Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2016
    Skąd
    Lubliniec
    Postów
    510
    Auto
    punto II 1.2 16v
    Rocznik
    2000

    Pobór prądu na postoju

    Witam. Zimą mało jeżdżę, więc akumulator mam wiecznie niedoładowany. Czy ktoś jest w podobnej sytuacji i próbował wyjąć jakiś bezpiecznik, aby pobór na postoju był minimalny
    Dla przykładu przez zimę w punto I mam wyjęty bezpiecznik z radia oświetlenia itp W konsekwencji czego nie mam problemu z rozładowującym się akumulatorem.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Krakow
    Postów
    593
    Auto
    Tipo Tipo Sedan Benzyna 1,4 95KM
    Rocznik
    2017
    Jakie masz Tipo (jaki silnik) i jak szybko się rozładowuje? Mój stoi czasem nieruszany ponad miesiąc a potem się przejadę trasę 2xlekko ponad 100km i stoi znów miesiąc i nie zauważyłem różnicy między tym jak dawniej codziennie jezdziłem. Teraz stał 2 tygodnie a w nocy już były mrozy i w weekend normalnie odpalił itp. a nic nie odłączałem jak chodzi o bezpieczniki.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    26 luty 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    35
    Postów
    1,953
    Auto
    Fiat TIPO 1.4 GASOLINE :)
    Rocznik
    2017
    Moze lepiej raz w miesiacu doladowac aku zima a jak zostawiasz auto na dluzej to odlacz kleme -

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2016
    Skąd
    Lubliniec
    Postów
    510
    Auto
    punto II 1.2 16v
    Rocznik
    2000
    Czy są jakieś procedury odnośnie uruchomienia silnika po odłączeniu akumulatora

  6. #5
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    W tym konkretnym przypadku (Punto II 2000r) po prostu podłączasz akumulator i już.
    Czasem trzeba się pobawić alarmem/centralnym zamkiem, bo "głupieją". Wystarczy zamknąć i otworzyć (włączyć/wyłączyć alarm).

    Problemy występują w samochodach wyprodukowanych po 2010 roku (albo starszych napakowanych elektroniką), stare i nieskomplikowane auta przeważnie nie wymagają żadnych specjalnych procedur.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Akumulator należy odłączyć minimum minutę po wyłączeniu zapłonu i zamknięciu drzwi (nie muszą być zaryglowane) Dotyczy wszystkich, które mają minimum ECU Nieużywany odłączony akumulator i tak co miesiąc trzeba podładować - zjawisko samorozładowania. Prąd w spoczynku jest na tyle niski (0,02A-0,07A - ogólnie po przecinku ma być jeszcze 0, wtedy uznaje się, że jest ok - w moich autach mam 0,02A), że różnicy za bardzo odłączenie akumulatora nie zrobi - i tak go trzeba będzie ładować. Chyba, że pobór prądu w spoczynku >=0,1A, to jest problem w instalacji, albo akumulator padnięty i następuje szybkie samorozładowanie - to trzeba sprawdzić.

    Cytat Napisał ata Zobacz post
    W tym konkretnym przypadku (Punto II 2000r) po prostu podłączasz akumulator i już.
    Kolega nie ma na myśli punto, napisał, że w nim wyciąga bezpieczniki O odczekaniu minuty, bo w PII ECU jest, napisałem powyżej.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Cytat Napisał czech22 Zobacz post
    Dla przykładu przez zimę w punto I mam wyjęty bezpiecznik z radia oświetlenia itp W konsekwencji czego nie mam problemu z rozładowującym się akumulatorem.
    Dlaczego nie zrobisz tego samego w PII?

    Jeśli masz założone nieoryginalne radio, które da się włączyć bez przekręcania kluczyka, to na 100% ono jest winne.
    Podłącz radio jak się należy, to zapomnisz o odpinaniu klemy, czy wyciąganiu bezpieczników.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Niech autor wątku napisze o jakie auto chodzi? Pisać o PII, w treści przewija się PI, w wątku Tipo to chyba dziwny pomysł?

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2016
    Skąd
    Lubliniec
    Postów
    510
    Auto
    punto II 1.2 16v
    Rocznik
    2000
    Panowie chodzi o tipo-nowe

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 grudzień 2021
    Skąd
    Mazowieckie
    Postów
    6
    Auto
    Tipo 1.4 95 KM
    Rocznik
    2017
    Cześć,
    Pozwolę sobie odkopać temat, ponieważ w moim niedawno nabytym Tipo 1.4 95KM Lounge zmagam się również z ciągle rozładowywującym się akumulatorem (nowy exide 64Ah). Ostatnio niskie temperatury tylko uwydatniły problem.
    Zmierzony pobór prądu w spoczynku po 15 minutach od wyłączenia zapłonu to około 0,14A. W ASO podali, że max powinno być 0,09A.
    Jaki jest pobór u Was?
    Miał może ktoś podobny problem?
    W jaki sposób sobie poradziłeś czech22?
    Ostatnio edytowane przez tipo-stradale ; 05-12-2021 o 15:15

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2014
    Skąd
    RZ
    Postów
    465
    Auto
    Tipo 1.4 HB 95 KM / Stilo 1.4 HB 95 KM
    Rocznik
    12.2017 / 12.2004
    Nie masz podpiętych dodatkowych urządzeń przed zapłonem? Kamera, gps, itp.?

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2019
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    105
    Auto
    Tipo HB 1.0 było: GP 1.4, SC 1.1, CC 0.7
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał czech22 Zobacz post
    Panowie chodzi o tipo-nowe
    Może warto zaktualizować swoje dane?

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 grudzień 2021
    Skąd
    Mazowieckie
    Postów
    6
    Auto
    Tipo 1.4 95 KM
    Rocznik
    2017
    Nie mam nic dodatkowego podpiętego (kamera, gps, itp.). Sprawdziłem również lampkę w bagażniku i po zamknięciu klapy prawidłowo się wygasza. Alternator podaje prawidłowe napięcie > 14V.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    211
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    2x.02.2016
    Pozostaje wyjmowanie po kolei bezpieczników.

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,333
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    U mnie pobór prądu to 30 do 40 mA czyli 0.03A do 0.04A.
    Po zamknięciu drzwi z pilota dopiero po około 13 minutach prąd spada do w/w wartości
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Jaki pobór prądu na postoju?
    Napisany przez lysy na forum Doblo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 12-01-2017, 10:10
  2. Jaki pobór prądu na postoju?
    Napisany przez minio21 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 14-07-2014, 18:56
  3. Wysoki pobór na postoju
    Napisany przez michał_wawa na forum Doblo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 07-07-2014, 13:57
  4. Pobór prądu na postoju dobry czy zły.?
    Napisany przez kaszatck na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 23-06-2014, 22:19
  5. Pobór prądu z akumulatora
    Napisany przez dudit6 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 29-01-2013, 08:01

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plinstalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538pobor-pradu-na-postoju-43014

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl