Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 56
Like Tree3lubi to!

Temat: Fabryczne czujniki parkowania  

  1. #31
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    45
    Postów
    2,373
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Od 2018 roku któregoś tam miesiąca, zmieniono z 4 na 3 czujniki. Tak jest fabrycznie
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2022
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    23
    Auto
    Fiat Tipo
    Rocznik
    2019
    https://allegro.pl/oferta/czujnik-pd...1r-12451334869

    Znalazłem również czujniki na przód jest to wersja chyba od silnika 1.0 (nie wiem czy ma to znaczenie) ogólnie próbuję skompletować parktronic przód i tył. Przód nie jest potrzebny ale jak się uda to czemu nie

    Jeszcze jedno, jak odróżnić wersje oryginalnych i tych montowanych w ASO. Jak to działa w oryginale coś się wyświetla na zegarach, czy tylko sygnał dźwiękowy i ściszone radio. Może ktoś ma link do aukcji, proszę tu wrzucać.
    Ostatnio edytowane przez Słavvek ; 13-01-2023 o 09:24

  4. #33
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2022
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    23
    Auto
    Fiat Tipo
    Rocznik
    2019
    Czujnik od kombi podpasują do sedana? i jeszcze jedno pytanie, gdzie fabrycznie w aucie jest przymocowany sterownik PDC?

  5. #34
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,272
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Słavvek Zobacz post
    Czujnik od kombi podpasują do sedana? i jeszcze jedno pytanie, gdzie fabrycznie w aucie jest przymocowany sterownik PDC?
    W Tipo SW jest za lewym tylnym nadkolem w bagażniku pod wykładziną.

  6. #35
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2022
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    23
    Auto
    Fiat Tipo
    Rocznik
    2019
    Może być że sedan ma też gdzieś z lewej strony?

  7. #36
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2022
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    23
    Auto
    Fiat Tipo
    Rocznik
    2019
    Mam czujnik z wiązką, sterownik i te plastikowe mocowania klejone do zderzaka, zostało dorobić kawałek wiązki od czujników- biała kostka do sterownika i z sterownika. Nie znalazłem gotowej wiązki, jak sobie z tym poradziliście?

  8. #37
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2022
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    23
    Auto
    Fiat Tipo
    Rocznik
    2019
    Ktoś pomoże z tą wiązką? czujniki i sterownik mam, niestety obdzwoniłem gdzie się da i nie ma jak zdobyć wiązki od czujników do sterownika i nie wiem jak idzie od sterownika do auta- czy tam jest jakaś osobna wiązka, czy trzeba coś samemu rzeźbić?

  9. #38
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    45
    Postów
    2,373
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Wiązka od PDC do auta to raptem 4 przewody, zasilanie po stacyjce, masa i 2 kable od CAN-a.
    A masz w ogóle wtyczkę w tym PDC od wiązki, wtyczka z obciętymi kablami ? Bo kable to sobie już dorzeźbisz.
    Ostatnio edytowane przez JackTheNight ; 30-03-2023 o 14:47
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  10. #39
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2022
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    23
    Auto
    Fiat Tipo
    Rocznik
    2019
    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    Wiązka od PDC do auta to raptem 4 przewody, zasilanie po stacyjce, masa i 2 kable od CAN-a.
    A masz w ogóle wtyczkę w tym PDC od wiązki, wtyczka z obciętymi kablami ? Bo kable to sobie już dorzeźbisz.
    Niestety wtyczek/kostek nie mam sam PDC i czujniki z pierwszą wiązką

  11. #40
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 marzec 2023
    Skąd
    KRK
    Postów
    12
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2018
    Mam pytanie odnośnie montażu czujników z oryginalną wiązką - dość trudno kupić z uchwytami - są jakieś pasujące zamienniki w ludzkiej cenie? Jeszcze nie mam tych czujników, dopiero się zbieram do kompletowania wszystkiego. Przy okazji, czy jest gdzieś przebiegająca linia CAN L i H żeby nie trzeba było w HB pruć samochodu pod nową wiązkę do złącza pod kierownicą? A może ktoś ewentualnie podpowie gdzie prowadzić kable od centralki do bagażnika?

    Na koniec asekuracyjnie zapytam - mam bieda wersję POP z TFT na zegarach ale z najtańszym radiem - funkcje ściszania radia i dźwięki informujące o odległości będą działać? No i czy jest szansa na status odległości na TFT na zegarach?

  12. #41
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 marzec 2023
    Skąd
    KRK
    Postów
    12
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2018
    I co? Nikt? Może chociaż ktoś mi powie gdzie jest pin 23 w BCM (zasilanie z wyłącznika zapłonu) tzn na której wtyczce? No i która wtyczka z BCM prowadzi do gniazda OBD?

  13. #42
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 marzec 2023
    Skąd
    KRK
    Postów
    12
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2018
    Ukończyłem instalację. Jeśli ktoś będzie zainteresowany to w HB wygląda to tak:
    potrzebne rzeczy - oryginalna wiązka z czujnikami (wiązkę można zrobić samemu ale to średnio opłacalne),
    moduł, w zależności od pożądanej wersji - są 3 i 4 kanałowe (czujnikowe)
    kable (dobrze sprawdza się taśma rgb)
    "złodziejka" z gniazda bezpiecznika
    opcjonalnie uchwyty czujników

    sytuacja ogólna: należy przeciągnąć wiązkę 3 kabli (ewentualnie 4 jak kto woli mieć z masą przez cały samochód) z okolicy BCM i bezpieczników. Z F49 bierzemy złodziejką KL 15 +12V do zasilania modułu (F49 to właśnie RVC/PAM i chyba lusterka) do tego w pozostałych 2 kablach CAN + HI i - LOW (wlutowałem się ordynarnie zaraz za gniazdem OBD) i przeciągamy pod osłonami progów (plastiki są na wcisk, wyglądają na dość solidne, pierwsza część od skrzynki bezpieczników do progu jest podchwytliwa bo trzeba ją odpowiednio "pociągnąć i przekręcić" - sposób jest opisany w jakiejś instrukcji, łatwo znaleźć), przez słupek środkowy i pod tylnymi osłonami progów, pod kanapą i do bagażnika. W osłonach progów można ładnie dołączyć wiązkę do reszty kabli które tam są poprowadzone. Do bagażnika również po podłodze z lewej strony samochodu jest puszczona jakaś wiązka, polecam użyć jej spinek. Ja dodatkowo żeby wiązka do PAM się nie przecierała i nie obijała nigdzie, całą taśmę którą prowadziłem zawinąłem w materiałową taśmę do instalacji elektrycznych. Za lewym nadkolem w bagażniku jest klapka w wykładzinie za którą jest dość duża przestrzeń gdzie można umieścić moduł. Tam zresztą jest montowany przez fabrykę. Z tego miejsca wychodzi też wiązka świateł zderzaka przez gumowy dekiel uszczelniający przepust. Przez ten dekiel przerzucamy połączenie od modułu PAM do czujników. Ja skompletowałem sobie wszystko z wtyczkami więc miałem dużo prościej. Obok dekla w elemencie z blachy jest zamocowane gniazdo na kablu od wiązki świateł. Obok tego gniazda jest otwór w który montujemy gniazdo wiązki czujników parkowania (o ile je mamy). Wiązka czujników ma też wtyk od świateł i poprowadzone kable ale mi akurat fabryka zrobiła psikusa i okazało się, że wtyk wiązki miał dużą wtyczkę z 4 pinami a z samochodu wychodziło gniazdo na małą wtyczkę 2 pinów. Wyprułem więc z wiązki czujników kable od świateł i puściłem drugą wiązkę do czujników niezależnie. Pominąłem też etap zdejmowania zderzaka - jest z tym trochę roboty. Wnęki nadkoli - po 2 śrubki plus jedna spinająca zderzak do karoserii na łączeniu zderzak - poszycie boczne. Po jednej śrubie po bokach pod klapą bagażnika plus jedna (dolna) od świateł. Dla spokoju światła lepiej całkiem wyjąć (druga śruba plus bardzo marny system na wcisk z gniazdami na kulkę - oceniam że jeszcze z raz - dwa będzie demontowany i się rozpadnie bo jest bardzo tandetny). Teraz 3 śruby od dołu wzdłuż tłumika i po 3 na łuku od końca nadkoli w stronę tylnej dolnej krawędzi zderzaka. Na koniec pierdylion zatrzasków które potrafią dość mocno trzymać i zderzak zdejmujemy. Uważnie bo trzeba rozpiąć wiązkę świateł - połączenie nie jest bardzo długie.
    Wracając do instalacji. Zderzak ma zaznaczone punkty na montaż czujników - kółka średnicy 18 mm. No i znowu niemiła niespodzianka - wiedziałem że moje tipo jest z okresu kiedy zmieniali instalacje z 4 na 3 czujniki więc oczywiście mając kupioną instalację 4-kę, na zderzaku miałem już 3 miejsca. Lektura zderzaków na allegro i można wywnioskować jak powinny być rozlokowane 4 a nie 3. Uchwyty - oryginalne są wgrzewane bo zderzak jest z polipropylenu z dodatkiem talku więc praktycznie żaden klej za normalne pieniądze tego nie sklei. Można użyć spawarki do plastiku na spinki, ja użyłem starej lutownicy kolbowej. Mam nadzieję że wytrzyma.

    Jeśli nie ma wtyczek pomiędzy modułem a czujnikami, schematy wrzucali już ludzie powyżej, albo odsyłam do dostępnych manuali elektrycznych do tipo - do pobrania na forum.

    W kwestii uchwytów, ja kupiłem jakieś na allegro bo wyglądały ok, ale okazało się że czujniki nie wystawały z nich a wręcz były w nich zagłębione. Trochę szlifowania i jest ok. Musiałem je podszlifować po 4 mm żeby czoło czujnika wystawało i było równo z powierzchnią zderzaka.

    Masę systemu wziąłem dorzucając śrubkę w jakiś otwór montażowy obok modułu przez "oczko"

    W kwestii software - w mojej dziwnej (prawie) bieda wersji jest radio 3" i nie byłem pewien czy da radę. Jak najbardziej. Obsługa opcji jest na TFT między zegarami a nie w radiu. Ściszanie radia też działa. Po aktywacji alfaobd jak sugerowano powyżej, pojawia się obrazowanie stref i odległości na wyświetlaczu.

    Sugestie:
    - brać moduł i wiązki z wtyczkami. Oszczędność czasu i kosztów na lutowaniu a i ułatwia w przyszłości zdejmowanie zderzaka
    - nie kupować czujników bez gumowych uszczelek - zdarzają się!
    - w miejscu gdzie powinna iść wiązka czujników są "listki" materiału prawdopodobnie jakoś pomagające w prowadzeniu kabla - ja puściłem przez nie spinki do kabli i przymocowałem tam wiązkę
    Ponton93 lubi to.

  14. #43
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 sierpień 2021
    Skąd
    Bergheim
    Postów
    1
    Auto
    Fiat Tipo Combi 1.4 t-jet
    Rocznik
    12.2020
    Witam, który kabel(kolor) od modułu parkowania to masa. Potrzebuje odciąć i wpiąć się modułem od haka żeby oszukać czujniki.
    Ostatnio edytowane przez puszkin84 ; 12-05-2023 o 20:27

  15. #44
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2019
    Skąd
    Zawiercie
    Postów
    10
    Auto
    Tipo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał puszkin84 Zobacz post
    Witam, który kabel(kolor) od modułu parkowania to masa. Potrzebuje odciąć i wpiąć się modułem od haka żeby oszukać czujniki.
    Jestem właśnie na poszukiwaniach modułu pdc off, pytanie do grona, czy odłączenie masy nie spowoduje błędu na liczniku?

  16. #45
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    77
    Auto
    Tipo cross 1.0
    Witam
    Czy czujniki z przodu i z tyłu są takie same??
    Czeka mnie naprawa po kolizji.


 
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Czujniki Parkowania
    Napisany przez Bartoszko22 na forum Croma
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 01-02-2021, 15:27
  2. Czujniki parkowania
    Napisany przez Tomekzuh na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 18-01-2019, 09:49
  3. Fabryczne czujniki cofania PDC
    Napisany przez Ferrit na forum Fiorino
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 11-03-2018, 09:20
  4. Parktronic - fabryczne czujniki parkowania VALEO w GP
    Napisany przez Mantrak na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 15-06-2016, 10:53
  5. Czujniki parkowania PDC
    Napisany przez stevenek na forum Croma
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 07-02-2015, 02:10

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plinstalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538fabryczne-czujniki-parkowania-490402

https:fiatklubpolska.plinstalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538fabryczne-czujniki-parkowania-49040https:fiatklubpolska.plinstalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538fabryczne-czujniki-parkowania-490404fiat tipo montaz czujnikow parkowaniahttps:fiatklubpolska.plinstalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538fabryczne-czujniki-parkowania-490403

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl