Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 19 z 19
  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    468
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    1. Korków normalnie się tu NIE wymienia. Jak nie były przeciągane (małpa nie kręciła kluczem z przedłużką), to powinny przeżyć samochód. To są gwinty metryczne stożkowe (i silnik i skrzynia), uszczelniają się przy dokręcaniu. Lekkie "zapocenie" jest warunkowo dopuszczalne w używanym samochodzie. Wyciek, kapanie już nie.

    2. Hamulce diagnozuje się na podstawie serii badań (minimum to co roku na przeglądzie prosić o wydruk, albo zapisać sobie wyniki) na tej samej stacji i robimy z tego wykres.
    Przykład takiego podejścia jest w tym pseudo-poradniku: https://fiatklubpolska.pl/download/plik/1033 Polecam lekturę.

    Jeden pomiar niewiele mówi, znaczy wykryje głównie skrajności (totalnie zjechane tarcze i klocki + naderwaną linkę ręcznego + stary płyn i tym podobne kombinacje). W dodatku żadna SKP nie robi prawdziwych pomiarów hamulców zgodnie ze sztuką (i literaturą tematu), czyli: siły i różnice sił w funkcji nacisku na pedał hamulca w obie strony (siła narastająca i malejąca), a wynik maszyna ma pokazać jako wykres. To wykrywa więcej usterek (i konkretniej mówi co jest źle), dopiero to jest Diagnostyka.

    3. Badania w SKP niestety NIE wykrywają wszystkich rodzajów usterek, zużycia w zawieszeniu i układzie kierowniczym. U mnie już się kończą amortyzatory (wszystkie 4 się pocą) od 2 lat, a na przeglądach wychodzi OK (diagności nic nie mówią, tylko klepią pieczątkę). Przy powolnej jeździe na kostce brukowej coś się tłucze jakby pod deską rozdzielczą, tego też nie wykrywają, nie widzą, nie słyszą.
    Na marginesie, tłumienie zestawu amortyzator-sprężyna nigdy nie osiąga skrajnych wartości (fizycznie nie możliwe jest mieć 0 ani 100%).

    4. Pobór oleju w normie, mam podobnie, z tym, że w lato ciężko stwierdzić pobór, natomiast olej jest zużywany głównie w zimie. To też normalne.

    5. Uszczelniacze półosi, jeśli znowu ciekną, to trzeba rozważyć inny sposób montażu, celowo głębiej osadzić (plus minus 1 mm przykładowo), aby nowy uszczelniacz nie jeździł po starych śladach (a nawet rowkach wyszlifowanych na kielichach półosiek). Można, bo otwory w skrzyni są przelotowe. Co niestety daje też możliwość nabicia simeringów krzywo, albo za płytko lub za głęboko.
    Polecane jest sprawdzenie śladów ocierania uszczelniacza (malujemy kielich markerem i wsadzamy go w skrzynię - zdjąć pierścień zabezpieczający - pokręcić i sprawdzić gdzie wytarło i jak szerokie są paski - jak simering krzywo siedzi to pasek jest szerszy - wargi są 2, czyli mają być dwa ślady tarcia, nie 3 - tarcie doczołowo o kielich). Mało kto się tak bawi, wbijają nowe uszczelniacze i do widzenia.

    Na marginesie, kielichy półosi fabrycznie wchodzą w skrzynie (C514) nierówno, żeby się ktoś nie przestraszył (lub nie bił na chama w tą, co odstaje). Jakieś 2 mm różnicy (widoczne gołym okiem), lewa (krótsza) bardziej wystaje.
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 26-01-2023 o 23:46



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał GrandePunto8V Zobacz post
    U mnie już się kończą amortyzatory (wszystkie 4 się pocą) od 2 lat, a na przeglądach wychodzi OK (diagności nic nie mówią, tylko klepią pieczątkę). Przy powolnej jeździe na kostce brukowej coś się tłucze jakby pod deską rozdzielczą, tego też nie wykrywają, nie widzą, nie słyszą.
    W moim 500X przy pierwszym w SKP (na 3 lata) pokazało amortyzatory śmieci Sprawność tylnmych 30%, przednich jak pamiętam 60% Na 5 lat to samo było, ciekawe co teraz będzie Specjalnie pod testy nie będę upuszczał powietrza z niskiego profilu, tudzież cegieł do bagażnika wkładał Ogólnie to pokazuje co można z wynikami pomiarów tłumienia amorów zrobić. Amory nie ciekną, nie walą, nie jest miękki, nie buja, trzyma się jak przyklejony. W GP będę musiał już powoli myśleć nad zmianą, sprężyny już lekko siadły, więc przy okazji komplet (Kyb przejechały 150tyś.km).
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 27-01-2023 o 12:56

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2019
    Skąd
    śląskie
    Postów
    81
    Auto
    Punto 1.4 8V
    Rocznik
    2008
    A czy pod korkiem w misce olejowej występuje uszczelka? Problem polega na tym, że przy ostatniej wymianie oleju niepotrzebnie został wymieniony korek i jako, że lepsze jest wrogiem dobrego, spod korka kropelkuje olej. Teraz nie wiem, czy zostawić obecny korek, czy wymienić na kolejny nowy, czy jest uszczelka pod korkiem, czy jej nie ma. Z góry dziękuję za komentarze.

    Wysłane z mojego ELEGANCE 6 przy użyciu Tapatalka

  5. #19
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Karol91 Zobacz post
    A czy pod korkiem w misce olejowej występuje uszczelka? Problem polega na tym, że przy ostatniej wymianie oleju niepotrzebnie został wymieniony korek i jako, że lepsze jest wrogiem dobrego, spod korka kropelkuje olej. Teraz nie wiem, czy zostawić obecny korek, czy wymienić na kolejny nowy, czy jest uszczelka pod korkiem, czy jej nie ma. Z góry dziękuję za komentarze.

    Wysłane z mojego ELEGANCE 6 przy użyciu Tapatalka
    Po co był wymieniany korek? Korek w 1.4 8V jest stożkowy, nie ma żadnej uszczelki. Jeżeli na starym nie leciało, to wkręcić stary. Jeżeli na starym też będzie leciało, to został uszkodzony dziurek w misce.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Spocik woj.Śląskie
    Napisany przez Pablo_BTM na forum Śląskie
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 07-08-2016, 10:21
  2. [S] Fiat Grande Punto 1.2 Dynamic - śląskie
    Napisany przez spajder09 na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 08-04-2016, 20:40
  3. diagnostyka marea 97r diagnostyka
    Napisany przez CichyJerry na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 27-03-2014, 07:32
  4. [Śląskie] Warsztat z okolic Rybnika
    Napisany przez Acech na forum ASO, dobre warsztaty, szukam warsztatu
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 30-01-2011, 20:02
  5. [Śląskie] Opinie o warsztacie
    Napisany przez NoVi na forum ASO, dobre warsztaty, szukam warsztatu
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 05-09-2010, 14:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl