Przyjęte jest ze silniki 8v Fiata są bezkolizyjne, 16v to już inna bajka.
Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2
Przyjęte jest ze silniki 8v Fiata są bezkolizyjne, 16v to już inna bajka.
Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
na innym forum znalazlem cos takiego i tu cytuje
WITAM
Na 100 % jest kolizyjny. Mieliśmy przypadek lekkiego pogięcia dwóch zaworów. Chociaż krąży pogłoska że silnik 1.4 8v jak i 1 .2 8v nie jest kolizyjny.
Nie wiem po co mi to wiedziec ale co sadzicie o jego wypowiedzi?
To jest przykład, że nikt nie wie dokładnie jak to jest z tymi silnikami
aby sie dowiedziec to trzeba by rozebrac silnik i pobawic sie i sie człowiek dowie czy nastąpi kolizja
GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression
1.4 8V i 1.6 8V w Tempra/Tipo niby też były bezkolizyjne. Były sytuacje, że pękały paski i wystarczyło założyć nowe i były sytuacje, że po pęknięciu tłoki się spotkały z zaworami.
Tak więc sumując - nawet jak mówią, że bezkolizyjny - to nic to nie mówi Jedynie może trochę lżej na umyśle, że jest szansa, że jak nawet pęknie to nic się nie stanie.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
Jak to mówią jak się ma pecha to i w drewnianym kościele cegła na łeb spadnie, tak więc kolizyjny czy nie uważać trzeba. Więc szczerze mówiąc wiedza na temat "kolizyjny czy nie" i tak jest bezużyteczna. No chyba żeby tylko błyszczeć tą wiedzą przed znajomymi.
Jak jeszcze jako pacholę jeździłem audi 80 od ojca to przy ruszaniu poszedł mi rozrząd i nic. Silnikowi nic się nie stało a sąsiad mający takie samo autko miał już pecha. No i tyle w temacie.
Ostatnio edytowane przez Iceman31 ; 27-02-2013 o 12:27 Powód: podówjnie wisany post. skakowałem zdublowany
Jedyny silnik spalinowy który jest na 100% bezkolizyjny to dwusuw, bo ma rozrząd tłokowy
W czterotakcie lepiej założyć, że jest kolizyjny...
Jakiś miesiąc temu wymieniałem uszczelniacz wałka rozrządu w GP 1,4 8V i z ciekawości próbowałem przekręcić wałkiem
gdy tłok był GMP, to niestety nie było takiej możliwości czułem wyraźny opór.
Pop lekkim cofnięciu wału można było swobodnie obracać wałek.
Wynika że po zerwaniu paska tłoki mogą "dogonić" zawory.
yacub Nie trzeba rozbierac silnika, wystarczy wymienic rozrzad. Silnik 1,4 8v JEST W 100% KOLIZYJNY.
miszko jestes moderatorem forum a nie masz pojecia czy silnik ten jest kolizyjny czy nie? Co to za forum... masakra. Pozniej ludzie chca skorzystac z takiego forum a tu nikt nic nie wie, tylko piszecie ze kolizyjnosc silnika 1,48v to ciezki temat. Bu ludzie czy jest tu ktos kto SAM COKOLWIEK robi przy aucie? Nie wymieniacie rozrzadów? W tej 8mce wymiana rozrzadu to banał i kazdy moze sam sprawdzic czy jest on kolizyjny czy nie. JEST KOLIZYJNY.
Ostatnio edytowane przez popmean ; 06-12-2013 o 14:03
Czytam takie durne komenty i noe wiem czy się śmiać czy płakać.. Po pierwsze primo miszko to admin a nie mod - rozumiesz różnice? Po drugie secundo nawet mod nie wie wszystkiego a po trzecie ultimo mądrość forum nie polega na wypowiedziach jego opiekunów tylko na wiedzy zgromadzonej tu przez nas wszystkich. Strasznie nie lubię przemądrzalstwa w tak durnej postaci..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
cieszymy sie ze mamy nowego kolege który nam pomoże w mechanice silników- tylko niech pisze bardziej grzecznosciowo bo nie każdy sie znak tak dobrze
GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression
Podobno bezkolizyjny, nie wiadomo. Tak jak napisał przedmówca, zależy od szczęścia lub nieszczęścia.
Sorry że odkopuje temat ale większej bzdury nie czytałem. Zawsze, ale to zawsze i bezwzględnie po zakupie auta z drugiej ręki od razu wymieniamy rozrząd choćby to była fura od sąsiada i zarzekał by się że wczoraj wymienił rozrząd. Trzeba pamiętać że rozrząd jest częścią eksploatacyjną i nie podlega rękojmi w aucie używanym (gdy kupujemy auto a nie zlecamy wymianę) i nikt nam za to kasy może nie oddać.
Wole pchać swojego fiata...
...niż jeździć VW.
Rozrzad w Fiacie, szczegolnie starsze roczniki jest bardzo trwaly. Ja wymienialem w Seiko przy 120 tys. przy okazji wymiany nieszczelnej pompy wody. Jego stan byl kontrolowany przy kazdej okazji i w sumie gdyby było trzeba mozna by zalozyc raz jeszcze. Podobnie teraz mam w Punto. Zmienilem, bo stuknelo mu 250 tys. ile faktycznie ma, a ile przejechal na tym pasku, nie wiem, ksiazka serwisowa juz nie ogarnia takich przebiegow probowalem go zniszczyc, ale to twardy zawodnik, mimo wyginan, laman ciagle utrzymuje swoje wlasciwosci, nawet jednego pekniecia nie ma.
No z poziomem forum słabo i mod/admin nie powinno być różnicy, jeden i drugi ma ogarniać. Plus wiedza historyczna.
Historycznie pierwsze FIRE 8V były bezkolizyjne, później się sprawy skomplikowały (zmiany konstrukcyjne, bo normy misji spalin, stąd zmienne fazy itp., itd.).
Więc teraz 1,4 8V jest kolizyjny. Przykład z YouTube, po niemiecku.
Część 1: https://www.youtube.com/watch?v=EurjlpX6er8
Część 2: https://www.youtube.com/watch?v=nCiubDQQ4rg