Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 39
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2011
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    97
    Auto
    Fiat Marea Weekend 2.4 JTD

    Hamowanie silnikiem :)

    Gdzieś znalazłem, tak przy okazji
    796a45646483e95205483334b3c32c21.jpg



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Podobnież jest na to dobra metoda. Trzeba jadąc na 5tym biegu próbować wbić wsteczny! Podobnież skutecznie hamuje!
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    To taki szybki remont silnika,wylatuje szybko na zewnątrz

    Wysłano z GT-I9100 z użyciem Tapatalk

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2012
    Skąd
    lędziny
    Postów
    1
    Auto
    punto
    no napewno wrzucisz wsteczny podczas jazdy<mózg>

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2011
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    97
    Auto
    Fiat Marea Weekend 2.4 JTD
    lukq, a propos szybkiego demontażu silnika do remontu (pewnie już widzieliście, ale pozwolę sobie wrzucić
    Demontaż silnika w golfie - YouTube

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    widziałem to, ale dla mnie to jest chore!

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Oj tam od razu chore to cygany jakieś więc co Ty od nich wymagasz :-P

    Sent from my GT-S5830 using Tapatalk
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    a ja tak całkiem na poważnie powiem że na odcinku 160 km z hamowaniem silnikiem spalanie jest mniejsze o jakieś 0,4l/100km jak przy normalnej jeździe spokojnej

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 wrzesień 2012
    Skąd
    Katowice
    Postów
    65
    Auto
    Stilo 1,9 JTD MW
    Rocznik
    2004
    nie do końca jestem przekonany, że hamowanie silnikiem daje mniejsze spalanie niż wrzucenie na luz. każdy kto ma w aucie kompa ze wskazaniem spalania chwilowego może łatwo stwierdzić i porównać wynik przy jeździe ze wzniesienia stosując raz jeden a potem drugi sposób. u mnie wychodzi spalanie mniejsze przy jeździe na luzie...

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Mylisz się i to niesamowicie. zawsze wrzucasz na niższy bieg tak żeby obroty były wysokie a przy tym nie dotykasz gazu. Wtedy silnik napędzany jest siłą rozpędu kół i w efekcie auto praktycznie nic nie pali. Polecałbym fachową lekturę. U mnie przy hamowaniu silnikiem pokazuje 2l/100 gdyż to najmniejsze wskazanie pokazywane przez komputer.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    http://www.technikajazdy.info/quiz-motoryzacyjny/hamowanie-silnikiem/

  12. #11
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    38
    Postów
    1,571
    Auto
    Dacia LOGAN MCV II STEPWAY OUTDOOR 0,9TCE 90km
    Rocznik
    2017
    ostatnio sprawdzałem to w nowym fiacie Ducato z silnikiem 2.0 115km. Jak jechałem z daną prędkością i wrzuciłem tz. luz to komputer pokazywał chwilowe spalanie znacznie większe niż gdy hamowałem silnikiem ( przy hamowaniu silnikiem pokazywał 2l/100km tak jak u seth-a)

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2011
    Skąd
    Kluczbork/Opole
    Postów
    29
    Auto
    Coupe 1.8
    Pomyśl:

    Hamujesz silnikiem - silnik jest napędzany przez koła, do pewnych obrotów, załóżmy, że od max rpm do 1,5 tyś, w tym zakresie po puszczeniu gazu komputer odcina dopływ paliwa, silnik pracuje dzięki napędowi z kół

    Jedziesz na luzie - silnik nadal pracuje, ale na paliwie, bo inaczej by zgasł.

    Teraz pomyśl sobie, co bardziej przyczyni się do oszczędności, jazda na luzie, gdzie pobierana jest minimalna ilość paliwa, czy jazda hamując silnikiem, gdzie nie jest podawane paliwo? Dodatkowo oszczędzasz hamulce w aucie.

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    wyskakuje 2/100 bo podobno komputer jest wyskalowany od 2 litrów do 28. Hamowanie silnikiem według mnie zmniejsza spalanie tylko trzeba to robić z głową żeby nie było szarpnięcia przy redukcji bo wiadomo pasek nie jest wieczny

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał piotreek Zobacz post
    komputer odcina dopływ paliwa
    tez nei do końca. Pobiera paliwa ale śladowe ilości natomiast praca na luzie to wiadomo trochę ciągnie. ale ogólnie twój tok myślenia jest prawidłowy i potwierdza to co pisałem wyżej. Są zwolennicy tego i przeciwnicy ale obie te grupy potwierdzają ze oszczędności są. Przeciwnicy mówią coś o zużywającym się silniku gdyż pracuje w niewłaściwym zakresie obrotowym. Dla mnie to absurd bo jak może pracować w niewłaściwym zakresie??

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2011
    Skąd
    Kluczbork/Opole
    Postów
    29
    Auto
    Coupe 1.8
    Moje wyjaśnienie było uproszczone odrobinę, ale pokazuje zasadę działania.

    Moim zdaniem szkodliwe to może było w czasach 2-taktów, gdzie z paliwem podawany był olej. Takie jest moje zdanie

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Twe zdanie jest takie samo jak moje. ja tak jeżdżę i kiedyś pisałem jaka jest różnica w spalaniu. Na tej samej trasie auto spala o 0.7 (dziwny zbieg okoliczności) litra mniej.


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Problemy z silnikiem 1.2
    Napisany przez Bajtel na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 08-02-2011, 13:12
  2. [ukł. hamulcowy] Za silne hamowanie
    Napisany przez _mydoom na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 09-03-2010, 21:24
  3. cos z silnikiem
    Napisany przez seth na forum Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 09-01-2010, 13:24
  4. Problem z silnikiem 1.2 8v
    Napisany przez Pawel19912009 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 17-11-2009, 16:36
  5. problemy z silnikiem
    Napisany przez mecenas na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 23-02-2009, 22:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl