nie, w bagażniku po lewej stronie za wykładzina jest skrzynka bezpieczników i przekaźników. masz tam otwór aby wymienić żarówki oraz po części wycięty otwór pod gniazdo 12v. ja już zainstalowałem gniazdo także niżej podaje zdjęcia :
Załącznik 24715Załącznik 24716
Jak widzisz obok gniazda 12V po lewej stronie masz klapkę (taki otwór) przez który można wymieniać żarówki, jak również dokonasz
całej instalacji swojego gniazda 12V i zaoszczędzisz 100 zł które wydałbyś w ASO.
A tutaj skrzynka bezpieczników i przekaźników, która znajduje się za tą właśnie klapką w wykładzinie :
Załącznik 24719
Na dole widać punkt masowy, do którego podłączasz przewód masowy od gniazda 12V zakończony konektorem oczkowym na śrubę 6mm.
A tutaj dokładniej skrzynka bezpieczników :
Załącznik 24718
Widać w nim bezpiecznik i przekaźnik - są one od elektrycznej regulacji lędźwiowej w fotelu kierowcy, ale one cię
nie interesują.
Jak widzisz na zdjęciu masz tam też wolne srebrne piny w miejscu po wolnych miejscach na bezpieczniki, do których wsuwasz kabel zakończony wąskim konektorem - to jest twój plus dla gniazda 12V, oczywiście na kablu od gniazda 12V instalujesz bezpiecznik 10A.
Jeśli ktoś ma zastrzeżenia do miejsca podłączenia plusa, to odpowiadam od razu, są to nieużywane piny od np. podgrzewanych foteli, itp. gdzie zgodnie z instrukcja jest bezpiecznik 15A lub 20A.
Taka instalacja daje zasilanie dla gniazda 12V nawet przy wyłączonej stacyjce, co dla mnie jest plusem akurat, ale
jak ktoś chce mieć 12V tylko przy włączonej stacyjce to trzeba użyć przekaźnika - dla chętnych mogę opisać co i jak podłączyć.
Ale myślę że lepiej jak 12V jest zawsze, bo np. mając lodówkę w bagażniku nie chcemy aby się rozmroziła po wyłączeniu stacyjki, albo np. podłączamy ładowarkę i ładujemy telefon będąc na biwaku itp., a chcemy zamknąć auto