Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 28 z 28
  1. #16
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Cytat Napisał bnbn1 Zobacz post
    no no napisalem ze to taka moja teoryjka.... aty to na poważnie.

    co do cewki, sorry moja wina pomyliło mi się z innym fiatolotem którego mam i tak każdy cylinder ma własna cewkę, w punto tego jeszcze nie rozkminiałem, jak mu będe wymieniał świece to to rozpoznam, czy jest jedna cewka na wszystko czy też np pojedyncze zespolone, ale zawsze możesz podmienić kabel lub swiece, przewody sterujące, chyba bylo by cieżko zamienić bo one maja z gory ustalona długość..ale można spróbować :-)

    a swoją drogą wymieniałes płyn? tak pytam bo mi się poci zawór spustowy płynu na chłodnicy...i nie wiem czy mu nie trzeba założyć nowej uszczelki, nie miałeś z tym problemu ?
    Ja też wziąłem na żarty .Bo inaczej się nie da
    Przewody sterujące są w kostce i tam zmieniając kolejność można przypisać inną cewkę na cylinder.
    Na zaworze chyba jest oring.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał KOBRA Zobacz post
    Ja też wziąłem na żarty .Bo inaczej się nie da
    Przewody sterujące są w kostce i tam zmieniając kolejność można przypisać inną cewkę na cylinder.
    Na zaworze chyba jest oring.
    uwaga będzie pytanie na poziomie niepełnosprawnego umysłowo...z czego jest ten oring (to nawet własnie na niego wygląda) wystarczy jakiś pierwszy lepszy o danym rozmiarze, czy jednak materiał specjalistyczny ??
    ehhh.... znów spuszczanie płynu

  4. #18
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Według rozmiaru zwykła czarna guma.

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    30 grudzień 2012
    Skąd
    Los Angeles
    Postów
    340
    Auto
    Fiat Linea
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał wpfiat Zobacz post
    A MES/FES tej adaptacji nie jest w stanie zrobic? Kupić kabelek plus MES i samemu sobie wymazać. A skoro się bali to znaczy, że nie wiedzą o co do końca chodzi i się przestraszyli ;(
    MES ogarnie taką adaptację. Ostatnio na Zlocie Lineii parę aut miało robioną taką adaptację. Skończyło się miganie kontrolek, a do tego klubowicze sygnalizowali spadek spalania aut zaobserwowaną w drodze powrotnej ze Zlotu.

  6. #20
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał KOBRA Zobacz post
    Według rozmiaru zwykła czarna guma.
    cud się stał, mieli w ASO to w katalogu cześci...całe 7 zeta...

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2016
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    60
    Postów
    13
    Auto
    Grande Punto
    Rocznik
    2009
    Witam ,wracając do tematu rozmyślam co mogłem przy wymianie paska źle zrobić i po przeczytaniu informacji o wymianie jedna rzecz nie daje mi spokoju.Po założeniu nowego paska (wał na dole jest zablokowany i wałek na górze też)koło-wariator na wałku u góry jest lużne,zakładam pasek i napinam napinaczem maksymalnie!ja napiąłem tylko tak żeby zgadzały się znaki na napinaczu.Tam pisze że trzeba napiąć maksymalnie po czym koło wariatora przykręcić mocno,zdjąć blokady 2 razy obrócić wałem i znowu napinacz poluzować i dopiero teraz ustawić napinacz według znaku.Pisze wyrażnie napiąć maksymalnie.To był chyba mój błąd.Rozbiorę na weekend jeszcze raz i napnę najpierw po założeniu na maksa a potem jak w opisie,zobaczymy

  8. #22
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał aprox99 Zobacz post
    Witam ,wracając do tematu rozmyślam co mogłem przy wymianie paska źle zrobić i po przeczytaniu informacji o wymianie jedna rzecz nie daje mi spokoju.Po założeniu nowego paska (wał na dole jest zablokowany i wałek na górze też)koło-wariator na wałku u góry jest lużne,zakładam pasek i napinam napinaczem maksymalnie!ja napiąłem tylko tak żeby zgadzały się znaki na napinaczu.Tam pisze że trzeba napiąć maksymalnie po czym koło wariatora przykręcić mocno,zdjąć blokady 2 razy obrócić wałem i znowu napinacz poluzować i dopiero teraz ustawić napinacz według znaku.Pisze wyrażnie napiąć maksymalnie.To był chyba mój błąd.Rozbiorę na weekend jeszcze raz i napnę najpierw po założeniu na maksa a potem jak w opisie,zobaczymy
    Daj znac czy pomogło, swoją droga sie zastanawiam dlaczego napinacz powinien być ustawioy maksymalnie a dopiero po 2 obrotach wału korbowego zluzowany do wartości prawidłowej, zabezpieczenie aby nie był luźny pasek?? to jest pasek z ząbkami więc ich umiejscowienie się nie może zmienić. fajnie by bylo gdybyś zrobił parę fotek i dodał opis jak to dokładnie ustawić, bo dokumentacja jest tak mgliście napisana w stylu "założyć to i tamto" bez dokładnego wyjaśnienia jak to dokładnie zrobić i dlaczego.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał aprox99 Zobacz post
    Witam ,wracając do tematu rozmyślam co mogłem przy wymianie paska źle zrobić i po przeczytaniu informacji o wymianie jedna rzecz nie daje mi spokoju.Po założeniu nowego paska (wał na dole jest zablokowany i wałek na górze też)koło-wariator na wałku u góry jest lużne,zakładam pasek i napinam napinaczem maksymalnie!ja napiąłem tylko tak żeby zgadzały się znaki na napinaczu.Tam pisze że trzeba napiąć maksymalnie po czym koło wariatora przykręcić mocno,zdjąć blokady 2 razy obrócić wałem i znowu napinacz poluzować i dopiero teraz ustawić napinacz według znaku.Pisze wyrażnie napiąć maksymalnie.To był chyba mój błąd.Rozbiorę na weekend jeszcze raz i napnę najpierw po założeniu na maksa a potem jak w opisie,zobaczymy
    przeczytałem jeszce raz twojego pierwszego posta, i jeżeli zrobiłes to na blokadach, i jeżeli po 2 obrotach wału korbowego blokady pasują to znaczy że od strony mechanicznej pasek jest założony prawidłowo gdyż inaczej to by świadczyło że ząbki są przesunięte, czyli 2 obroty wału korbowego nie pokrywają się z jednym obrotem wałka rozrządu.
    może po prostu przy wymianie paska coś innego się objawiło niezwiązanego z ta robotą (np przypadkiem poruszyłeś jakiś kabel i teraz to się objawia bo coś mu niekontakci), dobrze było by mieć dokumentacje która mówi jakie przyczyny wywołują alarm który się u ciebie pojawia, a jak kwestia świecy + kabla WN (cewki pewnie nie podmienisz bo to nie ten model auta co każdy cylinder ma osobna cewkę)?

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2016
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    60
    Postów
    13
    Auto
    Grande Punto
    Rocznik
    2009
    Wezmę się za to w piątek i zobaczymy.
    Ostatnio edytowane przez aprox99 ; 14-06-2016 o 16:47

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2016
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    60
    Postów
    13
    Auto
    Grande Punto
    Rocznik
    2009
    Witam,jak obiecałem tak się melduję,a więc rozłożyłem rozrząd i poskładałem na nowo ze wszystkimi blokadami i tak jak pisze w instrukcji,dociągnąłem napinacz maksymalnie,potem blokada zębatki na wałku rozrządu,dociągnięcie zębatki,dwa obroty wałem korbowym ,poluzowanie napinaka i ustawienie zgodnie z punktami.Wiadomość(proszę silnik skontrolować)zniknęła ale mimo to przy mocnym wciśnięciu gazu krztusi się,przy przyspieszaniu do 3tys.obrotów jest wszystko ok.Powoli nie wierzę że pochodzi to od tego rozrządu,chyba jest jakiś inny powód.Kupię nowe świece i cewkę,zobaczymy.Apropo miałem wiele aut z tego segmentu ale GP jest najlepszy,niestety chyba go sprzedam bo nie może być takiego cyrku po wymianie paska.Wymieniałem w wielu samochodach ale takiego teatru jeszcze nie było.
    Ostatnio edytowane przez aprox99 ; 17-06-2016 o 21:45

  11. #25
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał aprox99 Zobacz post
    Witam,jak obiecałem tak się melduję,a więc rozłożyłem rozrząd i poskładałem na nowo ze wszystkimi blokadami i tak jak pisze w instrukcji,dociągnąłem napinacz maksymalnie,potem blokada zębatki na wałku rozrządu,dociągnięcie zębatki,dwa obroty wałem korbowym ,poluzowanie napinaka i ustawienie zgodnie z punktami.Wiadomość(proszę silnik skontrolować)zniknęła ale mimo to przy mocnym wciśnięciu gazu krztusi się,przy przyspieszaniu do 3tys.obrotów jest wszystko ok.Powoli nie wierzę że pochodzi to od tego rozrządu,chyba jest jakiś inny powód.Kupię nowe świece i cewkę,zobaczymy.Apropo miałem wiele aut z tego segmentu ale GP jest najlepszy,niestety chyba go sprzedam bo nie może być takiego cyrku po wymianie paska.Wymieniałem w wielu samochodach ale takiego teatru jeszcze nie było.
    padłeś ofiarą czegoś co ja nazywam "najważniejszych informacji nie ma w dokumentacji" czyli tlumacząc doświadczenia nie da się przeczytać, na moje oko to nie jest problem rozrządu, aż dziw że ja to wymieniłem bez blokad, tylko na znacznikach przeniesionych z paska na koła wałka rozrządu i wału korbowego. i jak narazie wszystko smiga (zrobiło juz 200 km) jedynie miałem problem z szczelnością korka spustowego chłodnicy, ale już "wyrwałem chwasta z korzeniami" :-)

    inna sprawa że i tak musisz to zrobic zamim fure sprzedasz...bo inaczej kupujący z nią wróci szybciej niż windykator z banku po niespłaconą pożyczkę :-/
    daj znać co go bolało, podejrzewam ze jakaś totalna pierdoła, a w ogóle kiedy tam były wymieniane świece ? ja wymieniam w moim evo (ten sam silnik) dokadnie co zalecone 30 tys km...i jak narazie mam świety spokój, a zrobił juz prawie 100 tys km w pięć lat.

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2016
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    60
    Postów
    13
    Auto
    Grande Punto
    Rocznik
    2009
    Witam,i znowu ja.Powoli chyba sytuacja się klaruje i dochodzę do tego co mojemu puntkowi dolega.Dzisiaj podłączyliśmy program diagnostyczna delphi i okazuje się że 3 cewki mają tę samą wartość-2,06ms a czwarta właśnie ta gdzie wypada zapłon ma 1,86ms.Chodzi tu chyba o ładowanie cewek.Muszę kupiś po mprostu cewkę albo podmienić no i zobaczymy.Pozdr.
    Ostatnio edytowane przez aprox99 ; 23-06-2016 o 01:04

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2016
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    60
    Postów
    13
    Auto
    Grande Punto
    Rocznik
    2009
    Witam,po wymianie cewki zapłonowej samochód chodzi normalnie,kto by pomyślał

  14. #28
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    czyli tak jak przewidywałem rozrząd założony poprawnie, moze gdy przy tym grzebales coś sie poruszyło, na pewno zdejmowaleś obudowe filtra powietrza a pod nim są cewki zapłonowe.
    tak na marginesie podejrzewałem tez czujnik polożenia walu bo on wspólpracuje z kołem pasowym ze może jego cos zabolało przy wymianie paska.... niemniej temat ogarnołeś :-)
    inna sprawa czy komputer pokazywał błędy z tego cylindra np że coś nie pali ? to by na wstępie wskazywało na problemy z zapłonem tego cylindra czyli: swieca, kabel, lub cewka. Mój raz zgłasząl błędy i była to swieca.

    myśle że teraz na pare lat masz spokój z puntolotem:-)


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Pęknięty pasek rozrządu
    Napisany przez Tymec na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 11-10-2015, 12:57
  2. Luźny pasek rozrządu, awaria, koło zębate rozrządu
    Napisany przez kloonej na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 18-10-2014, 16:16
  3. Pęknięty pasek rozrządu
    Napisany przez Godlik3 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 04-07-2013, 08:43
  4. Pasek rozrządu-cała prawda
    Napisany przez lukq na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 24-01-2012, 08:45
  5. 1.4 12v - luzujący się pasek rozrządu.
    Napisany przez cder na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 14-06-2010, 18:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plgrande-punto-469pasek-rozrzadu-1-4-77-km-32699

luzny pasek rozrzadu punto

jaki rosrzad do fiata grande 1 4

pasek rozrzadu fiat grande 1 4

fiat grande punto 1.4 jaki rozrzad

adaptacja kola fonicznego fiat po wymianie rozrzadu

linea 1.4 co ile wymiana rozrzadu

fiat grande punto rozrzad adaptacja szarpanie

adaptacja sterownika silnika linea

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl