Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2015
    Skąd
    Płock
    Wiek
    32
    Postów
    8
    Auto
    Grande Punto 1.3 Multijet
    Rocznik
    05.2008

    Problem z silnikiem 1,3 multijet.

    Witajcie

    Na początek może kilka słów w ramach wstępu

    11grudnia 2014r kupiłem kropka z silnikiem 1,3mjet i cieszyłem się nim 3tygodnie. Auto jeździło od nowości w Belgii od sierpnia 2014r jest w Polsce. Po Świętach Bożego Narodzenia zaczęło coś stukać mechanik rozłożył ręce. Specjalista od układów paliwowych stwierdził, że wtryskiwacze padły - fakt (auto robione na handel jak się dziś dowiedziałem) ktoś zamontował najgorszą chińszczyznę której człowiek z ponad 20letnim doświadczeniem nie widział nigdy na oczy. Wtryskiwacze wymienione aczkolwiek trochę za późno czego skutkiem jest wypalona dziura w tłoku.. Dziś popołudniu po rozmowie z mechanikiem jak wspomniałem już dowiedziałem się kilku niemiłych faktów o moim autku. Cały silnik był rozbierany prawdopodobnie kilkukrotnie czego efektem jest pełno silikonu - wszystkie łączenia są nim klejone. Jutro prawdopodobnie będę wiedział coś więcej. Wstępna diagnoza: do wymiany komplet tłoków, miska olejowa, niewiadomą jest głowica... Właściwie generalny remont silnika. Nie jestem zbyt motoryzacyjny bardziej jakaś podstawowa teoria dlatego też proszę doradźcie mi co mam z tym zrobić... Auto jest z 2008r i jest moim pierwszym własnościowym. Nie chciałbym wkładać ogromnej ilości pieniędzy w niego bo nie pozwala mi na to moja sytuacja. Robić remont, kupić nowy silnik, czy obrobić i sprzedać dalej czego osobiście wolałbym nie robić. Nie trawie takiego czegoś i nie chce się zachowywać jak ludzie którzy wciskają auto idealne jak to które po 3tygodniach jazdy stoi na placu u mechanika.

    Nie wiem czy dobrze robie pisząc to tutaj czy powinienem napisać to gdzieś indziej jestem nowy nie bardzo wiem jeszcze co i jak. Mieliście jakieś podobne doświadczenia co byście zrobili na moim miejscu.. załączam zdjęcia gdzie widać silikon i silnik już częściowo rozebrany. IMAG0489.jpgIMAG0490.jpgIMAG0492.jpgIMAG0493.jpgIMAG0494.jpgIMAG0496.jpgIMAG0499.jpgIMAG0501.jpgIMAG0505.jpgIMAG0506.jpg



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Dltw
    Wiek
    24
    Postów
    1,162
    Auto
    Marea Weekend 1.9JTD (2009-2017)
    Rocznik
    1999
    Moim zdaniem silnik do wymiany.
    Auto kupiłeś od osoby prywatnej czy od firmy?
    They see me trollin', they hatin'
    308 SW 2.0, Focus MK2, GS500 i inne...
    2009 - 2017 Marea Weekend 1.9 JTD CF2 Verde Gardena

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2015
    Skąd
    Płock
    Wiek
    32
    Postów
    8
    Auto
    Grande Punto 1.3 Multijet
    Rocznik
    05.2008
    Osoba prywatna. Dałem się zrobić trochę bo samochód przepatrzyłem jak tylko potrafię. Mierzyłem miernikiem lakieru dwa nadkola były malowane ale mam zdjęcia od niego przed malowaniem co było przyczyną tego. Samochód chodził idealnie i nic nie wskazywało na jakiekolwiek awarie itp. Zapomniałem jeszcze dodać wyżej że auto strasznie kopciło przed i po wymianie wtryskiwaczy (biały dym).

    No właśnie rozważam wymianę ale kompletnie się na tym nie znam a nie chcę też kupić silnika który po jakimś czasie okaże się że będzie do remontu..
    Jutro zobaczę numer silnika i napiszę zapytanie czy ma ktoś na sprzedaż bądź ma dojście do kogoś kto coś ma... z tego co wstępnie patrzyłem w mojej okolicy nie ma nic...

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2015
    Skąd
    Płock
    Wiek
    32
    Postów
    8
    Auto
    Grande Punto 1.3 Multijet
    Rocznik
    05.2008
    Dziś się wszystko wyjaśniło... powodem stukania był kawałek ukruszonego i popękanego metalu (nie pamiętam już z tego wszystkiego z czego, widać na zdjęciu jak trzymam na dłoni). Tłoki całe. Silnik w efekcie chodził na DWÓCH cylindrach. Przy wczorajszym sprawdzeniu ciśnienia cylindrów na pierwszym - 0 - zawór kompletnie rozsypany. Na pozostałych Ciśnienie w normie, co ciekawe bo na drugim cylindrze zawór był pęknięty aczkolwiek zamknięty dlatego ciśnienie było w normie. Dziś zamówiłem nowy silnik do Punciaka, od przyszłego tygodnia zaczynam reanimacje.IMAG0507.jpgIMAG0508.jpgIMAG0509.jpgIMAG0511.jpgIMAG0512.jpgIMAG0513.jpgIMAG0514.jpgIMAG0515.jpg

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    45
    Postów
    2,861
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Ech skąd ja to znam..... Niestety ale wygląda na to że lepiej kupić auto w komisie to chociaż można się z nimi kłócić o zwrot kosztów i takie tam, a tak zostaje sprawa cywilna.
    W sumie zakup silnika to jedyna słuszna decyzja którą bym podjął już po pierwszym Twoim poście.
    Jak obecnie ma się sprawa
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  7. #6
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Dltw
    Wiek
    24
    Postów
    1,162
    Auto
    Marea Weekend 1.9JTD (2009-2017)
    Rocznik
    1999
    W twoim przypadku jest to zatajenie stanu silnika i zwykłe oszustwo.
    They see me trollin', they hatin'
    308 SW 2.0, Focus MK2, GS500 i inne...
    2009 - 2017 Marea Weekend 1.9 JTD CF2 Verde Gardena

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2015
    Skąd
    Płock
    Wiek
    32
    Postów
    8
    Auto
    Grande Punto 1.3 Multijet
    Rocznik
    05.2008
    Dziś popołudniu silnik miał być dostarczony do mechanika, więc od rana praca pełną parą. Swoją drogą udało mi się kupić z 5tygodniową gwarancją a to rzadkość bo jeżeli już ktoś się na to decydował to było to max 14dni właściwie od daty zakupu.. Oby nic więcej nie było do roboty...

    Karwoj..częściowo robota za granicą koleś widocznie kupił w ciemno za grosze w Polsce zobaczył co i jak zrobił jak tylko było można i znalazł chętnego... Powinno się coś z tym zrobić ale z drugiej strony sprawy w sądzie bo na jednej się nie skończy paliwo czas... właściwie na jedno wyjdzie...

    Wychodzę z założenia że teraz jak już auto jest prześwietlone i wszystko robione na 110% to Kropek będzie służył przez długi czas.. Oby...

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2014
    Skąd
    Mielec
    Wiek
    29
    Postów
    90
    Auto
    Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    08.1998
    Mialem identyczne objawy w moim bravo 1.9 jtd cf2 tylko ze ja zdazylem sie nim nacieszyc tydzien po tygodniu zaczal strasznie klekotac wydawac dziwne metaliczne dzwieki...a na dodatek kopcic mechanicy rowniez rozkladali rece..najpierw luzy zaworowe potem ze wtryski potem rozrzad potem ze to niby walek tyle razy co z nim gdzies jezdzilem to masakra jednak nie rozbieralem go an czesci pierwsze tylko wymienilem silnik a ten stary klekoczacy do dzisiaj stoi w garazu nierozebrany dalej nie wiem co to bylo

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2015
    Skąd
    Płock
    Wiek
    32
    Postów
    8
    Auto
    Grande Punto 1.3 Multijet
    Rocznik
    05.2008
    Być może to co i u mnie. Silnik był rozbierany raz z ciekawości co się w ogóle stało i co było robione a dwa z nadzieją że może jednak uda się coś z tym zrobić
    W moim przypadku żeby znajomy nie polecił mi od razu tego konkretnego mechanika to też pewnie jeździłbym od jednego do drugiego...


 

Podobne tematy

  1. Problem z silnikiem 1.9 JTD 120 KM
    Napisany przez Grzesiek_K3N na forum Sedici
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post: 19-09-2019, 19:45
  2. Problem z silnikiem!
    Napisany przez marioolo na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 09-12-2014, 18:41
  3. Problem z silnikiem?
    Napisany przez Tymec na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 20-10-2014, 11:37
  4. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 11-04-2014, 19:36
  5. Problem z silnikiem na gaz
    Napisany przez Perni na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 26-03-2013, 00:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plgrande-punto-469problem-z-silnikiem-1-3-multijet-27501

kapitalny remont silnika doblo 1.3

fiat grande punto 1.3 jtd problem

1.3 jtd remont

fiat 1.3 multijet stuki w silniku

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl