Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 34
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2013
    Skąd
    malopolska
    Postów
    74
    Auto
    Marea 1.6 16V
    Rocznik
    99

    Polskie wtryski WGs we Fiacie

    Hej,
    Stare Valteki zaczęły puszczać więc stanąłem przed wyborem: regeneracja, nowe Valteki lub inne wtryskiwacze.
    Natrafiłem na nowość na rynku - "polskie WGs-y". Przeszukałem fora gazownicze szukając opinii o nich, ale to co znalazłem mnie nie przekonało ani zdystansowało.
    Zaryzykowałem, kupiłem, wymieniłem. Wnioski:
    - Wtryskiwacze są całe plastikowe. Sprzedający uczulał mnie żeby obchodzić się z nimi delikatnie bo plastik i można go złamać. WGS-y maja króćce 6mm. Do wkrętek przewody szły 5mm, skróciłem je do ok 10cm i naciągnąłem na wtryskiwacze. WGS-y wytrzymały!
    - Wadą wtryskiwaczy przy montażu, w moim przypadku, to niewspółosiowe króćce - są pod kątem 90st. Musiałem użyć dwóch opasek żeby rurki gumowe nie ocierały się o nic. Dałem radę.
    - W SECu ręcznie wprowadziłem parametry wtryskiwaczy, potem autoadaptacja i ... działa! Ręcznie skorygowałem czasy na wolnych i na ulicę testować.
    - Są cichsze od Valteków
    - Wtyczki są identyczne jak w Valtekach pasuja 1:1
    Wrażenia:
    - Brak falowań, szarpnięć przy przełączaniu ani innych niepokojących objawów, silnik jest elastyczny a zarazem dynamiczny
    - Silnik błyskawicznie (dosłownie) wchodzi na wysokie obroty. Na niskich biegach wciska w fotel, jakbym silnik wymienił nie wtryskiwacze
    - O dziwo silnik ciszej chodzi - nie zdawałem sobie sprawy z tego że wymiana wtrysku tu pomoże...
    - Spalanie: puszczające Valteki w cyklu jak na końcu tego zdania - 12l/100, pamiętam jak były nowe w trasie wychodziło 8l/100. WGs-y: Spalanie mieszane miasto1/3, autostrada2/3 (autostrada 130-140km/h): 8.6l/100km
    - silnik nie zgłasza żadnych problemów na razie (przejechane 1kkm przy 141kkm na liczniku)

    Jak zacznie się coś dziać dam znać, ale chętnie poznam opinie innych użytkowników z tymi wtryskiwaczami.

    Dodam, że gazownik 2 razy ustawiał Valteki żeby silnik nie przygasał, tutaj tego objawy nie mam. Silnik ładnie zatrzymuje się na 800 obrotach nie ważne czy dojeżdżam do świateł czy hamuje ostro silnikiem. Nawet potrafię teraz bez dodawania gazu dojść do 3 biegu bez szarpnięć .
    Ostatnio edytowane przez zwora2 ; 12-02-2013 o 11:59



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Było kupić chociażby REG Fast a nie cudować z wynalazkami No ale dobrze że śmigają - ciekawe jak długo
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2013
    Skąd
    malopolska
    Postów
    74
    Auto
    Marea 1.6 16V
    Rocznik
    99
    Jakbym kupił REGi to bym nie wiedział jak te śmigają. 40PLN za wtryskiwacz to nieduża cena, nawet jak padną po 20 tyś. Mimo wszystko wierzę w polską myśl zwłaszcza jeżeli technologia zostaje w kraju (Sam pracuje dla zagranicznej firmy i niestety wszystko co Polacy wymyślą należy do "zachodniego kapitału")

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał zwora2 Zobacz post
    40PLN za wtryskiwacz to nieduża cena
    Akurat regi to i za 120zł dostaniesz całą listwę. Są przynajmniej sprawdzone i można je w razie co też regenerować
    Ok - mało istotne. Ja bym się po prostu bał firmy o której nikt nic nie słyszał
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2013
    Skąd
    malopolska
    Postów
    74
    Auto
    Marea 1.6 16V
    Rocznik
    99
    2 tygodnie zastanawiałem się czy je założyć czy nie. W końcu uległem powiedzeniu - "kto nie zaryzykuje ten nie ma" . Silnika nie zepsują a może staną się hitem.
    Na razie pogoda nie sprzyja testowaniu, ale poczekam i zobaczę jak zachowują się w upały i w siarczyste mrozy. Jak nie zdadzą egzaminu będę głośno pisał co i kiedy, jaki objaw i ile przejechały.
    Ktoś z gaziarzy robił testy i je opublikował na sieci i wyszły że są jedne z najszybszych wtryskiwaczy na rynku pomimo że maja 2.8Ohm...

    Jeżeli te wtryski wytrzymają załóżmy 60-80kkm (w moim przypadku za 2 lata) to nadal będziesz się upierał przy REGach? WGsy wtedy tez już będą sprawdzone

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał zwora2 Zobacz post
    Jeżeli te wtryski wytrzymają załóżmy 60-80kkm (w moim przypadku za 2 lata) to nadal będziesz się upierał przy REGach?
    hehe przecież ja się nie upieram Spoko jak śmigają to dobrze, oby śmigały jak najdłużej
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2013
    Skąd
    malopolska
    Postów
    74
    Auto
    Marea 1.6 16V
    Rocznik
    99
    Przejechane ok 2.5kkm. Samochód zaczął nieznacznie więcej palić ale podejrzewam zbyt ciężką nogę. Sprawdziłem szczelność układu i była OK. Choć może wtryski się "dotarły" - muszę się podłączyć kompem i posprawdzać co się dzieje.
    Zauważyłem problem przy zbyt małym ciśnieniu gazu wtryski się nie domykają (moje przypuszczenie). Chciałem wypalić gaz do "0" i przy dochodzeniu do tego "0" silnik pod koniec strasznie szarpał ale się nie przełączył (znaczy ze ciśnienie nie osiągnęło krytycznej ustawionej wartości). Musiałem ręcznie przełączyć na benzynę. Ustawienie tego ciśnienia zostało zachowane z valtekow (niestety nie pamiętam w tej chwili konkretnej wartości), będę musiał to zmodyfikować. Choć może są jakieś ustawienia do korekcji czasów od ciśnienia... muszę się przyuczyć tutaj.
    Poza tym jeździ bez problemów.

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Być może kwestia ustawień, sprawdź na takiej wydojonej butli jakie masz czasy otwarcia wtrysków gazowych i jak wykresy z lambdy..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    wyglądają okrutnie. ja bym się tego bał założyć ja mam u siebie również polski wynalazek, listwę Master. auto pali tyle co paliło. poza tym w czasie pierwszego przełączenia na gaz (na wolnych obrotach), silnikiem lekko zatrzepie. na tańszych Valtekach tego nie było. być może kwestia regulacji...
    dużo dobrego można poczytać o Barracudach.

    a co do WGS'ów, jak konfigurowałeś WGS'y pod softem? sterownik przecież nie rozpoznaje automatycznie wtryskiwaczy, tylko te które ma wcześniej zaprogramowane. montowałeś WGS 18 (zielone)?
    poczytałem sobie trochę nt tych WGS'ow i chyba nie jest z nimi aż tak źle...
    Ostatnio edytowane przez boch ; 28-02-2013 o 19:20

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2013
    Skąd
    malopolska
    Postów
    74
    Auto
    Marea 1.6 16V
    Rocznik
    99
    Sorki za pozna odpowiedz ale moja Maryś bardzo chce się umówić ze mną na sobotę sam na sam w garażu. Bębenki zaczęły grać i hamulce osłabły... musiałem zaopatrzyć się w prezenciki dla niej - nowiutkie bębny, szczęki, tłoczki i linki i inne duperele które mam nadzieje będą już nie wymieniane do końca.

    WGSy czerwone, wg zaleceń producenta. W sobotę podłączyłem się komputerem i zrzuciłem trochę ekranów. Wpadłem na głupi pomysł żeby zrobić auto adaptacje przy niskiej ilości gazu w zbiorniki. Podczas auto adaptacji obroty spadały na tyle nisko że kontrolka braku ładowania mrugała. Po adaptacji nie bylem w stanie ustawić korekcji czasu na wolnych obrotach i w ogóle korekta była strasznie duża. Szybko wróciłem do ustawień, które zapisałem zaraz po założeniu wtrysków (niestety tych które dopieściłem jeżdżąc po mieście oczywiście nie zapisałem), jak widzicie na jałowym mam rozjazd w czasach.
    Poniżej wykres skoków ciśnienia przy gazowaniu.

    1.png

    Dalej, Sonda lambda na wolnych

    2.png

    I sonda przy gazowaniu:

    3.png

    Po VALTEKach widzę ze mam ciśnienie powrotu na benzynę ustawiona na 0,86Ba. To chyba zbyt mało dla WGSow. Przy jakim ciśnieniu Wy powracacie na benzynę?

    Ustawienia sterowania WGSa:

    rodzaj wtryskiwacza własna definicja
    rodzaj ukladu zapłonowego dis
    maksymalny czas wtrysku gazu 28.0 [ms]
    minimalne otwarcie wtrysku gazu 1.5 [ms]
    pełne otwarcie wtrysku 3.10 [ms]
    procentowe podtrzymanie 33.0 [%]

    Jak skończę z bębnami to jeszcze raz poustawiam gaz i dobrze byłoby od razu skorygować ciśnienie powrotu tylko nie wiem na jakie....

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał zwora2 Zobacz post
    Przy jakim ciśnieniu Wy powracacie na benzynę?
    Odpowiedź na to nie jest taka banalna bo chodzi tu o procentowy spadek ciśnienia względem ciśnienia ustawionego na reduktorze.. Jak nic na reduktorze nie robiłeś to wg. mnie ten parametr się nie zmienia. Ew. musisz inne korekty otwarcia wtrysków względem ciśnienia gazu zrobić..

    Poza tym nie wiem czy Ty nie masz za małych dysz we wtryskach, można by dać mniejsze ciśnienie i rozwiercić dysze.
    Ostatnio edytowane przez byrrt ; 07-03-2013 o 08:30
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał zwora2 Zobacz post
    Po VALTEKach widzę ze mam ciśnienie powrotu na benzynę ustawiona na 0,86Ba. To chyba zbyt mało dla WGSow. Przy jakim ciśnieniu Wy powracacie na benzynę?
    0,48. to już jest taka wyśrubowana wartość, ponieważ przed samym przełączeniem lekko poszarpuje.

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    0,48. to już jest taka wyśrubowana wartość
    To jakie Ty masz ustawione ciśnienie na reduktorze? 0,5 to już zbiornik dawno pusty, sterownik daje radę to skorygować czasem otwarcia wtrysku? Bo jakoś nie sądzę..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2013
    Skąd
    malopolska
    Postów
    74
    Auto
    Marea 1.6 16V
    Rocznik
    99
    Ciśnienie pracy mam ustawione na 1,39.
    Myślę ze rozwiercenie dysz w WGSach nie wchodzi w grę (popatrz jak one wyglądają). Autko naprawdę super jeździ (w porównaniu z 120 konna cytrynka to jest torpeda) poza końcówka kiedy gaz ma się ku końcowi... Myślicie że ustawieniami poza ciśnieniem przełączania da się to skorygować?
    Musze sprawdzić ile w przeszłości udało mi się zatankować max i sprawdzić ile teraz w butli zostaje gazu. Jak max pół litra to przeboleję ale jeżeli dużo więcej to będę niepocieszony...

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Zwora a pokaż w ogóle jak wyglądają u Ciebie mapy korekcji? Bo wysoko masz ciśnienie.. Wtryski też tego nie lubią, normą jest 1.1-1.2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. wtryski
    Napisany przez jarekj82 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 07-11-2012, 11:16
  2. Podano polskie ceny najnowszej Pandy
    Napisany przez Rabbid na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 26-02-2012, 22:01
  3. Arrinera, polskie Lamborghini rusza w trasę. Jak się prezentuje w ruchu?
    Napisany przez miszko na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 09-08-2011, 19:17
  4. wtryski
    Napisany przez olo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 03-10-2009, 21:55
  5. Wtryski
    Napisany przez giewont10 na forum Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-02-2009, 03:03

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wtryskiwacze wgs opinie

blade wgs

wtryski wgs

wgs opinie

wtryski blade

wady wtryskiwaczy wgs

blayd wgs 24 opinie

wtryskiwacze barracuda opinie

wgs 11 dysze

wgs wtryskiwacze

polskie wtryski lpg

wtryskiwacze blade opinie

polskie wtryskiwacze gazu

wtryski barracuda opiniewkretka wgswtryskiwacze wgs solowtryski wgs 2wtrysk gazu WGs18wgs 18 opiniewgs blade https:fiatklubpolska.pllpg-liquified-petroleum-gas-464polskie-wtryski-wgs-we-fiacie-18003lpg wgs 11 opinielpg wgs 11

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl