Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2018
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    32
    Postów
    21
    Auto
    GP Sport T-Jet
    Rocznik
    2009

    T-Jet mix płynów chłodniczych - zostawić czy wymieniać?

    Cześć wszystkim,

    Ostatnimi czasy w moim Grandziaku miałem robiony napęd rozrządu z pompą wody, co wiązało się ze spuszczeniem płynu chłodniczego.
    Z tego co mi się wydawało, był różowy więc mógł to być zalecany Paraflu UP lub inny zamiennik "różowy", zapewne G12.
    Jestem właścicielem auta od 4 lat, niestety nie wiem kto jakim płynem uzupełniał układ przez pierwsze 7 lat.
    Niestety pomyliłem się przy zamówieniu i wraz z kompletem klamotów dostarczyłem mechanikowi płyn G11 (K2 Kuler, niebieski).
    Przy wymianie pompy wody spuszczono jakieś 3,5L starego płynu, resztę uzupełniono nowym.

    Wiem, że to temat rzeka i pełno jest tego w necie ale może ktoś z Was stanął przed podobnym dylematem?
    Zostawić mieszaninę 30% G11 i 70% G12 czy dla dobra chłodnicy wywalić to, przepłukać układ i uzupełnić jednolitym G12?
    Z jednej strony internety trąbią, że płynów G11 i G12 nie wolno mieszać bo są innej technologii, z drugiej strony na opakowaniu G11 jest napisane, że można mieszać z innymi..



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Wymiana na nowy G12 i będziesz miał spokój, mieszanie stosuj gdy musisz jako dolewka itd . Oleje z zasady też się nie miesza

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2018
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    32
    Postów
    21
    Auto
    GP Sport T-Jet
    Rocznik
    2009
    Dzięki, przy najbliższej okazji zabiorę się za wymianę.
    Czym najlepiej wypłukać układ? Dwie płukanki na wodzie destylowanej wystarczą czy są jakieś inne patenty?
    Część płynu na pewno zostanie w bloku i nie wszystko zleci po zdjęciu węża z chłodnicy..

  5. #4
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,210
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Encepence Zobacz post
    Dzięki, przy najbliższej okazji zabiorę się za wymianę.
    Czym najlepiej wypłukać układ? Dwie płukanki na wodzie destylowanej wystarczą czy są jakieś inne patenty?
    Część płynu na pewno zostanie w bloku i nie wszystko zleci po zdjęciu węża z chłodnicy..
    W Tipo 1.4tjet do org płynu dolewałem Dynagel-a 2000 i nic się nie stało, obecnie większość płynów jest mieszalnych nawet te o różnych kolorach.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał Encepence Zobacz post
    Dzięki, przy najbliższej okazji zabiorę się za wymianę.
    Czym najlepiej wypłukać układ? Dwie płukanki na wodzie destylowanej wystarczą czy są jakieś inne patenty?
    Część płynu na pewno zostanie w bloku i nie wszystko zleci po zdjęciu węża z chłodnicy..
    są specjalne płukanki do tego układu ,czyszczą od kamienia itd . Kiedyś mechanik mi w maździe zrobił i mówił ,że syf i jakieś gluty schodziły .Robiłem to przy wymianie chłodnicy ,jeszcze na starej .

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2018
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    32
    Postów
    21
    Auto
    GP Sport T-Jet
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    W Tipo 1.4tjet do org płynu dolewałem Dynagel-a 2000 i nic się nie stało, obecnie większość płynów jest mieszalnych nawet te o różnych kolorach.
    Z tego co patrzę, Dynagel 2000 to typ G12 lub G12+ czyli taki sam jak Paraflu UP..
    Ja wlałem nieszczęsny G11 produkowany w innej technologii.

    płyny.png

    Im więcej szperam w internecie, tym częściej widzę informację, że "nie wolno" mieszać płynów G11 i G12.
    Nowy płyn to groszowe sprawy więc przy najbliższej okazji wypłukam układ i wleję jednolity G12.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 listopad 2018
    Skąd
    gdansk
    Postów
    17
    Auto
    fiat punto evo 1.3 multijet 75 km
    Rocznik
    2010
    Nie wymieniaj. Szkoda kasy.wszystkie są tej samej specyfikacji. Uszczelki glowicy są metalowe. Nic im się nie stanie.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Mieszanie płynów chłodniczych może skutkować wytrącaniem się osadów, które osiadają na ściankach chłodnicy , nagrzewnicy , wpływając negatywnie na ich wydajność. W układzie chłodzenia może także pojawić się korozja. UPG do detal ,układ chłodniczy to cos więcej niż tylko ten stricte w silniku


 

Podobne tematy

  1. Rozrząd INA - zostawić czy oddać ?
    Napisany przez gruby33 na forum Akcesoria i gadżety, kosmetyka auta, oleje silnikowe
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 16-03-2020, 16:19
  2. Wymiana płynów
    Napisany przez damian398 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 29-03-2015, 22:02
  3. wymiana płynów
    Napisany przez dawid810909 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 07-04-2013, 12:25
  4. wymiana płynów + amortyzatory
    Napisany przez mlynek na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 05-08-2011, 11:38
  5. wymiana płynów w palio 75
    Napisany przez mlynek na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 24-05-2010, 16:50

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl