy odpalonym silniku, na biegu jałowym, wyłączone radio, nadmuchy itp.
20180330_180306.jpg
Wynik 72 dB. Oczywiście tak pokazała aplikacja w telefonie. Fachowe urządzenie mogło by dać inny wynik.
Po pomiarze wziąłem się za montaż uszczelki. Drzwi są na tyle fajnie wyprofilowane, że uszczelka ładnie się układa w rowkach. Najwięcej problemów jest z wklejeniem uszczelki za zawiasami, ale też nie ma tragedii. drzwi z uszczelką wyglądają tak:
20180330_185357.jpg
Po oklejeniu drzwi, ponownie zmierzyłem poziom hałasu:
20180330_184127.jpg
Wynik 69dB. Czyli coś to daje. Na razie mam zrobione tylko przednie drzwi. Po świętach kupię uszczelkę na drzwi tylne i klapę bagażnika.
Ponieważ został mi dłuższy kawałek, wkleiłem go pod maskę:
20180330_185424.jpg
Niestety na razie tylko z jednej strony.
CDN...
Także od niedawna, po lekturze wielu tematów na wielu forach, szczególnie tego: Mixol + ON - dlaczego dolewamy oleje 2T do ropy? - w pigułce., postanowiłem dolać oleju 2T do zbiornika. Wlałem 200ml oleju 2T ORLEN SEMISYNTHETIC na pełny zbiornik paliwa, czyli na 60l. Przejechałem do tej pory ok. 160km, w tym 100 km autostradą i wydaje mi się, że silnik pracuje bardziej miękko. Szczególnie zaraz po zimnym rozruchu. No cóż, to są moje subiektywne odczucia. Pożyjemy zobaczymy..
Bardzo fajny pomysł z uszczelkami
Co do oleju 2T również zacząłem ostatnio robić dolewki, zrobiłem dopiero jakieś 500km ale wrażenia identyczne z Twoimi.
Dolewam Liqui Molly 1052.
Zamontowałem uszczelki w tylnych drzwiach.
Wynik głośności:
Wkleiłem też brakującą uszczelkę maski, ale nie zrobiłem zdjęcia.
Przy okazji umyłem auto z saharyjskiego piasku i zrobiłem kilka zdjęć dyliżansu.
Aha, w przyszłym tygodniu czeka mnie wymiana łączników tylnego stabilizatora, bo sie zaczęły tłuc.
Ostatnio edytowane przez oko21 ; 15-04-2018 o 13:21
Aż powiem szczerze nie chce wierzyć w tak banalną poprawę wygłuszenia Może warto też zaadoptować patent z Cinquecento i jakoś te gołe blachy wyłożyć filcem?
No cóż, mierzone aplikacją na telefonie, więc mogą być przekłamania. Chociaż minimalnie na pewno pomaga. Głównie podczas jazdy hałas jest odrobinę mniejszy. To jest patent stosowany na wielu forach.
Doblo jest źle wygłuszone i nie ma co ukrywać, że w środku jest głośno, zwłaszcza powyżej 100km/h. Do stówki da się normalnie rozmawiać.
Co do filcu, to myślę o tym, ale tylko nad drzwiami i w tylnej części. Na drzwiach myślałem o założeniu boczków z polifta, ale jeszcze się zastanowię.
Wymieniłem łączniki tylnego stabilizatora. Nastała cisza w zawieszeniu.
Dodatkowo wyczyściłem i pomalowałem bębny.
Namazane palcem
Wczoraj wpadły nowe tarcze i klocki hamulcowe.
Dodatkowo odkryliśmy z moim mechanikiem powód słabego odpalania przy niskich temperaturach: trzy przepalone świece, jedna ze zwarciem. Miały rok. Wymienione na nowe. Zobaczymy ile pociągną.
Wymieniliśmy też mechanizm wycieraczek, bo stary miał już 13 lat i był już reanimowany.
W kolejce czeka mechanizm prawej szyby, bo przestał działać, to znaczy opuszcza ale nie podnosi.
Mechanizm wymieniony.
Ostatnio edytowane przez oko21 ; 02-05-2018 o 22:52
Dzisiaj Dyliżans dorobił się wysuwanej szuflady na kuchenkę gazową. Będzie łatwiej zrobić herbatę.