Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 42
Like Tree21lubi to!

Temat: Akumulator do 1.4 95km  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 czerwiec 2018
    Skąd
    Tarnowskie Góry
    Wiek
    26
    Postów
    33
    Auto
    Tipo 1.4 16V
    Rocznik
    2017

    Akumulator do 1.4 95km

    Cześć, na dworze minusowe temperatury i akumulator z tipo ledwo żyje
    Przymierzam się do wymiany jednak nie wiem jakie parametry dobrać aby nie przesadzić.
    Na forum znalazłem jedynie, że oryginał ma 250A, 12V, 50Ah.

    Czy do wersji 95km, jest sens wsadzać chociażby BOSCH S5 63Ah 610A P+ ?
    Aktualnie mam go do dostania po dobrej cenie. Co polecicie od siebie?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,333
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Bierz tego bosha 63Ah 610A - będzie dobry do Tipo.
    Fatal1ty lubi to.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2021
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    52
    Postów
    594
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet (żony)
    Rocznik
    2009
    Osobiście aż tyle większego aku bym nie zakładał. Kupiłbym o ciut większej pojemności i trochę większym prądzie rozruchowym i tyle.

    Od siebie polecę Vartę Blue Dynamic E11.
    Rok temu stuknęło jej dwa lata i zimę (niełatwą przecież) zdała egzamin rewelacyjnie. Auto mam garażowane pod chmurką a mój diesel nigdy "nie odmówił palenia".
    Z Centrą Futurą onegdaj tak sobie mi się żyło - niby wielkich mrozów nie było a kręciła słabo (i to w benzynie).
    Fatal1ty lubi to.

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,333
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał ochkarol Zobacz post
    Osobiście aż tyle większego aku bym nie zakładał
    Ja bym nawet założył jeszcze większy 70Ah, czym większy tym lepszy.
    To tak jak w komórce, czym większa bateria to chyba lepiej , prawda ? A nie że lepiej jak mała bateria jest
    Podobnie w aucie, czym więcej zapasu energii tym lepiej, a wszelcy ci co piszą, że aż tak dużego to nie, bo co ? czemu nie ?
    Tylko nie pisz mi że alternator nie doładuje bo padnę ze śmiechu Alternator spokojnie doładuje i 90Ah.
    Także do Tipo wkładanie 50Ah to jakaś pomyłka, za mało energi na auto z tak dużą ilością elektroniki w aucie.
    50 Ah to dobre jest do malucha
    Jakby tak w Tipo montowali akumulatory 70Ah to nikt by po 3 , 4 czy 5 latach nie wymieniał akumulatora.

    Także kolego Fatal1ty ładuj tego boscha 63 Ah i czasem nie pakuj się już więcej w mniejsze aku.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  6. #5
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,096
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    W 100% popieram to co napisał Jack pow wyżej..
    Też uważam że 50-ka w tipo jedno wielkie gó...o
    siwymw lubi to.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2018
    Skąd
    Łomża
    Wiek
    36
    Postów
    32
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95KM Sedan Easy
    Rocznik
    2017
    Ja też w 100% popieram to co napisał Jack. Dwa tygodnie temu mój oryginalny akumulator 50Ah w 1.4 95km już zaczął powoli niedomagać (przy temp. 0 stopni zegary się cofały przy odpalaniu) i wiedziałem że tej zimy będę musiał go wymienić. Upatrzyłem sobie jeden taki sklep co zajmuje się tylko sprzedażą akumulatorów w moim mieście, fajne ceny tam posiadają i myślałem że w takim sklepie to jakiś profesjonalista mnie obsłuży. Więc piątek, godzina 17:30, wpadam do sklepu przed zamknięciem. Upatrzyłem sobie już wcześniej na Internecie Forse EFB 78Ah 750A i mówię że chce go kupić. Pan z obsługi mnie pyta do jakiego auta, ja odpowiadam że do tipo II 1.4 95km bez systemu S&S. A on na to że w katalogu do mojego auta idą o wiele mniejsze aku i on mi go nie sprzeda, bo go nie doładuje ;-/. A jak sprzeda to nie da mi na to gwarancji...... Myślałem, że przez te głupoty co zaczął mi opowiadać to nie wiem co mu zrobię :-P. Żeby to nie był piątek i sytuacja podbramkowa, bo potrzebuje aku na teraz to bym wyszedł ze sklepu, za godzinę wrócił z powrotem i powiedział że teraz potrzebuje aku do jakiegoś Audi 3.0 Tdi i wtedy bym dostał to co chcę i bym też na to gwarancję miał :-) Nasza rozmowa się skończyła na tym, że sprzedał mi Forse EFB 63ah 620A i taki aku mam założony. Zawszze to lepiej niż orginał. Chce zaznaczyć że mimo tego że nie mam S&S chciałem kupić aku z EFB i jestem z tej decyzji zadowolony :-), a tym wpisem to się nie chwale, ani nie żalę tylko musi jeszcze dużo czasu upłynąć żeby ludzie zrozumieli, że już nie ma czegoś takiego jak aku nie doładowany. Ja osobiście patrzę na prąd rozruchowy, czym więcej to dłużej będzie ten prąd maleć więc na dłużej ten aku wytrzyma. Chyba to proste

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Dla niedowiarków co uważają że alternator nie doładuje aku to polecam sobie poczytać o Ford Transit (1994r-2000r) wersja skandynawska. Tam do tego auta to się zakładało dwa potężne duże akumulatory i nikt nie protestował że alternator nie doładuję. Czemu ? Ponieważ to producent samochodów zakładał dwa akumulatory i żaden szary obywatel bał się tego podważać przecież to co robi fabryka to jest święte A w dzisiejszych czasach mentalność produkcji aut jest inna. Mniejszy aku to mniejsza masa auta, mniejsze koszty produkcji, częściej obywatel aku zmieni itp itd...
    JackTheNight i siwymw lubią to.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2021
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    52
    Postów
    594
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet (żony)
    Rocznik
    2009
    Można wyłożyć cały bagażnik zestawem akumulatorów tylko po co?
    Akumulator potrzebny jest tylko do rozruchu. Potem zapotrzebowanie na prąd powinien zabezpieczyć alternator. Jeśli mniejszy akumulator się rozładowuje to coś jest nie halo albo z samym aku albo z bilansem prądownym albo z alternatorem.
    Gdy wystąpi któryś z dwóch, ostatnich przypadków - większy aku też padnie w końcu i nic to nie da.
    Większe akumulatory są w dieslach - dlaczego? Odpowiedzcie sobie sami.
    Ostatnio edytowane przez ochkarol ; 24-12-2021 o 09:51

  9. #8
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał ochkarol Zobacz post
    Większe akumulatory są w dieslach - dlaczego? Odpowiedź cię sobie sami.
    No nie do końca. Fabrycznie w mojej TB miałem 70Ah 620A. Jako, że wymieniony na gwarancji wytrzymał do przedwczoraj 3 lata i 9 miesięcy, pod maskę trafił Bosch S4 E08 70Ah 760A. Tester podaje, że ma 824A Alternator też mam od MJ 2.0, opcja na klimat zimny. W konfiguratorach akumulatorów opcji nie uwzględnili, trzeba to samemu wiedzieć.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Fatal1ty Zobacz post
    Czy do wersji 95km, jest sens wsadzać chociażby BOSCH S5 63Ah 610A P+ ?
    Aktualnie mam go do dostania po dobrej
    Bierz i nie zastanawiaj się, będzie ok.
    siwymw lubi to.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2021
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    52
    Postów
    594
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet (żony)
    Rocznik
    2009
    Czyli zmieniłeś na tak samo pojemny akumulator z ciut wyższym prądem rozruchowym.
    I to ma sens.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    a taki 70Ah wytrzyma 7 lat.
    Fabryczny nie wytrzymał 2, zamontowany w ramach wymiany gwarancyjnej nie wytrzymał 4. 1. Fabryka - Exide 70Ah 620A, 2. ASO - Mopar 70Ah 620A (producenta na naklejce nie było).

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,333
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Fabryczny nie wytrzymał 2, zamontowany w ramach wymiany gwarancyjnej nie wytrzymał 4. 1. Fabryka - Exide 70Ah 620A, 2. ASO - Mopar 70Ah
    Akumulator akumulatorowi nie jest równy, to że fabryczny nie wytrzymał 2 lat, to bardzo dziwne, możliwe że jakiś leżak, albo ogólnie trafiłeś na gorszą partię akumulatora. Dobrze, że nie wstawili ci jakiegoś 50Ah
    Kiedyś te akumulatory na dłużej starczały, obecnie niestety produkuje się wszystko aby wytrzymało gwarancje, a jak widać też nie zawsze się to udaje.

    O akumulator trzeba dbać aby wystarczył na wiele lat, ja zawsze dbałem o akumulatory, przed latem i przed zimą ładowałem akumulator napięciem 16V albo i ciut więcej, zależy od akumulatora i oczywiście mowa o zwykłym akumulatorze Ca-Ca, aby uzyskać gęstość elektrolitu na poziomie 1.28 - i taki akumulator starczy wtedy na wiele lat.
    W Tipo nie dbałem, to po 3 latach albo i wcześniej niestety wyzionął ducha, nie chciało mi się z braku czasu go już ładować przed każdą zimą i latem, poza tym nie miał korków do badania gęstości elektrolitu, więc ta bezobsługowość akumulatora jest tylko dobra dla zysków producentów akumulatorów.

    Założyłem 62Ah z otwieranymi korkami, tak abym mógł dbać o akumulator i taki wytrzyma mi spokojnienie z 6 , 7 lat.
    Wystarczy dbać o akumulator dwa razy w roku, przez zimą i przed latem. Ładować go wtedy napięciem wyższym na poziomie około 16V i sprawdzać
    gęstość elektrolitu aby była na poziomie 1.28 oraz aby poziom elektrolitu był tak 2 do 2.5 cm nad cele. Do tego najlepiej używać reflaktometru, aerometr też może być ale musi być dobrej firmy co by pokazywał faktyczną gęstość. Ja zawsze gęstość badam reflaktometrem, jest wygodniejszy i dokładniejszy.
    Ostatnio edytowane przez JackTheNight ; 26-12-2021 o 00:35
    siwymw i jacek2 lubią to.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,333
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Trochę pokasowałem postów bo się mały offtop zrobił
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  14. #13
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,066
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Przyszedł czas i u mnie - 62Ah, 550A. Potrzebna tylko dłuższa podstawka, z ASO lub od złomiarzy.
    IMG_20211227_160412k.jpg
    siwymw lubi to.

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,333
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał kjk Zobacz post
    Potrzebna tylko dłuższa podstawka, z ASO lub od złomiarzy.
    Nie, wystarczy tylko obciąć kawałek plastiku który wystaje trochę nad, i wtedy wchodzi większy aku.
    Ostatnio edytowane przez JackTheNight ; 27-12-2021 o 16:37
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  16. #15
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,066
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    Nie, wystarczy tylko obciąć kawałek plastiku który wystaje trochę nad, i wtedy wchodzi większy aku.
    Można. Bez tej podstawki też pewnie dałoby się zamontować, ale to zalatuje prowizorką i druciarnią, Panie Inżynierze
    IMG_20211227_185745.jpg
    Ostatnio edytowane przez kjk ; 27-12-2021 o 19:05
    siwymw lubi to.


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Jaki akumulator? 1.4 16V 95km
    Napisany przez ArkadiuszCT na forum Instalacja elektryczna i elektronika Tipo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 20-11-2021, 21:40
  2. Akumulator Tipo 1.4 95km - zabezpieczenie Klemens?
    Napisany przez sebx_g1 na forum Instalacja elektryczna i elektronika Tipo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 15-06-2017, 15:50
  3. [akumulator] Jaki akumulator do Bravo 1.9 JTD?
    Napisany przez pawsta1989 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 40
    Ostatni post: 28-02-2012, 19:42
  4. [akumulator] Jaki akumulator do Brava 1.4
    Napisany przez colakcynia na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 41
    Ostatni post: 03-02-2011, 19:10
  5. [akumulator] Rozładowuje akumulator-pobór 1A!! Auto zgasło i
    Napisany przez omegarules na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-12-2010, 20:29

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plinstalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538akumulator-do-1-4-95km-49735

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl