Może inaczej - niech każdy jeździ, na czym chce
Może inaczej - niech każdy jeździ, na czym chce
Nie znam się, ale idąc tropem fotografii - temperatura barwowa zbliżona do światła dziennego to lampy halogenowe z barwą 3200 K
To nie "wyższa temperatura żarnika" wpływa na większą ilość światła a fakt, ze żarnik jest gęściej skręcony a sam strumień światła jest bardziej jednorodny
Fizycznie, wolfram+halogen dają temperaturę maksymalnie między 3000 a 4000 K. To w ten sposób producenci czarują naz żarówkami, które świecą trochę jaśniej, niż podstawowy produkt
Kwestia wykorzystania technologii.
Ciągle dziwią mnie ludzie, którzy jeżdżą na "niebieskich" żarówkach - w deszczu czy na mokrej nawierzchni, nic nie widać z takich "świateł".
Ostatnio edytowane przez pääkäyttäjä ; 16-02-2017 o 18:01
Nie informując żonki zmieniłem tymczasowe standardowe H4 Bosch. Nie bez powodu marudziła, że jest lipa. Już z samochodu dzwoniła i powiedziała, że jest ok. Na pewno efekt placebo. Światła nie świecą na żółto, ale na biało, nie giną w mokrym asfalcie, bardzo dobrze doświetlone prawe pobocze. Jak już przedmówcy napisali żarówki mają zwiększoną temperatura żarnika kosztem żywotności. Oczy też się nie męczą. Podsumowując, świecą niewiele gorzej od D5S w 500X.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Mocno zaokrągliłeś, światło słoneczne ma powyżej 5000K w południe. Około 4000K światło odbite od Księżyca. Ustaw aparat/kamerę na 3200 i rób zdjęcia w słońcu i odwrotnie.
Philipsy, które wymieniłem, mają temperaturę barwową 3700K...
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 16-02-2017 o 18:21
Zgoda, mój mały błąd - 3200 K to światło o barwie neutralnej, zbliżone do dziennego. 5000 to typowo dzienne, w fotografii mówi się na to "ostre, południowe światło" - nie jest naturalnym. Temperatura barwowa letniego nieba nad Chorwacją - 20 000 K
To, że żona widzi lepiej nie jest zasługą tego, że żarówka daje 90% więcej światła bo nie jest to prawdą i technicznie przy halogenach jest to niemożliwe. Jest to zwykłe, marketingowe kłamstwo. Żarówki różnią się od siebie nieznacznie budową - standardowe są dobre, o ile są markowe. Te lepsze, droższe - wyciska się z nich co się da za pomocą np. cieńszego lub krótszego żarnika, gęściej nawiniętego, ewentualnie modyfikując trochę skład gazu w bańce. Ostatnim elementem są filtry na żarówce mające zmienić trochę kolor emitowanego światła. Wszystkie żarówki generalnie - w dużym uproszczeniu - są takie same i jest to regulowane przez ECE oraz lokalne homologacje
Wyższa temperatura żarnika powoduje przesunięcie całego widma w stronę wyższych częstotliwości, więc więcej energii jest wypromieniowywane w postaci światła widzialnego, a mniej w postaci ciepła (podczerwieni). Więc światła jest więcej i ma wyższą temperaturę barwową (która zależy wprost od temperatury żarnika). 3000K jest zdecydowanie odbierane jako światło "ciepłe" (dobre do wypoczynku ale nie do koncentracji uwagi i pracy), neutralne to ok. 4000K, Słońce w południe to nawet 6000K.
krowka1978, przeczytaj jeszcze raz powoli wypowiedź Jacka! Bo ja z niej wywnioskowałem że jest przeciwny wstawianiu plusów ledów i innych wynalazków
FIAT BRAVA 1.6 16V - w krainie wiecznej rdzy ...
LANCIA LYBRA 1.9 JTD - odjechała w siną dal ...
FIAT CINQUECENTO 704 - "The End" po 23 latach ...
-------------------------------------------------------------
FIAT TIPO 1.4 95KM + LPG
Ja tak nie wywnioskowałem Podsumowanie JTN brzmi, że światła w Tipo są ok i nie trzeba z tym nic robić
Wychodzi, że jest przeciwny ze względu na kontrolę przepalenia
Nurtuje mnie jedna sprawa. Na pewno żarówki są sprawdzane przy wyłączonych światłach Mam co do tego wątpliwości. W Grande kontrola działa tylko przy włączonych, po wyłączeniu świateł nadal pokazuje, ale do momentu wyłączenia zapłonu. Po ponownym włączeniu brak informacji do momentu włączenia świateł. Błąd jest zapamiętywany w Body.
To źle wywnioskowałeś
Nie znoszę robienia wsi z auta, a te wszystkie ledy itp. to tak właśnie trochę jest.
Standardowe żarówki świecą mocno i dobrze oświetlają drogę, pewnie to też zasługa dobrych lamp i nowych odbłyśników
A w Tipo nawet nie muszę włączać danego światła, a już dostanę info, że dana żarówka jest spalona.
Prosty test, wystarczy wypiąć wtyczkę od np. lewej tylnej lampy.
Po przekręceniu stacyjki komputer wskazuje każdą żarówkę po kolei że jest spalona w tylnej lampie, chociaż wcale nie włączam jej.
Ostatnio edytowane przez JackTheNight ; 17-02-2017 o 00:17
Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry
Przekręcasz kluczyk stacyjki i włączają Ci się z przodu dzienne, a razem z nimi tylne pozycje - tak to w Tipo rozwiązano, stąd kontrola żarówki Wyciągnij żarówkę STOP - wtedy zobacz, czy po włączeniu zapłonu będziesz miał informację
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Ja pisałem o GP, w którym standardowe żarówki H4, na światłach mijania, nie są wystarczające, pomimo wielkiego odbłyśnika. Ze światłami drogowymi problemu nie ma. Potwierdzi to wielu użytkowników. Lepsze żarówki pomagają, jednak są osoby to negujące, bo mi, żonie i innym się wydaje, że lepiej
Oj jej, nie czytasz ze zrozumieniem, pojawiają się błedy wszystkich żarówek nie tylko pozycyjnych.
Pojawia się błąd stopów, przeciwmgielnych, kierunków itd.
Może w GP jest ogólny błąd, a w TIPO pojawia się komunikat "Spalona żarówka przeciwmgielne lewy tył", "spalona żarówka Stopu lewy tył" itd.'
Po wypięciu wtyczki pojawiają się błędy od wszystkich żarówek, rozumiesz ?
Ostatnio edytowane przez JackTheNight ; 17-02-2017 o 00:23
Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry
Ok, zmęczony jestem, idę spać. Kolejny dzień po 5h snu daje o sobie znać. Przetestowałbym w Viagrze, ale nie chce mi się wyciągać tylnej lampy. Od bagażnika, tak jak w GP, nie ma dostępu do wtyczki. Najłatwiej przedni kierunkowskaz, poprzez nadkole, ale jakoś tu jeszcze bardziej mi się nie chce. Zaczekam aż się któraś przepali.