Cześć
Czy ktoś z was próbował montować halogeny zamiast zaślepek? Chciałbym to zrobić i tutaj pojawia się pytanie: Czy w tipo jest pociągnięta wiązka zasilania do podłączenia lamp?
Może ktoś z was się orientuje? Bardzo dziękuję za każdą odpowiedz.
Cześć
Czy ktoś z was próbował montować halogeny zamiast zaślepek? Chciałbym to zrobić i tutaj pojawia się pytanie: Czy w tipo jest pociągnięta wiązka zasilania do podłączenia lamp?
Może ktoś z was się orientuje? Bardzo dziękuję za każdą odpowiedz.
Jak pytałem w ASO podczas zakupu czy mi dołożą halogeny to powiedzieli, że się nie da domówić i dołożyć, ale nie wiem czym to było spowodowane. Niechęcią, brakiem profesjonalizmu czy właśnie brakiem okablowania i komplikacjami z tego powodu. Chociaż czujniki potrafią dołożyć to dlaczego halo nie.
ASO nie dolozy takich rzeczy , tak samo jak tempomatu.
Na allegro komplet nowych halogenow ~400 zł +~280 zł za ramki do kloszy + jeszcze wymiana przyciskowz lewej strony kierownicy.
Wiązki raczej nie ma więc musiałbyś rzeźbić albo z rozbitka kupic .
A tak BTW to
https://fiatklubpolska.pl/instalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538/halogeny-35205/
Ostatnio edytowane przez bahamut24 ; 12-01-2019 o 00:54
Sprawa jest taka, że "halogeny", czyli przeciwmgielne przednie, muszą być zrobione zgodnie z normami prawnymi, czyli warunkami homologacji, a co za tym idzie podłączenie do Body, bo trzeba odpowiednio sterować, i zmiana konfiguracji. Soft serwisowy nie ma żadnej możliwości zmiany konfiguracji auta, jedynie po wymianie body ma możliwość wrzucenia fabrycznej po VIN. Kable trzeba ciągnąć i podłączyć pod body.
Czujniki cofania są dokładane na krzywy ryj, czy tak jak fabryka, z info na wyświetlaczu itd? Na krzywy ryj, do tego pomijają body, więc mogą założyć.
W przeciwienstwie do starych fiatow nie da sie tego aktywowac w body, i nie ma kabli. W mito było sie dało po wsadzeniu przekaźnika i bezpiecznika cała reszta była. Można najwyżej na krzywy ryj poza body z jakąś elektroniką która to ogarnie. Są nawet moduły doświetlania. Przy czym aby to sterować oryginalnym włącznikiem potrzebna by była jakaś samoróbka.
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 12-01-2019 o 04:06
Opcja jest ale nie działa.
Jeżeli chce dołożyć, to jakim problemem jest dorobienie oddzielnej wiązki z przekaźnikiem pomijającej body. Nie znam tylko budowy wewnętrznej fabrycznego włącznika, więc nie wiem czy udało by się go wykorzystać.
Wlacznik podaje na wyjscie rezystancje 25 om. Nie pamietam tylko czy pin jest wspolny z innymi funkcjami czy osobny.
1. Kontrolka przednich przeciwmgłowych nie jest wymagana przepisami.
2. W Tipo pozycyjne zapalają się zawsze po przekręceniu kluczyka, więc problem nie występuje. W Tipo fabryczne przeciwmgłowe przednie możesz włączyć zawsze niezależnie od włączonych innych świateł (dziennych, mijania, drogowych).
3. Tylne światło przeciwmgłowe nie ma żadnego związku z przednim. Ani w świetle przepisów dotyczących włączania, ani montażu, ani używania.
4. Markooo, chce zamontować oryginalne reflektory w fabryczne miejsca, więc problem z wysokością nad jezdnią i montażem od krawędzi pojazdu też nie występuje.
Jedynym problemem może być to, że nie da się wykorzystać fabrycznego, oryginalnego włącznika i trzeba by dołożyć coś estetycznego w dobrym miejscu.
Bzdura - po włączeniu zapłonu włączają się dzienne, odpowiedniki 21W, a że pozycje tył też palą to inna sprawa wynikająca z braku przełącznika na pozycje Pozycyjne są przy wyłączonym zapłonie, jeśli o Tipo chodzi Nie wiem czy przyciemnia bez zapłonu do 5W, ale pewnie tak jest, bo takiej mocy na pozycjach są żarówki. 21W jako rozproszone światło jednak oślepia w nocy w jakimś stopniu.
Tak jest, bo nie zrobili oddzielnie pozycji przełącznika świateł pozycyjnych.
Jak bardzo się mylisz. Tylne przeciwmgielne można włączyć dopiero po włączeniu świateł mijania , albo po włączeniu pozycyjnych/zapłonu w przypadku Tipo + przeciwmgłowe przednie Co więcej jest zakaz używania tylnego przeciwmgielnego, gdy widoczność jest większa niż 50m - cóż, stosowanie się do tego przepisu trudna rzecz
Poszukaj na forum forda ludka, który ma problem prawny i finansowy po przerobieniu reflektorów na zenony - była kolizja, przeciwnik zeznał, że oślepiły go reflektory, biegły po sprawdzeniu lamp wiadomo co uznał i idzie sprawa z powództwa cywilnego o odszkodowanie. Mam pisać co zrobi ubezpieczyciel? Wypłaci odszkodowanie, po czym zwróci się do druciarza o zwrot kasy. Interes życia chłop zrobił, przy tym zabranie DR to pikuś . Osobiście mam w 4 literach co kto założy, ważne aby mi tym krzywdy nie zrobił.
Podasz podstawę prawną? To, że światła nie są obowiązkowe nie oznacza, że jeśli auto ma owe światła, to już kontrolki nie musi mieć.
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 12-01-2019 o 19:28
Krowa żaden temat na tym forum nie może przejść bez Twoich wywodów moralno-życiowo-prawnych? Poluzuj gumkę w gaciach i do przodu, nie każdy jest tak "idealny" jak Ty.