Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 28
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2016
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    60
    Postów
    13
    Auto
    Grande Punto
    Rocznik
    2009

    Pasek rozrządu 1,4 77 KM

    Witam,jestem nowy na forum i pozdrawiam wszystkich.Zajmuję się naprawą samochodów od lat(amatorsko) i mam wykształcenie w tym kierunku.Piszę to dlatego żeby dać tylko znać że nie jestem laikiem.Jako że G.Punto od żony jest z 2009r.i ma 85000km postanowiłem wymienić pasek rozrządu.Czytałem że ten silnik 1,4 77 KM chociaż z 1 wałkiem rozrządu ma zmienne fazy pracy zaworów sterowane ciśnieniem oleju.
    Rozebrałem stronę paska rozrządu i zrobiłem farbą swoje własne znaki na dole i górze.Po wymianie paska silnik chodzi równo i ciszej jak przed wymianą,jednak pojawia się komunikat:Skontrolować silinik i do tego świeci lampka silnika.Rozebrałem jeszcze raz i po kontroli i montażu to samo bez zmian.Jako że według programu naprawczego Delphi trzeba ten silnik ustawić za pomocą blokad to załatwilem te blokady.Koło zębate na dole zostało zablokowane i wałek na górze,potem zdjęty pasek i odkręcone koło zębate od wałka(kołem tym można swobodnie kręcić)Następnie zakłada się pasek i normalnie napina a potem przykręca koło zębate mocą 23Nm + 55 stopni.Zrobiłem tak jak w instrukcji i mimo to wywala ten komunikat o kontroli silnika i przy jeżdzie niekiedy lekko szarpie.W instrukcji wymiany paska stoi że niekiedy trzeba na nowo zaprogramować sterownik!!!Mam pytanie do fachowców czy to o to chodzi bo powoli opadają mi ręce.Pozdr.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    30 grudzień 2012
    Skąd
    Los Angeles
    Postów
    340
    Auto
    Fiat Linea
    Rocznik
    2009
    Potrzeba na koniec jeszcze zrobić adaptację koła fonicznego, i będzie dobrze.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2016
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    60
    Postów
    13
    Auto
    Grande Punto
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał nygus Zobacz post
    Potrzeba na koniec jeszcze zrobić adaptację koła fonicznego, i będzie dobrze.
    Proszę o więcej danych,na czym ta adaptacja ma polegać?Pozdr.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Komputer trzeb podłączyć zobaczyć jaki błąd wywala i zrobić komputerowo adaptację .

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2016
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    60
    Postów
    13
    Auto
    Grande Punto
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał KOBRA Zobacz post
    Komputer trzeb podłączyć zobaczyć jaki błąd wywala i zrobić komputerowo adaptację .
    Dzięki,dam to do zrobienia.Czytałem o adaptacji poprzez gazowanie ale zrobiłem to parę razy i lampka nie zgasła

  7. #6
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Na początek trzeba wyzerować komputerowo wartości wyuczone (samoadaptacyjne) . Później kasuje się adaptacje koła fonicznego , a następnie dopiero cała procedura z rozgrzewaniem silnika i gazowaniem.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2016
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    60
    Postów
    13
    Auto
    Grande Punto
    Rocznik
    2009
    witam,jako że nic się u mnie nie zmieniło pojechałem do fiata i kazałem rozpoznać problem.Po podłączeniu do kompa pokazywał:cylinder4 sporadycznie zły zapłon.Poowiedziałem też o tej adaptacji,mechanik coś tam powymazywał powiedział że nic nie muszę adoptować i mam zrobić jazdę próbną.Wyjechałem i 500m było ok,a potem strata mocy,lekkie szarpanie i lampka silnika zamigotała 4 razy.Mam wrażenie że robi się tak tylko kiedy silnik jest naprawdę gorący.Przyjechałem z powrotem do warsztatu i po podpięciu ten sam błąd:4 cylinder sporadyczny wypad zapłonu.Mechanik powiedział że chyba ten pasek jest żle ustawiony i pożyczyłem od niego wszystkie blokady,rozebrałem wszystko na nowo i według wszelkich reguł fiatowskich na nowo ustawiłem dzisiaj pasek,dałem nową uszczelkę i oringi pod pokrywę zaworów.Zrobiłem jazdę próbną i lampka na razie nie świeci ale jak ciepły ta na 4 biegu lekko szarpie.Jutro jadę oddać te blokady,zobaczymy co powiedzą.Już powoli rzygać się chce,wymieniłem w wielu samochodach paski rozrządu ale taki szajs jak tu jest ,tego nie miałem

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    30 grudzień 2012
    Skąd
    Los Angeles
    Postów
    340
    Auto
    Fiat Linea
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał aprox99 Zobacz post
    Poowiedziałem też o tej adaptacji,mechanik coś tam powymazywał powiedział że nic nie muszę adoptować
    Sporadyczne wypadanie zapłonów to częsta przypadłość po wymianie paska rozrządu w tym silniku.
    Mechanik niech nie mówi że nie trzeba, tylko niech to po prostu zrobi... no chyba że nie "umi" i Cię zbywa.
    Słyszałem już o wielu takich przypadkach, i adaptacja koła fonicznego zawsze rozwiązywała problem. Sporo osób przed Tobą dawała się naciągać na nowe kable, cewki, świece, właśnie z powodu wypadania zapłonów, a rozwiązanie jest banalne.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2016
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    60
    Postów
    13
    Auto
    Grande Punto
    Rocznik
    2009
    Witam,dzisiaj rozebrałem rozrząd na nowo (4 raz)i poskładałem ze wszystkimi blokadami,tak jak w bibli napisane.Nic na razie nie świeci ale jak jest gorący to czuć przy przyspieszaniu jak się lekko krztusi i raz ma siłę a raz nie.Po pierwszym odpaleniu zapomniałem podłączyć czujnik wariatora i świeciła się lampka silnika,po podłączeniu i przegazowaniu lampa przestała świecić ale to lekkie szarpanie mnie wkurza.Ja sam już więcej zrobić nie mogę

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2016
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    60
    Postów
    13
    Auto
    Grande Punto
    Rocznik
    2009
    Jeżdżę już jeden dzień,silnik chodzi równo i cicho ,przy normalnym przyspieszaniu bez problemów ale jak mocniej wcisnę gaz to momentami przerywa.Jutro dam te dane adaptacyjne do wymazania.zobaczymy co będzie po nowej adaptacji ale powiem szczerze jest nastawiony sceptycznie.Pozdr.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2016
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    60
    Postów
    13
    Auto
    Grande Punto
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał aprox99 Zobacz post
    Jeżdżę już jeden dzień,silnik chodzi równo i cicho ,przy normalnym przyspieszaniu bez problemów ale jak mocniej wcisnę gaz to momentami przerywa.Jutro dam te dane adaptacyjne do wymazania.zobaczymy co będzie po nowej adaptacji ale powiem szczerze jest nastawiony sceptycznie.Pozdr.
    Witam,byłem drugi raz u Fiata i mówię o tej adaptacji,podlączył komputer cosik pomajstrował (4 cylinder sporadycznie wypada zapłon)ale starych danych adaptacyjnych nie wyzerował bo to na pewno nie to.Ręce mi opadają i nie rozumiem czego oni się boją .Mówię do ciecia że chcę żeby to wyzerowali a oni swoje.Taki ten świat

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    ja zmieniałem rozrząd w moim evo 1.4 ten sam silnik, o dziwo zrobilem to bez blokad, po prostu zaznaczylem dokładnie gdzie sa znaczniki paska na kołach napędowych (wału korbowego jak i wałka rozrządu) załozyłem dokładnie tak samo (ale koła w ogóle nie zostały poruszone), jedyna rzecz to przed wszystkim odłaczyłem akumulator (moze sie komp nie skapnoł ze cos nie teges i nadal mysli ze ma ten sam pasek...ale to taka moja teoryjka) odpowietrzyłem chłodzeniae, silnik chodzi w porządku, nic nie sygnalizuje, ciągnie jak ciągnoł wczesniej, przebujałem go po autostradzie aby poczuł obciążenie, na razi ezrobił 50 km.... wszystko dzieła.

    tak sobei myśle...masz problemy z 4 cylindrem, moze po prostu zamien kabel świece i cewkę powiedzmy z 3 cylindra z czwartym, jak sie problem przeniesie to któryś z tych elementów, jak nie to na pewno to nie będzie problem z zapłonem 4 cylindra, pozostaje szukać dalej.

  14. #13
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Cytat Napisał bnbn1 Zobacz post
    (moze sie komp nie skapnoł ze cos nie teges i nadal mysli ze ma ten sam pasek...ale to taka moja teoryjka) odpowietrzyłem chłodzeniae, silnik chodzi w porządku, nic nie sygnalizuje, ciągnie jak ciągnoł wczesniej, przebujałem go po autostradzie aby poczuł obciążenie, na razi ezrobił 50 km.... wszystko dzieła.

    moze po prostu zamien kabel świece i cewkę powiedzmy z 3 cylindra z czwartym,.
    Tak na pewno komp się nie kapnie że wymieniłeś pasek bo jak odłączyłeś akumulator to odciąłeś zasilanie na kamerkę która ma podgląd na pasek
    Nie wiem w jaki sposób można wymienić cewkę z 3 na 4. Przecież tam jest jedna cewka no chyba żeś taki fachman ,.ze zmienisz przewody sterujące bo tylko tak to można zrobić.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    389
    Auto
    Tipo 1.4
    A MES/FES tej adaptacji nie jest w stanie zrobic? Kupić kabelek plus MES i samemu sobie wymazać. A skoro się bali to znaczy, że nie wiedzą o co do końca chodzi i się przestraszyli ;(

    A Delphi to o jakim programie mówiłeś?

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał KOBRA Zobacz post
    Tak na pewno komp się nie kapnie że wymieniłeś pasek bo jak odłączyłeś akumulator to odciąłeś zasilanie na kamerkę która ma podgląd na pasek
    Nie wiem w jaki sposób można wymienić cewkę z 3 na 4. Przecież tam jest jedna cewka no chyba żeś taki fachman ,.ze zmienisz przewody sterujące bo tylko tak to można zrobić.
    no no napisalem ze to taka moja teoryjka.... aty to na poważnie.

    co do cewki, sorry moja wina pomyliło mi się z innym fiatolotem którego mam i tak każdy cylinder ma własna cewkę, w punto tego jeszcze nie rozkminiałem, jak mu będe wymieniał świece to to rozpoznam, czy jest jedna cewka na wszystko czy też np pojedyncze zespolone, ale zawsze możesz podmienić kabel lub swiece, przewody sterujące, chyba bylo by cieżko zamienić bo one maja z gory ustalona długość..ale można spróbować :-)

    a swoją drogą wymieniałes płyn? tak pytam bo mi się poci zawór spustowy płynu na chłodnicy...i nie wiem czy mu nie trzeba założyć nowej uszczelki, nie miałeś z tym problemu ?


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Pęknięty pasek rozrządu
    Napisany przez Tymec na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 11-10-2015, 12:57
  2. Luźny pasek rozrządu, awaria, koło zębate rozrządu
    Napisany przez kloonej na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 18-10-2014, 16:16
  3. Pęknięty pasek rozrządu
    Napisany przez Godlik3 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 04-07-2013, 08:43
  4. Pasek rozrządu-cała prawda
    Napisany przez lukq na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 24-01-2012, 08:45
  5. 1.4 12v - luzujący się pasek rozrządu.
    Napisany przez cder na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 14-06-2010, 18:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plgrande-punto-469pasek-rozrzadu-1-4-77-km-32699

luzny pasek rozrzadu punto

jaki rosrzad do fiata grande 1 4

pasek rozrzadu fiat grande 1 4

fiat grande punto 1.4 jaki rozrzad

adaptacja kola fonicznego fiat po wymianie rozrzadu

linea 1.4 co ile wymiana rozrzadu

fiat grande punto rozrzad adaptacja szarpanie

adaptacja sterownika silnika linea

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl