Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 29 z 29
Like Tree1lubi to!

Temat: tempomat i ogranicznik prędkości  

  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    10 październik 2017
    Skąd
    Nowa Sól
    Postów
    199
    Auto
    Tipo SW 1.6 Multijet
    Rocznik
    2017
    Orientuje się ktoś, czy jest możliwość dołożenia ogranicznika we własnym zakresie?
    Widziałem niedrogo kierownicę z ogranicznikiem i zastanawiam się, czy by to zadziałało na zasadzie p&p.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,587
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Nie, nie da sie

  4. #18
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,919
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Jak kupi kiere w pakiecie z bodykompem to może i się da...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  5. #19
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,589
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    Jak kupi kiere w pakiecie z bodykompem to może i się da...
    Body to za mało. Musi być odpowiednia centralka/soft centralki ESP. Ogranicznik po chamsku włącza hamulce w momencie przekroczenia

  6. #20
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,919
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Załóżmy, ogranicznik na 80 jadę na 4 biegu z pedałem w podłodze przekraczam 80 i co? Fura po prostu tylko hamuje? A jak ja nie odpuszczę gazu to spalą się hamulce? Ciekawe czy jakieś zabezpieczenie przed takim idiotycznym testem jest :-)
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    10 październik 2017
    Skąd
    Nowa Sól
    Postów
    199
    Auto
    Tipo SW 1.6 Multijet
    Rocznik
    2017
    ESP i tak samo uruchamia hamulce w postaci choćby Hill holdera (czy jak to tam Fiat teraz nazywa) więc teoretycznie pod tym względem problemu być nie powinno.
    Co do załączania hamulców przy przekraczaniu prędkości, to nie jestem pewien, czy do końca masz rację (albo o co innego nam chodzi 😉 ).
    System ten raczej nie pozwala się rozpędzić powyżej zadanej prędkości, mimo iż pedał gazu naciśniesz do oporu. Gdyby to hamulce powstrzymywały samochód przed rozpędzaniem się, to szybko by się przegrały.
    O ile się nie mylę, to ten sam system dohamowuje poszczególne koła dbając o nasze bezpieczeństwo.

    Podsumowując...nie wydaje mi się żeby to właśnie ESP stanowiło w tym przypadku problem ponieważ jeżeli chodziłoby tylko o hamowanie to taką możliwość w sumie ma.

  8. #22
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,589
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Wiem co piszę. Im mocniej wciska się gaz, tym bardziej czuć opór na kołach. Przy wciśnięciu gazu do oporu włącza się kickdown, ten sam co w automacie (czuć klik na gazie), i ogranicznik prędkości na ten moment jest wylączany Sam z siebie ogranicznik prędkości nie hamuje, jeśli jest przekroczona prędkość podczas włączenia/po wyłączeniu kickdown - wyświetli tylko komunikat o przekroczeniu. Podczas zjazdów nie testowałem. Asystent zjazdu też dziala hamulcami, to tak przy okazji wspomnę.

    Zatem zapomniałem jeszcze o tym, że trzeba wymienić padał gazu na tez z kickdown, a co za tym idzie dochodzi również ECU.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 01-01-2018 o 10:50

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    10 październik 2017
    Skąd
    Nowa Sól
    Postów
    199
    Auto
    Tipo SW 1.6 Multijet
    Rocznik
    2017
    Ale zgodzisz się ze mną, że gdyby jechać z pedałem wyciśniętym do końca (bez uruchamiania kick down'a) to auto nie używa, a nawet nie powinno używać układu hamulcowego do utrzymania zadanej predkosci. Grozi to "spaleniem" hamulców.
    Wyobraźmy sobie sytuację taką, że ustawiam ogranicznik na 90km/H poza terenem zabudowanym i mam do przejechania choćby 50km. Co wtedy?
    Prędkość jest ograniczana elektronicznie.

    Co do konieczności instalacji pedału gazu z kick down'em, to się zgodzę. Argument jak najbardziej słuszny. Z ciekawości sprawdzę jaki mam u siebie, bo niektórzy producenci pakują taki sam do wszystkich aut.
    (Wiem do czego on służy. Zarówno w automacie jak i w manualu z ogranicznikiem &#128521

  10. #24
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,589
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał fil400 Zobacz post
    Ale zgodzisz się ze mną, że gdyby jechać z pedałem wyciśniętym do końca (bez uruchamiania kick down'a) to auto nie używa, a nawet nie powinno używać układu hamulcowego do utrzymania zadanej predkosci. Grozi to "spaleniem" hamulców.
    Wyobraźmy sobie sytuację taką, że ustawiam ogranicznik na 90km/H poza terenem zabudowanym i mam do przejechania choćby 50km. Co wtedy?
    Prędkość jest ograniczana elektronicznie.
    W pincecie im mocniej wciska się gaz, tym mocniejszy opór czuć - piszę jak jest, a nie jak być powinno. Nie jest to uczucie zdławienia silnika, że się naciska na gaz i nic się nie dzieje, czuć ewidentnie opór wzrastający wraz z naciskaniem na gaz, czuć obciążenie silnika, czuć nurkowanie. Ogranicznik prędkości nie służy do utrzymania prędkości, ale żeby jej nie przekroczyć - trochę teraz zamieszałeś - więc co do tempomatu. Przy zwykłym tempomacie hamulce nie są używane, w adaptacyjnym już tak, aby utrzymać odległość - zależnie od warunków (niestety nie mam z adaptacyjnym do czynienia, przy zakupie nie było jeszcze opcji - pojawiła się pół roku później). Do tego należy używać tempomatu tylko przy dobrych warunkach pogodowych, możliwie płaskim terenie - tereny górzyste, złe warunki itp. odpadają.

    Co do pedału z kickdown. W Renegade'ach i pincetach bez ogranicznika prędkości jest pedał gazu bez kickdown. Pamiętam wątek na forum jeep'a, na którym ludzie opisywali "wady pedału gazu" - owo "cyknięcie, wpadnięcie", a ASO JEEP nie miało pojęcia o kickdown w manualu i nie potrafiło powiązać z ogranicznikiem prędkości

    Na początku też myślałem, że przy ograniczniku dławi silnik, ale tak nie jest. Im niższa prędkość ustawiona, np. 40km/h tym bardziej efekt hamowania czuć. Kto ma niech potestuje
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 01-01-2018 o 15:51

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    10 październik 2017
    Skąd
    Nowa Sól
    Postów
    199
    Auto
    Tipo SW 1.6 Multijet
    Rocznik
    2017
    Łapiesz mnie za słówka...taki skrót myślowy . Chodzi rzecz jasna o niedopuszczenie do przekroczenia zdanej prędkości, a w rezultacie utrzymanie jej na określonym przez kierowcę poziomie :-).
    Dla mnie logicznym jest, że używanie hamulców przez ogranicznik, to rozwiązanie...hmmm..co najmniej dziwne. Ale nie będę się spierał, że Fiat postanowił rozwiązać to w tak prymitywny sposób . Tylko to tak jakby wyważać już otwarte drzwi :-)
    W innych autach (np KIA), odbywa się to elektronicznie. Nie czuć objawów o jakich mówisz. Ot auto zwyczajnie nie przyspiesza.
    T0 samo ma miejsce w samochodach ciężarowych. Raz, że są ograniczane fabrycznie do 85-90km/h (w zależności od producenta), a dwa, że teraz chyba większość z nich ma już ograniczniki dodatkowe, które kierowca sam sobie może nastawić według własnego upodobania i nie ma tutaj mowy o używaniu układu hamulcowego.
    Tempomat aktywny, to zupełnie inna sprawa, którego sposobu działania jesteśmy obydwoje świadomi :-).
    Sprawdzałeś kiedyś z ciekawości temperaturę hamulców przy używaniu ogranicznika? Nie mówię tutaj o krótkim odcinku, na którym nie bylibyśmy w stanie tego nawet zweryfikować, choć myślę, że nawet jazda typowo miejska z legalną prędkością 50km/h odcisnęłaby swoje piętno na klockach, tarczach itp. Jakbyś miał okazję, to sprawdź gdzieś na trasie. Rozwiałbyś moje wątpliwości w 100%.
    Stawiam piwo jak masz rację

  12. #26
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,589
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał fil400 Zobacz post
    Sprawdzałeś kiedyś z ciekawości temperaturę hamulców przy używaniu ogranicznika? Nie mówię tutaj o krótkim odcinku, na którym nie bylibyśmy w stanie tego nawet zweryfikować, choć myślę, że nawet jazda typowo miejska z legalną prędkością 50km/h odcisnęłaby swoje piętno na klockach, tarczach itp. Jakbyś miał okazję, to sprawdź gdzieś na trasie. Rozwiałbyś moje wątpliwości w 100%.
    Sprawdzę i dam znać Do tej pory temperatury nie sprawdzałem.

  13. #27
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,589
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Dziś zrobiłem dłuższy test jadąc do pracy. Wcześniej to były popierdółki - sprawdziłem, że nie przyspiesza, wyczułem hamulce i tyle - za szybko wyciągnięte wnioski - trzeba przyznać się bez bicia Sytuacja jest bardziej ciekawa - sprawdzałem jak wygląda chwilowe spalanie. W momencie depnięcia na gaz przy zadanej prędkości uruchamia hamulce, im mocniej wciśnięty gaz, tym mocniej (o czym już pisałem), spalanie chwilowe wzrasta, jak to po dodaniu gazu, czuć, że auto chce jechać, ale hamulce nie pozwalają. No i za chwilę zaczyna dziać się coś innego. Przy "depniętym" gazie, bez zmiany pozycji, nagle po kilku sekundach zaczyna spadać chwilowe spalanie i czuć odpuszczanie hamulców i spadek mocy silnika - wygląda na to, że w pierwszej kolejności uruchamia hamulce, żeby potem zdławić elektronicznie. Temperatury nie sprawdzałem, nie miałem warunków, żeby zatrzymać się bez dodatkowego grzania hamulców.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 02-01-2018 o 10:35

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    10 październik 2017
    Skąd
    Nowa Sól
    Postów
    199
    Auto
    Tipo SW 1.6 Multijet
    Rocznik
    2017
    To kto pije piwo?
    Pewnie jest jakaś bezwładność systemu i na chwilkę stabilizuje prędkość pomagając sobie właśnie hamulcami przez co wzrasta spalanie. Czyli kolejny powód aby nie robić tego "na siłę" (na dłuższą metę) .

  15. #29
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,589
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał fil400 Zobacz post
    To kto pije piwo?
    Mi się chyba za bardzo nie należy, miałem tylko częściową rację wynikającą ze zbyt słabego sprawdzenia Ale dzięki za natchnienie do głębszego rozpoznania tematu, jeśli coś ktoś podsunie, podda w wątpliwość, to muszę sprawdzić


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. 2003 tempomat - kostka jest, tempomat nie dziala
    Napisany przez pimikiel na forum Stilo
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post: 22-07-2020, 21:52
  2. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 20-11-2014, 13:47
  3. Ogranicznik drzwi-Punto
    Napisany przez dawid1977 na forum Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-04-2014, 17:46
  4. Ogranicznik drzwi - manual
    Napisany przez piter64 na forum Zrób to sam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 15-04-2013, 08:02
  5. [blachy] czy sam jestem w stanie wymienic ogranicznik od drz
    Napisany przez dereza na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 07-05-2010, 11:26

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plinstalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538tempomat-i-ogranicznik-predkosci-361042

tempomat i

fiat acc tempomatfiat tipo problem z ogranicznikiemfiat tipo ogranicznikogranicznik predkosci fiat bravotipo tempomatogranicznok peedkosci fiat bravo.2fiat kickdowntempomat z ogranicznikiem predkosci co to jestfiat stilo acc systemfiat fiorino tempomatfiat stilo ogranicznik predkosciogranicznik predkosci czy tempomatfiat 500 blokada predkoscihttps:fiatklubpolska.plinstalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538tempomat-i-ogranicznik-predkosci-36104

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl