Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 lipiec 2025
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    41
    Postów
    2
    Auto
    grande punto 1.4 8v
    Rocznik
    2005

    Po wymianie miski olejowej cięzko kręci rozrusznik i nie odpala

    Witam. Jak w temacie. Zmieniłem miske olejową na nową i punto cięzko kręci rozeusznikiem. Wymieniłem już czujnik położenia wału, sprawdziłem masę , nawet zdjąłem osłonę przy kole zamachowym i dalej nic. Koledzy może wy macie jakieś pomysły co może być nie halo. Punto 1.4 8v



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    696
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    Nie. To TY masz wiedzieć co przy okazji naruszyłeś, uderzyłeś, naderwałeś wiązkę itp. Robota była dość prosta (jak całe to auto).
    Opisz jak "sprawdziłeś" masę główną?
    Po co cokolwiek wymieniasz? Co ma czujnik wału do miski (o ile nie został uderzony albo nie machałeś tam latarką z magnesem)?
    Pytanie o akumulator musi tu paść? On też jest "sprawdzony" i na 1000% "dobry"? Upały niszczą akumulator (nie zima).

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 lipiec 2025
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    41
    Postów
    2
    Auto
    grande punto 1.4 8v
    Rocznik
    2005
    Już wszystko jasne. Czujnik wymieniłem bo taki błąd pokazało a że w tamtych okolicach dosyć intensywnie pracowałem to istniała taka możliwość. ale do rzeczy. akumulatory miałęm 3 do tego booster. dopiero na aku z forda odpalił ale jak sie okazało zerwało pasek osprzętu. Idąc dalej okazało sie że alternator jest tak zastany że nawet nie ruszy. Bez paska odpala do strzała. Na moje szczęście moja kobieta nie korzysta z klimy . Sama klima i tak okazała się pusta więc demontaż sprężarki i bezproblemowy dostęp do alternatora. Pozostało czekać na części i wymienić.
    Co do sprawdzenia masy to każdy przewód od akumulatora po kolei sprawdziłem i odrazu czyściłem .

  5. #4
    Master
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    40
    Postów
    1,037
    Auto
    Stilo 1.4 16v 95KM
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał GrandePunto8V Zobacz post
    ...

    Weź ochłoń bo co post to szczekasz. Nie chcesz pomóc to nie pisz.
    Ostatnio edytowane przez mlodybe ; 16-07-2025 o 18:34
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    696
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    Problem chłoptasiu jest gdzie indziej. Co temat, to leń chce magicznych porad oraz często sam się przyczynia do usterki (albo przez ostatnie "naprawy" albo przez lata zaniedbań). Podstawy leżą, haseł "eLearn" i "ePER" połowa gamoni nadal nie zna. "Diagnozują" tylko przez podstawianie. Jak nie zostaną wywołani do tablicy, to nigdy się nie nauczą. Ktoś to musi robić ("czepiać się").
    Po tylu latach istnienia silników rodziny FIRE (40 lat) oraz modelu Grande (20 lat), jest to żałosne nawet u hobbysty/amatora, aby się męczyć z tak prostym samochodem (czemu nie odpala itd.).

  7. #6
    Master
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    40
    Postów
    1,037
    Auto
    Stilo 1.4 16v 95KM
    Rocznik
    2004
    Po to jest forum żeby sie dzielić doświadczeniami. Najlepiej żeby każdy do mechanika jeździł bo wieli znawca tak chce. Nie każdy musi znać programów i stron związanych z fiatami, tak samo nie każdy musi znać silniki FIRE bo większość tu to zwykli użytkownicy. Więc skończ z siebie robić guru mechaniki bo gówno wiesz i w dupie byłeś.

    Jak nie chcesz pomagać to idź na forum mechaników i tam udawaj że cos wiesz. Większość twoich postów nie pomaga tylko sa zwykłymi narzekaniami 13 latka.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,676
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał mlodybe Zobacz post
    Po to jest forum żeby sie dzielić doświadczeniami. Najlepiej żeby każdy do mechanika jeździł bo wieli znawca tak chce. Nie każdy musi znać programów i stron związanych z fiatami, tak samo nie każdy musi znać silniki FIRE bo większość tu to zwykli użytkownicy. Więc skończ z siebie robić guru mechaniki bo gówno wiesz i w dupie byłeś.

    Jak nie chcesz pomagać to idź na forum mechaników i tam udawaj że cos wiesz. Większość twoich postów nie pomaga tylko sa zwykłymi narzekaniami 13 latka.
    Jeżeli ktoś się za grzebanie już bierze, to nie można go nazwać zwykłym użytkownikiem i pewien zakres wiedzy jest wymagany Przy moich robię wszystko sam, na forum nie znajdziesz ode mnie pytania co i jak, bo wszystko jest w sieci i dokumentacjach, a w szczególności, gdy samemu się jeszcze coś uwaliło

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    696
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009

    "Poziom" przeciętnego Fiaciarza jest żenujący. Słaba "społeczność".

    Fora internetowe powinny już być pozamykane (tryb odczytu - read only - nie można pisać). Bo się nie sprawdziły (znaczy ludzie nie potrafią z nich korzystać, używają tego jak publicznego kibla albo "żywej wyszukiwarki" - zamiast do Googla wbić proste pytanie, to zakładają nowe tematy, "jaki olej", "kręci nie odpala" itd.).
    Na grupach Facebookowych jest jeszcze gorzej (zbydlęcenie totalne, dobrze, że głąby smartfonowe tam siedzą, a nie spamują na forach codziennie).

    Tak jest, jak ktoś grzebie, to powinien wcześniej "odrobić zadanie domowe". W tak starym modelu i silnikach powinno się większość rzeczy dać ogarnąć na podstawie istniejących treści w internecie (na prawdę nie ma potrzeby pytania o rzeczy podstawowe, czemu to, czemu tamto, jaki płyn wlać i dlaczego).

    To proste auto, idealne do nauki (błędy też się popełni, to naturalne), majsterkowania, ale bez jaj (jakieś podstawy wypada prezentować, przygotować się do zajęć, a nie rwać podzespoły na rympał, a później problem, ratunku, palenie głupa).

    Podsumowanie:
    NIE umiecie korzystać z Internetu (20-letni model z 40-letnią rodziną silników, to nadal "zagadka" wielka).
    NIE potraficie budować społeczności fanów marki/modelu (stan for Fiatowskich o tym świadczy, zdechłe, zaniedbane - jak przeciętny Fiat).
    "Dzielenie się wiedzą" polega na aktywnościach typu pisanie poradników, dokumentacji napraw, a nie tylko na pytaniu, wymaganiu od innych (znowu, forum jako "żywe Google" i pacjent znika, tematów >90% osobników nie kończy, nie wiadomo co to było, co pomogło).

    Macie tutaj drugie forum, fajny dział poradników (znaczy był potencjał, 5-10 lat temu trzeba było pocisnąć). W ramach dzielenia się wiedzą czekam, aż to ruszy, kolejne tematy (układy samochodu, wersje silnikowe - np. Diesli brakuje) zostaną rozpracowane. Kto ostatnio grzebał i dokumentuje (kilka fotek wystarczy), niech się podzieli...
    Bo coś cisza zapadła (ledwo 2-3 osoby tam działają od lat, a reszta co?)...https://fiatpunto.com.pl/forum37.html

  10. #9
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,676
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał GrandePunto8V Zobacz post
    Bo coś cisza zapadła (ledwo 2-3 osoby tam działają od lat, a reszta co?)...https://fiatpunto.com.pl/forum37.html
    Aż się zalogowałem. Pod koniec posiadania Kropka (03.03.2024) byłem tam jednym z kilku pierwszych właścicieli, jak już nie jedynym. Nadal widnieje u mnie tytuł "Ekstremista", który utworzono i przyznano tylko dwóm użytkownikom Z Kropkiem problemów było tyle co nic (drobnica, czyli bzdety typu zerwane linki podnośników szyb itp., nieszczęsna skorodowana tylna belka była najdroższym zakupem, można rzec nieopłacalnym co do wartości samochodu - wymieniałem, bo w rodzinę poszedł), więc z czasem przestałem odwiedzać... Stało się to chyba po tym jak kupiłem 500X i tu na forum zawitałem. Z kolei tu na 500X też już praktycznie nic się nie dzieje, użytkownicy posprzedawali sprzęty, są pierwsi kolejni właściciele, w każdym razie mojego będę trzymał jak najdłużej się da - jakby nie było to mój ostatni FIAT, za co należy dziękować tym, którzy zniszczyli tę firmę
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 18-07-2025 o 01:12

  11. #10
    Master
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    40
    Postów
    1,037
    Auto
    Stilo 1.4 16v 95KM
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Jeżeli ktoś się za grzebanie już bierze, to nie można go nazwać zwykłym użytkownikiem i pewien zakres wiedzy jest wymagany Przy moich robię wszystko sam, na forum nie znajdziesz ode mnie pytania co i jak, bo wszystko jest w sieci i dokumentacjach, a w szczególności, gdy samemu się jeszcze coś uwaliło
    Mylisz się. Są dwa rodzaje osób które siedzą na forach. Jedni co ci co chcą przyoszczędzić i szukają wiedzy oraz ci co ta wiedze mają chcą się nią dzielić. Sa tez marudy jak GrandePunto8V który tylko szczeka a nie pomaga.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał GrandePunto8V Zobacz post
    ...
    Gadasz głupoty bo masz swój świat.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    696
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009

    Cool Jesteś cienias (póki co).

    Dawaj Bolek! Dziel się wiedzą, podany link był (FiatPunto wygodne forum, układ/styl, dobrze się czyta), stwórz poradnik na jakiś brakujący temat (czy uzupełnij istniejący - tylko konkrety, a nie czepianie się). Zobaczymy ile jesteś wart (bo na razie to ty "szczekasz", nic nie wnosisz do internetu, na razie na praktykanta się nie kwalifikujesz nawet). Więcej rób, mniej gadaj (uniwersalna porada, do zawodów technicznych szczególnie).

    Bo przez takich jak ty i autor tematu stoimy w miejscu od 10+ lat. Ciągle to samo, te same problemy, pytania w kółko. Auto zagadka, "nie do naprawy". Nawet na poziomie hobby trzeba się ogarnąć, bo to ostatnie tak proste samochody i silniki. Łatwiej już nie będzie.

    Wyzwanie dla "społeczności" fanów Punto: tworzyć nowe poradniki. Można łączyć: forum + film YouTube.
    Do końca roku (2025) widzę minimum 3 tematy: https://fiatpunto.com.pl/forum37.html - zobaczymy jak "mocna" ekipa jest.
    Jeśli nie będzie ruchu (a obstawiam na 95%, że się obsracie), to tym bardziej nikt nie ma prawa otworzyć japy w moją stronę.
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 19-07-2025 o 17:27 Powód: Leszcze nie mają głosu.

  13. #12
    Master
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    40
    Postów
    1,037
    Auto
    Stilo 1.4 16v 95KM
    Rocznik
    2004
    ochłoń dzieciaku.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.


 

Podobne tematy

  1. Rozrusznik nie kręci po wymianie akumulatora.
    Napisany przez St-Bziku na forum Instalacja elektryczna i elektronika Tipo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 06-10-2020, 07:50
  2. Nie odpala, Rozrusznik kręci
    Napisany przez kiciasmieciara na forum Punto II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 25-01-2018, 12:28
  3. Siena 1.6 16v rozrusznik kręci ale nie odpala.
    Napisany przez St4h_u na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-08-2015, 12:13
  4. po zwarciu kręci rozrusznik, nie odpala
    Napisany przez akiwara na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 24-11-2014, 18:56
  5. Brava nie odpala, nie kręci rozrusznik
    Napisany przez dawid810909 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 28-03-2014, 18:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl