Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2019
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    105
    Auto
    Tipo HB 1.0 było: GP 1.4, SC 1.1, CC 0.7
    Rocznik
    2020

    Question Odłączanie akumulatora w Tipo 1.0

    Mam pytanie o sposób odłączania akumulatora przed dłuższym postojem (znam zasady wynikające z instrukcji - 1 minuta po zamknięciu drzwi, ew. reset/kalibracja układu kierowniczego i centralnego zamka). Do bieguna ujemnego podpięta jest klema z rodzajem szybkozłączki i kolejnym odejściem z przewodami o znacznie mniejszym przekroju. Wiecie, co to za odejście? Czy to zasilanie Start/Stop, podtrzymanie zegara/radia? Raczej nie, bo pewnie to te podtrzymywane obwody są odpowiedzialne za zużycie na postoju.



    AKU.jpg



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,329
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Główna to główna masa pojazdu.
    Drugie odejście jak to nazwałeś to kontrola napięcia akumulatora dla inteligentnego ładowania i SS.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2019
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    105
    Auto
    Tipo HB 1.0 było: GP 1.4, SC 1.1, CC 0.7
    Rocznik
    2020
    Dzięki! Czyli odpinać całość, albo wcale.

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,329
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Nie, wystarczy główny odpiąć, jak coś tam grzebiesz przy aucie.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2019
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    105
    Auto
    Tipo HB 1.0 było: GP 1.4, SC 1.1, CC 0.7
    Rocznik
    2020
    Hmmm, ale wydaje mi się, że skoro podczas postoju główny pobór to podtrzymanie, to ten mniejszy obwód powinien być odłączony w czasie długiego postoju, skoro odpowiada za podtrzymania.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Jak bardzo długi będzie ten długi postój?

    Jeśli np przez okres zimowy, odłącz go zgodnie z instrukcją, wyciągnij z auta i zostaw w garażu lub piwnicy, gdzie będzie miał stałą dodatnią, ale nie za wysoką temperaturę.
    Ustawić datę i godzinę, czy fale w radiu będzie mniejszym wysiłkiem, niż zakup nowego akumulatora.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2019
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    105
    Auto
    Tipo HB 1.0 było: GP 1.4, SC 1.1, CC 0.7
    Rocznik
    2020
    Jakieś 2 tygodnie. Ustawianie nie jest problemem, bardziej chodzi o wygodę/lenistwo. Jeśli można by było odpiąć kable, to nie trzeba by było odkręcać klemy.

  9. #8
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,066
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał Yarpen Zobacz post
    Jakieś 2 tygodnie. Ustawianie nie jest problemem, bardziej chodzi o wygodę/lenistwo. Jeśli można by było odpiąć kable, to nie trzeba by było odkręcać klemy.
    Sprawny, naładowany akumulator w sprawnym samochodzie powinien wytrzymać 2-tygodniowy postój bez żadnych czarów.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 marzec 2020
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    25
    Postów
    1
    Auto
    Fiat Stilo 1.6 16v
    Rocznik
    2002
    I warto sprawdzić napięcie pod obciążeniem co rok przynajmniej i doładowywać prostownikiem dla dobrej kondycji (tak dla przypomnienia

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,329
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał Yarpen Zobacz post
    Hmmm, ale wydaje mi się, że skoro podczas postoju główny pobór to podtrzymanie, to ten mniejszy obwód powinien być odłączony w czasie długiego postoju, skoro odpowiada za podtrzymania
    Widzę, że nie czytałeś tego co napisałem
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2019
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    105
    Auto
    Tipo HB 1.0 było: GP 1.4, SC 1.1, CC 0.7
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    Widzę, że nie czytałeś tego co napisałem
    Git! Kontrola, a nie zasilanie. Jeszcze raz dzięki za konkretną odpowiedź.


 

Podobne tematy

  1. Tipo Cross 1.0 zmiana przełączanie biegów z 1 na 2
    Napisany przez 00raq00 na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 21-10-2021, 12:19
  2. fiat tipo 1.4 tjet - rozładowywanie akumulatora
    Napisany przez gaudemus na forum Instalacja elektryczna i elektronika Tipo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 01-06-2021, 11:06
  3. Wymiana akumulatora w Tipo
    Napisany przez Chipo na forum Instalacja elektryczna i elektronika Tipo
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 01-04-2020, 20:43
  4. Radio wyłączanie z kluczykiem, włączanie ręczne.
    Napisany przez pix na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 11-06-2018, 12:47
  5. przełączanie na gaz
    Napisany przez dariusz201 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 29-11-2010, 21:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plinstalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538odlaczanie-akumulatora-w-tipo-1-0-a-49673

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl