Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 49
Like Tree3lubi to!

Temat: Żarówki H7  

  1. #31
    Klubowicz
    Dołączył
    06 styczeń 2016
    Skąd
    Rybnik
    Wiek
    43
    Postów
    462
    Auto
    Lancia Phedra 2.0 16v, Volvo S60 2.4
    Rocznik
    2005/2005
    Może inaczej - niech każdy jeździ, na czym chce



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,075
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał pääkäyttäjä Zobacz post
    Może inaczej - niech każdy jeździ, na czym chce
    Ok, ale niech ludzie wybierają świadomie, a w tym wątku widać że nie wszyscy są uświadomieni a przy okazji też pojawiło się trochę konkretów.

  4. #33
    Klubowicz
    Dołączył
    06 styczeń 2016
    Skąd
    Rybnik
    Wiek
    43
    Postów
    462
    Auto
    Lancia Phedra 2.0 16v, Volvo S60 2.4
    Rocznik
    2005/2005
    Cytat Napisał kjk Zobacz post
    Jest jeszcze jeden aspekt, który pomijasz: wyższa temperatura żarnika w żarówkach +xx% przekłada się na wyższą temperaturę barwową światła, które jest wtedy bardziej zbliżone do słonecznego i pozytywnie wpływa na sprawność ludzkiego oka.
    Nie znam się, ale idąc tropem fotografii - temperatura barwowa zbliżona do światła dziennego to lampy halogenowe z barwą 3200 K
    To nie "wyższa temperatura żarnika" wpływa na większą ilość światła a fakt, ze żarnik jest gęściej skręcony a sam strumień światła jest bardziej jednorodny
    Fizycznie, wolfram+halogen dają temperaturę maksymalnie między 3000 a 4000 K. To w ten sposób producenci czarują naz żarówkami, które świecą trochę jaśniej, niż podstawowy produkt

    Kwestia wykorzystania technologii.

    Cytat Napisał kjk Zobacz post
    Ok, ale niech ludzie wybierają świadomie, a w tym wątku widać że nie wszyscy są uświadomieni a przy okazji też pojawiło się trochę konkretów.
    Ciągle dziwią mnie ludzie, którzy jeżdżą na "niebieskich" żarówkach - w deszczu czy na mokrej nawierzchni, nic nie widać z takich "świateł".
    Ostatnio edytowane przez pääkäyttäjä ; 16-02-2017 o 18:01

  5. #34
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał pääkäyttäjä Zobacz post
    Przepraszam, Ty testowałeś? Philipsów z zasady nie kupuję bo są za drogie i daleko im do czegokolwiek. Efekt placebo - jeżeli nie używasz przewatowanych żarówek, to prawie na pewno.
    Nie informując żonki zmieniłem tymczasowe standardowe H4 Bosch. Nie bez powodu marudziła, że jest lipa. Już z samochodu dzwoniła i powiedziała, że jest ok. Na pewno efekt placebo. Światła nie świecą na żółto, ale na biało, nie giną w mokrym asfalcie, bardzo dobrze doświetlone prawe pobocze. Jak już przedmówcy napisali żarówki mają zwiększoną temperatura żarnika kosztem żywotności. Oczy też się nie męczą. Podsumowując, świecą niewiele gorzej od D5S w 500X.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał pääkäyttäjä Zobacz post
    temperatura barwowa zbliżona do światła dziennego to lampy halogenowe z barwą 3200 K
    Mocno zaokrągliłeś, światło słoneczne ma powyżej 5000K w południe. Około 4000K światło odbite od Księżyca. Ustaw aparat/kamerę na 3200 i rób zdjęcia w słońcu i odwrotnie.

    Philipsy, które wymieniłem, mają temperaturę barwową 3700K...
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 16-02-2017 o 18:21

  6. #35
    Klubowicz
    Dołączył
    06 styczeń 2016
    Skąd
    Rybnik
    Wiek
    43
    Postów
    462
    Auto
    Lancia Phedra 2.0 16v, Volvo S60 2.4
    Rocznik
    2005/2005
    Zgoda, mój mały błąd - 3200 K to światło o barwie neutralnej, zbliżone do dziennego. 5000 to typowo dzienne, w fotografii mówi się na to "ostre, południowe światło" - nie jest naturalnym. Temperatura barwowa letniego nieba nad Chorwacją - 20 000 K

    To, że żona widzi lepiej nie jest zasługą tego, że żarówka daje 90% więcej światła bo nie jest to prawdą i technicznie przy halogenach jest to niemożliwe. Jest to zwykłe, marketingowe kłamstwo. Żarówki różnią się od siebie nieznacznie budową - standardowe są dobre, o ile są markowe. Te lepsze, droższe - wyciska się z nich co się da za pomocą np. cieńszego lub krótszego żarnika, gęściej nawiniętego, ewentualnie modyfikując trochę skład gazu w bańce. Ostatnim elementem są filtry na żarówce mające zmienić trochę kolor emitowanego światła. Wszystkie żarówki generalnie - w dużym uproszczeniu - są takie same i jest to regulowane przez ECE oraz lokalne homologacje

  7. #36
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,075
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał pääkäyttäjä Zobacz post
    To nie "wyższa temperatura żarnika" wpływa na większą ilość światła
    Wyższa temperatura żarnika powoduje przesunięcie całego widma w stronę wyższych częstotliwości, więc więcej energii jest wypromieniowywane w postaci światła widzialnego, a mniej w postaci ciepła (podczerwieni). Więc światła jest więcej i ma wyższą temperaturę barwową (która zależy wprost od temperatury żarnika). 3000K jest zdecydowanie odbierane jako światło "ciepłe" (dobre do wypoczynku ale nie do koncentracji uwagi i pracy), neutralne to ok. 4000K, Słońce w południe to nawet 6000K.

  8. #37
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2008
    Skąd
    KRAKÓW
    Wiek
    49
    Postów
    664
    Auto
    TIPO
    Rocznik
    XI 2016
    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    Ja też już dawno temu wyrosłem z żarówek +50% +70% świecenia, bo one świecą krótko. A ledy w naszych autach się nie sprawdzą, bo
    body komputer sprawdza natężenie prądu płynącego przez żarówkę. Nawet przy wyłączonej żarówce jak nie świeci to i tak body computer podaje
    niskie napięcie aby sprawdzić czy żarówka się nie spaliła, dlatego ledy będą lekko żarzyć wtedy kiedy ten LED nie powinien świecić.
    Dokładanie rezystorów, aby zwiększyć obciążenie leda mija się z celem, nie łatwiej po prostu wstawić tam żarówkę standardową - nasze oświetlenie w Tipo jest dobre
    i nie ma konieczności jego zmiany.
    Jak zawsze głos rozsądku Nic dodać nic ująć!
    FIAT BRAVA 1.6 16V - w krainie wiecznej rdzy ...
    LANCIA LYBRA 1.9 JTD - odjechała w siną dal ...
    FIAT CINQUECENTO 704 - "The End" po 23 latach ...
    -------------------------------------------------------------
    FIAT TIPO 1.4 95KM + LPG


  9. #38
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał ZAFFERANO Zobacz post
    Jak zawsze głos rozsądku Nic dodać nic ująć!
    Hmm, głos rozsądku i dywagacje nad żarówkami led w reflektorach do nich nie homologowanych? Zamiana żarówki halogenowej reflektora halogenowego na coś innego jest niezgodne z prawem.

  10. #39
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2008
    Skąd
    KRAKÓW
    Wiek
    49
    Postów
    664
    Auto
    TIPO
    Rocznik
    XI 2016
    krowka1978, przeczytaj jeszcze raz powoli wypowiedź Jacka! Bo ja z niej wywnioskowałem że jest przeciwny wstawianiu plusów ledów i innych wynalazków
    FIAT BRAVA 1.6 16V - w krainie wiecznej rdzy ...
    LANCIA LYBRA 1.9 JTD - odjechała w siną dal ...
    FIAT CINQUECENTO 704 - "The End" po 23 latach ...
    -------------------------------------------------------------
    FIAT TIPO 1.4 95KM + LPG


  11. #40
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał ZAFFERANO Zobacz post
    krowka1978, przeczytaj jeszcze raz powoli wypowiedź Jacka! Bo ja z niej wywnioskowałem że jest przeciwny wstawianiu plusów ledów i innych wynalazków
    Ja tak nie wywnioskowałem Podsumowanie JTN brzmi, że światła w Tipo są ok i nie trzeba z tym nic robić
    Wychodzi, że jest przeciwny ze względu na kontrolę przepalenia

    Nurtuje mnie jedna sprawa. Na pewno żarówki są sprawdzane przy wyłączonych światłach Mam co do tego wątpliwości. W Grande kontrola działa tylko przy włączonych, po wyłączeniu świateł nadal pokazuje, ale do momentu wyłączenia zapłonu. Po ponownym włączeniu brak informacji do momentu włączenia świateł. Błąd jest zapamiętywany w Body.

  12. #41
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,369
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Wychodzi, że jest przeciwny ze względu na kontrolę przepalenia
    To źle wywnioskowałeś
    Nie znoszę robienia wsi z auta, a te wszystkie ledy itp. to tak właśnie trochę jest.
    Standardowe żarówki świecą mocno i dobrze oświetlają drogę, pewnie to też zasługa dobrych lamp i nowych odbłyśników

    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Na pewno żarówki są sprawdzane przy wyłączonych światłach Mam co do tego wątpliwości. W Grande kontrola działa tylko przy
    włączonych,
    A w Tipo nawet nie muszę włączać danego światła, a już dostanę info, że dana żarówka jest spalona.
    Prosty test, wystarczy wypiąć wtyczkę od np. lewej tylnej lampy.
    Po przekręceniu stacyjki komputer wskazuje każdą żarówkę po kolei że jest spalona w tylnej lampie, chociaż wcale nie włączam jej.
    Ostatnio edytowane przez JackTheNight ; 17-02-2017 o 00:17
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  13. #42
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    Po przekręceniu stacyjki komputer wskazuje każdą żarówkę po kolei że jest spalona w tylnej lampie, chociaż wcale nie włączam jej.
    Przekręcasz kluczyk stacyjki i włączają Ci się z przodu dzienne, a razem z nimi tylne pozycje - tak to w Tipo rozwiązano, stąd kontrola żarówki Wyciągnij żarówkę STOP - wtedy zobacz, czy po włączeniu zapłonu będziesz miał informację

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    Standardowe żarówki świecą monco i są wystarczające - według mnie, widzę dobrze drogę
    Ja pisałem o GP, w którym standardowe żarówki H4, na światłach mijania, nie są wystarczające, pomimo wielkiego odbłyśnika. Ze światłami drogowymi problemu nie ma. Potwierdzi to wielu użytkowników. Lepsze żarówki pomagają, jednak są osoby to negujące, bo mi, żonie i innym się wydaje, że lepiej

  14. #43
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,369
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Oj jej, nie czytasz ze zrozumieniem, pojawiają się błedy wszystkich żarówek nie tylko pozycyjnych.
    Pojawia się błąd stopów, przeciwmgielnych, kierunków itd.
    Może w GP jest ogólny błąd, a w TIPO pojawia się komunikat "Spalona żarówka przeciwmgielne lewy tył", "spalona żarówka Stopu lewy tył" itd.'
    Po wypięciu wtyczki pojawiają się błędy od wszystkich żarówek, rozumiesz ?
    Ostatnio edytowane przez JackTheNight ; 17-02-2017 o 00:23
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  15. #44
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    Oj jej, nie czytasz ze zrozumieniem, pojawiają się błedy wszystkich żarówek nie tylko pozycyjnych.
    Pojawia się błąd stopów, przeciwmgielnych, kierunków itd.
    Ok, zmęczony jestem, idę spać. Kolejny dzień po 5h snu daje o sobie znać. Przetestowałbym w Viagrze, ale nie chce mi się wyciągać tylnej lampy. Od bagażnika, tak jak w GP, nie ma dostępu do wtyczki. Najłatwiej przedni kierunkowskaz, poprzez nadkole, ale jakoś tu jeszcze bardziej mi się nie chce. Zaczekam aż się któraś przepali.

  16. #45
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,075
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    razem z nimi tylne pozycje - tak to w Tipo rozwiązano, stąd kontrola żarówki Wyciągnij żarówkę STOP
    W Tipo tylne pozycyjne i stopy to te same żarówki :-)


 
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Żarówki H1
    Napisany przez limak253 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 09-12-2014, 16:45
  2. ŻARÓWKI
    Napisany przez mario1 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 12-03-2011, 23:08
  3. Żarówki
    Napisany przez jano1981 na forum Linea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 15-05-2010, 15:46
  4. żarówki
    Napisany przez repjansmks na forum Punto II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 28-04-2010, 12:23
  5. Żarówki H1
    Napisany przez Mariusz_Tychy na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 19-11-2009, 18:39

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

tipo zarowki

tipo jakie zarowki

fiat tipo zarowki

fost tipo 2 zarowki

tipo fabryczne zarowki

ultimate speed h7 100

h7 ultimate speed

H7 fiat tipo sedan

h7 plus 50 Z lidla czy polecacie

zarowki tipo dlugie

tipo h7 jakie zarowki

jakie zarowki H7 do dobrego oswietlenia Fiat Tipo II

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl