Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 25
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 styczeń 2020
    Skąd
    Tychy
    Wiek
    29
    Postów
    1
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2017

    Fiat tipo 2016- Wymiana lamp na xenon

    Witam, jestem szczęśliwy posiadaczem fiata tipo z 2016 roku w wersji sedan. Fabrycznie mam zamontowane standardowe reflektory halogenowe. Dużo czasu spędzam na drogach i zaczyna mnie irytować słaba ilość światła na drodze. Chciałbym reflektory wymienić na te wersji z xenon. Zauważyłem że wtyczki lamp różnią się od siebie więc temat na pewno nie jest P&P. Czy ktoś posiada opis pinów lampy, który za co odpowiada ? albo jest w stanie trochę przybliżyć temat. Główną zagwozdkę mam z przetwornicami do ledów, są one połączone z body komputer na zasadzie magistrali ? czy są sterowane napięciowo?

    Prosiłbym o nie wypisywanie komentarzy nie wnoszących nic do sprawy.


    Dziękuję i liczę na waszą pomoc.
    Ostatnio edytowane przez 4lifee ; 20-01-2020 o 18:57



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 lipiec 2011
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    42
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1,6 MJ S&S
    Witam,

    to mój pierwszy post tutaj, po wielu latach przerwy. Nastapiła zmiana auta na Tipo i pojawiła się od razu idea zmiany lamp na xenonowe. Mam wersję Lounge a więc ze światłami DRL. Teoretycznie instalacja jest taka sama ( z wyjątkiem braku przewodu masowego w prawej wtyczce do lampy - przewód został poprowadzony). Przy Próbie podłączenia lamp wszystko świeci z wyjątkiem prawego światła mijania - na chwilę się zapala i gaśnie. Przesłona pracuje, swiatła drogowe, dzienne , kierunkowskazy awaryjne działają - z wyjątkiem światłą mijania i drogowego xenonu. Czy montaż lamp xenonowych wiąze się z jakąś adaptacją w body , osiowaniem proxy tudzież włączeniem dodatkowej funkcji za pomocą komputera zewnętrznego?

    Z góry dzięki za wszelkie sugestie i pozdrawiam.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Podmien palniki z przetwornicami z lewej na prawą. Moze dupniete jedno albo drugie

  5. #4
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    W body muszą być wbite biksenony. Nie sądzę żeby było w tym temacie inaczej niż w 500X. Body musi mieć ich obsługę.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Podmien palniki z przetwornicami z lewej na prawą.
    D5S nie mają oddzielnych przetwornic.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 lipiec 2011
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    42
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1,6 MJ S&S
    Palniki sprawdzane, oba są sprawne, także ten temat wykluczam...

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    W body muszą być wbite biksenony. Nie sądzę żeby było w tym temacie inaczej niż w 500X. Body musi mieć ich obsługę.
    Tak tez myslałem... A jest ryzyko ze body nie ma opcji xenonów? Jesl nie ma to pozamiatane? A jesli ma to wystarczy je aktywować?

  7. #6
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Matizz2 Zobacz post
    Jesl nie ma to pozamiatane? A jesli ma to wystarczy je aktywować?
    Jeżeli jest obsługa, to wystarczy tylko aktywować.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post


    D5S nie mają oddzielnych przetwornic.
    Dlatego napisałem palniki z przetwornicami .
    Body dla soczewek i odblysnikow jest inne wiec ryzyke ze dla xenonow tez. Ale nie rozumiem co mialoby robic wylaczajac jedno swiatlo. Wyrzuca jakies bledy wgl?
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 05-09-2020 o 23:25

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 lipiec 2011
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    42
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1,6 MJ S&S
    Nie, nic nie wyrzuca na liczniku, Komputera nie podłączałem bo nie miałem takiej możliwości. Xenon na chwilę się zapala i gaśnie, jakby napięcie spadało. Palniki zamieniałem miejscami i jest to samo. Prawą lampę ( bo problem dotyczy prawej lampy), podłączyłem równiez do innego samochodu z fabrycznymi xenonami i lampa działa, więc uszkodzenie elektroniki w lampie również nalezy wykluczyć.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Moze jest tak ze xenon przy zaplonie pobiera duzy prad i "hakogenowe" body to interpretuje jako zwarcie i odcina obwod. Moze akurat tylko prawy bo tam nie ma symetrii (pisze na przykladzie czulosci wykrywania braku pozycyjnych). Halogeny tak nie mają i to moze byc roznica. W ostatecznosci na pewno idzie to obejsc hardwareowo.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 06-09-2020 o 00:11

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 lipiec 2011
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    42
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1,6 MJ S&S
    Hardware'owo - masz na myśli dorobienie instalacji? Czyli sugerujesz, że to nie jest kwestia aktywacji funkcji xenonów w body?

  12. #11
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Matizz2 Zobacz post
    Hardware'owo - masz na myśli dorobienie instalacji? Czyli sugerujesz, że to nie jest kwestia aktywacji funkcji xenonów w body?
    tak ale to ostateczność. Np sygnal swiatel mijania z body wyorzystac jako sterowanie przekaznika podajace napiecie z aku.Albo jakis soft start.W ciagu dnia zobacze w alfaobd czy jest wgl opcja aktywacji ksenonow. Btw W starszych autach z lampami xenonowymi mozna bylo sie laczyc jak z kazdym innym modulem - byly na liscie centralek. Tu jakos nie kojarze zeby bylo ale pewnie dlatego ze nie ma poziomowania itp. A czy jest w ustawieniach to sie zobaczy.

  13. #12
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    No więc w alfa OBD w ustawieniach body: car configuration change jest pozycja Xenon headlight (disable/enable).
    BTW wygląda na to że lampy soczewkowe w tipo (wszystkie) mają homologację na xenon :-). Odblysnikowe juz nie.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 06-09-2020 o 11:24

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 lipiec 2011
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    42
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1,6 MJ S&S
    Dzięki, to dobra wiadomość Znaczy, że jest szansa iż xenony zadziałają. Prawdopodobnie we wtorek będę wiedział wszystko. Dam znać.

  15. #14
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    A z innej mańki: gdzieś w opisach przetwornic znalazłem taki opis że gdy w aucie po podłączeniu zwykłych przetwornic nie świeci jedna lampa to trzeba wziąć taką z "canbus". Czyli wniosek taki że przyczyną przy zwykłym body może też być niedociążenie obwodu.
    Najprościej byłoby sprawdzić jaki błąd pokaże body: czy zwarcie do masy/przeciążenie czy otwarty obwód/za mała rezystancja.
    25 W to sporo mniej niż nominalnie 55W. Jak ja sprawdzałemco się stanie po odłączeniu żarówki mijania to błąd się pojawiał tylko w oprogramowaniu i zapalało się pozycyjne (bo domyślnie w lampach z odbłyśnikami) się nie świecą. Ale czy odcina zasilanie wtedy to nie sprawdziłem. Ale to będzie któryś z tych przypadków. Pytanie czy zmieniając ustawienia na xenon zmieniają się te parametry pomiaru bo przy np. przestawieniu tylnych świateł na LED próg wykrywania był taki sam i nic to nie dało.
    Więc w ostateczości trzeba będzie dociążyć albo odciążyć obwód.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 lipiec 2011
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    42
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1,6 MJ S&S
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    czy zwarcie do masy/przeciążenie czy otwarty obwód/za mała rezystancja.
    25 W to sporo mniej niż nominalnie 55W. Jak ja sprawdzałemco się stanie po odłączeniu żarówki mijania to błąd się pojawiał tylko w oprogramowaniu i zapalało się pozycyjne (bo domyślnie w lampach z odbłyśnikami) się nie świecą. Ale czy odcina zasilanie wtedy to nie sprawdziłem. Ale to będzie któryś z tych przypadków
    Dzisiaj była kolejna próba podłączenia...no i jest błąd przeciążenia obwodu...


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Wymiana tylniej lampy w Tipo 2016 Kombi
    Napisany przez sofcik86 na forum Tipo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 25-05-2021, 10:52
  2. Fiat Tipo z 2016 roku
    Napisany przez spedek na forum Kupujemy samochód
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 24-08-2017, 18:18
  3. Crash test Fiat Tipo (2016)
    Napisany przez miszko na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 07-12-2016, 09:33
  4. Zawieszenie Fiat Tipo 2016
    Napisany przez marnyd4d na forum Zawieszenie i układ hamulcowy Tipo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 08-10-2016, 19:33
  5. Fiat Tipo kombi i hatchback - Salon Genewa 2016
    Napisany przez byrrt na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 26-03-2016, 09:45

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat tipo lampa xenon

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl