Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 36
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 sierpień 2018
    Skąd
    skoczów
    Wiek
    44
    Postów
    18
    Auto
    grande punto 1.4 8v
    Rocznik
    2008

    wysoka.temp.cieczy tylko przy rozruchu grande punto 1.4 8v

    Witam !
    Pewnego czasu zaczęła mi wyskakiwać na desce kontrolka o wys.tem. cieczy po czym wracała do normalnego poziomu.
    kilka dni auto stało i przy próbie odpalenia pojawiły się błędy abs,i wspomagania kierownicy ,awaria ebd.
    zmierzyłem ładowanie 14.5 v, akumulator przy spoczynku 12.7v ,podczas rozruchu nie spada poniżej 10v.
    wyczyściłem klemy aku,sprawdziłem i wyczyściłem masy ,wymieniłem czujnik temp.płynu i rezystor dmuchawy.(pewno niepotrzebnie)
    zresetowałem kompa i odpalił i odpala do teraz .2 dni odpalał w porządku i nie było żadnych komunkiatów ale znowu problem wrócił. Zawsze przy rozruchu wyskakuje komunikat o temp. płynu i wskazówka wędruje na max i wraca do normalnego poziomu.podczas jazdy temp. pokazuje prawidłowowo.
    Już nie wiem co jeszcze mogę sam sprawdzić.AKu wygląda dobrze i pomiary też na to wskazywały ,masy przeczyszczone i nasmarowane.co jeszcze można sprawdzić? alternator? rozrusznik?
    Pozdrawiam ,początkujący Grandopunkciak



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Typowy objaw problemów z akumulatorem. Ile lat ma akumulator?
    Proponuję przetestować akumulator testerem.
    Napięcie ładowania mierzyłeś pod obciążeniem na wolnych obrotach? Po jakim czasie mierzyłeś aku w stanie spoczynku od wyłączenia silnika?

    Dla spokoju należy jeszcze sprawdzić jak się ma kabel masowy na odcinku podłużnica-skrzynia - oryginał lubi gnić i zrywać się pod uchem mocującym do podłużnicy - może trzymać się na przysłowiowym "włosku", trzeba nim poszarpać, jeśli nie odleci, to ok.

    Czujnik temperatury płynu wymieniony niepotrzebnie, tym bardziej rezystor dmuchawy. W tym przypadku z komunikatami o przegrzaniu nie mają nic wspólnego.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 04-10-2018 o 01:13

  4. #3
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Podaj jeszcze jakie parametry ma włożony akumulator i czy auto ma klimę.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2014
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    54
    Postów
    101
    Auto
    Punto Evo 1,4
    Rocznik
    01.2011
    Warto sprawdzić przewód masowy między nadwoziem. a zespołem napędowym.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał misci Zobacz post
    Warto sprawdzić przewód masowy między nadwoziem. a zespołem napędowym.
    Napisałem o tym, a nawet w którym miejscu lubi się rwać Jego słabość wyjdzie też przy pomiarach napięcia pod obciążeniem - wystarczą światła mijania. Jednak wówczas jeśli masa okazuje się ok, to alternator jak nic do roboty/wymiany.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 sierpień 2018
    Skąd
    skoczów
    Wiek
    44
    Postów
    18
    Auto
    grande punto 1.4 8v
    Rocznik
    2008
    punciak ma klimę, akumulator to Varta Blue Dynamic C22 (52Ah 470A),sprawdzę jeszcze raz dokładnie multimetrem przy pełnym obciążeniu,kabel od masy trzymie mocno,nic się nie urywa ,a czy można multimetrem dokładnie zmierzyć oporność tego kabla?
    mam pomysł odpiąć kable alternatora(wiem że można do nich dojść z lewarka) i odpalić autko ,jak komunikat się nie wyświetli to wiem na pewno że altek ,co wy na to ?

  8. #7
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Nic nie odpinaj Komunikat o temperaturze płynu nie pochodzi od alternatora. Ewentualnie później może być problem z ładowaniem, ale że masz na pokładzie Vartę Blue, to stawiam na to, że jest padnięty - ta seria nie cieszy się dobrą opinią, Silver jest lepsza. Jedź do sprzedawcy akumulatorów, przejadą testerem i zapewne wyjdzie, że uszkodzony.

    Przerabiałem już 2 akumulatory, urwany kabel masowy i pęknięty alternator, więc jakieś doświadczenie posiadam Nie kombinuj, jedź do akumulatorowców
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 04-10-2018 o 20:30

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2018
    Skąd
    Tarnów
    Wiek
    30
    Postów
    23
    Auto
    GP 1.4 8V
    Rocznik
    2005/2006
    kolego miałem tak samo przekręcałem kluczyk info na desce rozdzielczej wysoka temperatura odpalałem napis znikał, zero problemów z samochodem tylko ta nieszczęsna informacja, po niecałych 2 tygodniach padł akumulator całkowicie, po przekręceniu zapłonu nawet nie przekręcił totalny kaput.
    Zmieniłem akumulator podłaczyłem i od tego czasu spokój już 6 miesięcy.
    wiec w moim przypadku był to akumulator w twoim też może być to samo, nie masz jakiegoś dawcy żeby sprawdzić przed ewentualnym kupnem nowego?

  10. #9
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał arcpl Zobacz post
    nie masz jakiegoś dawcy żeby sprawdzić przed ewentualnym kupnem nowego?
    Już napisałem, żeby kolega podjechał do akumulatorowców i niech akumulator sprawdzą testerem.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 sierpień 2018
    Skąd
    skoczów
    Wiek
    44
    Postów
    18
    Auto
    grande punto 1.4 8v
    Rocznik
    2008
    Zrobiłem tak :za radą Cedec1 znalazłem kabel miedziany i podczas rozruchu 1.przyłożyłem do karoseri z lewej strony -wskaźnik nie skacze
    2.przyłożyłem do silnika z lewej strony - wskaźnik nie skacze
    3.przyłożyłem do skrzyni biegów z dołu - znowu wskaźnik wariuje i trudniej zapala,krztusi się silnik
    znowu powtórzyłem 1 i 2 i wskaźnik znowu wariuje
    postanowiłem zmienić kabel masy na coś takiego:
    WP_20181005_11_12_57_Pro.jpgWP_20181005_11_12_57_Pro.jpg
    i wskaźnik na razie ok.
    ale nie cieszę się za bardzo bo przy wymianie czujników też wskaźnik nie wariował ale jak auto postało 2 dni to później znowu wyskakiwało...
    poczekam zobaczę jak jutro z rana się będzie odpalało....

    ah k**** mać....
    zaś
    w skrócie:
    po wymianie kabla masowego na 2 dzień autko odpalało bez wyskakującej kontrolki
    jednakże dziś rano( po 2 dniach stania ) przy odpalaniu znowu się pojawiła.
    po krótkiej jeździe (20 km) ponowne zapalenie auta i kontrolka w porządku...autko postało kilka godzin i kontrolka znowu wyskakuje
    ale
    gdy przykładam dodatkową masę do miejsca zaznaczonego na zdjęciu(belka po lewej stronie samochodu patrząc na maskę z zewnątrz),kontrolka znika....
    x.jpg

    i teraz co robić ,zmienić ten mój główny przewód na plecionkę miedzianą? dodać dodatkowy przewód masy do tej belki ? albo jakaś masa niewyczyszczona została( ja wyczyściłem tylko 3 ....)
    co sądzicie?

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    PS.CO do akumulatora - próbowałem słabszy(45 ah ) z punciaka,nic to nie dało,odpalałem z prostownikiem z rozruchem też nic to nie zmieniało...więc chyba aku dobry...

  12. #11
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał chomik209 Zobacz post
    PS.CO do akumulatora - próbowałem słabszy(45 ah ) z punciaka,nic to nie dało,odpalałem z prostownikiem z rozruchem też nic to nie zmieniało...więc chyba aku dobry...
    Sprawdź ten akumulator testerem 45Ah jest za mały, tak gwoli ścisłości, a rozrusznik Hitachi potrzebuje prądu.

    Nie wiem co kombinujesz, ale masa ma być uwadzona do belki, a dalej do skrzyni. Na belce oryginalnie jest ucho, które robi za trójnik. Jeśli masa się zrywa, to wymienia się odcinek przewodu belka-skrzynia na taśmę miedzianą. Jeszcze nie słyszałem o awarii odcinka klema ujemna-belka.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 09-10-2018 o 22:09

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 sierpień 2018
    Skąd
    skoczów
    Wiek
    44
    Postów
    18
    Auto
    grande punto 1.4 8v
    Rocznik
    2008
    usunąłem stary kabel masowy i dałem ten co na zdjęciu,(nie wiem jednak czy nie zamienić go na plecionkę),pomimo tej
    zmiany ciągle z tą masą coś nie tak szczególnie po lewej stronie (patrząc od przodu samochodu),co do aku to jeżeli odpalałem auto z prostownikiem z rozruchem (więc jest dodatkowy prąd potrzebny rozrusznikowi), i kontrolka się ciągle pojawiała.więc dlatego myślę że aku jest ok ,ale nie wiem do końca

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    nie wiem co zrobić żeby ta masa w końcu grała

  14. #13
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Masa ma być podłączona do belki po stronie kierownicy, czyli lewej, a od belki do skrzyni.
    Akumultor, powtórzę się, na testy.

    Prawą belkę zostaw w spokoju, ale najpierw napraw powłokę antykorozyjną, która na niej uszkodziłeś. Podłużnica jest lepsza bez korozji...
    Ogólnie nie bierzesz pod uwagę rad, tylko manianę odstawiasz
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 09-10-2018 o 23:14

  15. #14
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Jeszcze nie słyszałem o awarii odcinka klema ujemna-belka.
    Bo to się praktycznie nie zdarza prawie nigdy.
    Może być skorodowany przewód przy samej klemie (jak komuś kwas sie leje z akumulatora), zdarza się raz na sto lat że ucho (pod śrubę do belki) jest źle zaciśnięte i na skutek dużej temperatury ulegnie uszkodzeniu. Może być skorodowane samo złącze (do belki), szczególnie jak blacharz coś miał do roboty przy przodzie auta. I to tyle, sam z siebie ten przewód raczej nie uszkadza się. W porównaniu z urwanymi łącznikami masy silnika albo skrzyni to są tak rzadkie przypadki że nie ma o czym gadać. Stan klemy widać od razu, dojście po kablu do punktu mocowania masy nadwozia też nie jest specjalnie trudne, te rzeczy da się ogarnąć w pare minut. Wystarczy użyć miernika, i od razu wiadomo czy jest spadek napięcia czy nie ma.

    Sam przewód masowy (od akumulatora) widziałem uszkodzony raz jeden jedyny, ale to był jakiś wynalazek (koreański?) i cała instalacja (a raczej jej izolacja) tam była zrobiona z gównolitu gorszego niż w pierwszych Stilonach - co może się wydawać niemożliwe, ale jednak. Po przecięciu ze środka sypał się zielono-biały pył, na mniej niż metrze przewodu były co najmniej dwie przerwy (pod izolacją).

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 sierpień 2018
    Skąd
    skoczów
    Wiek
    44
    Postów
    18
    Auto
    grande punto 1.4 8v
    Rocznik
    2008
    słucham ,słucham ,czasem po prostu sprzeczne komunikaty są,na innym forum sugerowali wymienić kabel masowy i wymieniłem,i jest poprawa( przedtem wogóle nie odpalał,a komunikatów awaryjnych było więcej,) teraz tylko ta cholerna kontrolka ....wziąłęm dziś co prawda słabszy aku 45 ah,400A i kontrolka znikła ale jak dałem swój z powrotem to też się nie pojawiała więc już sam nie wiem ) ,chcę naprawić najmniejszym kosztem bo ledwo na beznzynę starcza...jeszcze pojadę aku sprawdzić ( ciekawy jestem czy to za darmo usługa? był ktoś?)


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Bład czujnika temp cieczy
    Napisany przez peppers6666 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 15-02-2018, 18:41
  2. Problem z temp cieczy
    Napisany przez mati8201 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 27-12-2017, 15:18
  3. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 16-12-2017, 21:39
  4. czujnik temp cieczy
    Napisany przez CichyJerry na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 23-11-2016, 17:40
  5. Czujnik temp. cieczy chłądzącej
    Napisany przez TakiTam na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 01-08-2015, 00:30

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plgrande-punto-469wysoka-temp-cieczy-tylko-przy-rozruchu-grande-punto-1-4-8v-42547

https:fiatklubpolska.plgrande-punto-469wysoka-temp-cieczy-tylko-przy-rozruchu-grande-punto-1-4-8v-425472komunikat o zbyt wysokiej temperaturze plynu puntogrande Punto 1.4 typowa usterka temperatura silnika na maxfiat grande punto 1.4 temperatura silnikafiat przy ozruchu max temperaturefiat ounto evo 1.4 temperatura cieczyfiat grande punto problem z odpaleniem na krutkich odcinkach

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl