Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2008
    Skąd
    Podbeskidzie
    Wiek
    46
    Postów
    32
    Auto
    GP 1.3 Multijet 75KM
    Rocznik
    2011

    Wskazania czujnika ciśnienia spalin /różnicy ciśnień na wolnych obrotach DPF Euro5

    Czy ktokolwiek z forumowiczów mógłby podejrzeć ten parametr w multiecuscanie na wolnych obrotach najlepiej w wersji 75KM - dałem do regeneracji, wszystko wygląda na sprawne pod kamerką endoskopową jednak notorycznie trzyma 20mbar - i teraz mam wątpliwość czy taka jest jego charakterystyka czy jednak jest wewnętrzny problem wkładu, którego nie zobaczę pod endoskopem a który powoduje zator spalin których ciśnienie na wolnych moim zdaniem / ale może producent to ustalił inaczej/ winno oscylować w granicach 5-7 mbar na wolnych obrotach. Czuję ten drażniący zapach spalin i szukam przyczyny, to nie wymaga dużej pracy a bardzo mi ułatwi prawidłową diagnostykę filtra.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,893
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Przy normalnej pracy około 10 mbar, na wolnych obrotach stałe 5 mbar.

    Ale ja mam 1.9 120KM

    Problem spalin też mnie dotknął i ciągle szukam przyczyny. Wymieniłem całą chłodniczkę EGR, bo była przepalona. Trochę pomogło, ale zapach ciągle jest wyczuwalny.


    Możesz zerknąć jak u Ciebie wygląda parametr "Otwarcie zaworu przepustnicy"? u mnie stoi na 5% i też zastanawiam się czy to normalne, czy wartało by ją rozebrać i przeczyścić.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2008
    Skąd
    Podbeskidzie
    Wiek
    46
    Postów
    32
    Auto
    GP 1.3 Multijet 75KM
    Rocznik
    2011
    No właśnie - wskazania masz książkowe, jako że auto wali mi olejem do dolotu miałem dwie możliwości - pierścienie i wzrost ciśnienia w skrzyni korbowej wali odmą do wlotu turbo lub - co jest mi bardziej prawdopodobne - dpf lub kat jest stopiony i powoduje taki opór który poprzez ciśnienie zwrotne rozszczelnia turbo i sadzi olej z kanału olejowego do dolotu - sprawdzę Ci ten parametr jak tylko wróci pojazd do mnie

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Na tym Multijet 2 podnieśli stopień sprężania i nie wiem jak to się ma do różnicy ciśnienia spalin... słabo z materiałami w tym temacie

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2008
    Skąd
    Podbeskidzie
    Wiek
    46
    Postów
    32
    Auto
    GP 1.3 Multijet 75KM
    Rocznik
    2011
    https://share.icloud.com/photos/0CW_...LTP8LQwUsJcWag Może w wolnej chwili nagraj podobny..

  6. #5
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,893
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    W wolnej chwili nagram, ale już widzę, że moja przepustnica jest do czyszczenia, pytanie tylko, czy mechanicznie, czy też elektronicznie coś poszło nie tak. U mnie parametr cały czas stoi na 5% a u Ciebie widać, że się zmienia.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2008
    Skąd
    Podbeskidzie
    Wiek
    46
    Postów
    32
    Auto
    GP 1.3 Multijet 75KM
    Rocznik
    2011
    Mam nadzieję, że znajdzie się użytkownik z silnikiem z opisu i sprawdzi wskazania ciśnienia spalin...

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2008
    Skąd
    Podbeskidzie
    Wiek
    46
    Postów
    32
    Auto
    GP 1.3 Multijet 75KM
    Rocznik
    2011
    Jeszcze jedna zagadka - może być tak że właśnie DPF się doczyścił - jednak nadal ciśnienie wsteczne zabija turbo które przez uszczelnienia puszcza olej do dolotu. Czujniki różnicy ciśnień pokazują właściwe wartości 1-5 mbar na wolnych obrotach. Mam zatem przypuszczenie że z wkładem DPF jest wszystko dobrze, natomiast problem pozostał z katalizatorem umiejscowionym oczywiście przed DPF w jednej puszce. Taka teoria - jako że po zakończeniu profesjonalnej regeneracji pozostał opór 20mbar to właśnie ten, możliwe że stopiony miejscowo katalizator (w kamerce widać ciemne miejsce) go powoduje. Różnica ciśnień mierzona przez czujnik nie widzi problemu ponieważ ciśnienie mierzone jest za katalizatorem i za wkładem DPF - więc nie uwzględnia oporów katalizatora. Czyli pozostało by zdiagnozowanie drożności katalizatora próbnikiem wkręconym w miejsce sondy Lambda - i jeśli faktycznie tak jest że jest tam ciągle opór to nie dziwne że kolejny wkład turbo będzie puszczał olej. Czy ktoś miał zdiagnozowane stopienie katalizatora w 1.3 EURO 5? Zakład regeneracyjny mierzy opór całej puszki - co może być nieco mylące w przypadku umiejscowienia wkładu DPF i Katalizatora w jednej puszce - natomiast umiejscowienie Katalizatora w tak bliskiej odległości od kolektora może powodować jego awarię gdy np. dojdzie do uszkodzenia wtrysku - stąd możliwy specyficzny zapach - drażniący nos - spaliny na siłę znajdują alternatywną drogę przez uszczelnienia - a ich zapach związany jest z brakiem procesów katalitycznych - tylko że teraz muszę to jakoś udowodnić samemu sobie.


 

Podobne tematy

  1. Czujnik różnicy ciśnień Ducato 3.0
    Napisany przez Maro1978 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 29-04-2019, 17:06
  2. Błąd P2455-62 czujnik różnicy ciśnień. Ducato 3.0
    Napisany przez Maro1978 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 15-03-2019, 18:27
  3. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 13-08-2018, 13:28
  4. Czujnik różnicy ciśnień, P2453
    Napisany przez warrior na forum Punto Evo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 18-04-2018, 09:18
  5. Schemat podciśnień ducato 2.0 multijet115 euro5 116KM
    Napisany przez freshus na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 03-03-2018, 19:03

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plgrande-punto-469wskazania-czujnika-cisnienia-spalin-roznicy-cisnien-na-wolnych-obrotach-dpf-euro5-47765

dpf cisnienie 3mbar

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl