Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009

    Lightbulb Chip tuning PowerKlick

    Witam wszystkich,

    Przygody z Kropkiem ciąg dalszy, ale na szczęście dla mnie zakończony pomyślnie.

    Temat trafił tutaj, bo to chyba najodpowiedniejszy dział.

    No więc zacznijmy od początku. Dawno, dawno temu....
    Może jednak nie aż tak dawno, zakupiłem sobie kolejne włoskie auto. Fiata Punto, w wersji Grande. Z jednym z najlepszych silników dostępnym w tym modelu 1,9 MultiJet 120KM. Auto jeździło super, aż do pewnego czasu...
    Pewnego dnia zgasło, po odpaleniu silnik zaczął głośno chodzić, brakowało mu mocy, przy obciążeniu odcinał gaz i wyłączał się. Komputer wyrzucał błędy P0190, P0091, P0190-11, P0190-22. Nie wszystkie na raz, ale to wszystkie, które związane były z tym problemem.
    Mechanik zaczął od najczęstszych i w sumie to chyba oczywistych rzeczy związanych z brakiem ciśnienia w układzie CR.
    Na początek poszły do sprawdzenia wtryskiwacze. Zostały wymienione końcówki, założone nowe podkładki, auto pojeździło parę dni.
    Problem wrócił.
    No więc do sprawdzenia poszła pompa. W pompie wymienione zostały wszystkie uszczelki, została założona, auto było aż w jednej podróży, z której niestety nie wróciło o własnych siłach.
    Ciągle problem z ciśnieniem.
    Wymieniliśmy czujnik na listwie, który do tanich nie należy, poprawa była tylko na chwilę.
    No więc wymieniony został zawór zwrotny na pompie. Poprawiło się, ale tylko w dolnym zakresie, po przyciśnięciu gazu na wyższych obrotach problem dalej był.
    Sprawdzony został układ niskiego ciśnienia razem z organoleptycznym sprawdzeniem pompy w baku, ale nic tam nie znaleziono.
    Autko zostało wysłane do elektronika. Spędziło tam ponad 2 miesiące. W tym czasie dostało nową mapę, która niewiele wniosła. Podmieniany był też cały ECU na inny. Również bezskutecznie.
    W związku z tym postanowiłem, że nie ma sensu takie strzelanie na oślep.
    Auto wróciło do warsztatu, gdzie zaczęło się sprawdzanie instalacji, kabelek po kabelku od każdego czujnika do komputera.
    I to był strzał w 10... Szkoda, tylko, że tak późno No ale nie ma tego złego... Przy 230 tys. taka nazwijmy to "kontrola" była nawet bym powiedział, że wskazana. Tym bardziej, że nigdy do końca nie wiadomo, który to już raz jest 230 tys. na liczniku
    Pomiędzy czujnikiem na listwie a ECU poprzedni właściciel zamontowała sobie chipa:
    20190226_200614.jpg
    Nikt się nie spodziewał takiego ustrojstwa. Wtyczki do czujnika na listwie oryginalne, peszel niczym nie różnił się od innych. Tylko w czasie sprawdzania jakoś tak dziwnie nie szedł z całą wiązka do ECU, tylko gdzieś sobie zbaczał. Samo urządzenia tak upchane, że nie było go w ogóle widać, a wyjąć było jeszcze trudniej.
    Po wyciągnięciu tego z auta i przywrócenia prawidłowych połączeń auto jeździ jak nowe. Zero dymu, nawet na zimnym silniku, brak stuków, pełna moc od dołu aż do odcięcia, no dobrze, aż tak bardzo go nie kręcę, ale już nie ma tego strachu, że jak depnę mu w podłogę, to się zbuntuje. Pojeżdżę trochę i sprawdzimy jak wygląda średnie spalanie po tym wszystkim. Dynamika została zachowana.

    Jak widać na załączonym obrazku warunki atmosferyczne zrobiły swoje. Wtyczka zardzewiała, zaraz będę chciał to rozebrać i sprawdzić co jest w środku i jak to działa.

    Wstępnie wiem, że to Szwajcarski produkt i do tego wcale nie tani. Nówka z programowaniem kosztuje około 500Euro.

    Teraz pytanie do was, czy miał ktoś może to małe pudełeczko, bądź inne w swoim aucie?
    Jakieś pozytywne lub negatywne odczucia z tym związane?
    Czy macie jakieś inne sprawdzone metody (oczywiście poza mapą i modyfikacjami ECU) na zwiększenie mocy, bądź zmniejszenie spalania w waszych autach?

    Ja ze swojej strony postaram się wrzucić fotki z rozbiórki i testów tego PowerKlicka



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Poprzedni właściciel-Szwajcar jak rozumiem. Założył pewnie aby nie stracić gwarancji.

    Jeśli jest to dedykowany model(chip) do sterownika i silnika, warto zastanowić się nam wymiana wtyczki i montażu ponownie, zabezpieczając przed późniejszym uszkodzeniem przez warunki atmosferyczne. Oczywiście w miejscu łatwiej dostępnym w razie czego.

    Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  4. #3
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Nastał ten dzień, kiedy dobrałem się do tego urządzonka.
    Na pierwszy rzut oka wygląda solidnie. Aluminiowa obudowa, uszczelki na dekielkach. Śrubki na torxa.

    W środku ku mojemu zaskoczeniu mamy płytkę drukowaną z układem scalonym, a nie jakiś zwykły opornik z potencjometrem jak to w większości przypadków bywa.
    20190228_084323.jpg20190228_084414.jpg
    Płytka wygląda jeszcze całkiem, całkiem. Lekki nalot. Najgorzej jest z gniazdem. Cały przeżarte przez rdzę. Nawet pinom się oberwało.
    20190228_084139.jpg20190228_084349.jpg
    Bardzo ciężko było w ogóle wyciągnąć wtyczkę z gniazdka. Korozja zrobiła swoje. Wtyczka się rozwarstwiła, a śrubki się ukręciły.
    20190228_084438.jpg
    Kiedy w końcu się udało, okazało się, że to bardzo popularne złącze RS232. Zarówno nowa wtyczka jak i gniazdo kosztują śmieszne pieniądze.
    20190228_084908.jpg20190228_084924.jpg
    W najbliższym czasie będę chciał sprawdzić, czy to wg jeszcze działa, a jeśli działa, to czy działa poprawnie.
    Muszę zbudować sobie odpowiednie stanowisko, żeby zasymulować montaż w aucie.

    Czy założę z powrotem, okaże się po testach. Auto było sprowadzone z Dojczlandii od pierwszego właściciela.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    40
    Postów
    1,596
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    Faktycznie wygląda porządnie ten czip, a złącze spieprzone jak przez amatora, zamiast dać szczelne połączenie, których na rynku są setki tysięcy to dali zwykłego d-suba
    Dziwna niekonsekwencja

  6. #5
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Od pierwszego posta minął ponad rok.
    Korzystając z chwili wolnego czasu doprowadziłem urządzonko do stanu używalności. Zostały wymienione zarówno gniazdo, jak i wtyczka na nowe.
    Podpiąłem do autka i poprawa dynamiki jest znacząca. Czuć jak ciągnie od dołu. Charakterystyką powiedział bym że silnik bardziej przypomina benzyniaka niż diesla.

    Jak umówię się kiedyś na hamownię, to sprawdzimy co to tak naprawdę potrafi. W tej chwili jeżdżę na domyślnych ustawieniach, które można regulować, niestety nie znalazłem nigdzie instrukcji obsługi, więc nie ruszam.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 lipiec 2020
    Skąd
    Mazowieckie
    Postów
    1
    Auto
    GP MS design
    Rocznik
    2008
    Witam wszystkich,
    Mam podobny problem co opisałeś, wywala mi P0091, kropek był kupiony z już zrobionym chipem więc nie mam żadnego info co gdzie i jak zostało zrobione. Podpowiedz w którym konkretnie miejscu znalazłeś tą niespodziankę bo może mam taką samą a nie wiem za bardzo od czego zacząć poszukiwania
    😁🤔

  8. #7
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Nie znam miejsca, skąd dokładnie to wyszarpali. U mnie jest to wpięte w instalację pomiędzy sterownikiem silnika a czujnikiem ciśnienia na listwie. Dokładnie w czujnik.

    Równie dobrze problem może być u Ciebie z samym czujnikiem, pompą lub wtryskami.

    Jeśli chip był robiony na sterowniku, to nic więcej po maską nie znajdziesz.

    Warto się wtedy skupić na szczegółach błędu. Jak używasz MES, to będzie w lewej dolnej części.

    Przejazd testowy z zapisem podstawowych parametrów też by się przydał.

    Wysłane z urządzenia mobilnego przy użyciu Tapatalka


 

Podobne tematy

  1. Chip tuning
    Napisany przez MagdaM na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 12-08-2017, 11:34
  2. [Śląskie] Chip tuning
    Napisany przez Cross na forum ASO, dobre warsztaty, szukam warsztatu
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 09-03-2017, 13:57
  3. DPF EGR I CHIP tuning
    Napisany przez vtec.szczecin na forum Współpracujemy i polecamy
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-10-2016, 11:13
  4. Chip tuning
    Napisany przez Croma 08 na forum Croma
    Odpowiedzi: 52
    Ostatni post: 22-01-2016, 20:43
  5. chip tuning ?
    Napisany przez Mariusz_91 na forum Rozmowy o technice
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 01-06-2014, 13:35

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl