Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 3 z 3
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2015
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    33
    Postów
    2
    Auto
    Punto 2 FL 1.2 8V
    Rocznik
    2006

    Nierówna siła hamowania - tarcze tył

    Witam forumowiczów,

    posiadam GP 1.9 MULTIJET 130KM, na przeglądzie wyszła mi cienka siła hamowania w prawym tylnym kole (tarcza), i na ręcznym, i na nożnym - ubytek 30% na nożnym i 50% na ręcznym. Klocek ma może 10.000, jest gruby, tarcza również. Zewnętrzna strona tarczy jest nierówno starta, tj. bliżej osi (od prowadnic jest ładna i błyszcząca), w stronę nadkola robi się chropowata. Robiłem regenerację tłoczka (stan bdb.) wraz ze smarowaniem prowadnic, uszczelnieniem tłoka, smarowaniem tłoka, wyciągnięciem klocków, wyczyszczeniem blaszek, przesmarowaniem blaszek, spenetrowaniem połączenia ręcznego przy hamulcu - ogólnie komplet tego co mogłem zrobić, na końcu porządnie odpowietrzyłem (5-6 razy aż sikało idealnym strumieniem), i... d*** - ręczny dalej nie blokuje tylnego prawego koła, gdzie lewe blokuje się jak burza na suchym asfalcie przy 60 km/h już na 5 ząbku. W prawym tylnym kole trochę długo bawiliśmy się tłoczkiem bo nie chciał wejść do końca, ale w końcu wszedł. Wciskając kleszczami kręciliśmy w prawo aż wszedł do końca, teraz moje pytanie - skoro zamknęliśmy ładnie hamulec (była jeszcze odrobina luza pomiędzy szczęką a tłoczkiem), wszystko się zgrało, to co u licha może być jeszcze nie tak? Z rozpędu tak samo zregenerowałem lewy tylny zacisk (notabene był w gorszym stanie ale hamował idealnie co mnie zdziwiło) i po regeneracji też hamuje jak burza.

    Prowadnice wydawały mi się idealnie proste, nie mam pojęcia co może być jeszcze nie tak, bo przecież regulacja ręcznego raczej nic nie da... Tarcza dalej "brudna" od zewnątrz, a auto jak nie stawało dęba, tak nie staje.

    Proszę o pomoc - może mam rozebrać tłoczek jeszcze raz i wsadzić, ale co to da? Klocki zamienić miejscami? Klocki i tarcze boscha z tyłu...
    Czy tłoczek trzeba wkręcać "do końca na maksa", czy istnieje jakaś procedura kalibracji? Bo trochę dziknę.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,719
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    A jak ruszasz samą dźwignią od ręcznego przy zacisku to tłoczek się wysuwa czy nie ?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 marzec 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    80
    Auto
    Grande Punto 1.2
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał drakex Zobacz post
    ...Tarcza dalej "brudna" od zewnątrz...
    Wygląda że zacisk ciężko chodzi .


 

Podobne tematy

  1. korektore siły hamowania z ABS
    Napisany przez angelboyy27 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 03-10-2014, 09:03
  2. Korektor siły hamowania
    Napisany przez qwerty na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 25-11-2013, 14:29
  3. Problem z tylnymi hamulcami - nierówna siła hamowania
    Napisany przez kior na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 02-07-2013, 22:53
  4. Droga hamowania
    Napisany przez radiwa na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 02-08-2011, 22:16
  5. [ukł. hamulcowy] korektor siły hamowania
    Napisany przez lehoo84 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 25-09-2009, 18:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl