Według rozmiaru zwykła czarna guma.
Witam ,wracając do tematu rozmyślam co mogłem przy wymianie paska źle zrobić i po przeczytaniu informacji o wymianie jedna rzecz nie daje mi spokoju.Po założeniu nowego paska (wał na dole jest zablokowany i wałek na górze też)koło-wariator na wałku u góry jest lużne,zakładam pasek i napinam napinaczem maksymalnie!ja napiąłem tylko tak żeby zgadzały się znaki na napinaczu.Tam pisze że trzeba napiąć maksymalnie po czym koło wariatora przykręcić mocno,zdjąć blokady 2 razy obrócić wałem i znowu napinacz poluzować i dopiero teraz ustawić napinacz według znaku.Pisze wyrażnie napiąć maksymalnie.To był chyba mój błąd.Rozbiorę na weekend jeszcze raz i napnę najpierw po założeniu na maksa a potem jak w opisie,zobaczymy
Daj znac czy pomogło, swoją droga sie zastanawiam dlaczego napinacz powinien być ustawioy maksymalnie a dopiero po 2 obrotach wału korbowego zluzowany do wartości prawidłowej, zabezpieczenie aby nie był luźny pasek?? to jest pasek z ząbkami więc ich umiejscowienie się nie może zmienić. fajnie by bylo gdybyś zrobił parę fotek i dodał opis jak to dokładnie ustawić, bo dokumentacja jest tak mgliście napisana w stylu "założyć to i tamto" bez dokładnego wyjaśnienia jak to dokładnie zrobić i dlaczego.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
przeczytałem jeszce raz twojego pierwszego posta, i jeżeli zrobiłes to na blokadach, i jeżeli po 2 obrotach wału korbowego blokady pasują to znaczy że od strony mechanicznej pasek jest założony prawidłowo gdyż inaczej to by świadczyło że ząbki są przesunięte, czyli 2 obroty wału korbowego nie pokrywają się z jednym obrotem wałka rozrządu.
może po prostu przy wymianie paska coś innego się objawiło niezwiązanego z ta robotą (np przypadkiem poruszyłeś jakiś kabel i teraz to się objawia bo coś mu niekontakci), dobrze było by mieć dokumentacje która mówi jakie przyczyny wywołują alarm który się u ciebie pojawia, a jak kwestia świecy + kabla WN (cewki pewnie nie podmienisz bo to nie ten model auta co każdy cylinder ma osobna cewkę)?
Wezmę się za to w piątek i zobaczymy.
Ostatnio edytowane przez aprox99 ; 14-06-2016 o 16:47
Witam,jak obiecałem tak się melduję,a więc rozłożyłem rozrząd i poskładałem na nowo ze wszystkimi blokadami i tak jak pisze w instrukcji,dociągnąłem napinacz maksymalnie,potem blokada zębatki na wałku rozrządu,dociągnięcie zębatki,dwa obroty wałem korbowym ,poluzowanie napinaka i ustawienie zgodnie z punktami.Wiadomość(proszę silnik skontrolować)zniknęła ale mimo to przy mocnym wciśnięciu gazu krztusi się,przy przyspieszaniu do 3tys.obrotów jest wszystko ok.Powoli nie wierzę że pochodzi to od tego rozrządu,chyba jest jakiś inny powód.Kupię nowe świece i cewkę,zobaczymy.Apropo miałem wiele aut z tego segmentu ale GP jest najlepszy,niestety chyba go sprzedam bo nie może być takiego cyrku po wymianie paska.Wymieniałem w wielu samochodach ale takiego teatru jeszcze nie było.
Ostatnio edytowane przez aprox99 ; 17-06-2016 o 21:45
padłeś ofiarą czegoś co ja nazywam "najważniejszych informacji nie ma w dokumentacji" czyli tlumacząc doświadczenia nie da się przeczytać, na moje oko to nie jest problem rozrządu, aż dziw że ja to wymieniłem bez blokad, tylko na znacznikach przeniesionych z paska na koła wałka rozrządu i wału korbowego. i jak narazie wszystko smiga (zrobiło juz 200 km) jedynie miałem problem z szczelnością korka spustowego chłodnicy, ale już "wyrwałem chwasta z korzeniami" :-)
inna sprawa że i tak musisz to zrobic zamim fure sprzedasz...bo inaczej kupujący z nią wróci szybciej niż windykator z banku po niespłaconą pożyczkę :-/
daj znać co go bolało, podejrzewam ze jakaś totalna pierdoła, a w ogóle kiedy tam były wymieniane świece ? ja wymieniam w moim evo (ten sam silnik) dokadnie co zalecone 30 tys km...i jak narazie mam świety spokój, a zrobił juz prawie 100 tys km w pięć lat.
Witam,i znowu ja.Powoli chyba sytuacja się klaruje i dochodzę do tego co mojemu puntkowi dolega.Dzisiaj podłączyliśmy program diagnostyczna delphi i okazuje się że 3 cewki mają tę samą wartość-2,06ms a czwarta właśnie ta gdzie wypada zapłon ma 1,86ms.Chodzi tu chyba o ładowanie cewek.Muszę kupiś po mprostu cewkę albo podmienić no i zobaczymy.Pozdr.
Ostatnio edytowane przez aprox99 ; 23-06-2016 o 01:04
Witam,po wymianie cewki zapłonowej samochód chodzi normalnie,kto by pomyślał
czyli tak jak przewidywałem rozrząd założony poprawnie, moze gdy przy tym grzebales coś sie poruszyło, na pewno zdejmowaleś obudowe filtra powietrza a pod nim są cewki zapłonowe.
tak na marginesie podejrzewałem tez czujnik polożenia walu bo on wspólpracuje z kołem pasowym ze może jego cos zabolało przy wymianie paska.... niemniej temat ogarnołeś :-)
inna sprawa czy komputer pokazywał błędy z tego cylindra np że coś nie pali ? to by na wstępie wskazywało na problemy z zapłonem tego cylindra czyli: swieca, kabel, lub cewka. Mój raz zgłasząl błędy i była to swieca.
myśle że teraz na pare lat masz spokój z puntolotem:-)