Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 32
Like Tree2lubi to!

Temat: Wymiana rozrzadu grande punto 1,4 8v  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 lipiec 2012
    Skąd
    łódź
    Wiek
    35
    Postów
    5
    Auto
    grande punto

    Wymiana rozrzadu grande punto 1,4 8v

    Witajcie. Czy ktos zna dokładna zasade wymiany rozrzadu , a wlasciwie jego ustawienia w 1,4 8v ? Co po kolei ustawiac , jak blokowac koło zeby ustawic rozrzad.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,366
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Najlepiej nanosząc oznaczenia przy jeszcze aktualnym pasku. Obejdzie się bez blokad. Zdejmujesz wszystko do momentu, gdy jesteś tuż przed poluzowaniem napinacza i zdjęciem paska. Nanosisz flamastrem oznaczenia na wale oraz kole od wałka rozrządu. Wtedy nawet jak Ci się coś przestawi to dążysz do zrównania z pozycjami na flamastrze. Najlepiej zrobić więcej oznaczeń - coś na kształt litery V, że w dwóch miejscach gdzie dzieli ich jakiś kąt.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2016
    Skąd
    Rzyki
    Wiek
    39
    Postów
    28
    Auto
    grande punto
    Rocznik
    2009
    W jaki sposób napiąć, dokręcić napinacz na pasku?
    Jaki zestaw rozrządu polecacie do fiacika?

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał matthewws Zobacz post
    W jaki sposób napiąć, dokręcić napinacz na pasku?
    Jaki zestaw rozrządu polecacie do fiacika?
    napinacz dokręcasz kluczem...eee chyba to była 13, jak dobzre pamiętam to 28Nm (10 Nm dla pompy, 60 Nm dla poduchy silnika), napina sie abo specjalnym przyrządem albo zakrzywionymi szczypcami oczkowymi, generalnie będziesz miał trochę zabawy bo aby dostać się do napinacza to trzeba odkręcić silnik po stronie rozrządu, a wcześniej go podeprzeć :-)

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 październik 2016
    Skąd
    Dancing
    Wiek
    79
    Postów
    8
    Auto
    Grande Punto
    Rocznik
    2008
    Dzien dobry
    Nie to żebym tam zaraz się mądrzył , ale wymiana paska i napinacza w GP 1.4 8v bez blokad to lekka kaskaderka, bo silniczek ten ma zmienne fazy rozrządu. Metoda z flamastrem i takie tam , raczej zawodna , tak czy owak po wymianie paska i napinacza trzeba " optymalizować" taki proces z podpięciem do kompa . W sumie podobno da się bez blokad , ale silnik kolizyjny , albo potem będzie szarpać, to może jednak pożycz gdzieś te blokady
    pozdr
    Tata Pauliny

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał Tata Pauliny Zobacz post
    Dzien dobry
    Nie to żebym tam zaraz się mądrzył , ale wymiana paska i napinacza w GP 1.4 8v bez blokad to lekka kaskaderka, bo silniczek ten ma zmienne fazy rozrządu. Metoda z flamastrem i takie tam , raczej zawodna , tak czy owak po wymianie paska i napinacza trzeba " optymalizować" taki proces z podpięciem do kompa . W sumie podobno da się bez blokad , ale silnik kolizyjny , albo potem będzie szarpać, to może jednak pożycz gdzieś te blokady
    pozdr
    Tata Pauliny
    nie wiem jak na innych wioskach ale we wrocławiu pożycznie blokad na weekend to chyba 50 zł, ja zrobiłem bez tego, aby założyć blokade na wałek rozrządu należy zdjąc koło napędzające wałek rozrządu.... naprawde jak to zaznznaczył Miszko, najlepiej nanieśc oznaczenia na stary pasek i koła i założyc nowy pasek, znacznee mniej zabawy, tylko trzeba zrobić to z głową.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    Najlepiej nanosząc oznaczenia przy jeszcze aktualnym pasku. Obejdzie się bez blokad. Zdejmujesz wszystko do momentu, gdy jesteś tuż przed poluzowaniem napinacza i zdjęciem paska. Nanosisz flamastrem oznaczenia na wale oraz kole od wałka rozrządu. Wtedy nawet jak Ci się coś przestawi to dążysz do zrównania z pozycjami na flamastrze. Najlepiej zrobić więcej oznaczeń - coś na kształt litery V, że w dwóch miejscach gdzie dzieli ich jakiś kąt.
    W Grande Punto rozrządu bez blokad się nie wymienia! Już niejeden post widziałem w stylu "robiłem bez blokad i słabo silnik działa" - ano słabo, bo był przestawiony. Jest jeszcze jedna sprawa, należy poluzować koło napędu rozrządu przy zakładaniu paska, więc bez blokad, jak to kolega wcześniej wspomniał, zabiera się tylko kaskader. Pomijam już fakt zmiennych faz rozrządu.
    Żadna optymalizacja po wymianie nie jest potrzebna.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 10-12-2016 o 00:58

  9. #8
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Cytat Napisał bnbn1 Zobacz post
    aby założyć blokade na wałek rozrządu należy zdjąc koło napędzające wałek rozrządu....
    Przecież blokadę zakłada się z drugiej strony silnika nie od strony koła zmiennych faz.
    krowka1978 lubi to.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał KOBRA Zobacz post
    Przecież blokadę zakłada się z drugiej strony silnika nie od strony koła zmiennych faz.
    ja to wiem, tylko nie wiem dlaczego w dokumentacji każą zdjąć koło napędzające rozrzad...pojęcia nie mam, a potem założenie blokady, oraz ponowne dokręcenie koła, może to jest procedura przy wymianie uszczelnienia lub gdy zachodzi konieczność wymiany wąłka rozrządu, ja to robiłem bez blokady, a największa trudnością to było wyczyszczeni bloku silnika z silikonu po demontażu pompy

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 grudzień 2016
    Skąd
    GDA
    Wiek
    37
    Postów
    9
    Auto
    Grande 1.9 JTDm 162KM
    Rocznik
    2005
    Powiem tak. Wymienialem miesiac temu rozrzad w takim silniku. Ustawialem na blokady, kolega (pracownik fiata) mowil zaznacz flamastrem, zdejmij pasek zaloz drugi i po robocie. Ale zachcialo mi sie wymienic uszczelniacz walu i podczas odkrecania kola walu ukrecil sie klin. Ustawienie na znaki bylo konieczne. Jedna blokada na wale "lizak", druga zakladana z drugiej strony walka rozrzadu ( od strony skrzyni po zdemontowaniu pokrywy zaworow) blaszka o grubosci 3-4 mm. Sruby zmiennika faz rozrzadu nie dotykalem, auto pali jezdzi nie prycha. Nie wykonywalem optymalizacji czy cos.

    Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał kicer Zobacz post
    Powiem tak. Wymienialem miesiac temu rozrzad w takim silniku. Ustawialem na blokady, kolega (pracownik fiata) mowil zaznacz flamastrem, zdejmij pasek zaloz drugi i po robocie. Ale zachcialo mi sie wymienic uszczelniacz walu i podczas odkrecania kola walu ukrecil sie klin. Ustawienie na znaki bylo konieczne. Jedna blokada na wale "lizak", druga zakladana z drugiej strony walka rozrzadu ( od strony skrzyni po zdemontowaniu pokrywy zaworow) blaszka o grubosci 3-4 mm. Sruby zmiennika faz rozrzadu nie dotykalem, auto pali jezdzi nie prycha. Nie wykonywalem optymalizacji czy cos.

    Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
    a ciekło że wymieniałeś uszczelniacz wału ? mi poradzono że jak nie cieknie to nie ruszać (nie ma tego w wykazie wymaganych czynności serwisowych).

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 grudzień 2016
    Skąd
    GDA
    Wiek
    37
    Postów
    9
    Auto
    Grande 1.9 JTDm 162KM
    Rocznik
    2005
    Nie ma tego faktycznie w czynnosciach. Ale uszczelniacz kosztowal 20 zl. Wiec stwierdzilem dlaczego nie wymienic jak widac tam olej. (po odlreceniu kolka rozrzadu okazalo sie ze uszczelniacz jest suchy) Potem wyzej wspomniany kolega mi powiedzial ze moglo rzucac z miski ( nie wiem jakim cudem) albo moglo leciec ze srub tej pokrywy z przodu silnika. Wszystko uszczelnione, miska po raz kolejny i jak narazie w garazu mi plam nie zostawia.

    Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2014
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    54
    Postów
    101
    Auto
    Punto Evo 1,4
    Rocznik
    01.2011
    Chmm. Robiłem rozrząd na znaki i na blokady. Na znaki jest szybciej bo nie trzeba zdejmować pokrywy rozrządu. Na blokady też się można pomylić gdy nie popuszczamy śruby koła pasowego wałka rozrządu. Sama śruba jest mocno dokręcona. Samemu nie udało się mi jej odkręcić. Jeśli nie popuszczamy koła to trzeba przy zakładaniu paska mocno go naciągnąć pomiędzy kołami po stronie gdzie nie ma napinacza.

    Reasumując. Jeśli jesteście pewni, że stary rozrząd jest dobrze założony - nic nie przeskoczyło - to na znaki będzie szybciej i taniej. Jeśli macie zastrzeżenia do rozrządu to pozostają blokady.

    P. S. Zmienne fazy nie mają nic do rzeczy dopóki nie odkręcicie koła od wałka rozrządu.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 październik 2016
    Skąd
    Dancing
    Wiek
    79
    Postów
    8
    Auto
    Grande Punto
    Rocznik
    2008
    Czesc
    Bez obrazy kolego misci , ale dajesz rady które mogą przysporzyć kłopotów innym . Wiem z doświadczenia ze naprawy tym sposobem obfitują w późniejsze kłopoty. Wymiana rozrządu w silniku 1.4 77km bez blokad to proszenie się o kłopoty. O ile sam w swoim samochodzie możesz robić wszystko , samodzielnie ponosząc konsekwencje , to dawanie rad tego typu innym moim zdaniem jest nie na miejscu. Ja wiem ze może się udać i będzie dobrze , ale sęk w tym ze przeważnie się nie udaje , i tutaj trzeba poznać zasadę działania kola zmiennych faz rozrządu i wszystkie zależności ( ciśnienia oleju i zaworu sterującego). , Jeżeli ktoś ma pojecie o co chodzi, to korzysta z "manuala" , blokad, klucza dynamometrycznego itd, inaczej to jest "druciarstwo"
    pozdr
    Tata Pauliny

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2014
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    54
    Postów
    101
    Auto
    Punto Evo 1,4
    Rocznik
    01.2011
    No popatrz, a ja pierwszy raz pasek wymieniałem w tym aucie bez blokad i wszystko się udało. Że ja głupi totka nie puściłem. Takie szczęście mnie dopadło, było wykorzystać.

    Na poważnie to za stary jestem żeby brać się za robotę bez upewnienia się, że jestem w stanie ją zrobić jak należy. Oczywiście przed tym przeglądnąłem dostępne źródła informacji czyli książkę Zembowicza, włoskie opracowanie dostępne w necie, gdzie można pooglądać sobie koło pasowe wałka (wariator) rozrządu rozebrane na części w celu ustalenia jak działa. Do tego doszły fora internetowe. Przygotowania trwały kilka razy dłużej niż sama wymiana rozrządu. Nie miało prawa się nie udać. Dla wątpiących jeszcze napiszę, że po zdjęciu paska rozrządu koło rozrządu zajmie skrają pozycję początkową - wyprzedzenie zerowe, a przed zluzowaniem może być w położeniu pośrednim zależnym od tego w jakiej pozycji zatrzymał się wał korbowy i wał rozrządu. W celu zgrania znaków prawdopodobnie będzie trzeba ręcznie zmienić pozycję koła wałka rozrzadu. Obraca się wtedy minimalnie koło, a wałek rozrządu zwykle pozostaje na swoim miejscu. To właściwie jedyna "trudność" dotycząca zmiennych faz rozrządu.
    Jeśli zdejmiecie pasek lub nawet poluzujecie napinacz bez wcześniejszego naniesienia znaków, albo popuścicie śrubę mocującą koło rozrządu, pozostanie tylko złożenie rozrządu za pomocą blokad.

    Jeśli przyszło by wam do głowy sprawdzenie poprawności ustawienia rozrządu (na rozrządzie zmontowanym) poprzez założenie blokad, to nie dziwcie się, że blokady nie pasują. Nie znaczy to na 100%, że rozrząd przeskoczył. To może znaczyć, że wariator nie znajduje się w pozycji zerowej - sprężyna wariatora jest napięta. Należy wówczas przekręcić wałem korbowym starając się dopasować blokady. Jeśli się to powiedzie to znaczy, że rozrząd jest ok. Jeśli nie to prawdopodobnie rozrząd przeskoczył, albo został źle zmontowany poprzednio. Odchyłka jednego ząbka nie powoduje od razu kolizji. Sama zmiana faz rozrządu powoduje większe przesunięcia.

    Co do klucza dynamometrycznego to pełna zgoda. Dlatego mój napinacz został dokręcony takim właśnie kluczem.
    No i jeszcze klauzula. Nie wiesz, nie znasz się, nie kombinuj sam. Chcesz robić sam,, masz trochę pojęcia, to poświęć czas, przygotuj się, poczytaj, naucz się, przemyśl kolejne kroki - kilka do przodu jak w szachach.
    Ostatnio edytowane przez misci ; 12-01-2017 o 02:08
    bnbn1 lubi to.


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. wymiana rozrzadu
    Napisany przez Tomek1 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 19-03-2016, 18:37
  2. GRANDE PUNTO - wymiana radia
    Napisany przez wl1989 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 02-10-2013, 00:51
  3. problem z wymiana rozrzadu Grande punto
    Napisany przez maniacus na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 13-05-2013, 11:46
  4. wymiana rozrzadu w 1.3 mjet
    Napisany przez arekk1992 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 25-06-2012, 22:44
  5. wymiana rozrzadu
    Napisany przez prezes900 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 12-02-2009, 19:07

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plgrande-punto-469wymiana-rozrzadu-grande-punto-1-4-8v-218992

Grande punto rozrzad

jak wymienic pasek rozrzadu fiat grande punto

grande punto 1.4 8v rozrzad

zmienne fazy rozrzadu puno 1.4 8

fiat grande punto wymiana rozrzadu

ustawienie rozrzadu GP 1.4 8v

pasek klinowy grande punto wymiana

fiat 1.4 77 ustawienie rozrzadu

blokada rozrzadu grande punto 1.4 8v

yhs-ddc_bd

grande punto 1.4 rozrzad

1 4 punto evo pasek rozrzadu

co ile wymiana rozrzodu w grande p 1 4

jaki rozrzad zastosowac fiat grande 1 4

pasek rozrzadu grande punto 1.4 77kwwymiana rozrzadu fiat grande puntowymiana paska rozrzadu grande punto 14 77kw cenaco ile wymiana rozrzadu fiat grande puntokoszt pelnego rozrzadu w fiacie grande punto 1.4rozrzad fiat grande punto

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl