Zobacz czy w gnieździe czy nie przyblokował się taki cwancyk co po włażeniu wtyczki właśnie rozłącza czujniki cofania i przeciwmgielne... znaczy tylko podaje sygnał do centralki o podłączeniu przyczepki...
Zobacz czy w gnieździe czy nie przyblokował się taki cwancyk co po włażeniu wtyczki właśnie rozłącza czujniki cofania i przeciwmgielne... znaczy tylko podaje sygnał do centralki o podłączeniu przyczepki...
Lepszy
Power
Gamoniu
Pisałeś że po wyciągnięciu tego pinu z wtyczki czujniki nie działają a teraz piszesz że jednak działają .... może rzeczywiście zmienili obłożenie pinów we wtyczce ... ja mam 4 czujniki i u mnie to działa trzeba by zawezwac JTN do pomocy on ma dostęp do schematów to można by było porównać czy coś się nie zmieniło w obłożeniu pinów we wtyczce pomiędzy 3 a 4 czujnikowa instalacją.
A więc tak, na położonej instalacji erich jaeger czy to z wpiętym czy wypiętym pinie 6 we wtyczce centralki bosch (tej fabrycznej) to park assist niedostępny. Wykluczam że coś uszkodziłem bo dla pewności odłączyłem wiązkę haka i przełączyłem się na oryginalną wiązkę auta i tam park assist działa. Wpinam się tym pinem wg instrukcji w pin 6 w jednej z dwóch wtyczek jakie są wpięte w ori centralkę bosch. Ma ona dwie wtyczki tj. mniejszą 8 pinową oraz większą. Wtyczka została rozpięta z obudowy i pin właściwie osadzony. Na kostce brak jest opisu nr pinów ale oznaczone są te na rogach i stąd wiem że wpialem się we właściwy pin. Właśnie dla pewności wpialem się w inny pin na tej 8 pinowej kostce ten jedyny z którym mogłem się pomylić że jest pinem 6 ale też lipa. Dla uściślenia to w centralkę boscha mam wpięte dwie kostki, jedna chyba 12 czy 14 pinowa no i ta mniejsza 8 pinowa z czego nie ma bata, nke było w niej pinu 6 osadzonego więc tam się wpialem jak już pisałem. Bo rozumiem z instrukcji że to właśnie w tej wtyczce 8 pinowej szukamy pinu 6. Wszystkie światła w aucie mi działają ok, muszę tylko sprawdzić teraz jak będzie z podpięta przyczepką. Kurde zawsze coś, ten hak nie był mi chyba pisany, od samego początku przygody.
Screenshot_20200925-114310_AlfaOBD.jpg
Ostatnio edytowane przez harry.wesoly ; 25-09-2020 o 12:50
Czasem warto jednak skorzystać z usług fachowca, gdzie taki montaż bedzie w cenie haka na przykład
Do mnie dotarł komplet z Westfalii z dedykowaną wiązką 13pin, zapowiada się przyjemny montaż.
Harry - możesz mieć pomylone kolory w instrukcji albo rozciąłeś nie te kabelki co trzeba .... sprawdź jeszcze raz bo np. u mnie nie zgadzały sie kolory kabli w wiązce auta z instrukcja Jaegera i też za pierwszym razem źle podłączyłem i musiałem szukać ... tego kabelka z pinem sie nie czepiaj on jest nieistotny ... zobacze czy mam jeszcze tą rozpiskę ja wróce z roboty.
Tak się prezentuje hak wypinany pionowo od steinhofa f-157), puszka odchylana na zawiasie. Co do czujników to oddałem elektrykowi i ogarnął temat przy okazji zrobił mi to porządnie w skrzynce bezpieczników. Fajnie bo haka faktycznie jakbym nie miał. Max na kulę w SW 90kg.20201001_182031.jpg20201001_182002.jpg20201001_182117.jpg20201001_173039.jpg20201001_173103.jpg20201001_173045.jpg
Chciałem ostatnio jechać do diagnosty po zaświadczenie o haku i zastanowiło mnie gdzie na moim haku steinhof f-157 wypinany pionowo jest ta owa tabliczka znamionowa więc popatrzyłem na belkę, uchwyt do którego przymocowana jest puszka od wiązki haka oraz na sam hak i nigdzie nie mam żadnej nalepki, nic też nie było dołączone do paczki. Jedyna naklejka z wartościami D i S jest na haku ale to z pewnością nie to bo niezgadza się nacisk pionowy na kulę. Czyżby kolejny plus dla sprzedającego bo zapomniał nakleić/dołączyć? Gdzie powinna być naklejka/tabliczka znamionowa? Diagnosta mnie pogoni?
20201003_163817.jpg
20201003_163807.jpg
To chyba ta naklejka na haku. Diagnosta pomryga światłami, zerknie na śruby montażowe i podbije, wątpię aby wchodził w szczegóły parametrów naklejki.
Mam haki w 2 samochodach, jeden brink a drugi westfalia, obydwa montowane „fabrycznie" w ASO i na żadnym nie mam tabliczki ani naklejki.
U mnie w Westfalii jest tabliczka na ramię haka widoczna z kanału.
Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
A u mnie w Brink jest jedna tabliczka na otwieranym wsporniku gniazda i druga z napisem COPY do naklejenia w widocznym miejscu. Ja mam w narożniku zderzaka koło śruby mocującej. Widoczna po otwarciu tylnej klapy.
Już mi dosłali tą naklejkę. Dzięki za informacje Koledzy :-D
IMG-20201006-WA0005.jpg
Dzisiaj podłączyłem wiązkę Westfalii do haka. Zrobiłem wszystko zgodnie z instrukcją, przekręcam kluczyk i zonk. Miga przebieg, auta nie da się odpalić świeci na stałe stop. Podłączam Mes-a żeby zobaczyć gdzie są błędy i następny problem, Mes przy próbie połączenia wyrzuca Connection Failed. Więc wypinam sterownik haka z wiązki, licznik nie mryga auto odpala MES się łączy . W Body masa błędów związanych z Canem, przy odłączonym sterowniku nie działają tylko kierunkowskazy. Podłączyłem z powrotem sterownik haka, odpiąłem sterowanie od PDC i wszystko działa oczywiście oprócz odłączania PDC przy załączonej przyczepce z gniazdem 7pin. Instrukcja Westfalii odnośnie podłączenia do PTC podaje 2 sposoby, albo uzupełniamy 6 pin w wtyczce 8pin w PDC lub podłączamy szybkozłączką się do przewodu brązowego w wtyczce 10pin w PDC. Wybrałem drugi sposób i wyszły takie cyrki. Ktoś się orientuje jakie oznaczenie ma konektor podłączany pod 6 pin w wtyczce PDC 8pin? Z pośpiechu go obciąłem i zaginął w akcji.
Ostatnio edytowane przez steyr ; 11-10-2020 o 00:15
A skąd się u ciebie wzięło PTC w benzynie? Bo chyba fabrycznie to tylko w Dieslach ?