Cześć,
szybkie pytanie: czy czujnik deszczu jest jakoś zintegrowany ze światłami czy działa niezależnie od czujnika zmierzchu?
Chodzi mi o to czy światła powinny się automatycznie przełączyć z dziennych na mijania w momencie opadów?
Cześć,
szybkie pytanie: czy czujnik deszczu jest jakoś zintegrowany ze światłami czy działa niezależnie od czujnika zmierzchu?
Chodzi mi o to czy światła powinny się automatycznie przełączyć z dziennych na mijania w momencie opadów?
Nie, swiatła mają swoją czułośc ustawianą w menu
Kolega widzę instrukcji nie przeczytał, jak 99% użytkowników. We FIAT-ach nie ma automatycznego włączania świateł mijania podczas deszczu, mgły itd, co jest zapisane w instrukcji.
W innych autach można włączyć to w opcjach auta (na deszcz, śnieg, na mgłę nie), kwestia oprogramowania. Jednak różnie to działa, widywałem już kwiatki jak światła mijania przy małym deszczu cyklicznie włączały się i wyłączały (przy biksenonach/ksenonach bardzo niepożądane zjawisko).
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 24-06-2020 o 13:21
Dziękuje Wam za udzielenie odpowiedzi.
Co do instrukcji to ją przeczytałem (tak samo jak 1% użytkowników wg Twoich statystyk) ale nie zapamiętałem tej informacji. Przed napisaniem tego posta przeszukałem instrukcje raz jeszcze i przy pozycji "funkcja automatyczna (czujnik zmierzchu)" znalazłem zdanie cyt: "(...)czujnik diodowy LED działający na zasadzie promieni podczerwonych połączony z czujnikiem deszczu (...)". Zdanie, że jest połączony z czujnikiem deszczu nie jest dla mnie w tym znaczeniu jednoznaczne.
Dodatkowo przeszukując spis alfabetyczny znalazłem pod "C" - czujnik deszczu i w rozdziale tym też się nie doszukałem informacji, o którą mi chodziło Ciekawe też że pod "C" nie ma nic o czujniku zmierzchu.
Także jeszcze raz dziękuje za odpowiedź
Dla mnie czujnik zmierzchu przy stale włączonych dziennych a w fiatach wspomaganych przez pozycyjne tylne, jest całkiem zbędny. Włączam światła mijania jak już słabo widzę i zwykle to jest zanim "ustawowo" zajdzie słońce (przepis mówi że mają być włączone od zmierzchu do świtu czyli jak wykładnia mówi po zachodzie słońca). Najgorsze właśnie że kierowców ( a raczej drogowe ameby) zwalnia z myślenia i widzimy ( a raczej właśnie ich nie widać) auta bez oświetlenia z tyłu (bo wiele domyślnie w dzień tyłu oświetlonego nie ma) w chmurze wody w trakcie deszczu i/lub po nim.
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 25-06-2020 o 12:50
To rozwiązanie w Tipo że wraz z dziennymi świeca się tylne postojowe to bdb rozwiązanie, i powinno być na stałe stosowane u wszystkich producentów zwłaszcza w autach z wyposażeniem które "nie myśli" za właściciela.
Od tego jest milicja, inna sprawa, że sami tak jeżdżą...
Tak, super rozwiązanie, marnowanie energii, wytwarzanie dodatkowego ciepła, same plusy, rzeczywiście. Zgodnie z tą linią, to należy wywalić przeciwmgielne tył, bo też ameby nie potrafią używać, a milicjanci tego też nie ogarniają.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
W których FIAT-ach, że tak zapytam? TIPO to nie wszystkie FIAT-y, a w nim tylko taki cud według mego stanu wiedzy z pozycjami tył w FCA zrobili, bo przełącznik za drogi by był, żeby oddzielnie pozycje wsadzić. Ewentualnie Renki, 500* i inne zepsute są, bo bezsensownie z tyłu pozycyjne nie świecą z dziennymi.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Powtórzę się, od tego jest milicja.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Czujnik włącza światła mijania jeszcze wcześniej, gdy jeszcze widać, o wygodzie nie wspominając, ale trzeba chcieć mieć pod deklem i wiedzieć jak z tego korzystać Rozumiem, że z powodu braku owego czujnika to napisałeś?
O kolega lewą nogą wstał...
Po primo milicji nie ma od chyba ponad 20 lat. A te nasze służby wgl to mają w dupie co widać po liczbie takich przypadków.
Po secundo do końca żywota nie zużyję tyle paliwa na świecenie tych lamp (zwlaszcza gdy są ledy) niż jakbym jezdził np. renkiem czy innym suvem o aerodynamice kiosku ruchu. A skoro jak twierdzisz czujnik załącza światła mijania wcześniej niż trzeba to o jakiej oszczędnoście energii mówimy? Te światła mają mi oświetlać drogę kiedy ja tego potrzebuję (poza wspomnianym wymogiem ustawowym ).
Po tertio czujnik zmierzchu to nie żaden rocket science żeby nie umiec z tego korzystać. Ale jak widać nie przewiduje wszystkich scenariuszy a mimo to wybrańcy którzy dostąpili tego zaszczytu myślą że już nic nie trzeba w tym temacie robić i jeżdżą tak jak napisałem. Jak dla kogoś to jest fundament wygody i problemem włączenieto musi być chyba zmęczony życiem . Pozycyjne z tyłu to w takich syt. dość kluczowa kwestia a i w innych też poprawia bezpieczeństwo bo po prostu auto jest lepiej widoczne (aż mi się nie chce wymieniać). A brak pozycji na przełączniku nie wynika z oszczędności a wymogów homologacyjnych EU które nie pozwalają jeździć na światłach pozycyjnych. Tych świateł można używać bez świateł mijania tylko jak auto nie jest w ruchu.
A gdyby mi w jakikolwiek go brakowało to dołożenie jest dość łatwe. Podobnie jak w alfie sam z własnej woli dorobiłem włączanie tylnych pozycji wraz z dziennymi podobnie jak uczącego się interwału wycieraczek itp. Widzę że takie bzdety urastają do niemal być albo nie być. Nie masz czujnika świateł przegrałeś życie . A przeciwmgielne tył to kolejny ciekawy temat. Często są włączane chyba tylko dlatego że się fajnie kontrolka świeci niż z faktycznej potrzeby. Ameby są i będą i tego nie zmieni milion wspomagaczy.
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 04-07-2020 o 09:52
nie tłumacz...i tak nie zrozumie....
Spójrz na siebie, bo to raczej Ty słabo kumasz, o czym dalej poniżej, a w swym zacietrzewieniu i braku elementarnej wiedzy o sterowaniu oświetleniem w autach nie raczyłeś wyłapać (jest coś jeszcze poza Tipo) Miałeś szansę merytorycznie pojechać, ale nie skorzystałeś, za to zaszczekałeś.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Po tym co ostatnio pokazali wrócili.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Przestań bredzić W takim razie praktycznie 100% modeli aut nie spełnia wymogów homologacyjnych, bo przełącznik pozycyjnych/postojowych mają Nowe teorie widzę kolega tworzy W jednym masz rację, przepisy na pozycyjnych/postojowych (tak, są jeszcze takie światła w germańskiej motoryzacji włączane manetką kierunkowskazu) zabraniają jazdy. Zgodnie z Twym tokiem homologacyjnego rozumowania przełącznik przeciwmgielnych tył też nie ma racji bytu (tu naginam rzeczywistość dla swego celu ), bo w normalnych warunkach jazda z włączoną latarenką jest zabroniona
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Wczoraj jechałem około 22, według Twego toku rozumowania mogłem jechać na DRL, bo było widać drogę przed autem, a mijania g...o oświetlały (szarówka, jazda o blasku Księżyca)... A nie, wróć, w moim nie mogę, bo konstruktor nie wyręczył i z tyłu nic z DRL nie świeci, do tego dał nielegalny przełącznik z pozycją pozycyjne, ale z drugiej strony przecież auto na drodze widać Co do samego załączenia, to załącza wcześniej, niż słońce ucieknie, jak to pisałeś. Ręcznie do tego momentu na pewno bym nie czekał i w podobnym momencie co automat światła mijania włączył
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
O czym zawsze właściciele Tipo piszą? O spalaniu paliwa, czy to na forum, czy w postach pod reklamami FCA na FB. Ja tylko poruszyłem temat marnowania energii, a na myśli miałem generowanie ciepła przez żarówki, o paliwie nic nie napisałem Spokojnie, taki Renek z MA spali mniej niż Tipo 95KM, jak się chce oczywiście
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 05-07-2020 o 10:32
Jeszcze raz: kwestionujesz świecące się tylne pozycyjne jako bezsens, ja twierdzę że to poprawia bezpieczeństwo (nieważne czy z czujnikiem czy bez). Twierdzisz że przy tym marnuję energię (w aucie jest ona zawarta w paliwie) ja twierdzę że marnujesz jej rząd wielkoścu więcej wybierając takie nadwozie a nie inne.
Twierdzisz że osobna pozycja na włączniku do pozycyjnych to must have ja twierdzę że chcąc używać tych świateł zgodnie z prawem w tym wymaganiami homologacyjnymi ( i zdrowym rozsądkiem) w ogóle nie ma takiej potrzeby. Funkcję trzypozycyjnego haltra spełnia manetka którą mogę te pozycyjne w Tipo włączyć podczas postoju. Podaj mi inny przykład kiedy można mieć włączone jedynie światła pozycyjne, jeśli nie ma to po ch.j mi możliwość ich osobnego włączania. Poza krajami typu egipt gdzie nawet w nocy jeżdżą tylko na pozycyjnych. Btw w grande z 2016 r mam trzy pozycje i tez jezdzi zawsze na drugiej z włączonymi pozycyjnymi. Tobie czujnik włącza światła mijania gdy zdecyduje algorytm (mega niedoskonały jak widać bo nie uwzgędnia wszystkich sytuacji ograniczonej przejrzystości powietrza (i są ameby które nie są tego świadome i w ich przypadku stałe pozycyjne z tyłu poprawiłyby sytuację) Ja włączam je sam kiedy są potrzebne i w żaden sposób nie mam uczucia dyskomfortu. Za to czuję się bardziej komfortowo wiedząc że moje auto z tyłu widoczne np. jadąc pod słońce podczas gdy twoje nie będzie bo żaden czujnik ich w tej sytuacji nie włączy. Jesli twierdzisz że mije rozumowanie jest takie że o 22 jezdzi się na drl to chyba niedokładnie coś poczytałeś. Ja jak mi ciemno ( a o 22 a nawet duzo wczesniej niz zachodzi slonce dla mnie jest (bo lata juz swoje mam) to zapalam mijania. Nie potrzebuję kompletnie czujnika robię to od 27 lat odruchowo. Ale gdyby kroś miał gorszy wzrok od mojego i przy prawie normalnej widoczności słabo widział zauważy tył mojego auta a twojego być może nie no bo czujnik nie zdecydował...W folderze reklamowym wszystko wygląda cacy a w praktyce jak widać na zał przykładach. Dodam jeszcze jeden marki słynącej z bezpieczeństwa Volvo i czujni deszczu. To że działa jak chce i czasem mimo możliwości regulacji trze po suchej szybie to ch.j. Ale w sytuacji kiedy na szybę spadła ściana wody z przejeżdżającego przez kałuże auta obok wyłączył wycieraczki w ogóle tak to jest z czujnikami. Za niedługo ludzie będą musieli mieć powiadomienie na smartfonie że się muszą po dupie podrapać jak swędzi.
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 05-07-2020 o 11:58
Włącz zatem przy włączonym zapłonie.
Ja pier...ę, będziesz mi tłumaczył jak światła w GP działają? Serio? Rozumiem, że w tej chwili obok mnie, coś czarnego, to nie GP w garażu stoi, co prawda nowszy, bo 2007, może coś zmienili? Tu jeszcze uwagę dopiszę. W GP pozycyjne zadziałają również w pozycji mijania przy wyłączonym zapłonie.
Dopowiem. Przepisy, a co za tym idzie homologacja, WYMAGJĄ, aby ze światłami MIJANIA/DROGOWYMI były obligatoryjnie włączone światła POZYCYJNE!
Czytacze instrukcji tak się zachowują i są mądrzejsi od konstruktorów.
Czujnik bada natężenie światła, więc o jakiej niedoskonałości piszesz? Mgły w ten sposób nie wykryje się! Ale po co ameby mają instrukcję auta czytać, jak oni wiedzą lepiej? Sama nazwa nawet mówi "czujnik zmierzchu/świtu".
Np. podczas pompowania koła pompką z zestawu naprawczego nocą na nieoświetlonym poboczu Napisz jak w Tipo to zrobić przy włączonym zapłonie. Często i gęsto w nocy też pozycje przy włączonym silniku przy szlabanach na przejazdach włączam, w obu moich autach jak i poprzednich, które miałem, żeby mijania przeciwnikom nie przeszkadzały przez kilka minut.
W Tipo w tych warunkach będziesz walił DRL po oczach, bo typowe pozycje włączają się w Tipo po wyłączeniu zapłonu, a przełącznik jest w pozycji mijania,na 0 w Tipo jest DRL, a niepotrzebnej pozycji pozycyjnych, według Ciebie, nie ma.
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 05-07-2020 o 13:14
Ok przyznaję rację w tym jednym przypadku jak pompowanie koła pompką elektryczną i podobnych nie będę mógł włączyć pozycji z przodu i będą świecić drl.
Jest prawdopodobieństwa takiego zdarzenia choć dość niskie. Resztę argumentów podtrzymuję.