Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 30
Like Tree3lubi to!

Temat: Odtwarzacz MP3 zamiast kasety w radiu BBM - Grundig AM182M  

  1. #1
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004

    Odtwarzacz MP3 zamiast kasety w radiu BBM - Grundig AM182M

    1678023200_1347020707.jpg

    Witam.
    Dziś postaram się krótko opisać modyfikacje firmowego radioodtwarzacza z Fiata Bravo, Brava, Marea - Grudnig'a AM182M.
    Modyfikacja polega na wstawieniu do radia modułu odtwarzającego pliki MP3. Wyświetlacz oraz wejście karty/pendriva znajduje się w miejscu, gdzie kiedyś wkładało się kasetę. Kaset chyba nikt już dziś nie używa, a w taki sposób można cieszyć się własną muzyką z karty czy pendrive'a w samochodzie.
    Radia Grundiga w tych Fiatach występowały w wielu wersjach ale przecież zasada jest podobna dla każdego radioodtwarzacza dowolnej firmy.
    Ktoś spyta po co takie kombinacje skoro można kupić dobre firmowe radio z MP3 za stosunkowo nieduże pieniądze. Tak - tylko w pewnych autach (między innymi w tych Fiatach) konsola środkowa z uniwersalnym radiem DIN wygląda raczej kiepskawo.. Poza tym kwota jaką wydałem na tą modyfikacje to nawet nie 1/10 firmowego radia.

    Do modyfikacji radioodtwarzacza użyłem modułu do zabudowy kupionego w Dealextreme. Moduł widoczny na fotkach kosztował mnie 7$ z przesyłką czyli ok 23zł. Szedł prosto z chin około 2ch tygodni. W sklepie tym można też znaleźć odtwarzacze bez wyświetlacza - są ok 1,5-2 dolary tańsze. Wyświetlacz LED jest mały i idealnie mieści się w otworze na kasetę tak więc dlatego zdecydowałem się na taki.

    9220185900_1347020775.jpg 1563700300_1347020778.jpg 7381091400_1347020779.jpg

    Układ zasilany jest z 12V (ma na płytce stabilizator 5V), odtwarza pliki z kart SD, pendrive'ów, posiada tuner radiowy którego z oczywistych powodów nie wykorzystuję, wejście liniowe oraz oczywiście wyjście liniowe do przedwzmacniacza. Modułem sterujemy przyciskami bądź dołączonym miniaturowym pilotem IR.

    Ze względu na estetykę zrezygnowałem z wstawiania przycisków w obudowie radia. Wykorzystałem tylko i wyłącznie otwory po kasecie i przyciskach do obsługi autorewersu. Sterowanie modułem odbywa się tylko i wyłącznie za pomocą pilota. Mi to specjalnie nie przeszkadza ale każdy może zrobić jak uważa.

    Modyfikację radia zacząłem od usunięcia mechanizmu kasety. Najpierw dobrze jest przeanalizować jego działanie aby potem umieć włączać tryb kasety. W opisywanym radiu nie można przełączyć się na tuner jeżeli kaseta jest w środku tak więc trzeba emulować jej wkładanie i zachowanie się napędu. W przypadku radia AD182 konieczne jest symulowanie 3ch przełączników tak aby radio myślało, że w napędzie jest kaseta, że odtwarzana jest teraz strona A kasety oraz, że głowica radia jest opuszczona. W praktyce chodzi o zwarcie 2ch przewodów na stałe, następnie zwieranie ich z jednym przewodem równolegle z inną parą. Tu wykorzystałem 2 biegunowy przełącznik kołyskowy. Nie opisuje bardzo dokładnie bo to tak - jak mówię - bardzo indywidualne.

    Następnie zabrałem się za front. Po usunięciu klapki kasety wykonałem z czerwonej plexi filtr do wyświetlacza z otworami na złącze USB i kartę SD. Lepszym rozwiązaniem byłby szary dymny filtr gdyż ten czerwony w słońcu psuje kolorystykę całego radia. W półcieniu i ciemnościach jest już ok i czerwonego plexi nie widać. Filtr wpasowałem na wcisk + dodatkowo wkleiłem go klejem dwuskładnikowym Distal. Najwięcej zabawy jest z ręcznym cięciem plexi + wykonywaniem otworów na złącze USB i kartę.

    9914987000_1347020781.jpg

    Aby zmieścił się moduł MP3 trzeba było poszerzyć w metalowym stelażu radia otwór kasety. Następnie przy pomocy blaszki aluminiowej i śrub m3 wykonałem mocowania pod płytkę modułu mp3.

    1024734600_1347020776.jpg 9836124000_1347020777.jpg

    Moduł nie posiada żadnych otworów montażowych tak więc to jedyna metoda solidnego zamontowania. Między dorobione blaszki a płytkę wkleiłem nieprzewodzącą piankową taśmę 2u stronnie klejącą - tak na wszelki wypadek aby odizolować płytkę i zniwelować jakieś drgania czy trzaski w sztywnej obudowie. Oczywiście opisuje to w skrócie bo zabawy ze spasowaniem wszystkiego trochę jest ale nie ma co ryzykować z klejeniem na ciepło itp bo za chwilę całość się rozpadnie. W aucie są naprawdę niesprzyjające warunki na tego typu konstrukcje tak więc dobrze poświęcić parę minut więcej i zrobić to porządnie.

    8531205600_1347020782.jpg 1165354100_1347020783.jpg 4784842100_1347020784.jpg

    Gdy już mechanicznie jest wszystko ok zabieramy się za podłączenie elektroniki. Zasilanie modułu podłączyłem zwyczajnie zamiast silnika napędu kasety. Po zasymulowaniu jej obecności w radiu silnik (czytaj - moduł) jest włączany. Masę znalazłem gdzieś na płytce bo napęd kasety brał ją z obudowy radia.

    Następnym krokiem było podłączenie sygnału audio. Wykorzystałem do tego przewód ekranowany. AGND podłączałem tylko po jednej jego stronie aby uniknąć sprzężenia masy. Moje radio zbudowano w oparciu o przedwzmacniacz TDA7340. Z jego noty katalogowej wynika wprost że sygnał z "kaseciaka" wchodzi na nóżki 35 i 36. Nóżki zlokalizowałem, odciąłem je od układów dopasowujących od głowicy magnetofonowej i poprzez kondensatory elektrolityczne 1uF wpiąłem się tam z sygnałem z modułu. W sumie same podłączenie banalne. Całość zalałem klejem na ciepło aby wzmocnić to mechanicznie.

    4921053300_1347020823.jpg 6632102900_1347020824.jpg 2842595600_1347020825.jpg

    Cóż mogę powiedzieć o efektach - wg. mnie jest super. Wyszło wg. mnie względnie estetycznie, działa wyśmienicie, dźwięk z MP3 jest naprawdę dobrej jakości, żadnych przesterowań, szumów, przydźwięków itp.. Jedynie przy odtwarzaniu (a właściwie najbardziej przy inicjowaniu) z USB przy mocno podkręconej głośności słychać delikatne piski/trzaski. Włazi to najprawdopodobniej przez tor audio i nie za bardzo można coś z tym zrobić. Jest to jednak tak zupełnie niedostrzegalne, że nie zamierzam z tym robić niczego. Z karty SD czyta już idealnie.

    Ciągle dla mnie jest też szokiem jak za 20 zł można kupić całkiem fajne urządzenie i jeszcze mieć "za darmo" przesyłkę lotniczą z Chin
    Zachęcam do podobnych przeróbek - jest tyle wcale nie takich starych aut z kaseciakami, a wymiana radia na CD jest tam problematyczna.
    I na koniec filmik z działania (kręcone starą skarpetą):



    Pozdrawiam.
    Ostatnio edytowane przez byrrt ; 09-09-2012 o 14:58
    Krystian_00, mrozek i Rafal68 lubią to.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    29 maj 2011
    Skąd
    Podkarpacie - Sarzyna
    Postów
    238
    Auto
    Siena 1,6 16V 1998r + LPG// Fiat Uno 899ccm 2000r
    pomysł wg mnie rewelka i świetnie ci wyszło

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    09 styczeń 2008
    Skąd
    Heilbronn
    Wiek
    40
    Postów
    1,382
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Rocznik
    2009
    świetnie to zrobiłeś

    Dodatkowym plusem fabrycznego radia jest sterowanie z kierownicy
    K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

    Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



    www.tomekmichalik.pl

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał ubek Zobacz post
    Dodatkowym plusem fabrycznego radia jest sterowanie z kierownicy
    No ja akurat nie mam bo i w bravo nie montowano tych kierownic.. Te radio też nie obsługuje. Planuję jeszcze dorobić możliwość sterowania mp3 playerem z przycisków radia ale to najwyżej się jeszcze pochwalę jak zrobię..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2012
    Skąd
    Kielce
    Wiek
    31
    Postów
    330
    Auto
    Fiat 500 1.2 LOUNGE 2009
    mega wypas. Podoba mi się to co robisz w swoim aucie. Pozdrawiam

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Dziś montowałem sobie przetwornice 12V > 5V za radiem, przewód z końcówką microUSB wyprowadziłem przez otwór wentylacyjny do uchwytu na telefon (ale o tym napiszę w temacie mojego auta jak całość skończę) i zabrałem się za radio (przyciski). Nie jest niestety różowo bo przyciski nie są sterowane niezależnie tylko całe radio ma 2 sekcje analogowych dzielników napięcia i naciskając jakikolwiek przycisk powodujemy zmianę rezystancji i napięcia na jednym pinie. Nie daje za wygraną i już wyprowadziłem sobie wszystkie potrzebne sygnały a jutro dorzucam do radia dodatkowy procesor z ADC który będzie mi te napięcie przetwarzał na naciśnięcie przycisku Ot taki bajer - jak tylko ukończę wrzucę fotki i filmik .
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    No a więc dziś udało mi się dorobić możliwość sterowania radiem przy pomocy przycisków. Dorzuciłem do radia małą płyteczkę z ATTiny25, w nim program zajmujący całe 400B. Czytam co 20ms ADC i z 2ch ostatnich wyników robię średnią. Na podstawie takiego odczytu decyduje, który przycisk powinien być wciśnięty i taki sygnał podaje do modułu MP3.. Sygnał analogowy biorę gdzieś koło procka radia.

    100_4244.jpg

    A tutaj filmik:
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    42
    Postów
    3,720
    Auto
    Lancia Lybra Intensa 2,4 JTD 150KM CF3
    Rocznik
    2002
    No jak dla mnie bomba Gratuluje wykonania, naprawdę fajnie to wygląda
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 sierpień 2012
    Skąd
    gdynia
    Wiek
    31
    Postów
    38
    Auto
    bravo 1.9jtd
    widze ze ktos lubuje w trance;p gdyby dzialal by mi wyswietlacz w org radiu moze tez bym pokabinowal.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2012
    Skąd
    Kielce
    Wiek
    31
    Postów
    330
    Auto
    Fiat 500 1.2 LOUNGE 2009
    Gratulacje!!!

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał araox Zobacz post
    widze ze ktos lubuje w trance
    Kiedyś się łaziło po imprezach masowych, dużo tego słuchało ale od czasu jak mieszkam z kobitą jakby to zamarło Ale nadal lubię posłuchać dobrych setów To co mam na radiu to raczej muzyka klubowa..
    A co do wyświetlacza można naprawić.. względnie radio wymienić

    Cytat Napisał stilo_kielce Zobacz post
    Gratulacje!!!
    Bez przesady, ale dzięki
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 sierpień 2012
    Skąd
    gdynia
    Wiek
    31
    Postów
    38
    Auto
    bravo 1.9jtd
    próbowałem, mysle ze tasma moze byc gdzies peknieta. A nie chce kupowac nowego, wole zainwestowac w co innego ;p

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Jakie masz radio? Bo u mnie np. nie ma jako tako tasiemki od LCD.. LCD jest montowane na gumki do płytki..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 sierpień 2012
    Skąd
    gdynia
    Wiek
    31
    Postów
    38
    Auto
    bravo 1.9jtd
    Ją posiadam AD 182H lcd od środka wygląda tak :

    Wysyłane z mojego GT-S5660 za pomocą Tapatalk 2

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    No to zonk fakt.. Choć dziwne że od razu wszystkie segmenty nie działają...

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 13-08-2012, 20:25
  2. [Radio CD] Grundig A182 H4 CD - Bravo / Brava / Marea !
    Napisany przez Artih na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 07-08-2012, 18:08
  3. Odcięcie zasilania w radiu, fiat cinquecento 900
    Napisany przez malychemik666 na forum Car Audio
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 22-01-2012, 14:10
  4. Sprzedam zmieniarkę GRUNDIG do B/B/M
    Napisany przez Luczu na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 23-10-2011, 11:06
  5. Przeskakująca fala w radiu
    Napisany przez daniel01 na forum Car Audio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-05-2010, 12:10

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

radio na kasety w samochodzie

jak otworzyc muzyke mp3 w radju na kasety w samochodzie forum

odtwarzacz mp3 do zabudowy

radio w samochodzie na kasety

fiat bravo radio mp3

odtwarzacz mp3 na sd jak kaseta program

usb zamiast kasety

urzadzenie do pendrive na kasete

radio na kasety pendrive

fiat brava radio mp3

odtwazacze sd fiat brawa

mp3 zamiast kasety

co zrobic z radiem na kasety w aucie

odtwarzanie mp3 w radiu na kasety

wejscie usb karty sd zamiast kasety

kaseta do radia mp3

odtwarzacz mp3 do wbudowania

odtwarzacz mp3 kaseta

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl