Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez pawelhenryk

Temat: Błąd systemów ESP, ABS itp. + Check Engine - C1221 C1307  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2012
    Skąd
    Jaworzno
    Postów
    17
    Auto
    Tipo 1.4 95 km
    Rocznik
    2017

    Błąd systemów ESP, ABS itp. + Check Engine - C1221 C1307

    Cześć,

    dzisiaj rano odpaliłem samochód i pojawiło się sporo błędów na desce m.in. ESP, ABS, Hill Hold Control + check engine

    Po podpięciu pod komputer pokazało zapisane błędy w zakresie ABS:

    C1221 - Wartość momentu obrotowego silnika nie potwierdzona
    C1307 - Brak informacji o rodzaju usterki


    Po skasowaniu nadal świecił się check engine ale samoczynnie zgasł po przejechaniu pewnego dystansu i kilkukrotnym odpalaniu samochodu.

    Szukałem na forum i nie znalazłem informacji co może być przyczyną takich błędów? Czy z tych błędów da się wywnioskować co należałoby wymienić (np. czujnik abs w konkretnym kole)?

    Z góry dzięki za pomoc w temacie



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 lipiec 2018
    Skąd
    Środa Wielkopolska
    Postów
    98
    Auto
    Grande Punto sport 1.4 16v Tipo 1.4 95km pop HB
    Rocznik
    2006 2020
    Cytat Napisał Manifacturs Zobacz post
    Cześć,

    dzisiaj rano odpaliłem samochód i pojawiło się sporo błędów na desce m.in. ESP, ABS, Hill Hold Control + check engine

    Po podpięciu pod komputer pokazało zapisane błędy w zakresie ABS:

    C1221 - Wartość momentu obrotowego silnika nie potwierdzona
    C1307 - Brak informacji o rodzaju usterki


    Po skasowaniu nadal świecił się check engine ale samoczynnie zgasł po przejechaniu pewnego dystansu i kilkukrotnym odpalaniu samochodu.

    Szukałem na forum i nie znalazłem informacji co może być przyczyną takich błędów? Czy z tych błędów da się wywnioskować co należałoby wymienić (np. czujnik abs w konkretnym kole)?

    Z góry dzięki za pomoc w temacie
    Temat już poruszany na forum. Miałem raz sytuację - błąd wszystkich układów. Po ponownym odpaleniu, problem zniknął. Po kontakcie tel. z serwisem i w trakcie 1 przeglądu kilka miesięcy później dowiedziałem się, że ten typ tak ma i jeśli będzie się powtarzać mam się zgłosić. Prawdopodobnie winne tego jest zasilanie (domyślam się, że chodzi o akumulator)


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    Manifacturs lubi to.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,106
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Potwierdzam miałem podobną usterkę. Nic nie znaleziono. Też stawiam na aku, bo u mnie raczej marnej jakości jest. Następnej zimy nie dotrwa....

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2012
    Skąd
    Jaworzno
    Postów
    17
    Auto
    Tipo 1.4 95 km
    Rocznik
    2017
    Problem niestety powrócił, po sprawdzeniu przez kompa:

    - C122186 - Centralka silnika - nieważny sygnal
    - C130786 - Usterka stanu sygnałów wejściowych TPMS - Nieważny sygnał
    - B210A16 - Napięcie systemu - Napięcie obwodu poniżej wartości progowej

    Zazwyczaj usterka pojawiała się w momencie odpalania, teraz pojawia się kilka minut po odpaleniu i jest zauważalna coraz częściej. Spotkał się ktoś z Was z rozwiązaniem takiego problemu?

  6. #5
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,024
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Akumulator, zmierz dla formalnosci napiecia na aku podczas rozruchu.Jesli wyjdzie ponizej 10V , aku do wymiany. Luknij na masy nadwozia i silnika.Mozna sprawdzic napiecie MES-em w body.

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,369
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    U mnie napięcie rozruchu schodzi do 9.4 V i żadnych błędów nie mam
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2012
    Skąd
    Jaworzno
    Postów
    17
    Auto
    Tipo 1.4 95 km
    Rocznik
    2017
    Po przygodach rok temu zmieniłem aku na nowego boscha, rok był spokój i teraz znowu się zaczyna… sprawdzę napięcie i dam znać

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2021
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    53
    Postów
    636
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet (żony)
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Braval Zobacz post
    Akumulator, zmierz dla formalnosci napiecia na aku podczas rozruchu.Jesli wyjdzie ponizej 10V , aku do wymiany. Luknij na masy nadwozia i silnika.Mozna sprawdzic napiecie MES-em w body.
    Też polecam masy sprawdzić. W byłym Peugeocie żony cuda na kiju się działy a winna była któraś masa (nie pamiętam już która).


 

Podobne tematy

  1. Check engine :/
    Napisany przez jaszy na forum Tipo
    Odpowiedzi: 65
    Ostatni post: 01-12-2018, 13:02
  2. Błędy P0105, C1221, B10AA i check engine
    Napisany przez martix na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-10-2017, 18:15
  3. Check engine
    Napisany przez f.lukas na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 28-05-2017, 21:22
  4. Check engine!!
    Napisany przez matijaw na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 23-08-2015, 20:05
  5. Check engine
    Napisany przez petarda na forum Stilo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 14-04-2014, 22:53

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plinstalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538blad-systemow-esp-abs-itp-check-engine-c1221-c1307-48794

C122186 fiat

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl