Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 październik 2023
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Grande Punto
    Rocznik
    2005

    Niebezpieczna usterka!

    Witam serdecznie,

    od wczoraj jestem posiadaczem Grande Punto z 2015 w benzynie z silnikiem 1.4 77 koni.

    Poprzedni właściciel sprowadził go z Niemiec i przez rok władował kupę kasy; dużo by wymieniać ale między innymi:
    -rozrząd, wszystkie filtry oleje, płyny, lampy po liftowe, inne kierunkowskazy, jakieś części których nazw nie pamiętam, nowe opony, głośniki, wygłuszone drzwi, nowe hamulce, wahacze itd itd itd

    Przyznam się, że nie jestem znawcą kompletnie się nie znam. Samochód jak na swój rocznik robi wrażenie zadbaniem wizualnym w środku i na zewnątrz. Nie powiedziałbym, że to 2005.

    Ale do rzeczy; jednej rzeczy nie zrobił, tłumacząc się brakiem czasu, bo studia.

    Rzecz tą opowiem poprzez historię która się zdarzyła dzisiaj, a mianowicie jadac 70 km/h po 20 minutach jazdy bezproblemowej na panelu wyskoczyła żółta kontrolka silnika i nagle przestał działać GAZ, nie reagował na wciskanie. Była to stresująca sytuacja biorąc pod uwagę miejsce i sznur samochodów za mną. W panice na włączonych awaryjnych światłach stoczyłem się z mostu i ustałem na poboczu. Po chwili postoju samochód uruchomiłem i działał przez kolejne 20 minut. Dojechałem do domu i zaparkowałem. Były właściciel tłumaczył się, że takie coś zdarzałylo mu się raz. Tłumaczył, że to jakiś tryb awaryjny.

    Jutro będę dzwonił do mechanika od Fiata, bo tak nie może być. Strach jeździć. Co może być przyczyną i jakie mogą być koszta? Z tego co wyczytałem tryb awaryjny i odcięcie gazu może być tak naprawdę od wszystkiego, choć fajnie znaleźć tutaj osobę która miała identyczny problem.

    Jeżeli to ważne, dodam, że świruje wskaźnik temperatury oleju. Po przekręceniu wyskakuje komunikat, że temp za wysoka a wskaźnik jest na MAX, dopiero po odpaleniu spada na min. A po jeździe jest na środku. Pewnie czujnik. Dodatkowo wyświetla się cały cza kontrola żółta wykrzyknika z powodu innych lamp, które biorą mniej prądu niż oryginał i komputer świruje.

    Samochód pięknie się prowadzi, jest zrywny, hamuje jak żyleta i dynamicznie przyspiesza. Dodam, że samochód ma na pulpicie i w internecie oraz książce 182k przebiegu. Ma mi posłużyć 3-4 latka robiąc ok 7 tysięcy rocznie.

    Proszę o pomoc. Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 październik 2023
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Grande Punto
    Rocznik
    2005
    Jeden z fachowców napisał, że przyczyn może być wiele, lecz 70% szans, że trzeba wymienić sterownik silnika

  4. #3
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Manchlon Zobacz post
    Jeżeli to ważne, dodam, że świruje wskaźnik temperatury oleju.
    Wskaźnik czego? Takiego Grande Punto 1.4 8V 77KM nie posiada.

    Cytat Napisał Manchlon Zobacz post
    Po przekręceniu wyskakuje komunikat, że temp za wysoka a wskaźnik jest na MAX, dopiero po odpaleniu spada na min.
    To podpowiada, że chodzi o temperaturę płynu chłodzącego. Koledze szukać się nie chciało, a taka sytuacja jest opisana na wielu forach i bardzo dobrze znana - oznacza, że akumulator to złom, ewentualnie na granicy rozładowania Zatem trzeba zacząć od akumulatora i układu ładowania. Do tego podłączenie kompa, bo nikt szklanej kuli nie ma.

    Przy okazji, to że wskaźnik ustawia się na środku nie oznacza też, że termostat jest sprawny, wskaźnik ustawia się pośrodku już przy około 70stC, zaczyna wznoszenie przy 50stC. W moim przez 16 lat termostat wymieniałem 3 razy.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 10-10-2023 o 10:03

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 październik 2023
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Grande Punto
    Rocznik
    2005
    Bardzo przepraszam, chodzi o wskaźnik temperatury płynu chłodzącego.

    W poniedziałek samochód idzie do mechanika z listą usterek i rzeczy do zrobienia. Akumulator ma ledwie ponad rok, możliwe, że jest po prostu za slaby, albo coś z kablami może. Dzięki za odpowiedź. Jak coś warsztat powie to dam znać.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Manchlon Zobacz post
    albo coś z kablami może
    Kabel masowy przy podłużnicy, gnije pod uchem. Na bank ledwie się trzyma, o ile się trzyma.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 październik 2023
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Grande Punto
    Rocznik
    2005
    Poinformuję mechanika, sprawdzimy dziękuję

  8. #7
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Manchlon Zobacz post
    Poinformuję mechanika, sprawdzimy dziękuję
    To jest dobry test dla mechanika. Nie mówiłbym mu o tym

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    558
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Czy oprócz dziwnych odczytów temperatury i braku reakcji na gaz miałeś jeszcze jakieś objawy?
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 październik 2023
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Grande Punto
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał iron64 Zobacz post
    Czy oprócz dziwnych odczytów temperatury i braku reakcji na gaz miałeś jeszcze jakieś objawy?
    Brak innych objawów.

    Co do temperatury: Pierwsze przekręcenie bez uruchomienia silnika: kontrolka leci na max, wyskakuje komunikat o nadmiernej temp i spada. Po uruchomieniu leci na dół i jest ok.

    Wyłączenie silnika i ponowne uruchomienie i już bez wskaźnika lecącego na max i bez komunikatu. Mam nadzieję, że to duperelka i mechanik poradzi sobie z tym w chwilę.

    Wczoraj pojeździłem sobie 10 minut i z autem wszystko było okej. 27 października mam pilny wyjazd, musi być okej, bo strach jechać

  11. #10
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Manchlon Zobacz post
    Wyłączenie silnika i ponowne uruchomienie i już bez wskaźnika lecącego na max i bez komunikatu. Mam nadzieję, że to duperelka i mechanik poradzi sobie z tym w chwilę.
    Tego nie byłbym taki pewien Pierwsze co zrobi to czujnik wymieni. Powyżej napisałem co taki krzak robi. Jeżeli nie wierzysz, to zajrzyj na fiatpunto.com.pl. Też to miałem i zaraz ponownie będę miał, bo akumulator już na testerze słabo wychodzi.


 

Podobne tematy

  1. Fiat 500 1.2 Usterka ABS.
    Napisany przez SebastianAugsburg na forum 500
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 24-02-2022, 18:00
  2. Usterka LPG
    Napisany przez dario123 na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 03-05-2017, 12:26
  3. Usterka lakiernicza
    Napisany przez kjk na forum Tipo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 24-04-2017, 20:18
  4. Usterka EGR
    Napisany przez adrian94 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 26-03-2014, 14:41
  5. nietypowa usterka
    Napisany przez adawa na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 02-04-2013, 13:38

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl