Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 18
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 grudzień 2016
    Skąd
    Żmigród
    Wiek
    46
    Postów
    14
    Auto
    Tipo 1,4
    Rocznik
    2018

    Akumulator Fiat Tipo 2018 1.4 16V (70 kW)

    Kończy mi się akumulator (oryginalny to turecki 50 Ah 360A (EN2/SAE) 250A (IEC)). Zastanawiam sie na poniższymi :

    Centra Plus CB500 50 Ah 450 A 207x175x190 mm
    Varta Blue Dynamic C22 52 Ah 470 A 207x175x190 mm

    Który polecacie i co najważniejsze czy będą odpowiednie jako zamienniki oryginalnego

    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez ANDI2005 ; 28-05-2023 o 15:31



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,075
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Żaden z tych. Przede wszystkim kup coś większej pojemności, przynajmniej 60Ah. A poza tym, wszystko chyba już zostało napisane, np. tu: https://fiatklubpolska.pl/instalacja...-4-95km-49735/
    Ostatnio edytowane przez kjk ; 28-05-2023 o 15:53

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 grudzień 2016
    Skąd
    Żmigród
    Wiek
    46
    Postów
    14
    Auto
    Tipo 1,4
    Rocznik
    2018
    Czytałem wcześniej ten artykuł z przed dwóch lat, także dzwoniłem do serwisu to zaproponowali taki sam jak fabryczny...., gdy wszedłem na stronę https://jakiakumulator.pl/fiat-tipo-...u-akumulatory/ tam nie ma większego do benzyny niż 54 Ah stąd mętlik i dziwi mnie 60Ah , moje pytanie o doświadczenie innych użytkowników czy zaopatrzyli się w aku większy o 10Ah niż fabryczny

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2016
    Skąd
    Lubliniec
    Postów
    514
    Auto
    punto II 1.2 16v
    Rocznik
    2000
    Jak nie używasz start stop to po co 60 ah. Tak w ogóle mam 50 ah przy s/t i spalanie spadło o litr. 60 AH będzie ciągle niedoładowany

  6. #5
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,075
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał czech22 Zobacz post
    60 AH będzie ciągle niedoładowany
    Typowy przykład urban legend

  7. #6
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał czech22 Zobacz post
    60 AH będzie ciągle niedoładowany
    Z chęcią dowiem się dlaczego nie będzie doładowany? Było wiele takich wstawek, może Ty wyjaśnisz tę bzdurę jako pierwszy Masz szansę przekonać ludzi, że może to bzdura nie jest.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,920
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Ja miałem 50, wstawiłem 65, skończyły się problemy z niedoładowanym akumulatorem.

    Zapas biedy nie czyni :-)

    Tak na marginesie to żaden alternator nie naładuje aku a aucie na 100%
    Weźcie pod uwagę specyfikę naszego kraju i tzw cebulactwo. Aku 50 jest tańszy i to jest najważniejsze, niestworzone argumenty ludzie wymyśla aby lepiej się poczuć przy oszczędzaniu zamiast wprost napisać ze wolą po prostu tańszy. To bym zrozumiał, świadomy wybór z uwagi na cenę a nie jakieś wydumki bez pojęcia o tym jak się ładuje aku.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  9. #8
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,106
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Też mam mocniejszy aku u siebie od momentu kiedy oryginalny wyzionął ducha. Wcale różnica w cenie po między słabszym, a mocniejszym aku nie zabija, a zapas prądu zawsze się przyda. U mnie gości chyba 63Ah

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2016
    Skąd
    Mysłowice
    Postów
    502
    Auto
    Tipo 1.4 95KM
    Rocznik
    2016
    Mam od 3 lat Centrę Plus 62Ah i hula super. Oryginalny wymieniłem po 4 latach.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Robs Zobacz post
    Mam od 3 lat Centrę Plus 62Ah i hula super. Oryginalny wymieniłem po 4 latach.
    No to nieźle, 4 lata wytrzymał U mnie wymieniałem jeden na gwarancji, w 21 miesiącu, a ten gwarancyjny spektakularnie żywot skończył po 3,5 roku - przez noc wydrenował się do zera... Zobaczymy ile Bosch wytrzyma, na razie 1,5 roku i jest w lepszym stanie niż fabryczne badziewia w tym samym okresie eksploatacji, ciekawe jak będzie dalej. Jak na razie bez problemu działa modulowanie ładowania, co już oczywiste nie było w poprzednich, trzeba było zapodawać prostownikiem z funkcją recond. Boscha tylko raz podładowałem rok temu przy okazji robienia paska rozrządu. Ogólnie ten mój Bosch S4 E08 70Ah 760A nie jest jakimś cudem, ale na razie działa bez problemów. Że też przyszło się zachwycać i cieszyć, że po 1,5 roku akumulator działa, co za czasy...
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 30-05-2023 o 11:08

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2017
    Skąd
    mazowieckie
    Postów
    275
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 95 km, Tipo SW 1.4 16V T-JET
    Rocznik
    2020
    Kiedyś w starym fiacie (silnik 1.4 8v) miałem podobnego Boscha - wytrzymał 7 lat
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2016
    Skąd
    Lubliniec
    Postów
    514
    Auto
    punto II 1.2 16v
    Rocznik
    2000
    Panowie nie obrażajmy się nawzajem. Piszę wszystko z własnego doświadczenia. Miałem kiedyś w punto 50 AH i wiecznie musiałem go ładować. Kupiłem 40 AH i po problemie. To samo w Tipo orginał ciągle musiałem ładować, bo ledwo kręcił. Zwłaszcza zimą. Kupiłem 50 AH i nie ma żadnego problemu. Do tego spadło zużycie paliwa o ponad litr. To fakt, nie bajki.
    Dlatego nie ubliżajcie innym, tylko spróbujmy tę zagadkę rozwiązać.
    Do tego w czasie jazdy pokazuje niekiedy na poziomie 13 v czyli całkowicie odciążony altek

  14. #13
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,920
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Co tu rozwiązywać, punto miało niewydajny alternator, może jednostkowy przypadek, może był regenerowany lub zmieniany bo w punto altek czasem padał jak lala się na niego woda z podszybia i tyle. Z kolei w tipo akumulatory mutlu z pierwszego montażu jie zasługują na miano akumulatora. Większości wymiękają po 1,5 roku do 3 lat. W tipo trzeba zmienić aku ale nie na mniejszy. Tak samo w punto, może trzeba było się zainteresować ładowaniem, co nie tak z altkiem. Do do napięcia w tipo to zasługa ynteligentnego ładowania jak się ma start stop na pokładzie. Po co dorabiać filozofię?

    Większy aku jest lepszy niż mniejszy i koniec. Wyjątki to auta z niewydajnym ładowaniem jak 126p na prądnicy. Koniec i kropka.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2021
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    53
    Postów
    636
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet (żony)
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał maurycy Zobacz post
    Kiedyś w starym fiacie (silnik 1.4 8v) miałem podobnego Boscha - wytrzymał 7 lat
    Akumulatory kiedyś a obecnie to różnica.
    Podobnie jak i inne części zamienne.

  16. #15
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,268
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Ynteligentne ładowanie można wyłączyć i po temacie. Wyłączyłem u siebie, nie zauważyłem zmian w spalaniu. Napięcie ładowania nie spada poniżej 14VDC. Przy hamowaniu silnikiem dochodzi do 15VDC.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Logo przód Fiat Tipo 2018 sedan 1,4
    Napisany przez ANDI2005 na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 17-07-2021, 21:54
  2. Filtr Oleju Fiat Tipo 1,4 95 KM rok prod. 2018
    Napisany przez ANDI2005 na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 14-05-2021, 20:38
  3. Fiat tipo 2018
    Napisany przez trato na forum Tipo
    Odpowiedzi: 70
    Ostatni post: 21-05-2019, 23:09
  4. Fiat Tipo 2018 LPG
    Napisany przez Tomek0603 na forum Tipo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-05-2019, 19:03
  5. Fiat Tipo Sedan 2018 - felgi stalowe 15''
    Napisany przez ANDI2005 na forum Opony i felgi Tipo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 20-08-2018, 01:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plinstalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538akumulator-fiat-tipo-2018-1-4-16v-70-kw-52162

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl