Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 63
Like Tree11lubi to!

Temat: ładowanie akumulatora  

  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    01 wrzesień 2016
    Skąd
    Radom
    Postów
    189
    Auto
    500L 1.6 MJet 105
    Rocznik
    2013/15
    Cytat Napisał IT_spec Zobacz post
    Oczywiście było by to wygodniejsze , dodatkowo dane z TRIPów by się nie kasowały.
    Akumulator 7Ah, w zasadzie dowolny, byle w pełni sprawny i naładowany. Do tego kableki z końcówkami takimi, aby z akumulatora nie spadały oraz można je było łatwo podłączyć do klem. Bezpiecznik obowiązkowy, nie pamiętam w tej chwili jakiego używam, chyba 10A będzie optymalny.
    Podłączasz małą siódemkę, odłączasz aku w aucie i wyjmujesz. Dodatkową zaletą jest możliwość pozostawienia zamkniętego auta z włączonym alarmem.
    Ostatnio edytowane przez rafal_rx ; 09-11-2018 o 10:50



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Miałem coś podobnego w GP, gdy alternator pękł i nastąpiło chwilowa utrata zasilania w czasie jazdy.
    Hmm... A akumulator? Spadek napięcia tak. Ale zanik?

  4. #18
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    W Tipo 1.4 95 km jest orginalnie kwasowo olowiowy aku?
    Tak.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał IT_spec Zobacz post
    Podbijam pytanie

    Ogólnie dzięki za wszystkie odpowiedzi zawsze można na was liczyć
    Lipą to nie będzie, ale ten sprzęt nie ma czujnika temperatury w celu kompensacji napięcia ładowania - dla akumulatora temperatura odniesienia to 25stC. Przy Recond podają, że MXS 5 ma 15,8V (naklejka), przy MXS 10 16V (na naklejce, w instrukcji 15.8). No i wolniej będzie ładował. Z ciekawostek, MXS 5 ma 5 lat gwarancji (jak dobrze pamiętam), MXS 10 2 lata.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Hmm... A akumulator? Spadek napięcia tak. Ale zanik?
    Jeśli alternator zrobił zworę/cokolwiek? Nie mierzyłem w tym momencie, jedna z centralek zanotowała w logach 4V napięcia - czasowo zgadzało się z wyłączeniem silnika. Akumulator jeździł w aucie po tym wydarzeniu jeszcze 3 lata (50tyś. km). Po zatrzymaniu silnik dał się normalnie odpalić i auto zrobiło jeszcze 400km - musiało. To trwało tak szybko, że nic nie zauważyłem. Auto po prostu zaczęło zwalniać pomimo trzymania na gazie. Kontrolka ciśnienia oleju i ładowania zapaliła się po wciśnięciu sprzęgła.

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    20 styczeń 2017
    Skąd
    Tychy
    Wiek
    33
    Postów
    482
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 HB
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Lipą to nie będzie, ale ten sprzęt nie ma czujnika temperatury w celu kompensacji napięcia ładowania - dla akumulatora temperatura odniesienia to 25stC. Przy Recond podają, że MXS 5 ma 15,8V (naklejka), przy MXS 10 16V (na naklejce, w instrukcji 15.8). No i wolniej będzie ładował. Z ciekawostek, MXS 5 ma 5 lat gwarancji (jak dobrze pamiętam), MXS 10 2 lata.
    500 zł to zdecydowanie za dużo dla mnie jak na domowe warunki - wiem, że to na pewno dobry sprzęt ale taki MXS 5 powiedzmy byłby w zasięgu. 5 lat gwarancji to fajna opcja. A może polecisz coś innego co posiada ten czujnik i jest trochę tańszy niż ten MXS 10?
    Był Poldek 1.6 GLI 1996 + LPG power
    Jest Tipo HB 1.4

  6. #20
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    2,000
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Jak tanio, toooo tylko do Lidla, do Lidla ram pam pam pam
    IT_spec lubi to.

  7. #21
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał IT_spec Zobacz post
    A może polecisz coś innego co posiada ten czujnik i jest trochę tańszy niż ten MXS 10?
    Niestety nic nie znalazłem.

  8. #22
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Do podładowywania akumulatora 40-70 Ah bez wyjmowania z samochodu każda niskoprądowa (3-6 A) ładowarka automatyczna będzie dobra. Oczywiście taka która działa.
    Natomiast żadna z nich nie naładuje akumulatora do 100%, ponieważ one z założenia mają być "bezpieczne". To znaczy ich układ sterowania ma nie dopuścić do przekroczenia napięcia (zależnie od wersji/modelu i wybranego programu granicą będzie 14,4 albo 14,7 V), a prąd ładowania jest na tyle niski że nie zachodzi zjawisko "gotowania elektrolitu". To zaleta, nie wada. Te urządzenia są z założenia bezobsługowe, dla użytkownika który nie ma pojęcia "jak to wszystko działa", mają robić swoje na zasadzie "podłącz i zapomnij". Ale coś za coś, bo większość modeli nie jest w stanie naładować akumulatora "na full" w czasie poniżej "o matko jak długo" albo nawet wcale. Co normalnym użytkownikom przeważnie nie przeszkadza, ponieważ pojemność takiego "niedoładowanego" akumulatora spokojnie wystarcza na kilkanaście rozruchów.
    Sytuacja komplikuje się jeśli mamy akumulator ponad 70 Ah, albo nie mamy czasu. Wtedy trzeba użyć ładowarki (automatu) 8-10-15 A, i najlepiej takiego który też nie powoduje "gazowania". Są jeszcze opcje dodatkowe, typu "regeneracja" (odsiarczanie impulsami prądu) albo potrzebujemy ładować akumulatory o wymaganiach znacząco różniących się od zwykłych akumulatorów kwasowych. Każdy powinien wiedzieć czego potrzebuje, w 90% przypadków "ładowarka z biedronki" (lidla, juli itp) będzie wystarczająca.
    Ja tylko przypominam że cena 300-500 PLN to koszt zakupu nowego "zwykłego" akumulatora (do starszych samochodów), a jeśli akumulator ma 10 lat to żadna ładowarka nie przywróci mu pełnej sprawności i KIEDYŚ czeka nas wymiana akumulatora. Mając jeden-dwa akumulatory do obsługi nie warto kupować super-duper ładowarki, chyba że ktoś lubi patrzyć jak kontrolki na niej mrygają. Nie ma też sensu kupowanie "prostownika", ponieważ te urządzenia wymagają dozoru podczas ładowania akumulatora (napięcie przekracza 16,5 V co może doprowadzić do uszkodzenia akumulatora) - ale za to da się naładować do ponad 90% pojemności nominalnej.
    IT_spec i FiatPrime lubią to.

  9. #23
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Wtedy trzeba użyć ładowarki (automatu) 8-10-15 A, i najlepiej takiego który też nie powoduje "gazowania". Są jeszcze opcje dodatkowe, typu "regeneracja" (odsiarczanie impulsami prądu)
    Funkcja regeneracji to kontrolowane ładowanie niskim prądem o napięciu powyzej 15V - około 16 - występuje wtedy gazowanie, ale bezpieczne z dobrą ładowarką. Najlepiej jeżeli będzie 16,2V, wtedy wraca gęstość elektrolitu, mozna zaprogramować w tym celu ruski sprzęt Kulon. Ze standardowym prostownikiem trzeba kontrolować gęstość elektrolitu. Ladowanie wtedy z otwartymi celami, akumulator poza samochodem ze wzgledu na aerozol elektrolitowy.

    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Sytuacja komplikuje się jeśli mamy akumulator ponad 70 Ah,
    Taki akumulator właśnie mam. MXS 10 z funkcją Recond ładował ten akumulator okolo 8h.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Mając jeden-dwa akumulatory do obsługi nie warto kupować super-duper ładowarki, chyba że ktoś lubi patrzyć jak kontrolki na niej mrygają.
    Po moich doświadczeniach jestemw tych 10%, którym tani sprzęt nic nie dał, a problem z akumulatorem 70Ah narastał. Jeżeli CTEK przedłuży jego trwałość o dwa lata (czyli pociągnie do 4 lat - nie wiem czy się śmiać, czy płakać), to będzie to jakimś sukcesem.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 10-11-2018 o 17:48

  10. #24
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Funkcja regeneracji to kontrolowane ładowanie niskim prądem o napięciu powyzej 15V - około 16 - występuje wtedy gazowanie, ale bezpieczne z dobrą ładowarką. Najlepiej jeżeli będzie 16,2V, wtedy wraca gęstość elektrolitu,
    Teoretycznie tak, w praktyce ładowarki niekoniecznie robią to co opisuje w instrukcji producent (o ile opisuje, i nie po chińsku). Ja używam różnych mierników w pracy, między innymi oscyloskopów, i mam do nich sondy pomiarowe. Taka "zwykła" ładowarka z funkcją opisaną "Recon" daje impulsy do 15,9-16,1 V o zmiennej albo stałej szerokości (czyli jakiś rodzaj PWM). Jeśli zmienia się wypełnienie, to znaczy że mamy do czynienia z "mądrą" ładowarką, która uwzględnia co najmniej napięcie (przeważnie prąd też, temperaturę niekoniecznie ale ta opcja też występuje). Gazowania tam praktycznie nie ma, program zaczyna się od 3-5 szpilek na sekundę, nie ma prądu i prawie nie ma elektrolizy. Coś tam gdzieś może zacząć puszczać bąbelki, szczególnie pod koniec "regeneracji" kiedy impulsy są już dłuższe. Ale typowo ładowarki dają raczej identyczne impulsy przez stały (zaprogramowany) czas, albo do momentu wykrycia zakładanego napięcia/prądu.


    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    mozna zaprogramować w tym celu ruski sprzęt Kulon
    Кулон 912 jest zasilaczem laboratoryjnym ze specyficznym oprogramowaniem. Nadaje się do ładowania akumulatorów, ale nie do tego celu został skonstruowany. To znaczy w wersji obecnie sprzedawanej jest owszem "prostownikiem do akumulatorów", natomiast możliwości elektroniki którą w nim zamontowano są dużo większe. Pomijając pewne detale, np. jakość montażu (która jest typowa dla elektroniki z Rosji). On się nie nadaje "dla zwykłych ludzi", bo korzystając z predefiniowanych profili ładowania nie robi nic czego by nie robił chińczyk za $100 z Aliexpres. A żeby zaprogramować własne profile trzeba coś wiedzieć, posiedzieć chwilę i potestować, poczytać co inni wymyślili (kto teraz zna rosyjski?!).
    Na pewno kiedyś bym się tym pobawił, ale po 1 CENA a po 2 -> nie prowadzę serwisu akumulatorów. Dobra rzecz dla hobbysty-elektronika, mało przydatne dla zwykłego posiadacza samochodu.

    Od jakiegoś czasu bawię się tym:
    https://www.globalsources.com/gsol/I...htm#1154289872
    Miałem już taki wcześniej, wersję firmowaną "Banshee" (oczojebny żółty kolor obudowy). Działa ... ciekawie. Cudów nie robi, bo to w końcu podróba klona ładowarki Stanley czy tam DeWalt. Ale daje do 15,9 V, i nawet odsiarczanie udaje że robi ("program" jest słaby i pomaga tylko w naprawdę lekkich przypadkach). Teraz myślę trzeba było kupić wersję "30A", ale żona patrzyła co kupuję i widziała cenę ("30A -> $49,90 na Aliex, "10A" -> $24,90).


    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Po moich doświadczeniach jestem w tych 10%, którym tani sprzęt nic nie dał, a problem z akumulatorem 70Ah narastał. Jeżeli CTEK przedłuży jego trwałość o dwa lata (czyli pociągnie do 4 lat - nie wiem czy się śmiać, czy płakać), to będzie to jakimś sukcesem.
    To nie jest wina akumulatorów że padają jak muchy. To znaczy akumulatorów też! ale głównym powodem jest nadmiar elektroniki w samochodach, a szczególnie systemy S&S i elektryczne wspomaganie. Już samo to że trzeba było sięgnąć po zaawansowane technologie żeby ten patent w ogóle miał sens daje do myślenia. Zaś elektryczne wspomaganie powoduje nie tylko to że sypią się alternatory, ale przy okazji ciągnie na tyle dużo prądu że każdy (drobny nawet) problem z układem zasilania/ładowania natychmiast odbija się na stanie akumulatora.

    Mam w tej chwili podłączony do UPS-a akumulator 45 Ah wyprodukowany w 1997 roku, który jeszcze dwa lata temu normalnie działał w Subaru. Nadal działa, ale ponieważ nie daje już odpowiedniego prądu rozruchowego został wymieniony. UPS nim zasilany wytrzymuje ponad godzinę (nie testowałem rozładowania "do zera"). Nie ma szans żeby w samochodzie z układem S&S akumulator wytrzymał tyle lat, może ewentualnie połowę tego ... ale chyba nie.

  11. #25
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,782
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Tak się zastanawiałem czy w końcu ktoś wspomni kulona 912. Kumpel ma, poprawił montaż, wymienił radiatory i już niejeden akumulatro odratowal...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  12. #26
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    Kumpel ma, poprawił montaż, wymienił radiatory
    Powiem tak:
    Jak na produkt który nie jest tani (nawet w Rosji) jakość montażu i użyte podzespoły to - mówiąc oględnie - "nieporozumienie".
    Widziałem na własne oczy jeden egzemplarz (chyba jeden z pierwszych u nas), i kilka "w internetach". Tranzystory i diody (dużej mocy) nie dość że zamontowane byle jak, i na radiatorze obliczonym "na styk" (mniejszego naprawdę się nie da), to w dodatku wkładane jakie bądź byle numerek się zgadzał - w efekcie można trafić na egzemplarz z tragicznej jakości podróbami w środku, albo miks "normalnych" i kiepskich podrób. Ruscy płakali na forach, podobno teraz producent pilnuje żeby podróby elementów półprzewodnikowych były "te lepsze".
    Generalnie tylko transformator i radiator powodują że urządzenie ma prąd ograniczony do 12 A, no ale przyjmijmy że takie były założenia konstrukcyjne. Klawiatura ... wiecie czemu dołożyli WiFi? bo wczesne wersje miały klawiatury membranowe takiej "jakości" że nawet gwarancji nie wytrzymywały. Ale żeby nie było za dobrze, to dokładając WiFi zaoszczędzili na antenie, gdzie u chińczyka przy hurtowym zamówieniu można mieć antenę do montażu wewnątrz urządzenia za kilka centów sztuka. Obudowa? podejrzewam że na etapie projektowania nie znaleźli w sklepie tańszej do której mieściły się wszystkie graty, i tak już zostało.
    tych teorii spiskowych powyżej nie wymyśliłem sam, wystarczy poczytać ruskie fora. Moje wrażenia są podobne.
    Co nie zmienia faktu, że jak na "prostownik do akumulatorów" Kulon912 jest urządzeniem o wysokim zaawansowaniu technicznym i wielkich możliwościach (a że nie do końca wykorzystanych ... trudno).

    Pomysł bardzo dobry, wykonanie typowo rosyjskie.

    Ciekawe że żaden z naszych producentów "prostowników" nawet nie próbuje zrobić takiego urządzenia? no tak, do zaprojektowania i wyprodukowania zasilacza impulsowego (z mikroprocesorowym sterowaniem) trzeba ludzi i sprzętu, za to urządzenia oparte transformator i mostek prostowniczy są tańsze w produkcji, a da się je składać gdziekolwiek mając personel bez żadnych kwalifikacji.

    Dla porównania pokażę jak ma się to co robią ruscy do rodzimej produkcji. Z chińskim sprzętem nie porównuję, bo to inna liga (skala produkcji różni się o zera na końcu).

    Kulon912:
    kulon912_11.jpgkulon912_12.jpgkulon912_21.jpgkulon912_22.jpg
    "prostowniki do akumulatorów":
    BSK 12_15.jpgEST-305.jpgest-305_2.jpgEST-308.png

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2016
    Skąd
    Zawiercie
    Postów
    435
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95KM/LPG Tartarini
    Rocznik
    2016
    Panowie, rano nie odpala tipo po 10 dniach postoju. Słychać tylko takie tykanie przy próbie uruchomienia. To będzie wina Aku? 4 letnie tipo.

  14. #28
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Tak. No chyba, że przez te parę dni jakieś zwierzątko było głodne i pogryzło kable pod maską.

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2016
    Skąd
    Zawiercie
    Postów
    435
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95KM/LPG Tartarini
    Rocznik
    2016
    Odpalaliście za pomocą kabli i innego samochodu? Bo przeprowadzałem kilka takich prób i nie chciał zaskoczyć. Słychać było tylko to terkotanie..
    Jak już załapał to nie można było bagażnika otworzyć w żaden sposób i blokada drzwi też nie działała. Dopiero po zgaszeniu silnika obie te funkcje się naprawiły. Mam nadzieję że 1,5h jazdy trochę go naladowalo i jutro z rana odpali.

  16. #30
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał DamianoZaw Zobacz post
    Jak już załapał to nie można było bagażnika otworzyć w żaden sposób i blokada drzwi też nie działała. Dopiero po zgaszeniu silnika obie te funkcje się naprawiły.
    Na forum jest opisana procedura adaptacji zamków i szyb w przypadku odłączenia akumulatora.


 
Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Rozładowanie Akumulatora Albea 1.2 16V
    Napisany przez Muan Dip na forum Albea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 30-07-2018, 21:39
  2. ładowanie akumulatora
    Napisany przez pablo686 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 19-01-2016, 16:07
  3. ZIMA doładowanie akumulatora
    Napisany przez andvhs na forum Rozmowy o technice
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 28-11-2015, 20:44
  4. ładowanie akumulatora.
    Napisany przez krtwwl34 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 39
    Ostatni post: 03-02-2012, 23:33
  5. [akumulator] Rozładowanie akumulatora w Punto II JTD
    Napisany przez darekdr na forum Punto II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 28-09-2010, 16:17

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plinstalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538ladowanie-akumulatora-42842

kulon 912prad ladowania akumulatora w tipo 120https:fiatklubpolska.plinstalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538ladowanie-akumulatora-428423

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl