Czytałem wcześniej ten artykuł z przed dwóch lat, także dzwoniłem do serwisu to zaproponowali taki sam jak fabryczny...., gdy wszedłem na stronę https://jakiakumulator.pl/fiat-tipo-...u-akumulatory/ tam nie ma większego do benzyny niż 54 Ah stąd mętlik i dziwi mnie 60Ah , moje pytanie o doświadczenie innych użytkowników czy zaopatrzyli się w aku większy o 10Ah niż fabryczny
Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
Rocznik
04.2007, 04.2016, 05.2023
Napisał czech22
60 AH będzie ciągle niedoładowany
Z chęcią dowiem się dlaczego nie będzie doładowany? Było wiele takich wstawek, może Ty wyjaśnisz tę bzdurę jako pierwszy Masz szansę przekonać ludzi, że może to bzdura nie jest.
Ja miałem 50, wstawiłem 65, skończyły się problemy z niedoładowanym akumulatorem.
Zapas biedy nie czyni :-)
Tak na marginesie to żaden alternator nie naładuje aku a aucie na 100%
Weźcie pod uwagę specyfikę naszego kraju i tzw cebulactwo. Aku 50 jest tańszy i to jest najważniejsze, niestworzone argumenty ludzie wymyśla aby lepiej się poczuć przy oszczędzaniu zamiast wprost napisać ze wolą po prostu tańszy. To bym zrozumiał, świadomy wybór z uwagi na cenę a nie jakieś wydumki bez pojęcia o tym jak się ładuje aku.
tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
Rocznik
03.2017
Też mam mocniejszy aku u siebie od momentu kiedy oryginalny wyzionął ducha. Wcale różnica w cenie po między słabszym, a mocniejszym aku nie zabija, a zapas prądu zawsze się przyda. U mnie gości chyba 63Ah
Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
Rocznik
04.2007, 04.2016, 05.2023
Napisał Robs
Mam od 3 lat Centrę Plus 62Ah i hula super. Oryginalny wymieniłem po 4 latach.
No to nieźle, 4 lata wytrzymał U mnie wymieniałem jeden na gwarancji, w 21 miesiącu, a ten gwarancyjny spektakularnie żywot skończył po 3,5 roku - przez noc wydrenował się do zera... Zobaczymy ile Bosch wytrzyma, na razie 1,5 roku i jest w lepszym stanie niż fabryczne badziewia w tym samym okresie eksploatacji, ciekawe jak będzie dalej. Jak na razie bez problemu działa modulowanie ładowania, co już oczywiste nie było w poprzednich, trzeba było zapodawać prostownikiem z funkcją recond. Boscha tylko raz podładowałem rok temu przy okazji robienia paska rozrządu. Ogólnie ten mój Bosch S4 E08 70Ah 760A nie jest jakimś cudem, ale na razie działa bez problemów. Że też przyszło się zachwycać i cieszyć, że po 1,5 roku akumulator działa, co za czasy...
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 30-05-2023 o 10:08
Panowie nie obrażajmy się nawzajem. Piszę wszystko z własnego doświadczenia. Miałem kiedyś w punto 50 AH i wiecznie musiałem go ładować. Kupiłem 40 AH i po problemie. To samo w Tipo orginał ciągle musiałem ładować, bo ledwo kręcił. Zwłaszcza zimą. Kupiłem 50 AH i nie ma żadnego problemu. Do tego spadło zużycie paliwa o ponad litr. To fakt, nie bajki.
Dlatego nie ubliżajcie innym, tylko spróbujmy tę zagadkę rozwiązać.
Do tego w czasie jazdy pokazuje niekiedy na poziomie 13 v czyli całkowicie odciążony altek
Co tu rozwiązywać, punto miało niewydajny alternator, może jednostkowy przypadek, może był regenerowany lub zmieniany bo w punto altek czasem padał jak lala się na niego woda z podszybia i tyle. Z kolei w tipo akumulatory mutlu z pierwszego montażu jie zasługują na miano akumulatora. Większości wymiękają po 1,5 roku do 3 lat. W tipo trzeba zmienić aku ale nie na mniejszy. Tak samo w punto, może trzeba było się zainteresować ładowaniem, co nie tak z altkiem. Do do napięcia w tipo to zasługa ynteligentnego ładowania jak się ma start stop na pokładzie. Po co dorabiać filozofię?
Większy aku jest lepszy niż mniejszy i koniec. Wyjątki to auta z niewydajnym ładowaniem jak 126p na prądnicy. Koniec i kropka.
Ynteligentne ładowanie można wyłączyć i po temacie. Wyłączyłem u siebie, nie zauważyłem zmian w spalaniu. Napięcie ładowania nie spada poniżej 14VDC. Przy hamowaniu silnikiem dochodzi do 15VDC.