Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 31
Like Tree2lubi to!

Temat: Prośba o odczytanie konfiguracji  

  1. #1
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,587
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017

    Prośba o odczytanie konfiguracji

    Panowie mam prośbę - ponieważ namieszałem coś w moim body mam kłopot z czujnikiem biegu neutralnego i chciałbym przywrócić ustawienia początkowe. Logi są niekompletne i nie wiem o co kaman. Może ktoś odczytać jak ma ustawione następujące pozycje w "car configuration change" w diagnostyce body compa:
    Neutral sensor
    Gear shift indicator
    GSI type
    Albo może ma ktoś pomysł skąd się bierze błąd p186F czujnika luzu w centralce silnika?
    Przeprowadziłem procedurę kalibracji niby przeszła ok ale w logu mam coś takiego:
    Neutral position stored in memory: 54,50 %
    Neutral position: 53,50 %
    Neutral Sensor conversion from duty cycle percentage to gear stroke percentage: 54,40 %
    First gear position value acquired by procedure: 25,80 %
    First and neutral gear position learning procedure status: last learning routine aborted due to maximum time expired
    Minimum threshold of neutral gear sensor range from even/odd gear duty acquisition: 21,10 %
    Maximum threshold of neutral gear sensor range from even/odd gear duty acquisition: 79,90 %
    Minimum threshold of neutral gear sensor range from even/odd gear duty acquisition: 21,10 %
    Maximum threshold of neutral gear sensor range from even/odd gear duty acquisition: 79,90 %
    Neutral gear sensor range from even/odd gear duty acquisition status: Neutral sensor range updated using odd/even gear thresholds.

    No i kolejna prośba do kogoś kto nie ma start stopu - o włączenie monitoringu parametrów w statusie systemu i sprawdzenie czy czujnik pokazuje jakieś biegi przy zmianie bo u mnie cały czas jest neutral i tylko wsteczny wyświetlany jako 10.

    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 16-06-2019 o 00:45



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,390
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Ja u siebie mam tak :

    Neutral Sensor : Not Enabled
    Gear Shift Indicator : Enabled
    GSI type : GSI II

    Tylko ja mam 95hp także nie wiem na ile będzie to pomocne. Ja czujnika luzu w ogóle nie mam, także non stop pokazuje Neutral.

    A ten bład p186F to pisze aby zrobić "Procedura adaptacji sygnału luzu i pierwszego biegu niewykonana"
    Ostatnio edytowane przez JackTheNight ; 16-06-2019 o 18:36
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  4. #3
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,587
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    JTN - dzięki. U mnie czujnik fizycznie jest. No i właśnie robiłem kalibrację czujnika luzu ale mimo komunikatu "procedure completed" jest chyba nie zrobiona i się o to rzuca. Może MES byłby do tego lepszy niż alfaobd.
    A masz na zegarach wskaźnik zmiany biegu? Jeśli tak to jaki? Taki który pokazuje tylko strzałki czy strzałki wraz z sugerowanym biegiem?
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 17-06-2019 o 01:15

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,390
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Ja mam tylko strzałki.
    Jeśli chodzi o mesa to zerknę jak wrócę do domu z pracy.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  6. #5
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,587
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Czyli enchanced GSI to ten co podaje numer biegu. Ta procedura uczenia w alfaobd jakaś za krótka jest. Żeby się coś nauczyło to chyba trzeba wajchą polosować wbić jakieś inne biegi itp. A tu nic o tym mowy nie ma. Jest "completed" jak auto jest na luzie a jak chcę zrobić na innym biegu to wywala komunikat że coś nie teges. ciekawi mnie zatem jak to wygląda w MES. zastanawiam się po co mam czujnik luzu ( a jest na bank przy dźwigni jest wtyczka) jak on do niczego nie jest wykorzystywany: ani start stopu, ani możliwości odpalenia bez sprzęgła, na luzie i tak podbija obroty itp.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,916
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Nie robiłem w mesie ale z opisu wynika ze na koniec trzeba wciskać sprzęgło do oporu i wbić jedynkę...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,390
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Marx30 tak wygląda procedura w MES:

    The following conditions are necessary for the procedure:
    - Key on MAR
    - Engine OFF
    - Clutch pedal NOT pressed
    - No errors
    - Gear in Neautral
    NOTE: The procedure must be performed in the following sequence:
    1. Press the Execute button (gear in Neutral, clutch not pressed)
    2. Wait ~2 seconds
    3. Press the clutch and insert 1st gear

    Czyli masz na luzie, nie wciskasz sprzęgła i włączasz procedure uczenia.
    Czekasz 2 sekundy.
    Wciskasz sprzęgło i wrzucasz 1 bieg.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  9. #8
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,587
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    No to dupa, alfaobd o nic takiego nie woła. Ma ktoś MESa w okolicach Katowic? Odwdzięcze się Alfaobd ale nie wiem czy ma coś czego nie ma MES . Albo pojade do serwisu w końcu auto na gwarancji. Panie jechałem z żoną spokojnie 90 a tu nagle się zapaliła ta pomarańczowa lampka . Tak wiem w piekle jest specjalne miejsce dla takich...

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,390
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    W środę będę jechał na Rzeszów przez Mysłowice, jak podjedziesz to możemy się spotkać i MES-em ci zrobię to przyuczenie neutral i 1 biegu.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  11. #10
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,587
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Chętnie skorzystam ale nie chcę Ci robić kłopotu jak będziesz w trasie. Rozumiem że każdy się spieszy itp. Może potwierdzimy to jutro wieczorem albo w środę rano ?

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,390
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    OK, no ile to potrwa 10 minut
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  13. #12
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,587
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Jakby co to jestem wstępnie gotowy .

  14. #13
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,735
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Marx30 ale w alfaobd masz taką samą procedurę jak w MES . Wybierasz silnik i przyswojenie sygnału neutralnego .Wykonujesz procedurę :
    - Silnik wyłączony
    - Pedał sprzęgła NIE wciśnięty
    - Bez błędów
    - Bieg w Neautral
    UWAGA: Procedurę należy wykonać w następującej kolejności:
    1. Naciśnij przycisk Execute (bieg w położeniu neutralnym, sprzęgło nie wciśnięte)
    2. Poczekaj ~ 2 sekundy
    3. Naciśnij sprzęgło i włóż pierwszy bieg
    kmlnvm lubi to.

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,390
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Jakby co to jestem wstępnie gotowy .
    No i git, jak wyjadę z Łodzi to zadzwonię do ciebie. Podaj mi do siebie numer na priv-ie.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  16. #15
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,587
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    No więc panowie (bo pań tu raczej nie ma) informacyjnie:
    próba kalibracji biegu neutralnego jaką zrobił JTN MESem się nie powiodła więc wyłączyliśmy Alfaobd czujnik luzu (komputerem Jacka). Błąd zniknął. Co ciekawe sam to robiłem wcześniej moim alfaobd bez rezultatu. Co jeszcze ciekawsze auto pozwala się odpalić na luzie a po wrzuceniu biegu woła wcisnięcie sprzęgła a wcześniej wołał o to zawsze. na luzie zniknęło też podbijanie obrotów przy puszczaniu sprzęgła i działa tylko na biegu. Więc podsumowując teraz jest tak jak powinno być. Fizycznie czujnik luzu mam na pewno(w sumie nie wiem po ch..j). Wygląda na to że alfa obd ma na odwrót opisaną rę opcję tzn. disabled i enabled no bo skoro wyłączyliśmy czujnik a on jednak coś robi. GSI działa (ustawiony na GSI II - pokazuje same strzałki), enchanced GSI nie działa a łudziłem się że będzie pokazywał nr biegu. Co ciekawe na początku jak odebrałem auto z salonu to też chyba dało się go odpalać na luzie bez sprzęgła ale po 1400 km byłem na jakiejś aktualizacji oprogramowania. Reasumując: to jak nasze auta są poprogamowane to chyba kwestia przypadku.
    JTN jeszcze raz dzięki, fajna rodzina, fajne auto i fajny kot .
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 20-06-2019 o 00:27


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

gear dhift indicator fiat

https:fiatklubpolska.plinstalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538prosba-o-odczytanie-konfiguracji-448282

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl