Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2019
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Grande Punto
    Rocznik
    2011

    Odciecie turbo na wysokich obrotach, check engine 1.3 mulijet

    Posiadam Fiata Grande Punto 2011r, 1.3 multijet. Auto ogolnie dziala‚a sprawnie, nie szarpie, nie ma problemu z obrotami, nie kopci, nie gasnie. Problem pojawia sie w momencie kiedy dynamicznie zaczyna sie przyspieszac, samochod przechodzi w tryb awaryjny odlaczajac turbo i zapala sie kontrolka check engine przewaznie przy predkosci ok 100km/h. Natomiast kiedy spokojnie sie przyspiesza zmieniajac biegi i wchodzac po woli w coraz wyzsze obroty to mozna dojsc nawet do predkosci 150km/h, ale potem sytuacja sie powtarza i ponownie zapala sie check, ktory po pewnym czasie gasnie. Wymienilem juz odme, przewod turbosprezarki, czujnik cisnieniaa, wezyki sa cale, kolektor zostal‚ wyczyszczony, a sam egr nie byl‚ zapchany.Sprawdzalem i przeplywomierz, po odpieciu i podlaczeniu jest minimalna roznica, po podpieciu na poczatku brak reakcji,a potem auto lepiej sie zbieral‚o. Na problem z wtryskami tez to nie wygladaa... Ma ktos na to jakis pomysl?
    Ostatnio edytowane przez FiatGrandePunto ; 03-04-2019 o 13:39



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2019
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Grande Punto
    Rocznik
    2011
    Na prawe nikt nie jest w stanie nic podpowiedzieć?

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    993
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet
    Rocznik
    2006
    Jaki błąd się zapisuje w sterowniku w momencie wystąpienia usterki?
    To wiele może pomóc w zdiagnozowaniu problemu...

    Bez tego możemy strzelać dalej... pompa CR, map sensor, zapchany filtr paliwa, turbina na wykończeniu.

    Czy na postoju po przegazowaniu powyżej 4 tys. również odcina turbinę?

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2019
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Grande Punto
    Rocznik
    2011
    Samochodu niestety nie da sie podlaczyc do komputera.

    A na postoju po przegazowaniu do 4tys.obr turbiny nie odcina

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    pomorskie
    Wiek
    46
    Postów
    911
    Auto
    500X MULTIAIR
    Rocznik
    2016
    Na postoju auto nie jest obciążone -połyka inne ilości paliwa,powietrza niż w ruchu . Sam bym zaczął o filtra paliwa i sprawdzeniu ciśnienia paliwa (masz zdaje się 2 pompy w dieslu -elektryczna w baku i CR ) - tutaj bym poszedł ,potem i jednocześnie sprawdził dopływ powietrza-stan filtra. Z ciekawostek podam ,że kiedyś miałem w Punto ten silnik i szukałem tłumika -to mi proponowano od benzyniaka ,że niby taki sam itd a przecież diesel i do tego turbo ma inne paliwo ,inne spaliny inne ilości spalin itd itd niż benzyna .Coś co dławi na wydmuchu może też ograniczać moc silnika ,ale zakładam ,że wiesz co masz zamontowane (chyba ,że kupiłeś od kogoś i nie wiesz co zamontował byle taniej )-oczywiście to ostatnie podaję jako ciekawostkę ,ale i takie pomysły ludzie mają .

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2019
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Grande Punto
    Rocznik
    2011
    Samochód mam od 3 lat i od tych 3 lat jeździł bez problemu. Filtr paliwa wymienilem dzisiaj, turbo odcina teraz przy 125km/h i tak jak wcześniej zapala się check engine...

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    pomorskie
    Wiek
    46
    Postów
    911
    Auto
    500X MULTIAIR
    Rocznik
    2016
    Mnie punto nie kręciło na obciążeniu wyżej niż 3 tysie ,bo ..turbina się blokowała . Fakt ,że auto miało stłuczkę i turbo jest między chłodnicą , a blokiem i je ruszyło ,ale..po rozebraniu mechanik stwierdził ,że jeszcze trochę i regeneracja -bo zużyte łopatki były . Zrobiłem i jazda stała się przyjemna .Auto miało ok 130 tyś km wtedy

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2019
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Grande Punto
    Rocznik
    2011
    A tu wszystkie obroty wkrecaja sie bez problemu. Gdyby nie to odcinanie turbo i zalaczajacy sie check engine wszystko byloby super. Przejrze moze dokladnie jeszcze raz czy wszystkie wezyki sa całe

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 marzec 2019
    Skąd
    Wro
    Wiek
    35
    Postów
    20
    Auto
    legacy 3.0
    Rocznik
    2005
    Jeśli to wersja 75 km to zacina Ci się dźwignia wastegate i turbo przeładowuje, jedź gdzieś podłączyć kompa i będzie wiadomo, jeśli ktoś Ci mówi, że się nie da to jedź do warsztatu, który nie wie, że się nie da ��

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2019
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Grande Punto
    Rocznik
    2011
    Zastanawiam się jeszcze nad wtryskami. Auto potrafiło wyrzucić check nawet przy 70km/h, po wymianie filtru paliwa check przeważnie zaczyna pojawiać się dopiero przy 130km/h, a ostatnio jadąc 170km/h, celowo zmieniając prędkość, obroty wg nie wyskoczyl i jechał bezproblemowo

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 marzec 2019
    Skąd
    Wro
    Wiek
    35
    Postów
    20
    Auto
    legacy 3.0
    Rocznik
    2005
    Komputer podłącz i przestań wróżyć z fusów

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 maj 2013
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    31
    Postów
    20
    Auto
    bravo 1.6 16v, GP 1.3 90KM
    Rocznik
    1999, 2006
    Dokładnie tak jak kolega wyżej napisał, podłącz auto pod komputer i odczytaj błędy bo napewno jakieś są zapisane. Auto napewno można podłączyć do komputera, jeżeli jakiś mechanik nie wie jak to lepiej zmień mechanika.
    Co do tych problemów z odcinaniem turbo to ja bym obstawiał że jest coś nie tak z sterowaniem turbiny, zależy jeszcze jaką masz, ja w zimie przerabiałem problem zacinających się łopatek w zmiennej geometrii turbiny, objawy były takie że po rozkręceniu auta do 3000 obrotów komputer odcinał turbinę bo przeładowywała.
    Tylko geometria w mojej turbinie całkowicie już stała dęba, w twojej turbinie może się dopiero zapieka i ciężej chodzi przez to nie reaguje z taką szybkością jak powinna.


 

Podobne tematy

  1. LPG w Bravo 1.4 - Szarpie na wysokich obrotach
    Napisany przez rymek9 na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 08-10-2017, 15:39
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 06-04-2014, 23:38
  3. Brava 1.2 16V Szarpnięcie na wysokich obrotach.
    Napisany przez Firebalder na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 29-12-2011, 16:53
  4. Zanik mocy na wysokich obrotach
    Napisany przez maverick_ice na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 30-11-2010, 02:28
  5. Stukanie na wysokich obrotach.
    Napisany przez maverick_ice na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 17-01-2009, 08:26

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl