Interesuje mnie zakup Grande Punto z lat 2008-2010. W związku z tym chcę jak najwięcej informacji zaczerpnąć od użytkowników tego samochodu by mieć pewność co do wyboru i na co zwrócić uwagę przy zakupie.

Wiele już przeczytałem na ten temat ale liczę, że być może jeszcze nie wszystko zostało powiedziane i dowiem się jeszcze czegoś od Was szanowni koledzy.

Interesuje mnie przede wszystkim cena. Ponieważ na allegro, otomoto, tablicy ceny wahają się od już 10 500zł do 25 000zł. Czym to jest spowodowane poza faktem, że niektóre oferty to komisy które żerują na klientach. Jaka jest cena optymalna za ten rocznik.

Jak wiadomo przebiegi bywają różne, sam nigdy nie sugerowałem się nimi czy auto ma 50 000 czy 300 000 bo zawsze wiedziałem, że jeżeli poprzedni właściciel należycie zadbał o samochód to nie powinno się nic złego z nim dziać no ale niestety mój poprzedni zakup obalił tę teorię dlatego sugeruję się teraz dość mocno przebiegiem i stąd rodzi się moje pytanie czy słusznie.

Jest wiele GP z przebiegami w granicach 30 - 70 tys km z roczników 2008-2010. Ale są i takie, które mają po 150 tys km w identycznych roczników.

W co tak naprawdę uwierzyć i czy rzeczywiście przebieg ma tak wielkie znaczenie jeżeli nie przekroczyło z przodu trójki? Jakie ewentualne konsekwencje przebiegu rzędu powyżej 100 i 150 tys. km mogą mnie czekać?

Przeczytałem w jednym z artykułów o awaryjności uszczelek pod głowicą, alternatorów, przekładni kierowniczych ale to problem podobno fabryczny i dotyczył bodajże 1 rocznika GP. Jak wygląda korozja i czy w ogóle występuje w tych autach, interesuje mnie również żywotność sprzęgła oraz rozrządu czyli bodaj najdroższych napraw w tym aucie (tak sądzę).

Czy warto wydać średnio o 5 tys więcej za auto z przebiegiem <100tys. km ? czy nie ma na to reguły.

Doczytałem również, że najlepszym silnikiem jest 1.4 8V.

Mój roczny przebieg od 10 do 15 tys km. Głównie jazda do pracy po 6km w jedną stronę. Raz, dwa razy do roku jakiś wyjazd na urlop czy do rodziny i tu rozpiętość jest rzędu 300 do 1500km. Zależy mi więc przede wszystkim na niskim spalaniu, tanich częściach oraz niskich opłatach. Nie wykluczam kupna auta z LPG lub zamontowaniem go w przyszłości.

1.2 wydaje mi się, że będzie za słaby natomiast 16V 1.4 to dość kłopotliwy podobno silnik jeżeli chodzi o LPG i ma problemy z piciem oleju.

Diesla nie chcę ze względu na koszty - wtryski, pompa, turbo, dwumas, sprzęgło droższe itd. Poza tym miałem okazję jeździć dieslem przez ostatnie kilka lat i przyjemność z jazdy średnia, no i do tego dochodzi ten klekot.

Limit to 19 tys złotych, a termin kupna to początek 2014 roku (leci rocznik będzie taniej?)

Naczytałem się sporo o usterkowości GP i nie ma tam tego za wiele, ale wszędzie powtarzającą się usterką jest alternator, tylnie klamki, uszczelka pod głowicą, czasem gdzieś ktoś wspominał o ubywającym oleju.

Wiem już dość dużo ale to co na chwilę obecną stawia mnie w rozterce to przebiegi tych aut i czego się należy spodziewać ew. przy jakich przebiegach oraz tak duże różnice w cenie.

Jeżeli coś mi się przypomni jeszcze, dołączę w kolejnym poście, dziękuję z góry za wszystkie porady i wskazówki.