Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 22
Like Tree1lubi to!

Temat: Zbiór błędów po wymianie rozrządu.  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2017
    Skąd
    Białystok
    Wiek
    34
    Postów
    25
    Auto
    Tipo SW 1.4 16v
    Rocznik
    2018

    Zbiór błędów po wymianie rozrządu.

    Witam.
    Wymieniałem rozrząd w Fiacie Tipo SW 1,4 95 km.
    Po złożeniu wszystkiego do kupy odpaliłem silnik...
    Silnik działa, ale po 1-2 sekundach zaczęły pojawiać się błędy na tablicy rozdzielczej w postaci braku wspomagania, ikona od błędu ciśnienia w oponach, ikona błędu systemu ESC (chyba tak to się pisze). Gdy mam kluczyk przekręcony ale silnik nie odpalony to nie mam żadnych błędów, wentylatory działają, szyby także, wszystko prawidłowo ale jak już silnik pracuje to nie mam wspomagania, wentylatory nie reagują na zmianę prędkości (np mam wentylator nastawiony na prędkość 2 to po odpaleniu działa na tej prędkości ale nie działa pokrętło), klima nie działa (przycisk nie reaguje po odpaleniu silnika), szyby nie działają, tak jakby komputer sterujący nie działał.
    Przeglądałem czy gdzieś nie wypiął mi się jakiś czujnik.
    Błąd gdzie mogłem popełnić przy wymianie rozrządu to gdy trzeba łapę silnika odkręcić a silnik podeprzeć, to podparłem ale ziemia była dosyć miękka i silnik obsunął się o może 3-4 cm. W związku z tym czy są jakieś czujniki, kable od czujników które mogły się rozpiąć. (szukałem ale nie znalazłem).
    Czy może to mieć coś wspólnego z alternatorem i przewodami do niego? (ktoś może schematy posiada lub cokolwiek co może pomóc)



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,567
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Jeżeli silnik siadł "może o 3-4cm", to ja zakładam, że siadł bardziej. Do sprawdzenia masa na okoliczność zerwania.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2017
    Skąd
    Białystok
    Wiek
    34
    Postów
    25
    Auto
    Tipo SW 1.4 16v
    Rocznik
    2018
    Byłem pod autem i przyglądałem się masie od alternatora bo był napięty ale czy zerwany...
    Jutro zdejmę peszel od masy i zobaczę.
    Dziękuję za poradę.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,567
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał matejpl Zobacz post
    Byłem pod autem i przyglądałem się masie od alternatora bo był napięty ale czy zerwany...
    Jutro zdejmę peszel od masy i zobaczę.
    Dziękuję za poradę.
    Kabel masowy nie jest podłączony bezpośrednio do alternatora...

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2017
    Skąd
    Białystok
    Wiek
    34
    Postów
    25
    Auto
    Tipo SW 1.4 16v
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Kabel masowy nie jest podłączony bezpośrednio do alternatora...
    Zrobiłem zdjęcie alternatora i przewodu. Czy to aby na pewno nie jest masowy?
    Jeśli to nie jest ten to gdzie go mogę znaleźć?
    IMG_20240720_153918321.jpg

    Mam nadzieję że zdjęcie jest widoczne.
    Pozdrawiam.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,732
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    To jest przewód prądowy a nie masowy . Sprawdź czy masz ładowanie . Przy pomiarze ładowania plus podepnij pod akumulator a minus pod silnik ,a później pod akumulator jeżeli masa uszkodzona to będziesz miał różnicę w pomiarach. Przewód masowy przykręcany jest do skrzyni biegów. Stawiam na uszkodzenie alternatora.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2017
    Skąd
    Białystok
    Wiek
    34
    Postów
    25
    Auto
    Tipo SW 1.4 16v
    Rocznik
    2018
    Dziękuje za podpowiedź.
    Jutro przetestuję.
    PS: Czy alternator mógł ot tak się uszkodzić? (nie był praktycznie dotykany prócz nakładania paska...)

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    69
    Auto
    Tipo cross 1.0
    Raczej nie ale wystarczy zbieg okoliczności ze akurat w tym monecie się zepsuł.
    Tak jak ci koledzy podpowiadają-sprawdź masy, ładowanie, kable przy klemach, ten mały plus przy alternatorze.
    A na tym zdjęciu co dałeś widać niedokręconą śrubę łapy alternatora.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2017
    Skąd
    Białystok
    Wiek
    34
    Postów
    25
    Auto
    Tipo SW 1.4 16v
    Rocznik
    2018
    @fiksiu - śruba przy alternatorze jest mocno dokręcona (nie była wcześniej dotykana)

    1. akumulator w spoczynku ma 12,2V
    2. akumulator po odpaleniu silnika ma 14,2-3V
    3. masa na silniku nie całe 14,4V

    Postaram się w tygodniu kupić interfejs i zobaczę co pokaże.
    Ogólnie autem da się jeździć ale nie widać jakie silnik ma obroty silnika, nie reaguje pokrętło wentylatora, szyby, brak całkowity wspomagania.

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    501
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał fiksiu Zobacz post
    A na tym zdjęciu co dałeś widać niedokręconą śrubę łapy alternatora.
    To jest wprasowana tulejka stalowa w podstawę klimy i alternatora (i napinacza).
    Przynajmniej w GP 1,4 8V tak jest (też "śruba odstaje"). Rodzina silników (FIRE) ta sama.


    A co do tematu, to nie trzeba było zakładać kolejnego. To znowu będzie coś standardowego:
    - akumulator (dobija je upał, nie zima), 1 cela zdechła, doładuj go i przetestuj pod obciążeniem (ile napięcie siada),
    - alternator, usterki też mogą mieć związek z jego wiekiem + upałami + ulewami (burza, pioruny),
    - główna masa, albo inne wiązki naderwane (lub uderzony, uszkodzony jakiś czujnik),
    - główna skrzynka bezpieczników/przekaźników, korozja.

    PS
    Od kiedy zabieramy się za rozrząd, nawet nie posiadając interfejsu OBD2? Nie padło też słowo "blokady" (były użyte?).
    Wiocha trochę (kolejność logiczna przy samodzielnym serwisowaniu obowiązuje, organizacja pracy)... Później problemy.
    To tak jakbyś się brał za remont głowicy, a nigdy nie zmieniałeś oleju, albo klocków hamulcowych... Bardzo "logiczne".
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 21-07-2024 o 16:58

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2017
    Skąd
    Białystok
    Wiek
    34
    Postów
    25
    Auto
    Tipo SW 1.4 16v
    Rocznik
    2018
    Rozrząd był robiony z blokadami.
    Zabierając się za wymianę rozrządu nawet nie wpadło mi do głowy aby mieć interfejs obd, bo po co, chyba logiczne?
    Odniosłem wrażenie że sugerujesz iż należy być przygotowanym na najgorsze przy naprawach auta. Idąc jeszcze skrajniej tym tokiem myślenia że trzeba się przygotować bo zawsze coś się spierdzieli to najlepiej do auta się nie dotykać, nie jeździć albo najlepiej nie mieć auta bo coś się popsuje...
    Odnośnie akumulatora: 3 latek, nie sprawia póki co problemów po postoju tygodniowym. Napięcia napisałem w tym temacie ale nie zaszkodzi i podładuję.
    Co do alternatora, co tu dużo mówić, ładuje akumulator więc jest chyba okej.
    Bezpieczniki, przekaźniki w miarę sprawdzone.
    Masa jest ale nie jestem pewny czy na 100% jakieś inne wiązki nie były zerwane lub też czy jakiś czujnik nie był uderzony. Tam gdzie było można w miarę możliwości zerknąć, dotknąć itp to zostało zrobione.
    Interfejs zamówiony i zobaczę co on pokaże.

  13. #12
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,567
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał matejpl Zobacz post
    Zabierając się za wymianę rozrządu nawet nie wpadło mi do głowy aby mieć interfejs obd, bo po co, chyba logiczne?
    Rozumiem, że pasek wymieniłeś bez zdjęcia koła fonicznego? Cóż, przy zdjętym po ponownym montażu trzeba zrobić adaptację, no ale jeżeli bez zdejmowania zrobiłeś, to nie ma potrzeby użyć obd

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał matejpl Zobacz post
    Masa jest
    Może być naderwana, testy robi się pod obciążeniem.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2017
    Skąd
    Białystok
    Wiek
    34
    Postów
    25
    Auto
    Tipo SW 1.4 16v
    Rocznik
    2018
    No i chyba mam winowajcę...
    Wpisałem w google który to element i tak, zdejmowałem to koło (na tym kole był zamontowany pasek wielorowkowy) ponieważ musiałem dostać się za nie aby wymienić pasek rozrządu...
    Popełniłem błąd.
    Poczytam o tej adaptacji.
    Dziękuję i pozdrawiam.

  15. #14
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,248
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Wymienilem dziesiątki rozrządów od 1.2 16v, 1.4 16v i konczac na 1.4tjet zawsze oczywiście demontując koło pasowe i nigdy nie musiałem robic adaptacji koła. Bo niby po co, tym bardziej jak montuje to samo koło pasowe którego pozycja jest ustalana w jednym konkretnym położeniu poprzez wycięcie w kole które ma nachodzić na wypust w dolnej zębatce koła rozrządu. Jakbyś miał problemy z adaptacją to pierwsze co byś miał to check. Te błędy co masz to sugerują na pierwszy strzał problem z ładowaniem lub z masą.

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,365
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Ja też wymieniałem rozrząd, zdejmowałem koło foniczne i żadnej adaptacji nie robiłem, odpalił bez strzała i żadnych problemów nie ma.
    Także twoje błędy to nie jest problem adaptacji koła fonicznego.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Masło na bagnecie po wymianie rozrządu
    Napisany przez Karol91 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 14-10-2022, 15:06
  2. Auto słabe po wymianie rozrządu
    Napisany przez edwardo65 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 12-03-2015, 14:27
  3. Po wymianie rozrządu
    Napisany przez Krzysztof_Stilo na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 10-03-2013, 23:44
  4. coś pstyka po wymianie rozrządu.
    Napisany przez Wojtek242 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 28-10-2012, 18:46
  5. problem po wymianie rozrządu
    Napisany przez smart2002 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 02-02-2011, 08:30

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl