Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 22 z 22
Like Tree1lubi to!

Temat: Zbiór błędów po wymianie rozrządu.  

  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2017
    Skąd
    Białystok
    Wiek
    34
    Postów
    25
    Auto
    Tipo SW 1.4 16v
    Rocznik
    2018
    @steyr koło zakładałem w pozycji z tym wycięciem, kontrolkę check engine miałem ale jak widać nie napisałem tego... za dużo nerwów chyba było i nie zwróciłem uwagi na to a auto potrzebne na przyszły poniedziałek na wyjazd...

    Mam nadzieję że interfejs rozjaśni sprawę ale na to muszę jeszcze chwilę poczekać.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,567
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    Ja też wymieniałem rozrząd, zdejmowałem koło foniczne i żadnej adaptacji nie robiłem, odpalił bez strzała i żadnych problemów nie ma.
    Także twoje błędy to nie jest problem adaptacji koła fonicznego.
    Zgadza się, odpali od strzała, ale procedura adaptacji jednak jest. Ponownie nie założy się koła w idealnie tym samym położeniu, jest możliwość delikatnego przesunięcia, co osobiście widziałem w 1.4 8V i 1.4 16V MultiAir II Turbo - jeżeli się temu nie przygląda, to na oko wypust i musi być idealnie, ale tak nie jest. Błędu bez adaptacji oczywiście nie będzie, bo to jest bardzo małe przesunięcie, ale też adaptacja nic nie kosztuje, poza czasem, bo trzeba rozgrzać silnik zanim zapoda się 3 razy po 6tyś.obr.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Wymienilem dziesiątki rozrządów od 1.2 16v, 1.4 16v i konczac na 1.4tjet zawsze oczywiście demontując koło pasowe i nigdy nie musiałem robic adaptacji koła.
    Musu nie ma, ale moim zdaniem, żeby było jak należy, to trzeba to wykonać, ale fakt, mechanikom się nie chce, bo za dużo czasu to kosztuje.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 22-07-2024 o 10:26

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    69
    Auto
    Tipo cross 1.0
    Dalej posprawdzaj napięcia na skrzynkach bezpieczników, na wtyczce od wspomagania i przy kompie.
    Chociaż był jakiś temat ostatnio że ktoś miał choinkę na desce i nie było to od spadków napięcia. Ale niestety nie pamiętam rozwiązania.

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2017
    Skąd
    Białystok
    Wiek
    34
    Postów
    25
    Auto
    Tipo SW 1.4 16v
    Rocznik
    2018
    Podłączyłem się pod auto.
    Poprzez aplikację alfaobd pokazuje błędy P0016, U145E, U1930.
    Poprzez aplikację piston pokazał tylko P0016.
    Co do błędu P0016, mogę przeczyścić styki, kable posprawdzać, ewentualnie wymienię czujnik ale co z resztą kodów...

    @fiksiu napięcia mogę posprawdzać. Wtyczka od wspomagania i komputer pewnie pod kierownicą jest?

  6. #20
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,365
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Przecież błąd ten P0016 oznacza :
    PRZESUNIĘCIE POMIĘDZY WAŁKIEM ROZRZĄDU I WAŁEM KORBOWYM (ZŁA POZYCJA MONTAŻOWA)
    Czyli pasek rozrzadu założyłeś w złej pozycji.

    Tutaj możliwe przyczyny błędu :
    Screenshot_2024-07-23-20-30-23-766_com.android.chrome.png

    A czujnik fazy to ten, podłączona jest wtyczka do czujnika?

    Screenshot_2024-07-23-20-47-46-441_com.android.chrome.png

    Pewnie przy zakładaniu paska przesunęło ci się o jeden zabek i masz błąd P0016.
    Jak to poprawisz i błąd P0016 zniknie, to reszta błędów też zniknie.


    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    ale procedura adaptacji jednak jest.
    No właśnie co ciekawe to nie ma takiej opcji w MES dla silnika 1.4 95 koni w Tipo, są tylko opcje te co niżej :
    mes.JPG
    Ostatnio edytowane przez JackTheNight ; 23-07-2024 o 21:39
    matejpl lubi to.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  7. #21
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,248
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    No to się machłeś przy zakładaniu paska, dobrą praktyką jest po montażu przekręcić wałem parę razy i sprawdzić ponownie znaki. Pytanie też czy luzowałeś górne koło rozrządu na wałku wydechowym.

  8. #22
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,567
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    No właśnie co ciekawe to nie ma takiej opcji w MES dla silnika 1.4 95 koni w Tipo, są tylko opcje te co niżej :
    Ciekawe, kolejne odstępstwo FIAT-a od "normy". Pewnie zapodali coś w sofcie.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Masło na bagnecie po wymianie rozrządu
    Napisany przez Karol91 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 14-10-2022, 15:06
  2. Auto słabe po wymianie rozrządu
    Napisany przez edwardo65 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 12-03-2015, 14:27
  3. Po wymianie rozrządu
    Napisany przez Krzysztof_Stilo na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 10-03-2013, 23:44
  4. coś pstyka po wymianie rozrządu.
    Napisany przez Wojtek242 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 28-10-2012, 18:46
  5. problem po wymianie rozrządu
    Napisany przez smart2002 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 02-02-2011, 08:30

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl