Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 22
Like Tree1lubi to!

Temat: Problem z zapaleniem po 8h postoju  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2015
    Skąd
    konin
    Postów
    74
    Auto
    seicento 900
    Rocznik
    2000

    Problem z zapaleniem po 8h postoju

    Fiat idea 2006r 1.4 8V 77KM 57kW.benzyna. Po dłuższym postoju zapala za 5-6 razem. Na moment zapali i gaśnie. Jak już złapie to problem się kończy.Pompka ciśnienie podaje .Prawdopodobnie schodzi z układu paliwo...ale gdzie? A może co innego?
    Każdy ma prawo do wyrażania opinii. Jeżeli widzisz błąd, to po prostu popraw kolegę.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Może to?
    http://fiatklubpolska.pl/grande-punt...67/#post301969

    Sprawdź czy po 2-3 krotnym przekręceniu kluczyka bez uruchamiania silnik zaskoczy od razu.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2015
    Skąd
    konin
    Postów
    74
    Auto
    seicento 900
    Rocznik
    2000
    Link bardzo pomocny .Sprawdzę i poinformuję o efektach
    Każdy ma prawo do wyrażania opinii. Jeżeli widzisz błąd, to po prostu popraw kolegę.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2016
    Skąd
    wioska wilków ale nie Basior.
    Postów
    341
    Auto
    Były seicento i Panda ,są :Astra G X16SZR , Astra G Z14 XEP, Corsa D A14XER
    Rocznik
    12.1999, 09.2009, 11.2012
    Może to nie takie samo auto ale też fiat i można o tym poczytać w sieci - fiat Panda 1.1 tak samo nie zapalał za pierwszym razem niezależnie ile paliwa było w zbiorniku , czasami po trzech czterech razach tzn chwycił i zgasł, chwycił i zgasł. Na ciepłym ok . Też cudowałem szukałem - błędów brak, sprawdzałem ciśnienie paliwa czy nie schodzi- manometr wskazywał fabryczne ciśnienie na listwie i wreszcie odłączyłem jeden przewód od oparów paliwa przy pochłaniaczu oparów. Od tego czasu odpala zawsze zimny czy ciepły.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2012
    Skąd
    WPR
    Wiek
    46
    Postów
    25
    Auto
    Lancia Musa 1.4 16v ; Renault Laguna III 2.0 dCi Initiale Paris
    Cytat Napisał sandamiano Zobacz post
    i wreszcie odłączyłem jeden przewód od oparów paliwa przy pochłaniaczu oparów
    podpowiesz gdzie szukać pochłaniacza ?

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2016
    Skąd
    wioska wilków ale nie Basior.
    Postów
    341
    Auto
    Były seicento i Panda ,są :Astra G X16SZR , Astra G Z14 XEP, Corsa D A14XER
    Rocznik
    12.1999, 09.2009, 11.2012
    U mnie rzecz dotyczyła Pandy a pochłaniacz - w prawym tylnym nadkolu. Niektórzy odpinali przewód pochłaniacza w kolektorze ssącym gdzie w Pandzie jest elektrozawór. Ale ja poszukałem pod nadkolem i tam pogrzebałem. Od tego czasu odpala i nie gaśnie jak poprzednio

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2012
    Skąd
    WPR
    Wiek
    46
    Postów
    25
    Auto
    Lancia Musa 1.4 16v ; Renault Laguna III 2.0 dCi Initiale Paris
    Cytat Napisał sandamiano Zobacz post
    U mnie rzecz dotyczyła Pandy a pochłaniacz - w prawym tylnym nadkolu. Niektórzy odpinali przewód pochłaniacza w kolektorze ssącym gdzie w Pandzie jest elektrozawór. Ale ja poszukałem pod nadkolem i tam pogrzebałem. Od tego czasu odpala i nie gaśnie jak poprzednio
    dzięki bardzo, jest tak jak w pandzie - tu schemat tutaj gdyby ktoś potrzebował
    https://www.fiat-autoparts.com/pl/ka...ornika-paliwa-

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2015
    Skąd
    konin
    Postów
    74
    Auto
    seicento 900
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał sandamiano Zobacz post
    Ale ja poszukałem pod nadkolem i tam pogrzebałem.
    Chciałbym dopytać szczegółów.----Do pochłaniacza dochodzą 3 przewody.Które odczepić i czy zaślepić? Zagłębiłem się w temat i poczytałem. Opini jest tyle że musiałbym wymienić całą instalacje paliwową i część zapłonowej Fiat Panda | problem z odpalaniem rano na zimnym silniku | FIAT Forum.Zaczne od zmierzenia ciśnienia na listwie(w sobotę będe miał miernik)Po czym prawdopodobnie podejdę pod ten pochłaniacz ,tylko prosiłbym o szczególy.
    Kilkakrotne przekręcenie kluczyka (8-10razy ) w pozycję zapłon i powrót ,przy otwartym zbiorniku paliwa znacznie poprawia sytuację.
    Auto jest bez LPG
    Ostatnio edytowane przez wirusac ; 14-12-2017 o 22:08
    Każdy ma prawo do wyrażania opinii. Jeżeli widzisz błąd, to po prostu popraw kolegę.

  10. #9
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał wirusac Zobacz post
    Kilkakrotne przekręcenie kluczyka (8-10razy ) w pozycję zapłon i powrót ,przy otwartym zbiorniku paliwa znacznie poprawia sytuację.
    Poszukaj informacji o EVAP i problemach z nim związanych. W tym przypadku przyczyną może być uszkodzony zawór powodujący podciśnieniowe uszczelnienie zbiornika (system ma zapobiegać emisji par paliwa do atmosfery). Nie miałem okazji dotykać tego systemu we Fiacie Idea, trochę dziwne że nie wywaliło żadnego błędu -> ten system ma zwyczaj alarmować o każdym problemie z ciśnieniem w zbiorniku albo zaworami, a tu cisza.
    Ktoś sprawdzał co pokazuje skaner EOBD? żadnych błędów EVAP?

    Cytat Napisał wirusac Zobacz post
    Opini jest tyle że musiałbym wymienić całą instalacje paliwową i część zapłonowej
    No cóż, naprawa samochodów przez wymianę kolejnych elementów (aż się trafi) jest podstawową technologią stosowaną w warsztatach.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2016
    Skąd
    wioska wilków ale nie Basior.
    Postów
    341
    Auto
    Były seicento i Panda ,są :Astra G X16SZR , Astra G Z14 XEP, Corsa D A14XER
    Rocznik
    12.1999, 09.2009, 11.2012
    Ja Pandę podpinałem pod diagnoskopa i zero błędów. Mierzyłem ciśnienie paliwa na listwie - trzeba mieć specjalny adapter do zaworu (podobny jak do klimatyzacji) ale zrobiłem przejściówkę i pokazało ciśnienie takie jak powinno mieć a już miałem nadzieję że tu jest problem skoro błędów brak. Wreszcie poczytałem o tym pochłaniaczu i odpiąłem wtyczkę zaworu przy przepustnicy a we wtyczkę instalacji podpiąłem zapasowy zawór (bo mam kilka części do tego auta tak zachomikowane w garażu) by sterownik nie wykrył błędu i co? i problem ten sam. Co jest myślałem i doszedłem do wniosku że zawór może trochę przepuszczać lub na zimnym silniku sterownik go otwiera co w połączeniu wtryskiwanego paliwa z oparami które też są węglowodorami i się spalają i ze na zimnym nie ma korekty pod sondę lambda daje jak nic za bogatą mieszankę i zalewanie świec i gaśniecie zaraz po odpaleniu. Odłączyłem jeden przewód przy pochłaniaczu teraz nie wiem który piszą ze ten górny (pochłaniacz w pandzie jest jeszcze zabudowany osłoną) zrobiłem taki pseudofiltr z gąbki na tym odłączonym przewodzie by nie zasysało błota i tak już ponad rok jeździ i odpala bez przeszkód

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2015
    Skąd
    konin
    Postów
    74
    Auto
    seicento 900
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał sandamiano Zobacz post
    - trzeba mieć specjalny adapter do zaworu
    I tu się zatrzymałem .Pożyczyłem tester ciśnienia paliwa i.... klops. Nie ma takiej końcówki w zestawie do podłączenia do listwy. Ale po zdjęciu przewodu paliwowego z pompy i przekręceniu kluczyka paliwo dość mocno tryska.Jeszcze rano sprawdzę czy jest ciśnienie na listwie(wcisnę zaworek) Tak przypuszczam że odłącze przewód między zbiornikiem a pochłaniaczem Od strony zbiornika zabezpieczę jakaś gąbką a od pochłaniacza zaślepię.Zobacze efekty.
    Każdy ma prawo do wyrażania opinii. Jeżeli widzisz błąd, to po prostu popraw kolegę.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2016
    Skąd
    wioska wilków ale nie Basior.
    Postów
    341
    Auto
    Były seicento i Panda ,są :Astra G X16SZR , Astra G Z14 XEP, Corsa D A14XER
    Rocznik
    12.1999, 09.2009, 11.2012
    Cytat Napisał wirusac Zobacz post
    Tak przypuszczam że odłącze przewód między zbiornikiem a pochłaniaczem Od strony zbiornika zabezpieczę jakaś gąbką a od pochłaniacza zaślepię.Zobacze efekty.
    Według mnie to za wiele na początku nie pomoże gdyż nadal kolektor ssący będzie zasysał zgromadzone w pochłaniaczu opary.Dopiero może byc poprawa jak wszystkie opary zostaną wyciągniete do silnika. Trzeba by było odłączyć między pochłaniaczem a kolektorem ssącym by nie było już dostępu do tych dodatkowych węglowodorów albo na próbę odczepić przewód przy elektrozaworze - jeśli jest w kolektorze ssącym ten elektrozawór. Pewnie jest ten przewód dopasowany więc polać gorącą wodą króciec i powinno zejść. Tak na próbę

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2015
    Skąd
    konin
    Postów
    74
    Auto
    seicento 900
    Rocznik
    2000
    Poszłedłem ostro i jutro zobaczę efektyDSC_0120.JPG
    Te dwa przewody co są razem (niebieski i czarny) idą do przodu samochodu (silnik) odpczepiłem i zaślepiłem, a od strony pochłaniacza zabezpieczyłem od brudu. Niebieski od góry idzie do zbiornika odczepiłem od pochłaniacza, owinąłem gąbką żeby dochodziło powietrze do zbiornika.Na pochłaniaczu został jeszcze jeden ale on jest połączony z atmosferą. Czyli wyeliminowałem całkiem pochłaniacz.Auto na razie odpala .Trzeba poczekać bo problemy zaczynały się po dłuższym postoju.Check engine nie świeci (przedtem też nie świecił). Czekam co będzie.DSC_0121.JPG
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez wirusac ; 16-12-2017 o 19:33
    Każdy ma prawo do wyrażania opinii. Jeżeli widzisz błąd, to po prostu popraw kolegę.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2015
    Skąd
    konin
    Postów
    74
    Auto
    seicento 900
    Rocznik
    2000
    Jest niewielka poprawa za trzecim razem odpalił ...ale stał w ciepłym garażu .Wystawiłem go na zewnątrz zobaczę wieczorem.
    Każdy ma prawo do wyrażania opinii. Jeżeli widzisz błąd, to po prostu popraw kolegę.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2015
    Skąd
    konin
    Postów
    74
    Auto
    seicento 900
    Rocznik
    2000
    I niestety znów 10 razy ,ledwo ledwo odpalił .To nie pochłaniacz .Jutro wracam do podłączenia go z powrotem.Dobrze że przewody są na szybko złączki.Następny etap to map sensor do podmiany.
    Każdy ma prawo do wyrażania opinii. Jeżeli widzisz błąd, to po prostu popraw kolegę.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Problem ze sprzęgłem (po dłuższym postoju)
    Napisany przez miloszk na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 07-05-2016, 11:29
  2. Bravo 1.4 12v problem z zapaleniem bo dłuższej jeździe
    Napisany przez szypkiwonsz na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 08-02-2015, 21:21
  3. Problem z odpalaniem po chwilowym postoju
    Napisany przez Danhi na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 15-11-2014, 14:29
  4. Problem z pobieraniem prądu na postoju
    Napisany przez minio21 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-07-2014, 09:59
  5. problem z odpalaniem po dłuższym postoju
    Napisany przez jtbb na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 15-08-2013, 23:36

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plidea-456problem-z-zapaleniem-po-8h-postoju-39558

uszkodzony zaworek opar paliwa Seicentofiltr oparow paliwa pandahttps:fiatklubpolska.plidea-456problem-z-zapaleniem-po-8h-postoju-395582

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl